Identification
Personal identification
- Full name
- José Manuel Leonardo de Matos
Citation names
- Matos, José
- Matos, José Manuel
Author identifiers
- Ciência ID
- 2E1D-4DC5-928A
- ORCID iD
- 0000-0003-2809-6561
Knowledge fields
- Social Sciences - Educational Sciences
Languages
Language | Speaking | Reading | Writing | Listening | Peer-review |
---|---|---|---|---|---|
Portuguese | Advanced (C1) | Advanced (C1) | Advanced (C1) | Advanced (C1) | |
English | Advanced (C1) | Advanced (C1) | Advanced (C1) | Advanced (C1) | |
French | Advanced (C1) | Advanced (C1) | Intermediate (B1) | Advanced (C1) | |
Spanish; Castilian | Advanced (C1) | Advanced (C1) | Beginner (A1) | Advanced (C1) | |
Italian | Beginner (A1) |
Education
Degree | Classification | |
---|---|---|
1986/09/01 - 1999/01/03
Concluded
|
Doctorate in Mathematics Education (Doctor of Philosophy)
Major in Mathematics Education
The University of Georgia, United States
"Cognitive models for the concept of angle" (THESIS/DISSERTATION)
|
GPA 3,95 |
1983/10/01 - 1985/05/01
Concluded
|
Master of Education (Master)
Boston University, United States
"Van Hiele Levels of Preservice Primary Teachers in Portugal" (THESIS/DISSERTATION)
|
GPA 3,92 |
1980/09/01 - 1982/07/31
Concluded
|
Profissionalização em Exercício (Especialização pós-bacharelato)
Major in Ensino da Matemática
Republica Portuguesa Ministério da Educação, Portugal
|
16 |
1980/09/01 - 1982/07/22
Concluded
|
Faculdade de Ciências de Lisboa, Licenciatura em Matemática Aplicada (Licenciatura)
Major in Matemática Aplicada
Universidade de Lisboa, Portugal
"Teorias de Gauge e Geometria Diferencial" (THESIS/DISSERTATION)
|
16 |
Affiliation
Teaching in Higher Education
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2018/12/11 - 2020/07/31 | Visiting Professor (University Teacher) | Universidade Federal de Juiz de Fora, Brazil |
1990/09/01 - 2013/10/01 | Assistant Professor (University Teacher) | Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências e Tecnologia, Portugal |
Projects
Contract
Designation | Funders | |
---|---|---|
2018/01/01 - 2022/12/31 | Inovação Curricular e Sucesso em Matemática [Curricular innovation and success in mathematics]
PTDC/CED-EDG/32422/2017
Researcher
Universidade Nova de Lisboa Unidade de Investigação Educação e Desenvolvimento, Portugal
|
Ongoing
|
2016/01/01 - 2019/12/31 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia, Projeto UID/CED/02861/2016.
UID/CED/02861/2016.
Researcher
Universidade Nova de Lisboa Unidade de Investigação Educação e Desenvolvimento, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
|
2007/01/01 - 2009/12/31 | In-company Learning Processes Expert
LLP_LDV/TOI/2007/IT/186
Principal investigator
Universidade Nova de Lisboa Unidade de Investigação Educação e Desenvolvimento, Portugal
|
European Commission
Concluded
|
2006/01/01 - 2009/12/31 | Identificação e caracterização de classes de escolas de sucesso [Identification and characterization of classes of successful
schools]
SEB07P
Principal investigator
Universidade Nova de Lisboa Unidade de Investigação Educação e Desenvolvimento, Portugal
|
Fundação Calouste Gulbenkian
Concluded
|
2006/01/01 - 2009/12/31 | A Matemática Moderna nas escolas do Brasil e de Portugal: Estudos históricos comparativos [Modern Mathematics in the schools
of Brazil and Portugal: comparative historical studies]
CAPES/GRICES
Principal investigator
Universidade Nova de Lisboa Unidade de Investigação Educação e Desenvolvimento, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico Concluded
|
Other
Designation | Funders | |
---|---|---|
2019/04/01 - Current | Circulação da Geometria Analítica no ensino secundário do Brasil, décadas de 1930 a 1950, inclusive [Circulation of Analytical
Geometry in secondary education in Brazil, from the 1930s to the 1950s]
01/2019-PROPP
Principal investigator
Universidade Federal de Juiz de Fora, Brazil
|
Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico Universidade Federal de Juiz de Fora Ongoing
|
Outputs
Publications
Book |
|
Book chapter |
|
Edited book |
|
Journal article |
|