???global.info.a_carregar???
Identification

Personal identification

Full name
Elisabete Ferraz da Cunha

Author identifiers

Ciência ID
C41E-A4D9-3C8D
ORCID iD
0000-0001-5143-9484
Education
Degree Classification
2014
Concluded
Informação e Comunicação em Plataformas Digitais (Doutoramento)
Major in Ciências da Informação e Comunicação e Tecnologias da Comunicação
Universidade de Aveiro, Portugal

Universidade do Porto Faculdade de Letras, Portugal
"Contributos para a eficácia do clustering usando o tagging social" (THESIS/DISSERTATION)
Aprovada
2008
Concluded
Educação Multimédia (Mestrado)
Major in Ciências da Educação
Universidade do Porto Faculdade de Ciências, Portugal
Muito Bom
2004
Concluded
Matemática - Ramo Educacional (Licenciatura)
Universidade do Porto Faculdade de Ciências, Portugal
14
Affiliation

Teaching in Higher Education

Category
Host institution
Employer
2016/08 - Current Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Viana do Castelo Escola Superior de Educaçao, Portugal
2015/02 - 2016/08 Invited Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Viana do Castelo Escola Superior de Educaçao, Portugal
2006/09 - 2015/01 Assistant (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Viana do Castelo Escola Superior de Educaçao, Portugal
Projects

Contract

Designation Funders
2020 - 2022 MaSCE³ - Math Trails in School, Curriculum and Educational Environment in Europe
2019-1-DE03-KA201-060118 (2020-2022)
Ongoing
2018 - 2019 Geoparque Litoral de Viana do Castelo
_
2010/09 - 2012/12 Breadcrumbs Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Other

Designation Funders
2018 - 2019 Eco-escolas ESE – IPVC
_
Instituto Politécnico de Viana do Castelo, Portugal
Ongoing
Outputs

Publications

Book chapter
  1. Cunha, Elisabete. "Get out Inside: Programming Toys 2.0 to Escape the Island". 2020.
    10.37626/ga9783959871440.0.11
  2. Cunha, E.; Figueira, Á.. "Contribution of Social Tagging to Clustering Effectiveness Using as Interpretant the User’s Community". 2020.
    10.1007/978-3-030-45688-7_19
  3. Cunha, Elisabete. "Transitions Toward Digital Resources: Change, Invariance, and Orchestration". 2019.
    https://doi.org/10.1007/978-3-030-20393-1_12
  4. Cunha, Elisabete. "A CRIATIVIDADE NA FORMULAÇÃO DE PROBLEMAS PARA CRIANÇAS COM MENOS DE SEIS ANOS". 2019.
    10.22533/at.ed.4771924054
Conference paper
  1. Ana Carreira; Elisabete Cunha. "FOSTERING THE UNDERSTANDING OF AREA FORMULAS THROUGH TECHNOLOGY AND COLLABORATIVE WORK". 2018.
    10.21125/edulearn.2018.1214
  2. Cunha, E.; Figueira, A.; Mealha, O.. "Clustering documents using tagging communities and semantic proximity". 2013.
  3. Cunha, E.; Figueira, A.; Mealha, O.. "Clustering and classifying text documents a revisit to tagging integration methods". 2013.
  4. Cunha, E.; Figueira, Á.. "Automatic clustering assessment through a social tagging system". 2012.
    10.1109/ICCSE.2012.20
  5. Cunha, E.; Figueira, Á.. "A web-based tool for assessing online peer-reviews". 2009.
Journal article
  1. Taranto, E.; Jablonski, S.; Recio, T.; Mercat, C.; Cunha, E.; Lázaro, C.; Ludwig, M.; Mammana, M.F.. "Professional development in mathematics education—evaluation of a MOOC on outdoor mathematics". Mathematics 9 22 (2021): http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-85119906284&partnerID=MN8TOARS.
    10.3390/math9222975
  2. María del Carmen Martínez Serrano; Elisabete Ferraz da Cunha. "Uso de las redes sociales por los alumnos universitarios de educación: un estudio de caso de la península ibérica / Use of social networks by college students: A study case in the Iberian Peninsula". Tendencias Pedagógicas 28 2016 (2016): https://doi.org/10.15366%2Ftp2016.28.003.
    10.15366/tp2016.28.003
Thesis / Dissertation
  1. Cunha, Elisabete Ferraz da. "Contributos para a eficácia do clustering usando o tagging social". PhD, 2014. http://hdl.handle.net/10773/13189.