???global.info.a_carregar???
Identification

Personal identification

Full name
Luísa Cristina Perpétuo Gomes

Citation names

  • Gomes, Luísa
  • Gomes, L.

Author identifiers

Ciência ID
5C1B-3E83-695E
ORCID iD
0000-0002-1629-2226

Knowledge fields

  • Social Sciences - Educational Sciences - Education, Special

Languages

Language Speaking Reading Writing Listening Peer-review
Portuguese (Mother tongue)
English Intermediate (B1) Upper intermediate (B2) Intermediate (B1) Upper intermediate (B2)
French Elementary (A2) Intermediate (B1) Intermediate (B1) Intermediate (B1)
Spanish; Castilian Intermediate (B1) Upper intermediate (B2) Intermediate (B1) Upper intermediate (B2)
Education
Degree Classification
2022 - 2025
Ongoing
Educação Inclusiva (Doutoramento)
Universidade de Lisboa Instituto da Educação, Portugal
2021
Concluded
Educação Especial (Mestrado)
Major in Special Education (Master) (Mestrado)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Educação, Portugal
2005 - 2007
Concluded
Educação Especial (Especialização pós-licenciatura)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Educação, Portugal
1998 - 1999
Concluded
Professores do 1.º Ciclo do Ensino Básico (Licenciatura)
Escola Superior de Educação João de Deus, Portugal
1995 - 1998
Concluded
Professores do Ensino Básico (1.º ciclo) (Bacharelato)
Escola Superior de Educação João de Deus, Portugal
Outputs

Publications

Book chapter
  1. Gomes, L.; Santos, S.. "A participação na educação inclusiva". In Educação Inclusiva: um direito inegociável (ebook). Portugal: ISEC, 2024.
    In press
Journal article
  1. Gomes, Luísa; Madureira, Isabel. "A leitura funcional como processo de promoção da autonomia pessoal e social de alunos com perturbação do desenvolvimento intelectual". Revista Da Investigação às Práticas 13 (2023): 144-178. http://hdl.handle.net/10400.21/16000.
    Open access • Published • 10.25757/invep.v13i1.322
Thesis / Dissertation
  1. Gomes, Luísa Cristina Perpétuo. "A leitura funcional como processo de promoção de autonomia pessoal e social de alunos com perturbação do desenvolvimento intelectual". Master, 2021. http://hdl.handle.net/10400.21/15620.
Activities

Oral presentation

Presentation title Event name
Host (Event location)
2024 A new Socio-Academic Participation Scale for students with Intellectual and Developmental Disability through expert`s consensus
IASSIDD (Chicago, United States)