???global.info.a_carregar???
Zélia de Jesus Calvário RaposoSantos. Completed the Mestrado in Statistics and Information Management in 1998/10/12 by Universidade Nova de Lisboa Instituto Superior de Estatística e Gestão de Informação, Licenciatura in Applied Mathematics in 1990 by Universidade Lusíada de Lisboa and DEA in Comunicación Social in 2003 by Universidad Complutense de Madrid. Attends the Doutoramento in Information Management by Universidade Nova de Lisboa Information Management School - Nova IMS since 2015/09. Is Adjunct Teacher in Instituto Politécnico de Lisboa, Sub-coordinator of the master course in Advertising and Marketing in Instituto Politécnico de Lisboa and Bureau of Quality Support in Instituto Politécnico de Lisboa. Published 1 articles in journals. Participates and/or participated as Researcher in 2 project(s). Works in the area(s) of Exact Sciences with emphasis on Mathematics with emphasis on Applied Mathematics, Social Sciences with emphasis on Media and Communications with emphasis on Information Science, Social Sciences with emphasis on Media and Communications with emphasis on Journalism and Social Media and Social Sciences with emphasis on Economics and Business. In their professional activities interacted with 2 collaborator(s) co-authorship of scientific papers. In his curriculum Ciência Vitae the most frequent terms in the context of scientific, technological and artistic-cultural output are: Jornalismo; notícias; Literacia; social media; marketing; consumer behaviour; brand community; brand loyalty; brand community; virtual environment; brand attitude; Brand outcome; .
Identificação

Identificação pessoal

Nome completo
Zélia de Jesus Calvário RaposoSantos

Nomes de citação

  • Raposo Santos, Zélia

Identificadores de autor

Ciência ID
A115-4D53-4B0F
ORCID iD
0000-0003-3858-311X

Endereços de correio eletrónico

  • zsantos@escs.ipl.pt (Profissional)
  • D2014193@novaims.unl.pt (Profissional)

Websites

  • https://www.researchgate.net/profile/Zelia_Santos2 (Profissional)
  • https://scholar.google.nl/citations?user=cWLRsR8AAAAJ&hl=en (Académico)

Domínios de atuação

  • Ciências Exatas - Matemática - Matemática Aplicada
  • Ciências Sociais - Ciências da Comunicação - Ciências da Informação
  • Ciências Sociais - Ciências da Comunicação - Jornalismo
  • Ciências Sociais - Economia e Gestão

Idiomas

Idioma Conversação Leitura Escrita Compreensão Peer-review
Inglês Utilizador elementar (A2) Utilizador elementar (A2) Utilizador elementar (A2) Utilizador elementar (A2) Utilizador elementar (A2)
Formação
Grau Classificação
2015/09 - 2021
Em curso
Information Management (Doutoramento)
Especialização em Data Driven Marketing
Universidade Nova de Lisboa Information Management School - Nova IMS, Portugal
2001 - 2003
Concluído
Comunicación Social (DEA)
Universidad Complutense de Madrid, Espanha
"Consumer satisfaction model applied to television programms" (TESE/DISSERTAÇÃO)
1995/10/01 - 1998/10/12
Concluído
Statistics and Information Management (Mestrado)
Especialização em Statistics
Universidade Nova de Lisboa Instituto Superior de Estatística e Gestão de Informação, Portugal
"Advanced Economic Indicators: an Application to the Portuguese Economy" (TESE/DISSERTAÇÃO)
1985 - 1990
Concluído
Applied Mathematics (Licenciatura)
Especialização em Statistics and Operational Research
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
Percurso profissional

Docência no Ensino Superior

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2000/09/01 - Atual Professor Adjunto (Docente Ensino Superior Politécnico) Instituto Politécnico de Lisboa, Portugal
1997/09/01 - 2000/09/30 Assistente (Docente Ensino Superior Politécnico) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
1990/09 - 2000/07 Assistente (Docente Universitário) Universidade Lusíada de Lisboa Faculdade de Ciências da Economia e da Empresa, Portugal
1996/09 - 1997/07 Assistente Convidado (Docente Universitário) Instituto Português de Administração de Marketing de Lisboa, Portugal

Outras Carreiras

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
1990 - 1994 Técnico Superior (Técnico Superior) Galp Energia SGPS SA, Portugal
1990 - 1990 Técnico Superior (Técnico Superior) Instituto do Emprego e Formação Profissional, Portugal

Cargos e Funções

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2020/11 - Atual Sub-coordinator of the master course in Advertising and Marketing Instituto Politécnico de Lisboa, Portugal
2012/01 - Atual Bureau of Quality Support Instituto Politécnico de Lisboa, Portugal
Projetos

Bolsa

Designação Financiadores
2019 - Atual Academy for Reading the World: Journalism, Communication and I
1223
Investigador
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Fundação Calouste Gulbenkian

Projeto

Designação Financiadores
2017 - 2018 Journalism Academy: room for news literacy
2674406
Investigador
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Instituto Politécnico de Lisboa
Produções

Publicações

Artigo em revista
  1. Raposo Santos, Zélia; Coelho, Pedro Simões; Rita, Paulo. "On the relationship between consumer-brand identification, brand community, and brand loyalty". Journal of Retailing and Consumer Services 43 March (2018): 101-110. http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0969698916305240.
    Publicado
Tese / Dissertação
  1. Raposo Santos, Zélia. "Fatores determinantes na escolha de uma Transportadora Aérea: A importância do programa de Fidelização". Mestrado, Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, 2019.
  2. Raposo Santos, Zélia. "Estágio Curricular na Secção de Basquetebol do SC Beira-Mar". Mestrado, Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, 2019.
Atividades

Arbitragem científica em revista

Nome da revista (ISSN) Editora
2020 - Atual Journal of Research in Interactive Marketing Emerald Publishing
2019 - Atual Journal of Brand Management Springer
2018 - 2018 ALLIED Jornals Scientific Research Publishing
2018 - 2018 Eurasian Bussiness Review Springer
2018 - 2018 The Service Industries Journal Taylor and Francis Online