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Pedro M. A. Fernandes completed Lusófona University's BA in Videogames (2021) and the MA in Game Design and Playful Media (2023). They have published peer-reviewed articles and worked on funded projects (FCT and H2020) as a researcher. They are currently enroled in the PhD in Media Art and Communication by the same university, and are working on the FCT-funded GameIN project as a researcher.
Identificação

Identificação pessoal

Nome completo
Pedro Miguel Alves Fernandes

Nomes de citação

  • Fernandes, Pedro M. A.

Identificadores de autor

Ciência ID
B516-784E-B3B7
ORCID iD
0000-0001-6676-882X

Idiomas

Idioma Conversação Leitura Escrita Compreensão Peer-review
Português (Idioma materno)
Inglês Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C2)
Formação
Grau Classificação
2023 - 2026
Em curso
Media Art and Communication (Doutoramento)
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
2021 - 2023
Concluído
Game Design and Playful Media (Mestrado)
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
"Dynamic Difficulty Adjustment to Improve Player Experience in Games for Rehabilitation" (TESE/DISSERTAÇÃO)
18
2018 - 2021
Concluído
Videogames (Licenciatura)
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
15
Projetos

Bolsa

Designação Financiadores
2024/02 - Atual Games Inclusion Lab: Participatory Media Creation Processes for Accessibility
2022.07939.PTDC
Investigador
Associação para a Inovação e Desenvolvimento da FCT, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Em curso
2023/03 - 2024/02 EPIC-WE - Empowered Participation through Ideating Cultural Worlds and Environments
Investigador
Horizon 2020
Em curso
2022/03 - 2023/03 PlayersAll: media agency and empowerment
Investigador
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Em curso
Produções

Publicações

Artigo em conferência
  1. Fernandes, Pedro M. A.; Neves, Pedro Pinto ; Lopes, Phil. "Subtractive Design Practices and 2010's New Wave of Indie Horror Games". Trabalho apresentado em Foundations of Digital Games (FDG 2024), Worcester, Massachusetts, 2024.
    No prelo • https://doi.org/10.1145/3649921.3650019
  2. Neves, Pedro; Fernandes, Pedro M. A.; Nunes, Inês; Fonseca, Micaela; Lopes, Phil. "Early Playtesting with Clients and Therapists of More Game-Like Therapy". Trabalho apresentado em IEEE Conference on Games, Boston, 2023.
    Publicado • 10.1109/cog57401.2023.10333132
  3. Luz, Filipe; Fernandes, Pedro M. A.; Cabral, João. "Playing Pong without a TV Screen: an Alternative controller game". Trabalho apresentado em IEEE Conference on Games, City of Boston, 2023.
    Publicado • 10.1109/cog57401.2023.10333154
Artigo em revista
  1. Lilia Marcelino; Fernandes, Pedro M. A.; João Cerqueira. "Learning Engagement in a Pre-Alpha Version of an Educational Game: Evaluation and Proposed Solutions". International Journal of Games and Social Impact (2024): https://doi.org/10.24140/ijgsi.v2.n1.02.
    10.24140/ijgsi.v2.n1.02
Capítulo de livro
  1. Fernandes, Pedro M. A.; Inácio, Pedro M. A.; Feliciano, Hugo; Fachada, Nuno. "SimpAI: Evolutionary Heuristics for the ColorShapeLinks Board Game Competition". In Communications in Computer and Information Science, 113-126. Springer International Publishing, 2022.
    Publicado • 10.1007/978-3-030-95305-8_9
Atividades

Apresentação oral de trabalho

Título da apresentação Nome do evento
Anfitrião (Local do evento)
2024/05/30 "Searching for what defines digital horror games in 2010s' new wave of horror" Horror Studies Now
Horror Studies Research Group at Northumbria University (UK) (Newcastle upon Tyne, Reino Unido)
2024/01/09 "A new wave of horror: Analyzing the game design trends of 2010s first-person indie horror movement" Playful by Design
Lusófona University (Lisbon, Portugal)
2023/08/23 "Early playtesting with clients and therapists of more game-like therapy" IEEE Conference on Games
Northeastern University (Boston, Estados Unidos)
2023/08/23 "Playing Pong without a TV Screen: an Alternative controller game" IEEE Conference on Games
Northeastern University (Boston, Estados Unidos)
2022/09/20 "Jogos com controlos alternativos: design de jogos para diversão e bem-estar" II Congresso Internacional sobre Metodologia (Qualis2022)
DEE International Publishing (Coimbra, Portugal)
2021/06/24 "Learning engagement in a pre-alpha version of an educational game: evaluation and proposed solutions" 8th International Congress of Audiovisual Researchers
Lusófona University (Lisboa, Portugal)
2020/11 "SimpAI: Evolutionary Heuristics for the ColorShapeLinks Board Game Competition" Videojogos 2020 - the 12th Internacional Conference on Videogame Sciences and Arts
Polytechnic Institute of Bragança (Mirandela, Portugal)

Participação em evento

Descrição da atividade
Tipo de evento
Nome do evento
Instituição / Organização
2024/03/21 - 2024/03/22 Participated in a round table where PhD students discussed their research projects with other researchers
Mesa-redonda
FilmEU DOCTUS - Media Arts Back & Forth
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
2023/09/29 - 2023/09/29 Presented projects at the European Researchers' Night (2023) in Lisbon, Portugal.
Exposição
European Researchers' Night (2023)
Museu Nacional de História Natural e Ciência, Portugal
2023/04/11 - 2023/04/14 Presented Demo projects at the Foundations of Digital Games (FDG 2023) in Lisbon, Portugal.
Conferência
Foundations of Digital Games (FDG 2023)
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
2022/10/10 - 2022/10/16 Presented projects at the Feira Internacional de Ciência (FIC.A 2022) in Oeiras, Portugal.
Festival
Feira Internacional de Ciência (FIC.A 2022)
Camara Municipal Oeiras, Portugal
2022/09/30 - 2022/09/30 Presented projects at the European Researchers' Night (2022) in Lisbon, Portugal.
Exposição
European Researchers' Night (2022)
Museu Nacional de História Natural e Ciência, Portugal
2022/07/15 - 2022/07/22 Presented the 'HexPong' multimedia project at Lusófona University's Over&Out event.
Exposição
Over&Out
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
2022/06/20 - 2022/06/23 Presented the 'HexPong' multimedia project on the International Conference on Live Interfaces 2022.
Conferência
International Conference on Live Interfaces 2022
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal

Arbitragem científica em conferência

Nome da conferência Local da conferência
2023/11 - 2024/01 Foundations of Digital Games (FDG 2024) Worcester Polytechnic Institute (WPI)