???global.info.a_carregar???
Rui Pedro Ferreira is now pursuing a PhD in Management at the University of Porto, specializing in Strategy and Marketing Management. He is a graduate with a master's degree in Business Management, specializing in Services Management, from FEP - School of Economics and Management of the University of Porto (Faculdade de Economia da Universidade do Porto). He has worked/work in several multinational companies, mainly as a Product and Brand Manager, gaining extensive experience in these fields. He is currently engaged in collaborative research at the Center of Economics and Finance at U.Porto (Cef.UP), focusing on Management studies. Prior to his career in Business Management, he worked as a junior scientific researcher in Molecular Oncology at IPATIMUP (Institute of Molecular Pathology and Immunology of the University of Porto).
Identificação

Identificação pessoal

Nome completo
Rui Pedro de Freitas Ferreira

Nomes de citação

  • Ferreira, Rui Pedro; R. P. Ferreira

Identificadores de autor

Ciência ID
A21C-BA76-3341
ORCID iD
0009-0005-7170-9150

Moradas

  • Rua Dr. Roberto Frias, s/n, 4200-464, Porto, Porto, Portugal (Profissional)

Websites

Domínios de atuação

  • Ciências Sociais - Economia e Gestão

Idiomas

Idioma Conversação Leitura Escrita Compreensão Peer-review
Português (Idioma materno)
Inglês Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C1)
Espanhol; Castelhano Utilizador independente (B1) Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1) Utilizador independente (B1)
Francês Utilizador elementar (A1) Utilizador elementar (A2) Utilizador elementar (A2) Utilizador elementar (A2) Utilizador elementar (A1)
Formação
Grau Classificação
2024/09 - 2028/07/31
Em curso
Gestão (Doutoramento)
Especialização em Marketing e Estratégia
Universidade do Porto Faculdade de Economia, Portugal
2021/09 - 2023/07
Concluído
Gestão de Serviços (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Economia, Portugal
"BRAND MANAGEMENT VS. METAVERSE: HOW CONSUMERS PERCEIVE AND CONTRIBUTE TO BRAND EQUITY" (TESE/DISSERTAÇÃO)
17
2020/08
Concluído
Management and Entrepreneurship (Outros)
Universidade do Porto Porto Business School, Portugal
2020/07
Concluído
Biologia (Licenciatura)
Universidade do Porto Faculdade de Ciências, Portugal
12
Percurso profissional

Ciência

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2023/11/01 - Atual Gestão de Ciência e Tecnologia Universidade do Porto Centro de Economia e Finanças, Portugal
Universidade do Porto Centro de Economia e Finanças, Portugal
(...)
2010/10/01 - 2011/06/30 Estagiário de Investigação (Investigação) Universidade do Porto Instituto de Patologia e Imunologia Molecular, Portugal
Universidade do Porto Faculdade de Medicina, Portugal
(...)

Outros

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2015/09/01 - Atual Brand and Product Manager / Consultant Independent Worker / Consultant, Portugal
2018/07/01 - 2021/12/31 Product Operations Manager Farfetch UK Limited, Reino Unido
2016/07/01 - 2017/07/31 Junior Operations Manager Galp Energia SGPS SA, Portugal
2014/04/01 - 2015/10/31 Customer Management Manager EDP, Portugal
Projetos

Projeto

Designação Financiadores
2023/12/05 - 2025/12/05 O valor da marca e as relações consumidor-marca no Metaverso
Investigador
Universidade Federal de Santa Maria, Brasil
Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico
Em curso
Produções

Publicações

Artigo em revista
  1. Ferreira, Rui Pedro; Amélia Maria Pinto da Cunha Brandão; Veloso, Bruno. "The Metaverse and Brand Management: Consumer Perceptions and Brand Equity". European Journal of Management and Business Economics (2025):
    Em revisão
Capítulo de livro
  1. R. P. Ferreira; Brandão, Amélia; Veloso, Bruno. "Brand Management and Metaverse: A Data Mining Exploratory Approach". In Smart Innovation, Systems and Technologies, 461-476. Springer Nature Singapore, 2024.
    Publicado • 10.1007/978-981-97-1552-7_31
Atividades

Consultoria / Parecer

Descrição da atividade Instituição / Organização
2023/11/01 - Atual My responsibilities include meticulously organizing seminars, workshops, and advanced courses, ensuring their smooth execution and enhancing participant experiences. Additionally, I manage comprehensive data related to research activities and publications, maintaining accurate records for analysis. My proficiency extends to effective online communications, where I update websites, disseminate research-related information, and foster connections within the academic community. Universidade do Porto Centro de Economia e Finanças, Portugal

Universidade do Porto Faculdade de Economia, Portugal
2015/09/01 - Atual As a consultant for diverse companies across multiple sectors, including entrepreneurial firms. I have coordinated and executed strategies to elevate brand visibility and market presence. In the fashion industry, I’ve successfully organized high-profile events and showcased collections at renowned platforms such as Portugal Fashion, Moda Lisboa, London Fashion Week, Milan, and Paris. Beyond fashion, I’ve applied my expertise to drive brand growth and operational efficiency in other industries, tailoring strategic initiatives to each unique market.
Distinções

Outra distinção

2024 Bolsa de Investigação Científica
Universidade do Porto Centro de Economia e Finanças, Portugal