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Identificação

Identificação pessoal

Nome completo
Carla Ferreira de Castro

Nomes de citação

  • Castro, Carla

Identificadores de autor

Ciência ID
7312-7256-71F0

Telefones

Telemóvel
  • 917361787 (Pessoal)
Formação
Grau Classificação
2006
Concluído
Literatura Inglesa (Doutoramento)
Especialização em Sem especialidade
Universidade de Évora, Portugal
"Vozes do Silêncio em Harold Pinter: Ameaça, Enigma, Memória" (TESE/DISSERTAÇÃO)
1997/02
Concluído
Mestrado em Literatura Comparada (Mestrado)
Especialização em Estudos Teatrais
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
Muito Bom
1988/09 - 1991
Concluído
Línguas e Literaturas Modernas - Português Inglês (Licenciatura)
Especialização em Ramo científico
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
16,3
1991
Concluído
Diploma in English Studies (Postgraduate Certificate)
University of Portsmouth, Reino Unido
1990
Concluído
1990 Certificate of Proficiency in English (Diploma de especialização)
University of Cambridge Language Centre, Reino Unido
Percurso profissional

Docência no Ensino Superior

2006/10 - Atual Professor Auxiliar (Docente Universitário)
Universidade de Évora, Portugal
1997/02 - 2006/10 Assistente (Docente Universitário)
Universidade de Évora, Portugal
1993/02 - 1997 Assistente Estagiário (Docente Universitário)
Universidade de Évora, Portugal
Produções

Publicações

Capítulo de livro
  1. Paixão, Rosário S.; Correia de Sousa, Luís. "O Rio da Sua Aldeia: Manoel de Oliveira, Identidade e Memórias do Douro". Portugal: Edições Afrontamento,
  2. Correia, Alda; Fragoso, Gabriela; Ribeiro, Fernando; Canaveira, Manuel. "Muitas Palavras à Procura de Silêncio: A Caminho do Ciberespaço". Portugal: Colibri,
Livro
  1. Gomes, Fernando; Jubilado, Odete; Reffóios, Margarida; Castro, Carla. Albert Camus and Damien Hirst: Always looking on the absurd side of life. Portugal: Éditions Manuscrit. 2016.
  2. Cândido Franco, António. Passeando pelas ruas com Mário Cesariny. Portugal: Rainho & Neves. 2014.
  3. Ferreira de Castro, Carla. A Arte do Sonho: Vozes de Maeterlinck em Pessoa. Portugal: Edições Colibri. 2011.
Tese / Dissertação
  1. Faria, Manuel Duarte Gouveia. "Relatório de estágio na empresa Wordzilla: a tradução e legendagem audiovisual". Mestrado, 2018. http://hdl.handle.net/10174/23207.
  2. Castro, Carla Isabel Ferreira de. "Vozes do silêncio em Harold Pinter: ameaça, enigma, memória". Doutoramento, 2006. http://hdl.handle.net/10174/11207.

Outros

Outra produção
  1. CMA CTA. 2018. A Arte no Palco da Vida. Texto para celebrar Yvette K, Centeno, personalidade homenageada no Festival Internacional de Almada, em 2018.. Companhia de Teatro de Almada, Câmara Municipal de Almada.. http://hdl.handle.net/10174/23299.
  2. Franco, António Cândido. 2016. Porque o Snark era um Boojum. Reflexões a propósito da publicação the Hunting of the Snark de Lewis Carroll.. http://hdl.handle.net/10174/20258.
  3. Cândido Franco, Ahtónio. 2014. A irmandade Pré-Rafaelita. Resenha da irmandade Pré-rafaelita inglesa.. http://hdl.handle.net/10174/12590.
  4. AA, VV; Abbey, Eric; Greenbaum, Andrea; Conte, Carolina; Paniagua, Maya Zalbidea; Harden, Mary; Socrates, Lisa; et al. 2014. Revisiting Stoker’s Dracula: No Brave Good Villains Left. This article considers the implication of the main character, Count Dracula, the villain/anti-hero in Stoker’s text, as a starting point to analysing the approaches deployed in the novel that introduce new stratagems to uncover the motives which allow the readers to find excuses to deny “pure” evilness. Stoker’s Dracula (1897) introduced the plausibility¿in the realm of the gothic horror novel¿of. http://hdl.handle.net/10174/11444.
  5. Castro, Carla Ferreira de. 2012. Memory as discourse in Harold Pinter's old times, betrayal and a kind of Alaska. This paper aims at developing the topic of identity and the narration of the self through the other in Harold Pinter’s plays Old Times, Betrayal and A Kind of Alaska. In these plays Pinter deploys strategies to convey multiple implications which are based on the power of memory in which the structure of the plays is concocted.. http://hdl.handle.net/10400.22/1676.
  6. Castro, Carla Ferreira de. 2010. Shane Meadows’ country: analysis of the film this is England (2006). This Is England is social realist film portraying racism and poverty in 1980s Britain through the eyes of Shaun, a 12 year old boy, who has lost his father in the Falklands war and as to come to terms with his own identity, the difficult transition from childhood to adolescence and the need to fit in a determined group/tribe/gang. The following article aims at analysing relevant aspects depicted f. http://hdl.handle.net/10400.22/2929.
  7. Castro, Carla Ferreira de. 2009. Voices in search of a reader: the polyphonic writing of António Lobo Antunes. This paper aims at analysing the writing of the Portuguese author António Lobo Antunes, considered one of the major writers in European Literature with 26 books published, by focusing on the strategies deployed in his texts of creating micro-narratives within the main frame, and conveying the elements of individual and collective memory, past and present, the self and the others, using various voi. http://hdl.handle.net/10400.22/2881.