???global.info.a_carregar???
Carolyn Elizabeth Leslie graduated with a Ph.D in 2016 in Languages, Literatures and Cultures , specilizing in Foreign Language Didactics at Universidade Nova de Lisboa, Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal, with a thesis entitled 'Peer Interaction and Learning Opportunities in Cohesive and Less Cohesive L2 Classrooms'. She also has a Ph. D in Applied Microbiology from Heriot-Watt University (UK, 1985), a Master's degree in Applied Linguistics and TESOL from the University of Portsmouth (UK, 2010) and a B.Sc in Applied Microbiology from Strathclyde University. She is Assistant Professor at Universidade Nova de Lisboa ,Faculdade de Ciências Sociais e Humanas. She is course coordinator of the Master's degree in Ensino de Inglês no 1º Ciclo do Ensino Básico, and a full member of the Research Centre CETAPS (Centre for English, Translation and Anglo-Portuguese studies). Her research interests lie in peer interaction, task based learning, assessment and engagement in the language learning classroom.
Identificação

Identificação pessoal

Nome completo
Carolyn Elizabeth Leslie

Nomes de citação

  • Leslie, Carolyn

Identificadores de autor

Ciência ID
0614-A812-044D
ORCID iD
0000-0003-4901-0843

Telefones

Telemóvel
  • 931728482 (Pessoal)

Domínios de atuação

  • Humanidades - Línguas e Literaturas

Idiomas

Idioma Conversação Leitura Escrita Compreensão Peer-review
Inglês (Idioma materno)
Português Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C2) Utilizador independente (B2) Utilizador proficiente (C2) Utilizador independente (B2)
Formação
Grau Classificação
2012/09 - 2016/03
Concluído
Doutoramento em Línguas, Literaturas e Culturas, Especialidade em Didática de Línguas Estrangeiras (Doutoramento)
Especialização em Language Teaching Didactics
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
"Peer Interaction and learning opportunities in cohesive and less cohesive L2 classrooms" (TESE/DISSERTAÇÃO)
Muito Bom por unanimidade
2007/10 - 2010/06
Concluído
M.A in Applied Linguistics and TESOL (Master)
University of Portsmouth, Reino Unido
"The spread of English in Portugal: A contribution toan understanding of the phenomenon" (TESE/DISSERTAÇÃO)
Distinction
1980/10 - 1985/06
Concluído
Ph. D in Applied Microbiology (Doctor of Philosophy)
Heriot-Watt University, Reino Unido
"Studies on Clinical isolates of Aspergillus fumigatus" (TESE/DISSERTAÇÃO)
1976/10 - 1980/06
Concluído
B.Sc Applied Microbiology (Bachelor)
Strathclyde University, Reino Unido
2:1
Percurso profissional

Docência no Ensino Superior

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2021/02/11 - Atual Professor Auxiliar (Docente Universitário) Universidade Nova de Lisboa, Portugal
Universidade Nova de Lisboa, Portugal
2016/09/01 - 2021/02/11 Professor Auxiliar Convidado (Docente Universitário) Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
Projetos

Bolsa

Designação Financiadores
2022 - Atual project A-PLACE Linking places through networked artistic practices
Bolseiro de Cientista Convidado
Universidade Nova de lisboa, Faculdade de Ciências Sociais e Humanas , Portugal
Em curso
Produções

Publicações

Artigo em revista
  1. Oliveira, Ana Débora Botica de; Leslie, Carolyn. Autor correspondente: Leslie, Carolyn. "Effects of conversational strategy use on young learners’ oral interaction". Estreiadiálogos 6 1-2 (2021): 53-73. https://www.estreiadialogos.com/vol6.
    Publicado
  2. Leslie, Carolyn. "Leslie, C. (2021). Interaction patterns and support for learning in the primary foreign language classroom". Porta Linguarum (2021):
    https://doi.org/10.30827/portalin.v0i36.15712
  3. Leslie, Carolyn. "Peer Interaction: Beliefs of Primary English Learners and Implications for the Classroom". Humanising Language Teaching, Vol 23 (2). (2021): https://www.hltmag.co.uk/apr21/peer-interaction.
  4. Leslie, Carolyn. "Attitudes toward English in Portugal". (2018): http://ojs.letras.up.pt/index.php/et/article/view/4048.
  5. Leslie, Carolyn. "Group cohesion and learning opportunities in peer interaction.". Porta Linguarum,Monograph 2, 245-265. (2017):
  6. Leslie, Carolyn. "Group cohesion and learning opportunities in peer interaction.". Porta Linguarum,Monograph 2, 245-265. (2017):
    10.30827/Digibug.54149
  7. Leslie, Carolyn. "Learning opportunities in peer interaction and the influence of the social context". Linguarum Arena ,8, 13-32. (2017):
  8. Leslie, Carolyn. "Humour in Peer Interaction in the L2 Classroom". (2017): http://ojs.letras.up.pt/index.php/et/article/view/3122.
  9. Leslie, Carolyn. "Humour in peer interaction in the L2 classroom". eTEALS: An e-journal of Teacher Education and Applied Language Studies, 6, (1), 51-67. (2016):
    https://doi.org/10.1515/eteals-2016-0004
  10. Leslie, Carolyn. "Lexical chunks.". APPInep Newsletter, 6, 1-2. (2016):
  11. Leslie, Carolyn. "Attitudes towards English in Portugal". eTEALS: An e-journal of Teacher Education and Applied Language Studies (2014):
  12. Leslie, Carolyn. "Metaphor, narrative and reality in the life sciences.". Via Panorâmica: Revista Electrónica de Estudos Anglo-Americanos. (2012):
  13. Leslie, Carolyn Elizabeth. "The Spread of English in Portugal: A Contribution to an Understanding of the Phenomenon". (2012): https://revistas.rcaap.pt/artciencia/article/view/11607.
    10.25770/artc.11607
  14. Leslie, Carolyn. "Technology and language learning: Wikis and webquests.". eTEALS: An e-journal of Teacher Education and Applied Language Studies (2010):
  15. Leslie, Carolyn. "Technology in language learning : Wikis and Webquests". (2010): http://ojs.letras.up.pt/index.php/et/article/view/4065.
Artigo em revista (magazine)
  1. Leslie, Carolyn. "Effective interaction in the language classroom", 2014
Capítulo de livro
  1. Mourão, S., Leslie, C., Moreira, M., & Monteiro, E.. "Battling against a traditional assessment culture: The case of early English learning in Portugal.". In Current research into young FL and EAL learners’ literacy skills, editado por C Bongartz & J. Rymarczyk, 141-164. Peter Lang, 2022.
    Publicado
  2. "Engagaement during peer interaction in the primary English classroom". In International current trends in applied linguistics and pedagogy, editado por Papadopoulas, I., & Chiper, S., 67-82. New York, Estados Unidos: NOVA Science Publishers Inc, 2022.
    Publicado
  3. Leslie, Carolyn. "The role of speaking in task based learning". In In A. Chenoll, B. Sieberg, M. Franco & M. Lindemann (Eds.), FALAR: a competência oral no ensino de uma língua estrangeira = Speaking: teaching oral communication skills in foreign languages, (69-83).. Portugal, 2012.
Livro
  1. Leslie, Carolyn. Mapeando abordagens da formação inicial de professores de Inglês no 1º Ciclo do Ensino Básico em Portugal. 2021.
    http://dx.doi.org/10.48528/7c22-xx38
  2. Leslie, Carolyn. Start 4. Portugal. 2016.
  3. Leslie, Carolyn. Start 3. Portugal. 2015.
Relatório
  1. Leslie, Carolyn. 2021. Avaliação das Aprendizagens de Inglês no 1ºCEB: Um estudo em Portugal Continental. (2021)..
Tese / Dissertação
  1. Leslie, Carolyn. "Peer interaction and learning opportunities in cohesive and less cohesive L2 classrooms". 2016.
Atividades

Apresentação oral de trabalho

Título da apresentação Nome do evento
Anfitrião (Local do evento)
2018/10/13 To test or not to test? Primary English assessment practices in Portugal Primary English Education in Portugal (PEEP) 2018
2018/09 Motivating Learners 2nd APPI Tavira Conference
Associação Portuguesa de Professores de Inglês (Tavira, Portugal)
2018/05 Task based peer interaction in the young learner classroom New Trends in Language Teaching
University of Granada (Granada, Espanha)
2018/04 Interaction, affect and language learning 32nd Annual APPI conference
Associação Portuguesa de Professores de Inglês (Aveiro, Portugal)
2018/04 English in primary education in Portugal: Views of teachers in the 120 recruitment group Foreign Language Didactics Conference
Faculdade de Letras da Universidade de Lisboa (Lisbon, Portugal)
2018/01 School cluster assessment criteria and implications for primary English education in Portugal Bridging and assessing EFL in 1st and 2nd cycles
APPInep (Porto, Portugal)
2017/05 Writing and evaluating lesson plans 31st Annual APPI conference
Associação Portuguesa de Professores de Inglês (Lisbon, Portugal)
2017/04 Peer oral interaction and learning opportunities Thinking, Doing, Learning 3
Ludwig Maximilians University (Munich, Alemanha)
2017/03 Group work activities APPI Regional Seminar
Associação Portuguesa de Professores de Inglês (Santo André, Portugal)
2016/11 Peer to peer interaction and learning opportunities TEALS, Universidade Nova de Lisboa
FCSH, Universidade Nova de Lisboa (Lisboa, Portugal)
2016/10 Current trends in ELT APPI Regional conference
Associação Portuguesa de Professores de Inglês (Tavira, Portugal)
2016/10 Improving Speaking skills Appi Regional conference
Associação Portuguesa de Professores de Inglês (Santo André, Portugal)
2016/05 Effective Learning 30th Annual APPI conference
Associação Portuguesa de Professores de Inglês (Aveiro, Portugal)
2015/10 English for Teaching APPInep Young learner and very young learner conference
2014/11 Assessment and self-assessment in the young learner classroom 5th International conference on teaching Eglsh as a foreign language
FCSH, Universidade Nova de Lisboa (Lisbon, Portugal)
2013/10 Researching peer to peer interaction in the classroom 6th International forum on English language teaching
Faculdade de Letras, Universidade do Porto (Porto, Portugal)
2013/05 Error correction in speaking and writing 26th Annual APPI conference
Associação Portuguesa de Professores de Inglês (Lisboa, Portugal)
2012/11 Classroom dynamics - the role of the teacher 4th International conference on Teaching English as a foreign language
FCSH , Universidade Nova de L isboa (Lisboa, Portugal)
2012/06 The role of the screen in language learning and spread. European Network for cinema and media studies. Time networks: screen media and memory conference
FCSH, Universidade Nova de Lisboa (Lisboa, Portugal)
2012/05 Classroom dynamics 26th Annual APPI Conference
Associação Portuguesa de Professores de Inglês (Coimbra, Portugal)
2012 Speaking skills in task based learning FALAR - Speaking. Teaching oral communication skills in foreign languages
Universidade Catholica, Lisbon (Lisboa, Portugal)
2011/11 Motivation in language learning 3rd International conference on TEFL
FCSH, Universidade Nova de Lisboa (Lisboa, Portugal)
2011/04 Attitudes towards English in Portugal 2nd International conference on Anglo-Portuguese studies
Centre for Translation and Anglo-Portuguese studies, Universidade Nova de Lisboa (Lisboa, Portugal)
2010/05 Motivation and speaking in the classroom 24th Annual APPI conference
Associação Portuguesa de Professores de Inglês (Guimarães, Portugal)
2010 Technology in language learning - Wikis and webquests 2nd International conference of TEFL
FCSH, Universidade Nova de Lisboa (Lisboa, Portugal)

Orientação

Título / Tema
Papel desempenhado
Curso (Tipo)
Instituição / Organização
2019/09/01 - 2021/06/06 How can assessment for learning be implemented in the ELT classroom to promote student engagement?
Orientador
Didática do Inglês (Mestrado)
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
2020/01/01 - 2020/03/31 Formulaic language sequences and oral interaction in the primary English classroom.
Coorientador
Ensino de Inglês no 1.º Ciclo do Ensino Básico (Mestrado)
Universidade Nova de Lisboa, Portugal
2020/01/01 - 2020/03/31 Joint decisions promoting student engagement in the primary foreign language classroom
Coorientador
Ensino de Inglês no 1.º Ciclo do Ensino Básico (Mestrado)
Universidade Nova de Lisboa, Portugal
2020/01/01 - 2020/03/31 Classroom behaviour management strategies to support children with special educational needs.
Coorientador
Ensino de Inglês no 1.º Ciclo do Ensino Básico (Mestrado)
Universidade Nova de Lisboa, Portugal
2020/01/01 - 2020/03/31 Speaking tasks in the primary English classroom.
Coorientador
Ensino de Inglês no 1.º Ciclo do Ensino Básico (Mestrado)
Universidade Nova de Lisboa, Portugal
2020/01/01 - 2020/03/31 Implementing effective strategies to promote group work in the teaching English to young learner classroom.
Coorientador
Ensino de Inglês no 1.º Ciclo do Ensino Básico (Mestrado)
Universidade Nova de Lisboa, Portugal
2017/09/01 - 2019/09/15 An analysis of the pedagogical approach to vocabulary teaching at a language school in Southeast Brazil
Orientador
Didática do Inglês (Mestrado)
Universidade Nova de Lisboa, Portugal
2017/09/02 - 2019/06/06 Willingness to communication: The desire to speak in the English classroom.
Coorientador
Didática do Inglês (Mestrado)
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
2019/01/01 - 2019/03/31 A gestão do tempo e do ritmo na sala de aula.
Coorientador
Ensino de Inglês no 1.º Ciclo do Ensino Básico (Mestrado)
Universidade Nova de Lisboa, Portugal
2019/01/01 - 2019/03/31 Using visual arts in the young learner classroom: Exploring the effect on engagement
Coorientador
Ensino de Inglês no 1.º Ciclo do Ensino Básico (Mestrado)
Universidade Nova de Lisboa, Portugal
2019/01/01 - 2019/03/31 Effects of task-based activities on young learners’ conversational strategies.
Coorientador
Ensino de Inglês no 1.º Ciclo do Ensino Básico (Mestrado)
Universidade Nova de Lisboa, Portugal
2019/01/01 - 2019/03/31 Chants, Raps and Songs - How they enhance language learning
Coorientador
Ensino de Inglês no 1.º Ciclo do Ensino Básico (Mestrado)
Universidade Nova de Lisboa, Portugal
2018/01/01 - 2018/03/31 How does task based learning foster the development of speaking skills in the young learner classroom?
Coorientador
Ensino de Inglês no 1.º Ciclo do Ensino Básico (Mestrado)
Universidade Nova de Lisboa, Portugal
2018/01/01 - 2018/03/31 Learning to learn: Using self-awareness of learning styles to promote language learning.
Coorientador
Ensino de Inglês no 1.º Ciclo do Ensino Básico (Mestrado)
Universidade Nova de Lisboa, Portugal
2018/01/01 - 2018/03/31 Improving young learners’ listening skills through storytelling.
Coorientador
Ensino de Inglês no 1.º Ciclo do Ensino Básico (Mestrado)
Universidade Nova de Lisboa, Portugal
2018/01/01 - 2018/03/31 How to help students work more efficiently in groups.
Coorientador
Ensino de Inglês no 1.º Ciclo do Ensino Básico (Mestrado)
Universidade Nova de Lisboa, Portugal
2018/01/01 - 2018/03/30 Using pairwork to promote students’ oral interaction
Coorientador
Ensino de Inglês no 1.º Ciclo do Ensino Básico (Mestrado)
Universidade Nova de Lisboa, Portugal
2017/01/01 - 2017/03/30 Raising cultural diversity awareness in the primary English classroom.
Coorientador
Mestrado de Ensino de Inglês no 1º CEB (Mestrado)
Universidade Nova de Lisboa, Portugal
2017/01/01 - 2017/03/30 Oral communication in the young learner classroom: Understanding the use of L1 and maximising the use of L2.
Coorientador
Ensino de Inglês no 1.º Ciclo do Ensino Básico (Mestrado)
Universidade Nova de Lisboa, Portugal
2017/01/01 - 2017/03/30 Reflection as a means to develop young learners’ metacognition
Coorientador
Ensino de Inglês no 1.º Ciclo do Ensino Básico (Mestrado)
Universidade Nova de Lisboa, Portugal
2017/01/01 - 2017/03/30 Playing to develop spoken interaction
Coorientador
Ensino de Inglês no 1.º Ciclo do Ensino Básico (Mestrado)
Universidade Nova de Lisboa, Portugal
2017/01/01 - 2017/03/03 Implementing citizenship education and intercultural competence through stories.
Coorientador
Ensino de Inglês no 1.º Ciclo do Ensino Básico (Mestrado)
Universidade Nova de Lisboa, Portugal

Organização de evento

Nome do evento
Tipo de evento (Tipo de participação)
Instituição / Organização
2014/06 - Atual Member of organising committee 5th, 6th and 7th TEFL conferences Universidade Nova de Lisboa. (2014/06)
Conferência (Membro da Comissão Organizadora)
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
2020/11/12 - 2020/11/14 Teachers and teacher educators: Education and professional development for early language learning Conference (2020/11/12 - 2020/11/14)
Conferência (Coorganizador)
Universidade Nova de Lisboa, Portugal

Participação em evento

Descrição da atividade
Tipo de evento
Nome do evento
Instituição / Organização
2021/12/02 - 2021/12/03 The use of YouTube video observation in initial teacher education.
Conferência
3rd Aprolínguas International conference
2021/07/10 - 2021/07/18 Formative assessment in the primary English classroom
Conferência
34th APPI conference: Teacher and Learner Agency
Associação Portuguesa de Professores de Inglês, Portugal
2021/05/19 - 2021/05/21 Interaction patterns and support for learning in primary and lower secondary foreign language classrooms
Conferência
3rd New Trends in Foreign Language Teaching
Universidad de Granada, Espanha
2021/02/04 - 2021/02/04 Interaction patterns and support for learning in the primary English classroom
Seminário
CETAPS/TEALS Advanced Research Seminar,
Centre for English Translation and Anglo-Portuguese Studies, Portugal
2020/09/22 - 2020/09/23 Interaction patterns and support for learning in the primary foreign language classroom
Conferência
1st International Conference on language teaching and learning in the 21st century
University of Ioannina, Greece , Grécia
2019/05/03 - 2019/05/05 Learner agency in the primary English classroom
Conferência
33rd APPI Conference Building Connections
Associação Portuguesa de Professores de Inglês, Portugal

Júri de grau académico

Tema
Tipo de participação
Nome do candidato (Tipo de grau)
Instituição / Organização
2021/07/22 Can We Speak? Approaching Oral Proficiency in the EFL Classroom
Arguente
Rúben Tiago Medronho Constantino Correia (Doutoramento)
Universidade Nova de Lisboa, Portugal
2021/07/21 A importância da avaliação formativa no ensino de inglês no 1º ciclo do Ensino Básico
Arguente principal
Mafalda Reis Fernandes (Mestrado)
Universidade de Lisboa Faculdade de Letras, Portugal
2019/04/29 From one-word utterances to complete sentences in the English young learner classroom, which focuses on oral production.
Arguente principal
Isabel Silva (Mestrado)
Universidade de Lisboa Faculdade de Letras, Portugal
2016/12/16 O Uso de Materiais Autênticos como Contributo para a Motivação no Ensino da Língua Estrangeira
Arguente
Maria Manuela do Nascimento Correia (Mestrado)
Universidade Nova de Lisboa, Portugal
2016/01/11 Assessment for learning in EBE/CLIL: A learning-oriented approach to assessing English language skills and curriculum content at early primary level.
Arguente
Ana Cristina da Costa Mano Xavier (Mestrado)
Universidade Nova de Lisboa, Portugal

Arbitragem científica em conferência

Nome da conferência Local da conferência
2017/06 - Atual PEEP 2017 & PEEP 2018 Escola Superior de Educação, Politécnico de Porto

Arbitragem científica em revista

Nome da revista (ISSN) Editora
2020/02/18 - Atual e-TEALS, (eISSN1647-712X) De Gruyter

Consultoria / Parecer

Descrição da atividade Instituição / Organização
2020/12/01 - Atual Specialist auditor for IAVE (Institute de avaliação educativo) Instituto de Avaliação Educativo (IAVE), Portugal

Curso / Disciplina lecionado

Disciplina Curso (Tipo) Instituição / Organização
2015/09 - Atual Teaching on practicum of M.A in Ensino de Inglês no 1º ciclo do Ensino Básico. Supervising MA students' teaching practice in primary schools. Teaching English in primary Education (Mestrado) Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
2015/09 - Atual Teaching on Seminario de Orientação do PES 1 & 2 on the MA in Ensino de Inglês no 1º ciclo do Ensino Básico MA in Teaching English in primary Education (Mestrado) Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal

Membro de associação

Nome da associação Tipo de participação
2013/07 - Atual Centre for Translation and Anglo-Portuguese studies Full member

Membro de comissão

Descrição da atividade
Tipo de participação
Instituição / Organização
2021/09/15 - Atual Member of the Executive Committee at the Department of Languages, Cultures and Modern Literatures at Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Universidade Nova de Lisboa
Membro
Universidade Nova de lisboa, Faculdade de Ciências Sociais e Humanas , Portugal
2017/06 - Atual Member of PEEP Primary English Education in Portugal
Membro
2016/06 - Atual Member of pedagogical committee of Associação Portuguesa de Professores de Inglês
Consultor
Associação Portuguesa de Professores de Inglês, Portugal