???global.info.a_carregar???
Identification

Personal identification

Full name
ALZIRA FERNANDA MESQUITA DA COSTA FARIA

Citation names

  • FARIA, ALZIRA

Author identifiers

Ciência ID
A514-3F4A-943D
ORCID iD
0000-0002-4587-6052

Knowledge fields

  • Exact Sciences - Mathematics
Education
Degree Classification
2017
Concluded
Ensino e Divulgação das Ciências (Doutoramento)
Major in Especialidade: Divulgação das Ciências
Universidade do Porto Faculdade de Ciências, Portugal
"Divulgação Matemática através das Aplicações da Geometria" (THESIS/DISSERTATION)
2001/02/12
Concluded
Métodos Quantitativos em Gestão (Mestrado)
Major in Investigação Operacional
Universidade do Porto Porto Business School, Portugal
"Pesquisa de informação implícita numa base de dados académica." (THESIS/DISSERTATION)
1994/09/15
Concluded
Matemática Aplicada - ramo ciências dos computadores (Licenciatura)
Universidade do Porto, Portugal
Affiliation

Teaching in Higher Education

Category
Host institution
Employer
2004/05/20 - Current Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico do Porto, Portugal
Instituto Politécnico do Porto Instituto Superior de Engenharia do Porto, Portugal
1995/01/03 - 2004/05/19 Assistant (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico do Porto Instituto Superior de Engenharia do Porto, Portugal
Instituto Politécnico do Porto Instituto Superior de Engenharia do Porto, Portugal

Positions / Appointments

Category
Host institution
Employer
2020/11/27 - Current Organic Unit Sub-director Instituto Politécnico do Porto Instituto Superior de Engenharia do Porto, Portugal
Instituto Politécnico do Porto Instituto Superior de Engenharia do Porto, Portugal
Outputs

Publications

Conference paper
  1. Caldeira, Amélia; FARIA, ALZIRA; Figueiredo, Isabel P.; Viamonte, Ana Júlia; Caldeira, Amélia; Faria, Alzira; Figueiredo, Isabel. "Outdoor Math Lessons - Experiences in Education from Everyday Realities". Paper presented in INTED2016 Proceedings of the 10th International Technology, Education and Development Conference, Valencia, 2016.
    Published • 10.21125/inted.2016.1545