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PhD candidate, interdisciplinary researcher and lecturer. With +20yrs business experience in leadership, digital transformation and marketing strategy roles in Retail, Industrial, Consumer Electronics and Telco sectors. Research interests include sustainability and brand-related topics, the role of emotions and social influence, and disruptive phenomena for consumer behaviour. A reviewer for Scopus Q1/ABS journals, presented his work in global conferences such as GAMMA, ANZMAC, Euromed.
Identificação

Identificação pessoal

Nome completo
Jorge Pimentel do Nascimento

Nomes de citação

  • Nascimento, Jorge

Identificadores de autor

Ciência ID
8C1D-C355-F2AB
ORCID iD
0000-0002-3293-0005
Google Scholar ID
1kelSnkAAAAJ
Scopus Author Id
57340196900

Websites

Formação
Grau Classificação
2020/10 - 2023/06
Em curso
Gestão (Doutoramento)
Especialização em Marketing
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2005/10 - 2007/07
Concluído
Marketing (Mestrado)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
"Motives driving Functional Foods consumption among young consumers" (TESE/DISSERTAÇÃO)
17
1996/09 - 2001/07
Concluído
Organização e Gestão de Empresas (Licenciatura)
Especialização em Marketing
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
14
Percurso profissional

Cargos e Funções

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2016/04 - 2021/03 Director de Unidade Orgânica Tintas Robbialac, Portugal

Outros

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2014/11 - 2016/04 Senior Retail Marketing (Europe HQ) Staples Inc, Estados Unidos
2008/07 - 2014/11 Marketing Manager LG Electronics, Coreia do Sul
2001/11 - 2008/07 Gestão de Marcas e Produtos MEO Serviços de Comunicações e Multimédia SA, Portugal
Produções

Publicações

Artigo em conferência
  1. Nascimento, Jorge; Loureiro, Sandra Maria Correia. Autor correspondente: Nascimento, Jorge. "Disruptive technologies in traditional heritage tourism: how to leverage loyalty with AR". Trabalho apresentado em AIRSI2023 - The Metaverse conference, Madrid, 2023.
    Aceite para publicação
  2. Nascimento, J.; Loureiro, S. M. C.. "Disruptive technologies in traditional heritage tourism: how to leverage loyalty with AR". Trabalho apresentado em AIRSI2023 - The Metaverse conference, Madrid, 2023.
    Publicado
  3. Nascimento, J.; Loureiro, S.. "Three routes for sustainable consumer behaviours". Trabalho apresentado em ANZMAC 2022: Reconnect & Reimagine: Conference Proceedings, Perth, 2022.
    Publicado
Artigo em revista
  1. Nascimento, Jorge; Afonso, Maria Rita Nogueira da Silva; Loureiro, Sandra Maria Correia. "THE INFLUENCE OF AWE AND AUGMENTED REALITY (AR) FOR DRIVING TOURISTS' LOYALTY TOWARDS RELIGIOUS DESTINATIONS". Global Fashion Management Conference (2023): 640-645. http://dx.doi.org/10.15444/gmc2023.07.07.03.
    10.15444/gmc2023.07.07.03
  2. Guerreiro, J.; Loureiro, S. M. C.; Nascimento, J.; Duarte, M.. "How to earn a premium price: The effect of green marketing and brand coolness". Journal of Communication Management 27 1 (2023): 35-63. https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/JCOM-05-2022-0062/full/html.
    Publicado • 10.1108/JCOM-05-2022-0062
  3. Nascimento, J.; Loureiro, S. M. C.. "The PSICHE framework for sustainable consumption and future research directions". EuroMed Journal of Business N/A (2022): https://doi.org/10.1108/EMJB-12-2021-0199.
    Publicado • 10.1108/EMJB-12-2021-0199
  4. Loureiro, S. M. C.; Nascimento, J.. "Shaping a view on the influence of technologies on sustainable tourism". Sustainability 13 22 (2021): https://www.mdpi.com/journal/sustainability.
    Publicado • 10.3390/su132212691
Capítulo de livro
  1. Nascimento, J.; Loureiro, S. M. C.. "The Impact of Augmented and Virtual Reality for Sustainable Tourism". In Extended Reality and Metaverse, 148-156. --, Suiça: Springer, 2023.
    Publicado • 10.1007/978-3-031-25390-4_14
Resumo em conferência
  1. Nascimento, J.; Loureiro, S. M. C.. "Green purchase behavior: A systematic review". Trabalho apresentado em 14th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business: Contemporary Business Concepts and Strategies in the new Era, 2021.
    Publicado

Outros

Outra produção
  1. The impact of Augmented and Virtual Reality for Sustainable Tourism. 7th XR international conference 2022. 2022. Nascimento, J.; Loureiro, S. M. C..