???global.info.a_carregar???
Marta Fortunato completed her Master's Degree in Teaching English in Primary Education in 2017/07/17 from the Polytechnic Institute of Oporto and her Degree in Modern Languages and Literatures, variant of Portuguese and English Studies in 2007/02/24 from the University of Porto Faculty of Letters. She has been studying for a Master's Degree in Educational Sciences at the University of Aveiro since 2018/09/21. She is a PhD student at the University of Aveiro Research Centre for Didactics and Technology in the Training of Trainers and has a research grant from the Foundation for Science and Technology. Her main research interests include gamification and project-based learning in collaborative problem-solving contexts in the teaching-learning process of English in Primary Education, which is the object of the study of the project she is currently developing.
Identification

Personal identification

Full name
Marta Alexandra dos Santos Fortunato
Date of birth
1980/09/18
Gender
Female

Citation names

  • Fortunato, Marta
  • Fortunato, M.

Author identifiers

Ciência ID
4416-C2EB-BCF5
ORCID iD
0000-0003-0697-022X
Google Scholar ID
https://scholar.google.com/citations?user=7efMRGQAAAAJ&hl=pt-PT
Researcher Id
https://doi.org/10.54499/UI/BD/150780/2020

Email addresses

  • martafortunato@ua.pt (Professional)

Telephones

Mobile phone
  • 932014858 (Personal)

Addresses

  • Rua de Almeiriga, 390, 4450-608, Leça da Palmeira, Matosinhos, Matosinhos, Portugal (Personal)

Knowledge fields

  • Social Sciences - Educational Sciences

Languages

Language Speaking Reading Writing Listening Peer-review
English Advanced (C1) Advanced (C1) Advanced (C1) Proficiency (C2) Advanced (C1)
French Upper intermediate (B2) Advanced (C1) Upper intermediate (B2) Advanced (C1) Upper intermediate (B2)
Spanish; Castilian Elementary (A2) Intermediate (B1) Elementary (A2) Upper intermediate (B2) Upper intermediate (B2)
Education
Degree Classification
2018/09/21 - 2025/04/30
Ongoing
Education (Doutoramento)
Major in Didatics and Curricular Development
Universidade de Aveiro, Portugal
"O Jogo da leitura e da escrita no ensino do inglês em ambiente colaborativo através da gamificação: um estudo de caso no 1.º CEB (The game of reading and writing in the teaching of English in a collaborative environment through gamification: a case study " (THESIS/DISSERTATION)
2020/11/17 - 2020/11/24
Concluded
LLOM - Language Learning App (Outros)
Major in Especialização em Language Learning; MALL
Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne, France

Universidade de Aveiro, Portugal
2018/09/21 - 2019/06/14
Concluded
Programa Doutoral em Educação (Curso de doutoramento (conclusão de unidades curriculares))
Major in Didática e Desenvolvimento Curricular
Universidade de Aveiro, Portugal
17
2015/09/21 - 2017/07/17
Concluded
Ensino do Inglês no 1º Ciclo do Ensino Básico (Teaching English in Primary School) (Mestrado)
Instituto Politécnico do Porto, Portugal
"O Jogo das atividades gamificadas e das emoções no ensino do inglês no 1º CEB (The game of gamified activities and emotions in teaching English in primary school)" (THESIS/DISSERTATION)
17
1999/11/21 - 2007/02/24
Concluded
Línguas e Literaturas Modernas, variante de Estudos Portugueses e Ingleses (Modern Languages and Literatures, Portuguese and English Studies variant) (Licenciatura)
Major in Científico
Universidade do Porto Faculdade de Letras, Portugal
12
Affiliation

Others

Category
Host institution
Employer
2020/11/01 - 2025/04/01 Investigadora e bolseira de doutoramento Fundação para a Ciência e a Tecnologia, Portugal
Universidade de Aveiro Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores, Portugal
2017/09/25 - 2020/10/14 Explicadora de português do 5.º ao 12.º anos Colégio- creche Anjos do Saber, Portugal
Colégio- creche Anjos do Saber, Portugal
2018/01/06 - 2019/12/30 Explicadora de inglês do 3.º ao 12.º anos Sala de Estudo Anjos do Saber, Portugal
2013/11/02 - 2018/07/31 English language teacher Academia dos Saberes, Portugal
2018/01/04 - 2018/07/30 Professora/Formadora de inglês língua estrangeira Lancaster College, Portugal
2016/04 - 2016/05 Professora de inglês no âmbito das Atividades de Enriquecimento Curricular (AEC) Colégio Nossa Senhora de Lourdes, Portugal
2014/06 - 2015/06 Professora de inglês no âmbito das Atividades de Enriquecimento Curricular (AEC) Colégio Nossa Senhora de Vera Cruz do Candal, Portugal
2013/09 - 2015/06 Professora de inglês no âmbito das Atividades de Enriquecimento Curricular (AEC) Câmara Municipal da Maia, Portugal
2012/09 - 2013/06 Professora de inglês no âmbito das Atividades de Enriquecimento Curricular (AEC) Câmara Municipal de Viana do Castelo, Portugal
2011/11 - 2012/07 Professora de inglês no âmbito das Atividades de Enriquecimento Curricular (AEC) Colégio Bom Jesus de Matosinhos, Portugal
2011/09 - 2012/06 Professora de inglês no âmbito das Atividades de Enriquecimento Curricular (AEC) Agrupamento de Escolas de S. João de Sobrado, Portugal
2010/10 - 2011/06 Professora de inglês no âmbito das Atividades de Enriquecimento Curricular (AEC) Câmara Municipal de Valongo, Portugal
2010/09 - 2010/10 Professora de inglês no âmbito das Atividades de Enriquecimento Curricular (AEC) Câmara Municipal de Santa Maria da Feira, Portugal
2005/01/05 - 2005/05/31 Colaboradora e docente do Projeto Speak Easy Câmara Municipal do Porto, Portugal
Universidade do Porto, Portugal
Projects

Grant

Designation Funders
2020/11/01 - 2023/10/31 O Jogo da leitura e da escrita no ensino do inglês em ambiente colaborativo através da gamificação: um estudo de caso no 1.º CEB (The game of reading and writing in the teaching of English in a collaborative environment through gamification: a case study in primary education)
PhD Student Fellow
Universidade de Aveiro Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Ongoing

Contract

Designation Funders
2022/09/01 - Current Upgrading higher education teachers' and students' hybrid learning competences / Hyb-IT-up
2022-1-FI10-KA220-HED-000086605
Researcher
University of Oulu Centre of Excellence in Cell-Extracellular Matrix Research, Finland
Ongoing
Outputs

Publications

Book
  1. Sá, Patrícia (Org.); Costa, António Pedro (Org.); Moreira, António (Org.); Alves, Aline Thatyana Aranda da Rocha Branco Alcantara; Nascimento, Ana; Ulhôa, Andrea; Batista, Bruna; et al. Reflexões em torno de Metodologias de Investigação: recolha de dados. UA Editora. 2021.
    10.34624/ka02-fq42
  2. Fortunato, Marta; Cruz, M. (C810-46F2-A926). A Gamificação no Ensino de Inglês Língua Estrangeira: as dinâmicas, elementos e mecanismos dos jogos em atividades de aprendizagem de Inglês no 1º Ciclo do Ensino Básico. Saarbrücken, Latvia: Novas Edições Académicas. 2018.
    Published
Book chapter
  1. Fortunato, M. ; Silva, Patrícia Christine. "MODERA, OBSERVA, ESCUTA E FOCA-TE NA CONVERSA DE GRUPO - UMA REFLEXÃO CRÍTICA". In Reflexões em torno de Metodologias de Investigação: recolha de dados, 37-51. Aveiro, Portugal: UA Editora, 2021.
    Published
  2. Fortunato, Marta; Moreira, António; Simões, Ana Raquel. "Eu jogo, tu jogas, ele joga: nós aprendemos inglês no 1.º CEB". Centro de Estudos Interdisciplinares do Século 20 - Universidade de Coimbra, 2020.
Conference abstract
  1. Fortunato, M. ; Moreira, António Augusto; Simões, Ana (7911-260D-324F). "Gamificar ou ficar pelos games?". Paper presented in XVII Congreso Nacional Y IX Iberoamericano de Pedagogía, Santiago de Compostela, 2021.
    Published
  2. Fortunato, M. ; Moreira, A. (2214-B0BA-314B); Simões, Ana (7911-260D-324F). "Me, You and Them na aula de inglês on-line no 1.º CEB". Paper presented in IV Jornadas de Educação: "Educar para o futuro", Guarda, 2021.
    Published
  3. Fortunato, M. ; Moreira, A.; Simões, A. R.. "Reading and writing game in the teaching of English in a collaborative environment: a case study in Primary education". Paper presented in Research Summit 2021, Aveiro, 2021.
  4. Fortunato, Marta; Moreira, A. (2214-B0BA-314B); Simões, Ana. "CHILDREN LEARNING ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE: TRANSITIONING FROM FACE-TO-FACE TO ONLINE (AND BACK AGAIN)". Paper presented in ADVED 2020- 6th International Conference on Advances in Education, Istambul, 2020.
    10.47696/adved.2020153
  5. Fortunato, M. ; Moreira, A. (2214-B0BA-314B); Simões, Ana (7911-260D-324F). "Gamificar a aula de inglês no 1.º CEB: a casa de partida?". Paper presented in IV ENJIE- Encontro Nacional de Jovens Investigadores em Educação, Évora, 2020.
    Published
Conference paper
  1. Fortunato, M. ; Moreira, António Augusto de Freitas Gonçalves; Simões, Ana (7911-260D-324F). "Gamifying Reading and Writing in Collaborative EFL Primary Education". Paper presented in 15th European Conference on Game Based Learning ECGBL 2021, Brighton, 2021.
    Published
  2. Fortunato, Marta; Moreira, António; Simões, Ana Raquel. ""Me, You and Them¿ na aula de inglês on-line no 1.º CEB". 2021.
  3. Fortunato, M. ; Moreira, A.; Simões, A. R.. "Gamificar ou ficar pelos games?". Paper presented in XVII Congreso Nacional Y IX Iberoamericano de Pedagogi´a. Santiago de Compostela - online, Santiago de Compostela, 2021.
  4. Fortunato, M. ; Moreira, A.; Simões, A. R.. ""Me, You and Them” na aula de ingle^s on-line no 1.o CEB". Paper presented in IV Jornadas de Educac¸a~o: "Educar para o futuro", Guarda, 2021.
  5. Fortunato, M. ; Moreira, A.; Simões, A. R.. "Resolucão colaborativa de problemas na aula de inglês do 1.º CEB: a voz dos alunos". Paper presented in Cie^ncia 2021 - Encontro com a Cie^ncia e Tecnologia em Portugal, online, 2021.
  6. Fortunato, M. ; Moreira, A.; Simões, A. R.. "Gamificar sem ficar pelos games na aprendizagem sustentável de inglês no 1.º CEB". Paper presented in V Fórum CIDTFF: Dinâmicas investigativas no CIDTFF – problematizar o paradigma da investigac¸a~o face ao Desenvolvimento Sustenta´vel, Aveiro, 2021.
  7. Fortunato, M. ; Simões, Ana (7911-260D-324F); Moreira, A. (2214-B0BA-314B). "Eu jogo, tu jogas, ele joga: nós aprendemos inglês no 1.º CEB". Paper presented in 5º Encontro sobre jogos e mobile learning, Coimbra, 2020.
    Published
  8. Fortunato, Marta; Moreira, António; Simões, Ana Raquel. "Gamificar a aula de inglês no 1.º CEB: a casa de partida?". 2020.
  9. Fortunato, M. (4416-C2EB-BCF5); Cruz, M. (C810-46F2-A926). "From input to output through gamification in Primary English Teaching". Paper presented in Play2learn GamiLearning- Final Conference, Lisboa, 2018.
    Published
Conference poster
  1. Fortunato, Marta; Moreira, António Augusto de Freitas Gonçalves; Simões, Ana (7911-260D-324F). "O modelo Octalysis ao serviço da aprendizagem da leitura e da escrita na aula de inglês no 1.º CEB". Paper presented in 3rd Porto International Conference on Research in Education- ICRE2022, 2022.
  2. Fortunato, Marta; Moreira, António Augusto de Freitas Gonçalves; Simões, Ana. "Resolução colaborativa de problemas na aula de inglês do 1.º CEB: a voz dos alunos". Paper presented in Ciência 2021- Encontro com a Ciência e Tecnologia em Portugal, 2022.
  3. Fortunato, M. ; Moreira, António Augusto; Ana Raquel Simões. "Práticas dos docentes de Inglês no 1o CEB: o que dizem os relatórios da IGEC". Paper presented in Ciência 2022 - Encontro com a Ciência e Tecnologia em Portugal, 2022.
  4. Fortunato, Marta; Moreira, António Augusto de Freitas Gonçalves; Simões, Ana. "Gamifying reading and writing in collaborative EFL primary education". Paper presented in 15th European Conference on Game Based Learning ECGBL 2021, 2021.
Journal article
  1. Fortunato, M. ; Moreira, António Augusto de Freitas Gonçalves; Simões, Ana (7911-260D-324F). "All Hands-on Deck: Octalysis Framework in Primary English Language Learning". Sisyphus - Journal of Education 10 3 (2022): 225-243. https://revistas.rcaap.pt/sisyphus/article/view/26985.
    Open access • Published
  2. Fortunato, Marta; Moreira, António; Simões, Ana Raquel. "Práticas dos docentes de Inglês no 1.º CEB: o que dizem os relatórios da Inspeção-Geral da Educação e Ciência". Indagatio Didatica 13 5 (2021): 45-72. http://hdl.handle.net/10773/34170.
    Open access • Published • 10.34624/id.v13i5.27160
  3. Fortunato, Marta. "Glory! Glory! What's in a story". Revista Sensos-e 5 1 (2018): 88-100. http://parc.ipp.pt/index.php/sensos/article/view/2524/657.
    Open access • Published
  4. Fortunato, Marta. "Gamificar nas aulas de inglês no 1º CEB- a recompensa é a aprendizagem". Revista Sensos-e 4 2 (2017): 51-63. http://parc.ipp.pt/index.php/sensos/article/view/2539/671.
    Open access • Published
Newspaper article
  1. Fortunato, M. ; Moreno, Davys; Ferreira-Santos, João; Dantas, Luís; Lima, Erickinson; 7016-FFE8-DB22. "(H)À Educação: Inglês em contextos académicos, «building bridges or putting up walls»?", Diário de Aveiro, 2023, https://www.ua.pt/pt/noticias/13/85183.
  2. Fortunato, Marta; Moreira, António Augusto de Freitas Gonçalves. "(H)À Educação: A jogar também se aprende?", Diário de Aveiro, 2022, https://www.ua.pt/pt/noticias/13/76367.
Online resource
  1. Fortunato, M.. "Gamificar sem ficar pelos games na aprendizagem sustentável de inglês no 1.º CEB" (5.º Fórum do CIDTFF)- apresentação em video. 2021. https://www.youtube.com/watch?v=rqiKu2OeL04&t=8s.
  2. Fortunato, M.. "PI num minuto". Projeto de Investigação: O Jogo da leitura e da escrita no ensino do inglês em ambiente colaborativo através da gamificação: um estudo de caso no 1.º CEB". 2020. https://www.youtube.com/watch?v=mCxGFZHuG_0.
Thesis / Dissertation
  1. "O jogo das atividades gamificadas e das emoções no Ensino do Inglês no 1º Ciclo do Ensino Básico". Master, Instituto Politécnico do Porto, 2017. http://hdl.handle.net/10400.22/10142.
Activities

Oral presentation

Presentation title Event name
Host (Event location)
2023/11/22 Gamificação: da indústria digital à aula de inglês do 1º CEB Seminário de Apoio à Prática de Ensino
Escola Superior de Educação do Porto (Porto, Portugal)
2023/09/05 Co-design of a framework for implementing hybrid teaching and learning strategies Eighteenth European Conference on Technology Enhanced Learning - ECTEL 2023
Universidade de Aveiro (Aveiro, Portugal)
2023/05/09 Como fazer um póster de investigação Sessão de sensibilização para as VIII Jornadas Caminhos de Investigação em Educação
Universidade de Aveiro (Aveiro, Portugal)
2023/03/31 Gamifying the young EFL classroom: a game that four can play Young L2 learners and Games Conference
Warwick University (Warwick, United Kingdom)
2023/01/23 Reading and writing practices and strategies in EFL in Primary education: a systematic review WCQR- 7TH World Conference on Qualitative Research
Universidade de Aveiro; Universidade do Algarve (Faro, Portugal)
2022/07/15 Apresentação do pitch intitulado "Reading and writing game in the teaching of English in a collaborative environment: a case study in primary education" Research Summit 2022
Universidade de Aveiro (Aveiro, Portugal)
2022/05/05 Práticas dos docentes de Inglês no 1º CEB: o que dizem os relatórios da IGEC Ciência 2022 - Encontro com a Ciência e Tecnologia em Portugal
Centro de Congressos de Lisboa (Lisboa, Portugal)
2021/10/28 Gamificação no Ensino de Línguas Seminário de Acompanhamento da Prática de Ensino do Curso de Mestrado em Ensino de Inglês no 1.º Ciclo do Ensino Básico
Departamento de Línguas Estrangeiras da Escola Superior de Educação do Porto (Porto, Portugal)
2021/09/24 Gamifying Reading and Writing in Collaborative EFL Primary Education 15th European Conference on Game Based Learning ECGBL 2021
Brighton University (Brighton, United Kingdom)
2021/07/08 Apresentação do pitch intitulado "Reading and writing game in the teaching of English in a collaborative environment: a case study in primary education" Research Summit 2021
Universidade de Aveiro (Aveiro, Portugal)
2021/07/07 Gamificar ou ficar pelos games na aula de inglês no 1.º CEB? XVII Congreso Nacional Y IX Iberoamericano de Pedagogía
Universidade de Santiago de Compostela (Santiago de Compostela, Spain)
2021/07/06 Gamificar sem ficar pelos games na aprendizagem sustentável de inglês no 1.º CEB V Fórum CIDTFF- Dinâmicas investigativas no CIDTFF: problematizar o paradigma da investigação face ao Desenvolvimento sustentável
Universidade de Aveiro (Aveiro)
2021/06/22 Resolução colaborativa de problemas na aula de inglês do 1º CEB: a voz dos alunos Encontro Ciência 2021
Universidade Nova de Lisboa (Lisboa, Portugal)
2021/06/15 Me, You and them na aula de inglês on-line no 1.º CEB IV Jornadas de Educação: "Educar para o futuro"
Instituto Politécnico da Guarda (Guarda)
2021/06/15 Jogos e plataformas digitais no ensino/aprendizagem de línguas estrangeiras Disciplina Didática e Desenvolvimento Curricular de Línguas Estrangeiras do Curso de Mestrado em Ensino de Português e de Língua Estrangeira no 3.o Ciclo do Ensino Básico e no Ensino Secundário (Especialidade de Alemão, Francês e Espanhol)
Departamento de Educação e Psicologia da Universidade de Aveiro (Aveiro, Portugal)
2020/11/15 Ready, steady, go: let's pack and travel through the Primary English class TechLING 2020- 5th International techLING Congress- Languages, Linguistics and Technology
Universidade de Aveiro - Departamento de Educação e Psicologia (Aveiros, Portugal)
2020/10/15 It's all in the game! TechLING 2020- 5th International techLING Congress- Languages, Linguistics and Technology
Universidade de Aveiro- Departamento de Educação e Psicologia (Aveiro, Portugal)
2020/10/05 CHILDREN LEARNING ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE: TRANSITIONING FROM FACE-TO-FACE TO ONLINE (AND BACK AGAIN) ADVED 2020 International Conference on advances in Education
OCERINT (Istambul, Turkey)
2020/05/16 Eu jogo, tu jogas, ele joga: nós aprendemos inglês no 1.º CEB 5.º Encontro sobre jogos e mobile learning
Faculdade de Psicologia e Educação da Universidade de Coimbra (Coimbra, Portugal)
2020/02/07 Gamificar a aula de inglês no 1.º CEB: a casa de partida? IV ENJIE- Encontro Nacional de Jovens Investigadores em Educação
Universidade de Évora (Évora, Portugal)
2018/09/15 Using Combined Teaching Methods – The Way to Effectiveness ABLE- Activating Bilingual Education In English
Universidade de Saragoça (Saragoça, Spain)
2018/05/18 Integrating knowledge by combining methodologies in Primary English classes New Trends in Foreign Language Teaching, 2nd International Conference, PETALL
Faculdade de Ciências da Educação da Universidade Granada (Granada, Spain)
2018/04/19 From input to output through gamification in Primary English Teaching Play2learn GamiLearning- Final Conference
Universidade Lusófona (Lisboa, Portugal)
2018/03/19 Clilification in the pre-primary classroom Working Clil Conference
Faculdade de Letras da Universidade do Porto (Porto, Portugal)
2017/09/22 From input to output através da Gamificação PEEP'17 - Primary English Education in Portugal: a meeting to value and share teacher research
Escola Superior de Educação do Porto (Porto, Portugal)
2017/09/22 Glory! Glory! Glory! What's in a story? PEEP'17 - Primary English Education in Portugal: a meeting to value and share teacher research
Escola Superior de Educação do Porto (Porto, Portugal)
2016/05/19 Línguas Estrangeiras na Educação: boas práticas Sessão destinada a alunos do 3º ano da Licenciatura em Línguas e Culturas Estrangeiras
Escola Superior de Educação do Porto (Porto, Portugal)
2016/03/08 Boas Práticas no Ensino do Inglês no 1.º CEB Línguas Estrangeiras na Educação: princípios e práticas
Escola Superior de Educação do Porto (Porto, Portugal)

Event organisation

Event name
Type of event (Role)
Institution / Organization
2023/10/01 - 2024/10/04 18th European Conference on Games Based Learning (2024/10/03 - 2024/10/04)
Conference (Member of the Organising Committee)
Aarhus Universitet - Moesgaard Campus, Denmark
2023/09/04 - 2023/12/19 Workshop "Co-design of a framework for implementing hybrid teaching" (2023/12/19 - 2023/12/19)
Workshop (Co-organisor)
Universidade de Aveiro, Portugal
2019/11/01 - 2020/04/17 O "Ciência no Sal" s an event created as part of the Research Seminar I curricular unit of the Doctoral Programme in Education at the University of Aveiro. This event aims to disseminate the research projects of 2nd year students through the presentation of videos, with a maximum duration of 1 minute, describing the essence of their research projects. (available in: https://www.youtube.com/playlist?list=PL9eSbe9tEVC9_QhkSJDySccGnusi08ObV) (2020/04/17 - 2020/04/17)
Other (Co-organisor)
Universidade de Aveiro, Portugal

Event participation

Activity description
Type of event
Event name
Institution / Organization
2023/03/28 - Current webQDA day
Round table
webQDA day
Universidade de Aveiro, Portugal
2023/04/13 - 2033/04/13 Participante no webinar - The future of early multilingual education (0-8 years old)
Seminar
The future of early multilingual education (0-8 years old)
Universidade de Granada - Faculdade de Ciências da Educação, Spain
2023/09/04 - 2023/09/08 "Eighteenth European Conference on Technology Enhanced Learning- Responsive and Sustainable Educational Futures" - ECTEL 2023
Congress
Eighteenth European Conference on Technology Enhanced Learning- Responsive and Sustainable Educational Futures - ECTEL 2023
Universidade de Aveiro UACOOPERA, Portugal
2023/05/16 - 2023/05/16 Participante no evento: "Transição Digital nos Ensinos Básico e Secundário: Da tecnologia à pedagogia"
Conference
Transição Digital nos Ensinos Básico e Secundário: Da tecnologia à pedagogia
Escola Virtual - Grupo Porto Editora, Portugal
2023/04/18 - 2023/04/18 Simpósio PROF XXI Global Symposium MOOC Lx23
Symposium
PROF XXI Global Symposium MOOC Lx23
Universidade Aberta Laboratório de Educação a Distância e E-learning, Portugal
2023/03/31 - 2023/04/01 Participante na conferência "Young L2 learners and Games Conference"
Conference
Young L2 learners and Games Conference
University of Warwick University House, United Kingdom
2023/01/25 - 2023/01/27 7TH - WORLD CONFERENCE ON QUALITATIVE RESEARCH (WCQR) WCQR is an annual event that aims to bring together researchers, academics, and professionals, promoting the sharing and discussion of knowledge, new perspectives, experiences, and innovations in the field of Qualitative Research
Conference
WCQR- 7TH World Conference on Qualitative Research
Universidade de Aveiro, Portugal

Universidade do Algarve, Portugal
2023/01/14 - 2023/01/14 1.º Seminário em Tópicos Emergentes em Multimédia em Educação
Seminar
1.º Seminário em Tópicos Emergentes em Multimédia em Educação
Universidade de Aveiro, Portugal
2022/11/23 - 2022/11/23 Workshop "Impulsione o potencial de publicação da sua investigação"
Other
Impulsione o potencial de publicação da sua investigação
Biblioteca do Conhecimento Online, Portugal

Fundação para a Ciência e a Tecnologia, Portugal
2022/10/27 - 2022/10/27 Ciência Aberta: Acesso, colaboração e partilha
Seminar
Ciência Aberta: Acesso, colaboração e partilha
Universidade de Aveiro, Portugal
2022/10/26 - 2022/10/26 Publicação em Acesso Aberto: como cumprir as recomendações do plano S e os requisitos da comissão europeia e da FCT
Seminar
PUBLICAÇÃO EM ACESSO ABERTO: COMO CUMPRIR AS RECOMENDAÇÕES DO PLANO S E OS REQUISITOS DA COMISSÃO EUROPEIA E DA FCT
2022/10/25 - 2022/10/25 "Gamificação na educação: potencialidades, limitações e desafios de pesquisa", por Carla Lopes Rodrigues
Seminar
Gamificação na educação: potencialidades, limitações e desafios de pesquisa
Instituto de Educação da Universidade de Lisboa, Portugal

Universidade de Aveiro, Portugal
2022/02/16 - 2022/02/18 Educar para os desafios do século XXI: sustentabilidade e diversidade linguística e cultural, O encontro foi uma iniciativa conjunta dos projetos Erasmus+ LoCALL - Local Linguistic Landscapes for Global Language Education in the School Context e TEDS - Teacher Education for Sustainability. Schools Educating for Sustainability. Proposals for and from in-service teacher education.
Meeting
Educar para os desafios do século XXI: sustentabilidade e diversidade linguística e cultural
Universidade de Aveiro, Portugal
2020/10/15 - 2020/10/16 TechLING 2020- 5th International techLING Congress- Languages, Linguistics and Technology
Congress
TechLING 2020- 5th International techLING Congress- Languages, Linguistics and Technology
2020/10/15 - 2020/10/16 ADVED 2020- 6th INTERNATIONAL CONFERENCE ON ADVANCES IN EDUCATION
Conference
ADVED 2020- 6th INTERNATIONAL CONFERENCE ON ADVANCES IN EDUCATION
OCERINT- International Organization Center Of Academic Research, Turkey
2020/04/17 - 2020/04/17 Apresentação e disseminação do projeto de doutoramento em desenvolvimento (intitulado "O Jogo da leitura e da Escrita no ensino do inglês em ambiente colaborativo através da gamificação: um estudo de caso no 1.ºCEB), no âmbito do evento "Ciência do Sal", através da produção e publicação de um vídeo com 1 minuto de duração (disponível em: https://www.youtube.com/watch?v=mCxGFZHuG_0&list=PL9eSbe9tEVC9_QhkSJDySccGnusi08ObV&index=10)
Other
Ciência no Sal
Universidade de Aveiro, Portugal
2020/02/07 - 2020/02/08 IV ENJIE- Encontro Nacional de Jovens Investigadores em Educação
Conference
IV ENJIE- Encontro Nacional de Jovens Investigadores em Educação
Universidade de Évora, Portugal
2018/09/14 - 2018/09/15 ABLE- Activating Bilingual Education In English
Conference
ABLE- Activating Bilingual Education In English
Universidade de Saragoça, Spain
2018/05/17 - 2018/05/18 New Trends in Foreign Language Teaching, 2nd International Conference, PETALL
Congress
New Trends in Foreign Language Teaching, 2nd International Conference, PETALL
Universidade de Granada - Faculdade de Ciências da Educação, Spain
2018/04/19 - 2018/04/19 Play2learn GamiLearning- Final Conference
Congress
Play2learn GamiLearning- Final Conference
Universidade Lusófona, Portugal
2018/03/18 - 2018/03/19 Working Clil Conference
Congress
Working Clil Conference
Faculdade de Letras da Universidade do Porto, Portugal
2017/09/22 - 2017/09/22 PEEP'17 - Primary English Education in Portugal: a meeting to value and share teacher research
Conference
PEEP'17 - Primary English Education in Portugal: a meeting to value and share teacher research
Instituto Politécnico do Porto Escola Superior de Educação, Portugal

Universidade de Saragoça, Spain

Committee member

Activity description
Role
Institution / Organization
2023/09/01 - 2024/06/30 Membro da equipa responsável pela iniciativa CIDTFF - LCD and LabELing (Departamento de Educação e Psicologia da Universidade de Aveiro)
Member
Universidade de Aveiro, Portugal
2022/10/01 - 2023/10/06 ECGBL- 17th European Conference on Games Based Learning
Other
Universiteit Twente, Netherlands

Conference scientific committee

Conference name Conference host
2022/10/01 - 2023/10/06 17th European Conference on Games Based Learning (ECGBL 2023) University of Twente
2022/04/01 - 2022/10/07 ECGBL 16th European Conference on Games Based Learning Universidade Lusófona
2022/05/01 - 2022/08/05 ECGBL- 16th European Conference on Games Based Learning Universidade Lusófona

Journal scientific committee

Journal title (ISSN) Publisher
2021/10 - Current Sensos-e
2021/06/01 - Current Cadernos de Educação Tecnologia e Sociedade- Brajets (2316-9907)
2024/11/15 - 2026/11/15 Language Exploration Academic Publishing Pte. Ltd.
2022/05/01 - 2022/06/29 Language Teaching Research SAGE Journals
2022/04/18 - 2022/05/13 Review of Educational Research SAGE Journals

Other jury / evaluation

Activity description Institution / Organization
2023/07/03 - 2023/07/10 Membro do júri dos relatórios finais de estágio (Unidade Curricular Projeto/Estágio - Escola Superior de Educação do Politécnico do Porto) Escola Superior de Educação - Instituto Politécnico do Porto, Portugal
2022/07/13 - 2022/07/13 Jury member for Final Internship Reports (Curricular Unit Project/Internship - Porto Polytechnic School of Education) Escola Superior de Educação - Instituto Politécnico do Porto, Portugal
2018/06/09 - 2018/06/09 Arguente do júri de Relatórios Finais de Estágio (Unidade Curricular de Projeto/Estágio - Escola Superior de Educação do Politécnico do Porto) Escola Superior de Educação do Porto, Portugal