???global.info.a_carregar???
Sofia Lynce has a profound interest in the study of oral language acquisition and development in deaf or hard-of-hearing children with cochlear implants, a subject that Sofia studied during her PhD in Cognition and Language Sciences at Universidade Católica Portuguesa (with a scholarship) and detailed in her dissertation. Sofia is also a researcher at the Center for Interdisciplinary Research in Health (CIIS) of Universidade Católica Portuguesa. Within her research work, Sofia published several articles in specialized magazines, including the article "Phonological development in Portuguese deaf children with cochlear implants: a preliminary study." Also, Sofia co-authored the book "Development of Oral Language in deaf children with Cochlear Implants" as a result of the research project CLIC (Cognition and Language in Portuguese Children with Cochlear Implants), in which Sofia was a research fellow. Moreover, Sofia participated in several scientific events, national and international, with posters and oral communications within the scope of oral language acquisition and development in deaf or hard-of-hearing children with cochlear implants. Since 2021, Sofia has been one of Hospital da Luz de Lisboa's Speech and Language pathologists in the otorhinolaryngology department. Since 2024, she has coordinated the Hearing Department of the Portuguese Society of Speech and Language Therapy. Sofia has a master's Degree in Clinical Linguistics from the Institute of Health Sciences of the Universidade Católica Portuguesa (2013) and a Speech and Language Therapy Degree from Egas Moniz Cooperativa de Ensino Superior CRL (2010).
Identificação

Identificação pessoal

Nome completo
Sofia de Sacadura Botte Lynce de Faria Leal de Faria

Nomes de citação

  • Lynce, S.
  • Faria, S

Identificadores de autor

Ciência ID
CB14-38B0-25D4
ORCID iD
0000-0003-0855-5273

Endereços de correio eletrónico

  • sofia.lyncedefaria@gmail.com (Profissional)

Domínios de atuação

  • Ciências Médicas e da Saúde - Ciências da Saúde - Cuidados de Saúde e Serviços
  • Humanidades - Línguas e Literaturas - Linguística

Idiomas

Idioma Conversação Leitura Escrita Compreensão Peer-review
Português (Idioma materno)
Inglês Utilizador independente (B2) Utilizador independente (B2) Utilizador independente (B2) Utilizador independente (B2) Utilizador independente (B2)
Formação
Grau Classificação
2015 - 2020/12/21
Concluído
Cognition and Language Sciences (Doutoramento)
Instituto de Ciências da Saúde da Universidade Católica Portuguesa , Portugal
"(PhD Dissertation concluded - Waiting for defense) Oral language acquisition and development in Portuguese deaf children with cochlear implants " (TESE/DISSERTAÇÃO)
19
2010 - 2013
Concluído
Clinical Linguistics (Mestrado)
Instituto de Ciências da Saúde da Universidade Católica Portuguesa , Portugal
" Mean length of utterance: obtaining standard values for European Portuguese in children with four-years-old (4;07-4;11)" (TESE/DISSERTAÇÃO)
19
2006 - 2010
Concluído
Speech and Language Therapy (Licenciatura)
Egas Moniz Cooperativa de Ensino Superior CRL, Portugal
16
Percurso profissional

Ciência

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2018 - Atual Investigador (Investigação) Universidade Católica Portuguesa Centro de Investigação Interdisciplinar em Saúde, Portugal
Universidade Católica Portuguesa Centro de Investigação Interdisciplinar em Saúde, Portugal
2016 - 2020 Investigador (Investigação) Fundação para a Ciência e a Tecnologia, Portugal
Instituto de Ciências da Saúde da Universidade Católica de Lisboa, Portugal
2014/01 - 2014/12 Investigador Contratado (Investigação) Instituto de Ciências da Saúde da Universidade Católica Portuguesa , Portugal
Instituto de Ciências da Saúde da Universidade Católica Portuguesa , Portugal
2011/10 - 2013/12 Investigador Contratado (Investigação) Instituto de Ciências da Saúde da Universidade Católica Portuguesa , Portugal
Instituto de Ciências da Saúde da Universidade Católica Portuguesa , Portugal

Docência no Ensino Superior

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2024/11/28 - Atual Professor Auxiliar (Docente Universitário) Universidade Católica Portuguesa Faculdade de Ciências da Saúde e Enfermagem, Portugal
Universidade Católica Portuguesa Faculdade de Ciências da Saúde e Enfermagem, Portugal
2023 - 2024 Professor Auxiliar Convidado (Docente Universitário) Santa Casa da Misericórdia de Lisboa, Portugal
Escola Superior de Saúde do Alcoitão, Portugal
2020/02 - 2020/06 Assistente Convidado (Docente Universitário) Instituto de Ciências da Saúde da Universidade Católica Portuguesa , Portugal
Instituto de Ciências da Saúde da Universidade Católica Portuguesa , Portugal
2020/02 - 2020/03 Assistente Convidado (Docente Universitário) Instituto de Ciências da Saúde da Universidade Católica Portuguesa , Portugal
Instituto de Ciências da Saúde da Universidade Católica Portuguesa , Portugal

Outros

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2020/11/23 - Atual Speech and Language Therapist in the otorhinolaryngology department Hospital da Luz Lisboa, Portugal
Hospital da Luz Lisboa, Portugal
2020/10/01 - 2021/07/31 Speech and Language Therapist Terapia ao Quadrado, Portugal
2015/01 - 2016/01 Speech and Language Therapist Terapia ao Quadrado, Portugal
Terapia ao Quadrado, Portugal
2010/11 - 2013/12 Speech and Language Therapist Terapia ao Quadrado, Portugal
Terapia ao Quadrado, Portugal
Projetos

Bolsa

Designação Financiadores
2016 - 2020/08/01 Oral language acquisition and development in Portuguese deaf children with cochlear implants
SFRH/BD/117877/2016
Bolseiro de Doutoramento
Instituto de Ciências da Saúde da Universidade Católica Portuguesa , Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Em curso

Projeto

Designação Financiadores
2014/01/01 - 2015 CLIC: Cognition and Language in Portuguese children with cochlear implants
Bolseiro de Investigação
Instituto de Ciências da Saúde da Universidade Católica de Lisboa, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluído
2010/12/22 - 2013 AQUI_LGP: Longitudinal Corpus on Portuguese Sign Language Acquisition
Bolseiro de Investigação
Instituto de Ciências da Saúde da Universidade Católica Portuguesa , Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluído

Outro

Designação Financiadores
2021/04/01 - 2023/05/31 Vocational Education and Training for Speech and Language Therapists and Parents for Rehabilitation of Children with Cochlear Implant on how to Speak
2020-1-RO01-KA202-080059
Investigador
Universidade de Aveiro, Portugal

Universidade Católica Portuguesa Centro de Investigação Interdisciplinar em Saúde, Portugal

Universitatea Alexandru Ioan Cuza, Roménia

Fundatia Euroed, Roménia

Stichting Zuyd Hogeschool, Países Baixos

ONICI , Bélgica
European Union
Concluído
Produções

Publicações

Artigo em conferência
  1. Sara Carvalho; Carmo, P.; Barros, A.L.; Morgado, M.; Lynce, S (CB14-38B0-25D4); Castelo-Branco, J.; Nunes, M. V; et al. "Bimodal and Bilingual language Acquisition: preliminary research data from a longitudinal project on language acquisition.". Trabalho apresentado em Language, Culture and Mind, Lisboa, 2012.
    Publicado
Artigo em revista
  1. Lynce, Sofia; Moita, Mara; Freitas, Maria João; Santos, Maria Emília; Mineiro, Ana. "Phonological development in Portuguese deaf children with cochlear implants: Preliminary study". Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología 39 3 (2019): 115-128. http://dx.doi.org/10.1016/j.rlfa.2019.03.002.
    10.1016/j.rlfa.2019.03.002
  2. Sofia de Sacadura Botte Lynce de Faria Leal de Faria; João Paço; Ana Margarida Mineiro Rodrigues Zaky; Sofia Marques. "Crianças com implante coclear: implicações linguísticas". Calidoscopio 15 2 (2017): 388¿398. http://hdl.handle.net/10400.14/34358.
    Publicado • 10.4013/cld.2017.152.15
  3. Maria Emília Santos; Sofia de Sacadura Botte Lynce de Faria Leal de Faria; Sara Carvalho; Mariana Cacela; Ana Margarida Mineiro Rodrigues Zaky. "Mean Length of Utterance-words in children with typical language development aged 4 to 5 years". Revista CEFAC 17 4 (2015): 1143-1151. http://hdl.handle.net/10400.14/34643.
    Publicado • 10.1590/1982-021620151741315
  4. Santos, M.E; Ana Mineiro; Lynce, S(CB14-38B0-25D4); Carvalho, A.S; Cacela, M. "Mean Length of Utterance in words in Portuguese children aged between 4 and 5 years with typical language development". CEFAC 17 4 (2015): http://dx.doi.org/10.1590/1982-021620151741315.
    Acesso aberto • Aceite para publicação • http://dx.doi.org/10.1590/1982-021620151741315
  5. Dias, M.R; Lynce, S.; Ibrahim, S.. "I AM LIKE A RIVER: A HEALTH EDUCATION INSTRUMENT FOR STUTTERING¿". Revista de Psicologia IMED 5 2 (2013): 92-97. http://seer.imed.edu.br/index.php/revistapsico/article/view/396/322.
    Acesso aberto • Publicado • http://seer.imed.edu.br/index.php/revistapsico/article/view/396/322
Capítulo de livro
  1. Sofia Lynce de Faria; A. S. Lopes; M. Alves; T. Lavra; S. Capitão. "Evaluation in Hearing Impaired (Speech and language pathologist´s perspetive)". editado por Dina Alves; Paula Correia; Sandra Cruz; Jos{\'e, 49-71. Lisboa, Portugal: Sociedade Portuguesa de Terapia da Fala, 2023.
  2. S. Capitão; T. Lavra; A. S. Lopes; Sofia Lynce de Faria; M. Alves. "Hearing Intervention (speech and language pathologist´s perspective)". In Speech Therapy Compendium, editado por Dina Alves; Paula Correia; Sandra Cruz; Jos{\'e, 497-548. Lisboa, Portugal: Sociedade Portuguesa de Terapia da Fala, 2023.
  3. M. Alves; S. Capitão; T. Lavra; A. S. Lopes; Sofia Lynce de Faria. "Case studies in hearing disorders (speech and language pathologist´s perspetive)". In Speech Therapy Compendium, editado por Dina Alves; Paula Correia; Sandra Cruz; Jos{\'e, 1243-1272. Lisboa, Portugal: Sociedade Portuguesa de Terapia da Fala, 2023.
  4. Ana Mineiro; Moita, Mara. Autor correspondente: Ana Mineiro. "Atypical language acquisition and development in deaf children (Aquisição e desenvolvimento atípico da linguagem em crianças surdas)". In Linguística clínica: Modelos, avaliação e intervenção, editado por Maria João Freitas; Marisa Lousada; Dina Alves, 1-29. Berlim, Alemanha: Language Science Press, 2022.
    Publicado
Documento de trabalho
  1. 2017. "Cochlear implants in Portuguese children: Linguistic outcomes". http://revistas.unisinos.br/index.php/calidoscopio/article/view/cld.2017.152.15/6184.
Edição de livro
  1. Mineiro, A; Moita, M. (AE19-6912-46C0); Lynce, S.; Sara Carvalho; Castro, F.; Castelo-Branco, J.; Santos, M.E.. Oral Language Development in Deaf Children with Cochlear Implant - Guidelines. Lisboa, Portugal: Editora UCP. 2015.
    Publicado
Livro
  1. Lynce, S.. Terminological Dictionary of Speech and Language Therapy (Dicionário Terminológico de Terapia da Fala)- ISBN: 9789898214737). Lisboa, Portugal: Papa-Letras. 2020.
    Publicado
  2. Lynce, S.. Telepractice in Speech and Language Therapy (Teleprática em Terapia da Fala) - ISBN: 9789898214744. Lisboa, Portugal: Papa-Letras. 2020.
    Publicado
  3. Ana Mineiro; Mara Moita; Lynce, S.; Sara Carvalho; Francisca Gomes de Castro; Joana Castelo Branco; Maria Emília Santos. Desenvolvimento da Linguagem Oral em crianças surdas com implante coclear - Guidelines. Lisboa, Portugal: UCP. 2014.
    Publicado
Poster em conferência
  1. "Language Development in Portuguese children with cochlear implants: Benefits of bringuing together a spontaneous speech measure and a formal test of language development,". 2017.
  2. "Language Development in Portuguese children with cochlear implants: Benefits of bringuing together a spontaneous speech measure and a formal test of language development,". 2017.
  3. Lynce, S.; Ana Mineiro. "Mean Length of Utterance in Portuguese children with cochlear implant: differences with hearing peers?". Trabalho apresentado em First Symposium on Sign Language Acquisition, 2013.
Relatório
  1. Lynce, S.. 2015. Annual report on doctoral activities.
Resumo em conferência
  1. Lynce, S.; Ana Mineiro. "Oral language development in Portuguese deaf children with cochlear implants: Will they catch up to their peers?". Trabalho apresentado em 14th European Symposium of Paediatric Cochlear Implantation, Bucareste, 2019.
    Publicado • 10.1109/hicss.2015.12
  2. Ana Mineiro; Lynce, S.. "Language Acquisition: a distinctive factor in development of deaf and hearing people". Trabalho apresentado em Encontro da Ciência 2017, Lisboa, 2017.
  3. Sara Carvalho; Moita, M. (AE19-6912-46C0); Lynce, S.; Carmo, P.. "AQUI_LGP: Acquisition corpus.". Trabalho apresentado em First Symposium on Sign Language Acquisition, Lisboa, 2013.
    Publicado
  4. Sofia de Sacadura Botte Lynce de Faria Leal de Faria; Sofia Barão Marques; Ana Margarida Mineiro Rodrigues Zaky. "MLU in Portuguese children with cochlear implant: differences with hearing pairs?". 2013.
    Publicado

Outros

Norma técnica
  1. Oral language development in deaf children with cochlear implant (Desenvolvimento da linguagem oral em crianças surdas com implante coclear). Resultados do Projeto CLIC: Recomendações para a intervenção. 2016. Lynce, S.. https://www.researchgate.net/publication/290394595_Ana_Mineiro_Mara_Moita_Sofia_Lynce_Sara_Carvalho_Francisca_Gomes_de_Castro_Joana_Castelo_Branco_e_Maria_Emilia_Santos_Desenvolvimento_da_Linguagem_Oral_em_Criancas_Surdas_com_Implante_Coclear_-_Result.
Atividades

Apresentação oral de trabalho

Título da apresentação Nome do evento
Anfitrião (Local do evento)
2021/05/15 Atypical patterns of speech development if pediatric cochlear implant users II Encontro de Fala
Sociedade Portuguesa de Terapia da Fala (Lisboa, Portugal)
2019/10 Oral language development in Portuguese deaf children with cochlear implants. Will they catch up to their peers? 14th European Symposium of Paediatric Cochlear Implantation
(Bucareste, Roménia)
2016 A CLIC on phonological and phonetic acquisition in deaf children with cochlear implant VII Workshop Linguistics, Language, Development and Impairment
Faculdade de Letras da Universidade de Lisboa (Lisboa, Portugal)
2014 Dissemination of the preliminary results - CLIC project Conference - A CLICK in the language of cochlear implants users
ICS-UCP, OUVIR (Portugal, Portugal)
2013 AQUI_LGP: Acquisition corpus Description of a corpus of deaf children with and without cochlear implants Oral presentation regarding the first data First Symposiun on Sign Language Acquisition
Universidade Católica Portuguesa-Instituito de Ciências da Saúde (Lisboa, Portugal)
2013 First Symposium on Sign Language Acquisition First Symposium on Sign Language Acquisition, Lisboa.
Universidade Católica Portuguesa (Lisboa, Portugal)
2013 Project CLIC: Cognition and Language in Portuguese children with cochlear implant. We presented important findings regarding phonological development in deaf children with cochlear implants V Workshop Linguistics, Language, Development and Impairment
Faculdade de Letras da Universidade de Lisboa (Lisboa, Portugal)
2012 Bimodal and Bilingual language Acquisition: preliminary research data from a longitudinal project on language acquisition. Language, Culture and Mind
Universidade Católica Portuguesa de Lisboa- Instituto de Ciências da Saúde (Lisboa, Portugal)

Organização de evento

Nome do evento
Tipo de evento (Tipo de participação)
Instituição / Organização
2022/11/25 - 2022/11/25 Organizing Committee of the 1st Iberian Symposium on Children with Hearing Loss (2022/11/25 - 2022/11/25)
Simpósio (Membro da Comissão Organizadora)
Escola Superior de Saúde - Politécnico do Porto, Portugal
2019/03/16 - 2019/03/16 Organization of the symposium ("Models of performance in deafness: realities and national projects") and the workshop ("Speech acoustics"), as a member of the department of the Portuguese Society of Speech Therapy. These events had as main objective to promote interdisciplinarity between health professionals and education technicians in the work with deaf children with cochlear implants and to deepen knowledge in the scope of speech acoustics. (2019/03/16 - 2019/03/16)
Simpósio (Coorganizador)
Portuguese Society of Speech Therapy, Portugal
2014/12 - 2014/12 Organization of the CLIC project conference: Cognition and Language in hearing impaired children with cochlear implants (2014/12 - 2014/12)
Conferência (Coorganizador)
Instituto de Ciências da Saúde da Universidade Católica Portuguesa , Portugal
2013 - 2013 First Symposium on Sign Language Acquisition (2013/03 - 2013/03)
Simpósio (Outra)
Instituto de Ciências da Saúde da Universidade Católica Portuguesa , Portugal

Participação em evento

Descrição da atividade
Tipo de evento
Nome do evento
Instituição / Organização
2012 - 2012 Language, Culture and Mind
Congresso
Language, Culture and Mind
Instituto de Ciências da Saúde da Universidade Católica de Lisboa, Portugal

Júri de grau académico

Tema
Tipo de participação
Nome do candidato (Tipo de grau)
Instituição / Organização
2024/12/20 Relação entre as funções executivas e o desenvolvimento socio-emocional na população pré-escolar. Este estudo teve como propósito compreender o Desenvolvimento Socioemocional (DSE) a partir das perspetivas dos pais e dos professores e analisar a relação entre as capacidades e dificuldades percecionadas por estes dois intervenientes junto das crianças pré-escolares e as suas Funções Executivas (FE), especialmente o Controlo Inibitório (CI) e a Flexibilidade Cognitiva (FC).
Presidente do júri
Marcos Daniel Sampaio Valente (Mestrado)
Universidade Católica Portuguesa Faculdade de Ciências da Saúde e Enfermagem, Portugal
2024/12/19 A trajetória da memória de trabalho em crianças entre os 5 e 6 anos. A trajetória de desenvolvimento da memória de trabalho na população préescolar portuguesa tem sido um tema de discussão científica com relevância na compreensão do desenvolvimento cognitivo. A caraterização da trajetória intra-individual da memória de trabalho em diferentes domínios verbais e não verbais não foi ainda investigado na população portuguesa pré-escolar.
Arguente
Joana Filipa Refacho da Silva (Mestrado)
Universidade Católica Portuguesa Faculdade de Ciências da Saúde e Enfermagem, Portugal
2024/12/16 Funcionamento executivo e teoria da mente de crianças em diferentes contextos de aprendizagem. O desenvolvimento infantil pode ser influenciado por um conjunto de fatores, desde os biológicos aos ambientais, dentre os quais se destacam os contextos de aprendizagem. Considerando a discussão sobre os modelos pedagógicos ditos como tradicionais ou alternativos, a investigação tem explorado a hipótese sobre quais impactos que podem exercer sobre o desenvolvimento sociocognitivo das crianças.
Presidente do júri
Mateus Silva Nascimento (Mestrado)
Universidade Católica Portuguesa Faculdade de Ciências da Saúde e Enfermagem, Portugal
2024/11/21 Musicotherapy in the gestation of dyspnea in patients with palliative needs: a scoping review
Arguente principal
Carolina Vargas Reis Ribeiro (Mestrado)
Universidade Católica Portuguesa, Portugal
2022/09/13 Oral language, reading, and writing in school-age children born preterm
Arguente
Ana Isabel Branco Marques (Doutoramento)
Universidade Católica Portuguesa, Portugal

Arbitragem científica em conferência

Nome da conferência Local da conferência
2020/11/20 - 2020/11/21 6ª Conferência Internacional para a Inclusão - INCLUDiT VI (6th International Conference for Inclusion) online, Escola Superior de Educação e Ciências Sociais do Politécnico de Leiria

Comissão de avaliação

Descrição da atividade
Tipo de assessoria
Instituição / Organização Entidade financiadora
2021/09/22 - 2021/09/26 Evaluation Committee of the II INTERNATIONAL CONGRESS of the PORTUGUESE SPEECH THERAPY SOCIETY
Membro
Sociedade Portuguesa de Terapia da Fala, Portugal

Consultoria / Parecer

Descrição da atividade Instituição / Organização
2020/01 - 2020/01 Evaluation of abstracts for the congress of the Portuguese Society of Speech Therapy, to be held in October 2020 Sociedade Portuguesa de Terapia da Fala, Portugal

Portuguese Society of Speech Therapy, Portugal
2011 - 2016 Technical reports - Speech Therapy These reports were developed in the school context. Terapia ao Quadrado, Portugal

Curso / Disciplina lecionado

Disciplina Curso (Tipo) Instituição / Organização
2024 - Atual Project Seminar A. Different stages for creation and implementation of a research project: from the theoretical phase to the presentation of the final results the various planning and data collection stages. B. Investigations of theoretical nature, the specific case of systematic review of the literature. Examples of systematic review within the framework of projects students intend to develop. C. Critical analysis of research projects elaborated in academic context and submitted for institutional support. Doutoramento em Ciências da Cognição e da Linguagem (Curso de doutoramento (conclusão de unidades curriculares)) Universidade Católica Portuguesa Faculdade de Ciências da Saúde e Enfermagem, Portugal
2023 - Atual Course Unit - Journal Club (Thesis) - aims to critically explore the scientific articles to be presented by students Doutoramento em Ciências da Cognição e da Linguagem (Doutoramento) Universidade Católica Portuguesa Faculdade de Ciências da Saúde e Enfermagem, Portugal
2023/10 - 2024/01 Communication Disorders in Hearing Pathology is a discipline that aims to provide practical information in the work of the deaf population. Terapia da Fala (Licenciatura) Escola Superior de Saúde do Alcoitão, Portugal
2020/03/25 - 2020/05/10 Course Unit - Language Neuroscience Summary: Essential concepts of neuroscience; Neurobiological systems: auditory system; Evolution of human language; Fundamental aspects of the neurobiology of human language; Hemispheric specialization and language processing; Language and injuries; The importance of neuroimaging in the study of language. Specialization Course in Language Acquisition and Disorders: challenges of language neurosciences in the 21st century (Especialização pós-licenciatura) Instituto de Ciências da Saúde da Universidade Católica Portuguesa , Portugal

Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
2020/02/12 - 2020/03/18 Course Unit - Plurilingualism, Deafness and Sign Language Summary: Plurilingualism; Different perspectives on deafness; The deaf brain; Linguistic components of sign language. Specialization Course in Language Acquisition and Disorders: challenges of language neurosciences in the 21st century (Especialização pós-licenciatura) Instituto de Ciências da Saúde da Universidade Católica Portuguesa , Portugal

Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
2018/04 - 2018/04 Course Unit - Deafness Medicine (Diploma de especialização) Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Médicas, Portugal
2015/11 - 2015/11 Course Unit - Research Seminar PhD in Cognition and Language Sciences (Doutoramento) Instituto de Ciências da Saúde da Universidade Católica Portuguesa , Portugal
2011/10 - 2011/10 Course Unit - Health Psychology Speech Therapy (Licenciatura) Escola Superior de Saúde Egas Moniz, Portugal

Entrevista / Programa (rádio / tv)

Programa Tema
2021/03/15 - Atual De Porta Aberta Desenvolvimento fonológico em crianças surdas com implante coclear (Phonological development in deaf or hard of hearing children with cochlear implants)

Membro de associação

Nome da associação Tipo de participação
2024/02 - Atual Portuguese Society of Speech Therapy - Coordinator of the Hearing Department Membro do Departamento
2019 - Atual Portuguese Society of Speech Therapy

Revisão ad hoc de artigos em revista

Nome da revista (ISSN) Editora
2022/04 - Atual Revista Portuguesa de Terapia da Fala (Portuguese Journal of Speech and Language Therapy) (2183-1297) Associação Portuguesa de Terapeutas da Fala

Tutoria

Tópico Nome do aluno
2024/07/31 - Atual Exposure to screen time and its influence on the development of communication skills in children between 8 and 30 months Tarcila Antunes de Oliveira Banagouro
2022/12/19 - Atual Early intervention with share book reading on the oral language development of deaf childreb Ana Sofia Lopes
Distinções

Prémio

2005 Honor board
Colégio de São joão de Brito, Portugal
2004 Honor board
Colégio de São joão de Brito, Portugal
2003 Honor board
Colégio de São joão de Brito, Portugal