???global.info.a_carregar???
Carla Angélica da SIlva PInto de Sá. Concluiu o(a) Mestrado em Política Económica em 2000 pelo(a) Universidade do Minho Escola de Economia e Gestão, Licenciatura em Economia em 1995 pelo(a) Universidade do Porto Faculdade de Economia, Doctor of Philosophy em Economics em 2006 pelo(a) Vrije Universiteit Amsterdam e Doctor em Economia em 2007 pelo(a) Vrije Universiteit Amsterdam. É Professor Auxiliar no(a) Universidade do Minho. Publicou 12 artigos em revistas especializadas. Possui 1 livro(s). Coorientou 1 tese(s) de doutoramento. Orientou 5 dissertação(ões) de mestrado e coorientou 7. Atua na(s) área(s) de Ciências Sociais com ênfase em Economia e Gestão com ênfase em Economia. No seu currículo Ciência Vitae os termos mais frequentes na contextualização da produção científica, tecnológica e artístico-cultural são: salário mínimo; percurso profissional; dados empresa-trabalhador; aquisição de qualificações; Futuro do Emprego; Desajustamentos Procura-Oferta; Competências Transversais; Educação Superior Baseada em Competências; Produtividade; Revolução Industrial 4.0; Mercados Financeiros; Educação; educação; retornos individuais e sociais; escolaridade obrigatória ; qualificações e I&D; ensino superior; emprego; salarios; Higher education; Unemployment propensity; Fractional models; university; Polytechnic institute; Leaving home; Accessibility; Postgraduate; Wage Di¿erentials; Inequality; Polarization; Skills; Ciências Sociais::Economia e Gestão; Living arrangements; University choice; Random utility maximization; Nested logit; MInimum wage; Fringe benefits; Gender gap; Education policy; European higher education area; Economic; Social and cultural integration; Count data; Higher education market; Demand; Supply; Ciências Sociais, Ciências sociais; Social sciences, Social sciences; Ciências sociais; Social sciences; 331.5:37; 37:331.5; Ciências Sociais::Ciências da Educação; Economic, social and cultural integration; microeconometria; mercado de trabalho; .
Identification

Personal identification

Full name
Carla Angélica da Silva Pinto de Sá

Citation names

  • Sá, Carla

Author identifiers

Ciência ID
6815-C624-416A
ORCID iD
0000-0002-3255-4687
Google Scholar ID
https://scholar.google.com/citations?hl=en&user=JnkCH1QAAAA
Researcher Id
B-5310-2009
Scopus Author Id
22959194400

Telephones

Telephone
  • 253604567 (Professional)

Addresses

  • Universidade do Minho, EEG, Dep. Economia, Gualtar, 4710-103, Braga, Braga, Portugal (Professional)

Websites

Knowledge fields

  • Social Sciences - Economics and Business - Economics

Languages

Language Speaking Reading Writing Listening Peer-review
Portuguese (Mother tongue)
English Advanced (C1) Advanced (C1) Advanced (C1) Advanced (C1) Advanced (C1)
Education
Degree Classification
2006
Concluded
Economics (Doctor of Philosophy)
Vrije Universiteit Amsterdam, Netherlands
2000
Concluded
Política Económica (Mestrado)
Universidade do Minho Escola de Economia e Gestão, Portugal
1995
Concluded
Economia (Licenciatura)
Universidade do Porto Faculdade de Economia, Portugal
Affiliation

Teaching in Higher Education

Category
Host institution
Employer
2007 - Current Assistant Professor (University Teacher) Universidade do Minho, Portugal
2000 - 2007 Assistant (University Teacher) Universidade do Minho Departamento de Economia, Portugal
1996 - 2000 Trainee Assistant (University Teacher) Universidade do Minho Departamento de Economia, Portugal

Positions / Appointments

Category
Host institution
Employer
2022/10 - Current Conselheiro Conselho Nacional de Educação, Portugal
2013 - 2019 Conselho pedagógico Universidade do Minho, Portugal
2010 - 2018 Conselho científico/técnico-científico ou orgão correspondente Universidade do Minho, Portugal
Projects

Contract

Designation Funders
2024/04/01 - 2026/03/31 Resultados no mercado de trabalho dos Diplomados do Ensino Superior Português
A Atualizar
EDULOG Fundação Belmiro de Azevedo
2023/12 - 2025/06 Efficiency and Equity in Portuguese Higher Education
EDULOG/EFEESP/2023
Researcher
EDULOG Fundação Belmiro de Azevedo
Ongoing
2021/04/01 - 2024/08/31 Dynamics of Inequality in Portuguese Higher Education System – Access, Gender, and Mobility
PTDC/CED-EDG/5530/2020
Principal investigator
Centro de Investigação de Políticas do Ensino Superior, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Ongoing
2022/11/02 - 2024/05/31 As mudanças nas políticas de acesso ao ensino superior durante a Covid-19: Impacto na equidade
Co-Principal Investigator (Co-PI)
Universidade do Minho Núcleo de Investigação em Políticas Económicas, Portugal
EDULOG Fundação Belmiro de Azevedo
Ongoing
2018/10/01 - 2021/09/30 It's All About Productivity: contributions to the understanding of the sluggish performance of the Portuguese economy
PTDC/EGE-ECO/29822/2017
Researcher
Universidade do Minho, Portugal

Universidade de Coimbra, Portugal

Universidade do Porto, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
2018/09/01 - 2021/08/31 S4F - Skills for the Future? The Value and Effectiveness of Competency-Based Higher Education
PTDC/CED-EDG/29726/2017
Researcher
Centro de Investigação de Políticas do Ensino Superior, Portugal

Universidade de Aveiro, Portugal

Universidade do Minho, Portugal

Universidade do Porto, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
2020/01 - 2021/07 Estudantes Nacionais e Internacionais no Acesso ao Ensino Superior
EDULOG/ENI/2020
Co-Principal Investigator (Co-PI)
Centro de Investigação de Políticas do Ensino Superior, Portugal
Concluded
2016/10 - 2019/10 ATENA: Saber para intervir: observatório para a educação¿
ATENA
Researcher
EDULOG Fundação Belmiro de Azevedo
Concluded
2015/12 - 2017/11 PER…cursos estudantis no Ensino Superior Público
n.a.
Researcher
Universidade do Minho, Portugal

Universidade de Évora, Portugal

Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal

Universidade de Lisboa, Portugal
Agência de Avaliação e Acreditação do Ensino Superior [A3ES]
Concluded
2015/09 - 2017/08 Retornos económicos e não económicos do ensino superior
desconhecida
Researcher
Fundação Francisco Manuel dos Santos
Concluded
2014/11 - 2016/11 Mobility patterns of the Portuguese higher education students
nao aplicavel
Co-Principal Investigator (Co-PI)
Centro de Investigação de Políticas do Ensino Superior, Portugal
Agência de Avaliação e Acreditação do Ensino Superior [A3ES]
Concluded
2012/02 - 2015/07 Economics and Education in Portugal: why and for whom?
Researcher
Fundacao para a Ciencia e Tecnologia
Concluded
2012/12 - 2014/12 Desempenho de escolas portuguesas – que fatores fazem a diferença?
637 40 2013
Researcher
Centro de Investigação de Políticas do Ensino Superior, Portugal
Concluded
2012/12 - 2014/12 Education in Portugal
598 40 2012
Universidade do Minho Núcleo de Investigação em Políticas Económicas, Portugal
Concluded
2008/01/01 - 2010/06/30 The impact of the minimum wage: going three steps further
PTDC/ECO/74047/2006
Researcher
Universidade do Minho, Portugal

Universidade do Minho Núcleo de Investigação em Políticas Económicas, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
1999/09 - 2001/08 The demand for university degrees and the transition from the university to the labour market
PRAXIS/C/ECO/13014/1998
Researcher
Fundacao para a Ciencia e Tecnologia
Concluded
Outputs

Publications

Book
  1. Sá, Carla; Portela, Miguel; Cerejeira, João; Figueiredo, Hugo; Almeida, André; Lourenço, Diogo M.. Benefícios do Ensino Superior. Portugal: Fundação Francisco Manuel dos Sa. 2017.
    Published
  2. Cerejeira, João; Portela, Miguel; Sá, Carla Angélica da Silva Pinto de. Introdução [a] "Quadros de pessoal e investigação em economia". 2007.
Book chapter
  1. Tavares, Orlanda; Sá, Carla; Sin, Cristina. "Who is left out? Inequalities in higher education admissions and placements in Portugal". In Equity Policies in Global Higher Education: Reducing Inequality and Increasing Participation and Attainment, edited by Sá, Carla; Tavares, Orlanda; Sin, Cristina; Amaral, Alberto, 221-237. Palgrave, 2022.
    tps://doi.org/10.1007/978-3-030-69691-7
  2. Sin, Cristina; Tavares, Orlanda; Sá, Carla. "Conclusion: Learning from the past to shape future policies towards equity in higher education". In Equity Policies in Global Higher Education: Reducing Inequality and Increasing Participation and Attainment. 2022.
    Published • https://doi.org/10.1007/978-3-030-69691-7
  3. Sá, Carla. "Economic Determinants of Higher Education Demand". In Encyclopedia of International Higher Education Systems and Institutions, 1-6. Springer Netherlands, 2019.
    10.1007/978-94-017-9553-1_98-1
  4. Sá, Carla; Levkovich, Or; Rouwendal, Jan. "International students and the Netherlands". In Skills and Cities, edited by Sako Musterd; Marco Bontje; Jan Rouwendal. Oxford, United Kingdom: Routledge, 2016.
    Published
  5. Sá, Carla; Teixeira, Pedro Nuno; Fonseca, Madalena; Dias, Diana; Amaral, Alberto. "A regional mismatch? Student application and institutional responses in the Portuguese public higher education system". In Public Universities and Regional Development, edited by Kathryn Mohrman; Jian Shi; Sharon E. Feinblatt; King W. Chow, 59-80. Sichuan, China: Sichuan University Press, 2009.
    Published
Book review
  1. Sá, Carla. "The student city". Review of The student city 84, 2 (2005): 298-300.
    Published
Conference paper
  1. Cardoso, Ana Rute; Portela, Miguel; Sá, Carla Angélica da Silva Pinto de; Alexandre, Fernando. "Demand for higher education programs: the impact of the Bologna process". 2007.
Edited book
  1. Equity Policies in Global Higher Education. Springer International Publishing. 2022.
    10.1007/978-3-030-69691-7
  2. Marques, Ana Paula Pereira; Sá, Carla; Casanova, J. R; ALmeida, Leandro Sousa. Ser Diplomado do Ensino Superior: Escolhas, Percursos e Retornos. Braga, Portugal. 2017.
    Published
Journal article
  1. Tavares, Orlanda; Antunes, Maria João; Luz, Ana Rita; Sá, Carla. "The nexus of student dropout: insights from course directors in Portuguese higher education amidst the COVID-19 pandemic". Journal of Further and Higher Education (2024): 1-15. https://doi.org/10.1080/0309877x.2024.2446601.
    10.1080/0309877x.2024.2446601
  2. Tavares, Orlanda; Antunes, Maria João; Sá, Carla; Luz, Ana Rita. "The road less travelled: Exploring the reluctance of vocational students towards higher education in Portugal". European Journal of Education 59 3 (2024): https://doi.org/10.1111/ejed.12648.
    10.1111/ejed.12648
  3. Emmanuel Ngoy; Carla Sá; Paula Veiga. "Exploring socioeconomic-related inequality in children’s cognitive achievement in Peru". The Journal of Economic Inequality (2024): http://dx.doi.org/10.1007/s10888-023-09615-4.
    10.1007/s10888-023-09615-4
  4. Orlanda Tavares; Cristina Sin; Carla Sá; Francisco Pereira; Alberto Amaral. "Graduate employment: Does the type of higher education institution matter?". Bulletin of Economic Research 75 4 (2023): 1140-1156. https://doi.org/10.1111/boer.12400.
    10.1111/boer.12400
  5. Pelegrini, Tatiane; Sá, Carla; França, Marco Túlio Aniceto. "Factors associated with the mobility of college students in Brazil: an analysis using a gravity model". Higher Education 85 1 (2023): 203-223. http://dx.doi.org/10.1007/s10734-022-00829-5.
    Published • 10.1007/s10734-022-00829-5
  6. Diogo Lourenço; Carla Sá. "Estimating the Effect of Distance on the Migration of Higher Education Candidates". The B.E. Journal of Economic Analysis & Policy (2022): https://doi.org/10.1515/bejeap-2022-0092.
    10.1515/bejeap-2022-0092
  7. Tavares, Orlanda; Sin, Cristina; Sá, Carla; Bugla, Sylwia; Amaral, Alberto. "Inbreeding and research collaborations in Portuguese higher education". Higher Education Quarterly 76 1 (2022): 102-115. http://dx.doi.org/10.1111/hequ.12301.
    10.1111/hequ.12301
  8. Pedro N. Teixeira; Pedro Luís Silva; Ricardo Biscaia; Carla Sá. "Competition and diversification in higher education: Analysing impacts on access and equity in the case of Portugal". European Journal of Education 57 2 (2022): 235-254. https://doi.org/10.1111/ejed.12501.
    10.1111/ejed.12501
  9. Ricardo Biscaia; Carla Sá; Pedro N. Teixeira. "The (In)effectiveness of regulatory policies in higher education—The case of access policy in Portugal". Economic Analysis and Policy 72 (2021): 176-185. https://doi.org/10.1016/j.eap.2021.08.006.
    10.1016/j.eap.2021.08.006
  10. Valente, Marieta; Sá, Carla; Soares, Nuno; Sousa, Sílvia. "Exploring the consistency of ethical perceptions by business and economics higher education students: Looking from academia towards the corporate world". The International Journal of Management Education 19 2 (2021): 100499. http://dx.doi.org/10.1016/j.ijme.2021.100499.
    10.1016/j.ijme.2021.100499
  11. Pedro Nuno de Freitas Lopes Teixeira; Sá, Carla; Cerejeira, João; Figueiredo, Hugo; PORTELA, MIGUEL. Corresponding author: Pedro Nuno de Freitas Lopes Teixeira. "Mass Higher Education and its Civic Impacts in Portugal and Spain". Journal of Education Finance 46 4 (2021): 496-518. https://muse.jhu.edu/article/796978.
    Published
  12. Lígia M. Costa Pinto; Carla Sá; Nuno Soares; Sílvia Sousa; Marieta Valente. "The case for academic hazing as a rational choice: An economic approach". Economic Analysis and Policy 66 (2020): 51-62. https://doi.org/10.1016/j.eap.2020.02.004.
    10.1016/j.eap.2020.02.004
  13. Lourenço, Diogo; Sá, Carla; Tavares, Orlanda; Cardoso, Sónia. "Enrolling in Higher Education: The Impact of Regional Mobility and Public-Private Substitution Effects". Journal of Economic Issues 54 1 (2020): 183-197. http://dx.doi.org/10.1080/00213624.2020.1720574.
    10.1080/00213624.2020.1720574
  14. Lourenço, Diogo; Sá, Carla. "Spatial competition for students: What does (not) matter?". The Annals of Regional Science 63 1 (2019): 147-162. http://dx.doi.org/10.1007/s00168-019-00930-1.
    10.1007/s00168-019-00930-1
  15. Carla Sá; Orlanda Tavares; Sá, Carla. "How student choice consistency affects the success of applications in Portuguese higher education". Studies in Higher Education 43 12 (2018): 2148-2160. https://doi.org/10.1080/03075079.2017.1313219.
    10.1080/03075079.2017.1313219
  16. Sá, Carla. "Waves of (Dis)Satisfaction: Effects of the numerus clausus system in portugal". European Journal of Education (2014): http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84881495454&partnerID=MN8TOARS.
    10.1111/ejed.12042
  17. Sá, C.; Florax, R.J.G.M.; Rietveld, P.. "Living Arrangement and University Choice of Dutch Prospective Students". Regional Studies 46 5 (2012): 651-667. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84860120441&partnerID=MN8TOARS.
    10.1080/00343404.2010.529119
  18. Sá, C.; Amado Tavares, D.; Justino, E.; Amaral, A.. "Higher education (related) choices in Portugal: Joint decisions on institution type and leaving home". Studies in Higher Education 36 6 (2011): 689-703. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84858414632&partnerID=MN8TOARS.
    10.1080/03075071003725343
  19. Alexandre, F.; Portela, M.; Sá, C.. "Admission conditions and graduates' employability". Studies in Higher Education 34 7 (2009): 795-805. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-74949123251&partnerID=MN8TOARS.
    10.1080/03075070802688553
  20. Portela, M.; Sá, C.; Alexandre, F.; Cardoso, A.R.. "Perceptions of the Bologna process: What do students' choices reveal?". Higher Education 58 4 (2009): 465-474. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-71449096834&partnerID=MN8TOARS.
    10.1007/s10734-009-9205-1
  21. Portela, M.; Areal, N.; Sá, C.; Alexandre, F.; Cerejeira, J.; Carvalho, A.; Rodrigues, A.. "Evaluating student allocation in the Portuguese public higher education system". Higher Education 56 2 (2008): 185-203. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-45749157537&partnerID=MN8TOARS.
    10.1007/s10734-007-9097-x
  22. Cardoso, A.R.; Portela, M.; Sá, C.; Alexandre, F.. "Demand for higher education programs: The impact of the Bologna process". CESifo Economic Studies 54 2 (2008): 229-247. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-45749090526&partnerID=MN8TOARS.
    10.1093/cesifo/ifn013
  23. Sá, C.; Dismuke, C.E.; Guimarães, P.. "Survival analysis and competing risk models of hospital length of stay and discharge destination: The effect of distributional assumptions". Health Services and Outcomes Research Methodology 7 3-4 (2007): 109-124. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-35948949024&partnerID=MN8TOARS.
    10.1007/s10742-007-0020-9
  24. Sá, C.; Florax, R.J.G.M.; Rietveld, P.. "Does accessibility to higher education matter? Choice behaviour of high school graduates in the Netherlands | L'accessibilité à l'enseignement supérieur importe-t-elle? Comportement du choix des diplômés de l'enseignement secondaire au pays-bas". Spatial Economic Analysis 1 2 (2006): 155-174. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-43149097683&partnerID=MN8TOARS.
    10.1080/17421770601009791
  25. Sá, C.; Florax, R.J.G.M.; Rietveld, P.. "Determinants of the regional demand for higher education in the Netherlands: A gravity model approach". Regional Studies 38 4 (2004): 375-392. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-3142694087&partnerID=MN8TOARS.
    10.1080/03434002000213905
Report
  1. Sá, Carla; Sin, Cristina; Francisco Nunes-Pereira; Aguiar, Joyce; Tavares, Orlanda. 2021. Estudantes nacionais e internacionais no acesso ao ensino superior: Quem são, que escolhas fazem e como acedem ao mercado de trabalho. https://www.edulog.pt/storage/app/uploads/public/61a/52b/c82/61a52bc82dc22884838784.pdf.
  2. Sá, Carla; Emília Rodrigues Araújo; Almeida, Leandro da Silva ; António Maurício Costa Fonseca; Rosa Vasconcelos; CLAUDIA RITA LOPES DE CARVALHO VIANA. 2020. Corpo docente da Universidade do Minho: caracterização demográfica e estratégias de rejuvenescimento.
  3. Sá, Carla; Almeida, Leandro da Silva ; Rego, Conceição; Leite, Carlinda; Carlos Manuel Rodrigues Vieira; Maria Cristina Tavares Teles da Rocha; Diana da Silva Dias; et al. 2018. Acesso, sucesso e insucesso: percursos estudantis no ensino superior público.
  4. Sá, Carla; Diana da Silva Dias; Diogo Lourenço; Tomé, Lídia P. ; Filipe Ribeiro; Madalena Pires da Fonseca; Tavares, Orlanda; Sónia Cardoso. 2017. Padrões de mobilidade dos estudantes do ensino superior em Portugal.
  5. Sá, Carla Angélica da Silva Pinto de; Oliveira, Célio Duarte Pereira; Cerejeira, João; Simões, Marta; Portela, Miguel; Teixeira, Pedro; Ferreira, Priscila; Sousa, Sandra; Sousa, Sílvia Cristina Conduto. 2014. Educação e mercado de trabalho em Portugal: retornos e transições. http://hdl.handle.net/1822/35444.
  6. Sá, Carla; CLÁUDIA SOFIA SARRICO FERREIRA DA SILVA; Isabel Machado; Pedro Nuno de Freitas Lopes Teixeira; Maria João Machado Pires da Rosa. 2014. Desempenho de Escolas Portuguesas.
  7. Sá, Carla; Tavares, Orlanda; Diana da Silva Dias. 2013. Tendências recentes no ensino superior português.
  8. Sá, Carla; PORTELA, MIGUEL; Varejao, Jose; Carneiro, Anabela; Cerejeira, João. 2011. Retribuição Mínima Mensal Garantida em Portugal.
  9. Cerejeira, João; Portela, Miguel; Sá, Carla Angélica da Silva Pinto de; Alexandre, Fernando. 2007. Os fluxos e as remunerações de sub- e sobre-escolarizados em Portugal no período 1995-2005. http://hdl.handle.net/1822/13741.
Working paper
  1. Almeida, André; Figueiredo, Hugo; Cerejeira, João; Portela, Miguel; Sá, Carla Angélica da Silva Pinto de; Teixeira, Pedro. 2017. "Returns to Postgraduate Education in Portugal: Holding on to a Higher Ground?". http://hdl.handle.net/1822/49404.
  2. Sá, Carla Angélica da Silva Pinto de; Tavares, Diana Amado; Justino, Elsa; Amaral, Alberto. 2010. "Higher education (related) choices in Portugal : joint decisions on institution type and leaving home". http://hdl.handle.net/1822/11696.
  3. Kizilca, Kemal; Cerejeira, João; Portela, Miguel; Sá, Carla Angélica da Silva Pinto de. 2010. "Minimum wage, fringe benefits, overtime payments and the gender wage gap". http://hdl.handle.net/1822/11695.
  4. Alexandre, Fernando; Portela, Miguel; Sá, Carla Angélica da Silva Pinto de. 2008. "Admission conditions and graduates' employability". http://hdl.handle.net/1822/7877.
  5. Sá, Carla Angélica da Silva Pinto de; Florax, Raymond; Rietveld, Piet. 2007. "Living-arrangement and university decisions of Dutch young adults". http://hdl.handle.net/1822/6824.
  6. Cardoso, Ana Rute; Portela, Miguel; Alexandre, Fernando; Sá, Carla Angélica da Silva Pinto de. 2007. "Demand for higher education programs : the impact of the Bologna process". http://hdl.handle.net/1822/6103.
  7. Portela, Miguel; Areal, Nelson; Sá, Carla Angélica da Silva Pinto de; Alexandre, Fernando; Cerejeira, João; Carvalho, Ana; Rodrigues, Artur. 2007. "Regulation and marketisation in the Portuguese higher education system". http://hdl.handle.net/1822/6966.
Activities

Supervision

Thesis Title
Role
Degree Subject (Type)
Institution / Organization
2024 - Current Economics of Higher Education
Supervisor
Doutoramento em Economia (PhD)
Universidade do Minho Núcleo de Investigação em Políticas Económicas, Portugal
2023 - Current Retornos Salariais e Competências Sociais
Supervisor
Mestrado em Economia (Master)
Universidade do Minho Departamento de Economia, Portugal
2023 - Current Desajustamentos educação-trabalho na transição Ensino Superior-emprego e a persistência dos seus efeitos: o caso português
Co-supervisor
Doutoramento em Economia (PhD)
Universidade de Aveiro, Portugal
2021 - Current Mismatch, occupations, and firm-level labor productivity
Co-supervisor
Doutoramento em Economia (PhD)
Universidade de Aveiro, Portugal
2020 - Current Essays on health and education in developing countries
Supervisor
Doutoramento em Economia (PhD)
Universidade do Minho, Portugal
2020 - 2020 Diferença salarial entre imigrantes e nativos: evidência empírica em Portugal
Co-supervisor
Economia Industrial e da Empresa (Master)
Universidade do Minho, Portugal
2020 - 2020 Determinantes do desempenho dos alunos: evidência do programa PiSa para Portugal e Finlândia
Supervisor
Economia (Master)
Universidade do Minho, Portugal
2018/11 - 2019/04 O ensino superior no Brasil: contexto atual e mobilidade
Supervisor
Doutoramento em Economia (Other)
Universidade do Minho Departamento de Economia, Portugal
2019 - 2019 Efeitos da Composição da Turma no Desempenho dos Alunos das Escolas Públicas Portuguesas
Co-supervisor
Economia (Master)
Universidade do Minho, Portugal
2019 - 2019 Determinantes da literacia financeira: evidência do programa PISA
Supervisor
Economia (Master)
Universidade do Minho, Portugal
2019 - 2019 O desemprego dos diplomados do ensino superior
Supervisor
Economia (Master)
Universidade do Minho, Portugal
2019 - 2019 Efeito da educação dos pais no desempenho escolar dos filhos
Co-supervisor
Economia (Master)
Universidade do Minho, Portugal
2019 - 2019 O impacto da composição das equipas de gestão no desempenho das empresas
Co-supervisor
Economia (Master)
Universidade do Minho, Portugal
2018 - 2018 Rendibilidade da Educação em Portugal: Benefícios Económicos e Não Económicos
Co-supervisor
Economia (Master)
Universidade do Minho, Portugal
2017 - 2017 Determinantes do absentismo por doença dos trabalhadores
Supervisor
Economia (Master)
Universidade do Minho, Portugal
2017 - 2017 Retornos não económicos da educação: Impacto da educação no estado de saúde dos indivíduos
Supervisor
Economia (Master)
Universidade do Minho, Portugal
2016 - 2016 Four essays in Economics of Education
Co-supervisor
Economia (PhD)
Universidade do Minho, Portugal
2014 - 2014 Education and Labour Market Transitions:A Survival Analysis Using Portuguese Data
Co-supervisor
Economia (Master)
Universidade do Minho, Portugal
2014 - 2014 Determinantes da poupança : o papel da Segurança Social
Co-supervisor
Economia (Master)
Universidade do Minho, Portugal
2011 - 2012 Transição para o mercado de trabalho dos licenciados da Escola de Economia e Gestão da Universidade do Minho
Co-supervisor
Mestrado em Administração Pública - Gestão Pública (Master)
Universidade do Minho Escola de Economia e Gestão, Portugal

Jury of academic degree

Topic
Role
Candidate name (Type of degree)
Institution / Organization
2023/01 Empreendedorismo qualificado: políticas do ensino superior e (re)configuração das trajetórias profissionais dos diplomados
Thesis Member
Helena Rita Gonçalves Marinho Moreira (PhD)
Universidade do Minho Instituto de Ciências Sociais, Portugal
2005 Fundamentos e Estratégias na Formação Pós-secundária de Curta Duração
(Thesis) Arguer
Raquel Sofia Lino Ferreira dos Santos (PhD)
Universidade de Aveiro, Portugal

Committee member

Activity description
Role
Institution / Organization
2022 - Current Membro do Grupo de Trabalho do Acesso 2022
Member
Governo da República Portuguesa Ministério da Ciência Tecnologia e Ensino Superior, Portugal
Distinctions

Other distinction

2017 Menção honrosa