???global.info.a_carregar???
Ph.D. student at Lusófona University (Portugal) in Media Arts and Communication since 2020, where she is developing a thesis dedicated to the theories, narratives, and aesthetics of autobiographical film diaries and video diaries. Master in Communication and Languages, emphasis on Cinema and Audiovisual Studies (2020), by Universidade Tuitui do Paraná (Brazil). Her dissertation focused on the aesthetic experiences in movies about everyday life. Bachelor by Universidade Positivo (Brazil) in Social Communication, emphasis on Advertising and Propaganda (2016). Natália has held scholarships sponsored by CNPq (Brazil's National Council for Scientific and Technological Development) and CAPES (Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel, a foundation within Brazil's Ministry of Education).
Identification

Personal identification

Full name
Natália Lago Adams

Citation names

  • Adams, Natália Lago
  • Adams, N. L.

Author identifiers

Ciência ID
3312-90AD-561F
ORCID iD
0000-0002-9956-5970
Google Scholar ID
https://scholar.google.com.br/citations?user=ZREQ3YAAAAAJ&hl=pt-BR

Email addresses

  • a22110546@alunos.ulht.pt (Professional)

Knowledge fields

  • Humanities - Arts - Studies on Film, Radio and Television

Languages

Language Speaking Reading Writing Listening Peer-review
Portuguese (Mother tongue)
English Advanced (C1) Proficiency (C2) Advanced (C1) Advanced (C1)
Spanish; Castilian Beginner (A1) Intermediate (B1) Beginner (A1) Beginner (A1)
Education
Degree Classification
2020/09 - 2023/06
Ongoing
Media Arts and Communication (Doutoramento)
Universidade Lusófona, Portugal
2018/03 - 2020/03/24
Concluded
Communication and Languages (Master)
Major in Cinema and Audiovisual Studies
Universidade Tuiuti do Paraná, Brazil
"What happens when "nothing" happens: suspensions and presences in movies about the everyday life" (THESIS/DISSERTATION)
Approved with recommendation for publication
2013/02 - 2016/12/10
Concluded
Social Communication (Bachelor)
Major in Advertising and Propaganda
Universidade Positivo, Brazil
"Wes Anderson's cinematographic language in advertising films" (THESIS/DISSERTATION)
Approved with honors
Outputs

Publications

Conference abstract
  1. Adams, Natália Lago. "Jonas Mekas, cineasta e colecionador de memórias". Paper presented in XXIII ENCONTRO DA SOCINE - Sociedade Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual, 2019.
    Published
Conference paper
  1. Adams, Natália Lago. "Do sentido à presença: o cinema de cotidiano em Roma". Paper presented in III Simpósio Internacional Comunicação e Cultura: aproximações com memória e história oral, 2019.
    Published
  2. Adams, Natália Lago. "O ensaísmo em Sans soleil e Viajo porque preciso, volto porque te amo". Paper presented in XXII ENCONTRO DA SOCINE - Sociedade Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual, 2018.
    Published
Journal article
  1. Fischer, Sandra; Adams, Natália Lago; Vaz, Aline. "La mujer sin cabeza: fluxos estéticos e políticos no cinema argentino". Significação: Revista de Cultura Audiovisual 48 56 (2021): 192-206. http://dx.doi.org/10.11606/issn.2316-7114.sig.2021.178321.
    Open access • Published • 10.11606/issn.2316-7114.sig.2021.178321
  2. Adams, Natália Lago; Fischer, Sanda. "Na dialética, o deslugar: a Paris que liberta e aprisiona em Le Pont du Nord". Revista GEMInIS 11 1 (2020): 285-300. https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/462.
    Open access • Published
  3. Adams, Natália Lago. "O corpo oculto inscrito no espaço". Tríades 9 (2020): 74-86. https://triades.emnuvens.com.br/triades/article/view/269.
    Open access • Published
  4. Lago Adams, Natália; Fischer, Sandra. "O cinema autorreferencial de Chantal Akerman como ato de teoria do deslugar". Intexto 48 (2020): 284-303. http://dx.doi.org/10.19132/1807-8583202048.284-303.
    Open access • Published • 10.19132/1807-8583202048.284-303
Activities

Oral presentation

Presentation title Event name
Host (Event location)
2021/06/25 Por uma estética de cotidiano: articulações entre documentário e ficção em O Movimento das Coisas (1985) VIII Congresso Internacional de Investigadores de Audiovisual
Universidade Lusófona (Lisboa, Portugal)
2019/10/25 Brasil: expressividades estéticas e suas politicidades 5ª Jornada de Cinema e Ficção Audiovisual
Universidade Tuiuti do Paraná (Curitiba, Brazil)
2019/10/09 Jonas Mekas, cineasta e colecionador de memórias XXIII Encontro da SOCINE - Sociedade Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual
Universidade do Vale do Rio dos Sinos (Porto Alegre, Brazil)
2019/10/01 Autorretrato: Saute ma ville (1968) CINEGRUDES 2019: Cinema e Resistência
Universidade Tuiuti do Paraná (Curitiba, Brazil)
2019/05/21 São Vito (2017) CINEGRUDES 2019: Cinema e Resistência
Universidade Tuiuti do Paraná (Curitiba, Brazil)
2019/05/06 Do sentido à presença: o cinema de cotidiano em Roma III Simpósio Internacional Comunicação e Cultura: Aproximações com Memória e História Oral - Diálogos entre Brasil e México
Universidade de São Caetano do Sul (São Caetano do Sul, Brazil)
2018/11/30 Quando o vazio transborda: cinemas de contemplação, cotidiano e fluxo 4° Jornada Internacional de Cinema e Ficção Audiovisual: Conexões Brasil-Reino Unido
ESPM Rio de Janeiro (Rio de Janeiro, Brazil)
2018/10/25 O ensaísmo em Sans Soleil e Viajo Porque Preciso, Volto Porque Te Amo XXIII Encontro da SOCINE - Sociedade Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual
Universidade Federal de Goiânia (Goiânia, Brazil)
2018/09/26 La Mujer Sin Cabeza: Falências Narrativas no Cinema de Fluxo II Seminário Latino-Americano de Estudos em Cultura - SEMLACult
Universidade Federal da Integração Latino-Americana (Foz do Iguaçu, Brazil)
2018/09/18 O corpo não presente no cinema moderno: dois filmes de Chantal Akerman 7º Seminário Nacional Cinema Em Perspectiva
Universidade Estadual do Paraná (Curitiba, Brazil)
2018/09/18 Galeria Presidente (2016) CINEGRUDES 2018: Paisagens da crise
Universidade Tuiuti do Paraná (Curitiba, Brazil)

Association member

Society Organization name Role
2018 - 2021 Sociedade Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual (SOCINE)