???global.info.a_carregar???
Ana Inês Pires, currently attending the Master’s Degree in Intercultural Studies for Business at ISCAP-P.PORTO, has a degree in Translation and Business Advisory from the same institution. As a Research Fellow since June 2022 at the Center for Intercultural Studies, she contributes to the Augmented Assessment project, funded under Erasmus+ KA 3, focused on assessing the knowledge of newly arrived migrant students in Science and Mathematics using augmented reality supported teaching materials, as well as to the Project Street Art CEI. Her experience and research interests focus on performance, identity, culture and visual and digital practices. She has presented at international conferences on topics such as queer photography, augmented reality and inclusive intercultural education.
Identificação

Identificação pessoal

Nome completo
Ana Inês Pardinha Pires

Nomes de citação

  • Pires, Ana

Identificadores de autor

Ciência ID
BB1A-1409-B8C7

Domínios de atuação

  • Humanidades

Idiomas

Idioma Conversação Leitura Escrita Compreensão Peer-review
Português (Idioma materno)
Inglês Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C2)
Formação
Grau Classificação
2022/09/20 - 2024/11/24
Em curso
Intercultural Studies for Business (Mestrado)
Instituto Politécnico do Porto Instituto Superior de Contabilidade e Administração do Porto, Portugal
2018/10/01 - 2022/06/01
Concluído
Business Advisory and Translation (Licenciatura)
Instituto Politécnico do Porto Instituto Superior de Contabilidade e Administração do Porto, Portugal
Percurso profissional

Outras Carreiras

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2021/05/01 - 2022/03/01 Assistente Técnico (Assistente Técnico) Instituto Politécnico do Porto Centro de Estudos Interculturais, Portugal
Projetos

Projeto

Designação Financiadores
2022/06/01 - 2023/12/31 Augmented Assessment - Assessing newly arrived migrants knowledge in Science and Math using augmented teaching material
Bolseiro de Investigação
Concluído
2022/03/01 - 2022/05/31 The Route - Tourism and Heritage Routes including Ambient Intelligence with Visitants’ Profile Adaptation and Context Awareness
Bolseiro de Integração na Investigação
Produções

Publicações

Artigo em revista
  1. Inês Pires ; Luana Marques; Luísa Silva; Ana Margarida Silva. "Exploring Street Subcultures Through The Lenses of Art and Sports: A Historical Analysis of Dance, BMX, Skateboarding and Parkour". E-REI: E-Journal of Intercultural Studies 10 (2022): https://parc.ipp.pt/index.php/e-rei/article/view/4750.
    Acesso aberto