???global.info.a_carregar???
Aihoor Aleem is a PhD in Management, with specialization in Marketing (ISCTE-IUL). Currently, the Course Director of the BSc in Marketing and Advertising at IADE, and integrated researcher at BRU-IUL, Business Research Unit, at ISCTE (Marketing Team). Her research activity is focused on luxury trends, consumption and the future of how brands will communicate and create a relationship with their targets. Her background counts with a MSc in Management with specialisation in Strategic Marketing by the Católica Lisbon School of Business and Economics, where she started the research on what influences (or not) consumers to engage into luxury consumption. She has professional experience in academia as a researcher and professor, specifically in teaching marketing strategy, branding, finance applied to marketing and digital marketing.
Identificação

Identificação pessoal

Nome completo
Aihoor Kayoom Aleem

Nomes de citação

  • Aleem, Aihoor

Identificadores de autor

Ciência ID
981A-9354-32BB
ORCID iD
0000-0002-3707-5511
Google Scholar ID
https://scholar.google.com/citations?hl=pt-PT&user=bbBKI_AAAAAJ#d=gs_hdr_drw

Endereços de correio eletrónico

  • aihoor@iscte-iul.pt (Profissional)

Websites

Idiomas

Idioma Conversação Leitura Escrita Compreensão Peer-review
Inglês (Idioma materno)
Português (Idioma materno)
Formação
Grau Classificação
2019/10/14 - 2022/09/01
Concluído
Gestão (Doutoramento)
Especialização em Marketing
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
"The relationship between luxury consumption and brand coolness: Analyzing the motives behind luxury consumption" (TESE/DISSERTAÇÃO)
Approved with distinction
2019
Concluído
Gestão e Administração de Empresas (Mestrado)
Especialização em Área de especialização: Marketing Estratégico
Universidade Católica Portuguesa Faculdade de Economia e Gestão, Portugal
"Luxury Hotel Consumption – Examining the effects of personality on consumers’ valuations involving inconspicuous versus conspicuous consumption experiences" (TESE/DISSERTAÇÃO)
2013/09/15 - 2016/06/18
Concluído
Marketing e Publicidade (Licenciatura)
Universidade Europeia IADE Faculdade de Design Tecnologia e Comunicação, Portugal
18
Percurso profissional

Docência no Ensino Superior

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2022/09/01 - Atual Professor Auxiliar (Docente Universitário) Universidade Europeia IADE Faculdade de Design Tecnologia e Comunicação, Portugal
2019/02/01 - Atual Professor Auxiliar (Docente Universitário) Instituto de Arte Design e Empresa Universitário Unidade de Investigação em Design e Comunicação, Portugal
Produções

Publicações

Artigo em conferência
  1. Loureiro, Sandra Maria Correia; Martinho, Jéssica. "BEYOND THE TOUCH: ANALYZING THE PURCHASING BEHAVIOUR USING AUGMENTED REALITY AND ONLINE REVIEWS.". Trabalho apresentado em 2023 GMC - Global Marketing Conference at Seoul, Seoul, 2023.
    Publicado
Artigo em revista
  1. Sandra Maria Correia Loureiro; Aihoor Aleem; Mike Breazeale. "Luxury fashion brand coolness: niche versus mass cool". Spanish Journal of Marketing - ESIC (2024): http://dx.doi.org/10.1108/sjme-04-2023-0086.
    10.1108/sjme-04-2023-0086
  2. Loureiro, Sandra Maria Correia; Martinho, Jéssica. "From tech to touch: self-concept and testimonials in AR try-on versus website". Journal of Research in Interactive Marketing (2023): https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/JRIM-07-2023-0222/full/html.
    Publicado
  3. Aihoor Aleem; Sandra Maria Correia Loureiro; Bruno Schivinski; Marta Aguiar. "What if utilitarian products are regarded as high-status? The moderate role of iconic and popular as two dimensions of brand Coolness". Journal of Marketing Communications (2022): 1-21. http://dx.doi.org/10.1080/13527266.2022.2152077.
    10.1080/13527266.2022.2152077
  4. Aleem, Aihoor; Loureiro, Sandra Maria Correia; Bilro, Ricardo Godinho; Aleem, A.; Loureiro, S.M.C.; Bilro, R.G.. Autor correspondente: Bilro, Ricardo Godinho. "Luxury fashion consumption: a review, synthesis and research agenda". Spanish Journal of Marketing - ESIC ahead-of-p ahead-of-p (2022): http://dx.doi.org/10.1108/sjme-06-2021-0105.
    Publicado • 10.1108/sjme-06-2021-0105
Tese / Dissertação
  1. Aleem, Aihoor Kayoom. "The relationship between luxury consumption and brand coolness: Analyzing the motives behind luxury consumption". Doutoramento, 2023. http://hdl.handle.net/10071/27950.
  2. Aleem, Aihoor Kayoom. "Luxury Hotel consumption : examining the effects of personality on consumers’ valuations involving inconspicuous versus conspicuous consumption experiences". Mestrado, 2019. http://hdl.handle.net/10400.14/26985.
Atividades

Orientação

Título / Tema
Papel desempenhado
Curso (Tipo)
Instituição / Organização
2021/11/11 - Atual "A Minha Marca em Podcasts"- As Novas Tendências de Comunicação em Marketing Digital
Coorientador de Clara Maria de Leão e Flores Rodrigues Nunes
Marketing (Mestrado)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2022/11/16 - 2023/12/14 Sustentabilidade e Moda: Testar a Vontade de Pagar por Moda Sustentável por Parte dos Consumidores
Orientador
Marketing (Mestrado)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2022/11/30 - 2023/12/10 Tokenização da indústria da moda: O impacto moderador dos NFTs nas compras de moda de luxo e os seus efeitos nos consumidores
Coorientador
Marketing (Mestrado)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2022/11/11 - 2023/10/10 Florent Hubert Eudes Malbois
Orientador
Marketing (Mestrado)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2021/11/26 - 2022/09/12 Influencer Marketing Strategy
Coorientador de Sarah Mekkaoui
Marketing (Mestrado)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2021/10/29 - 2022/09/10 O impacto da Realidade Aumentada no autoconceito do consumidor e na atitude em relação ao produto
Coorientador de Jéssica Francisco Martinho
Marketing (Mestrado)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal

Membro de comissão

Descrição da atividade
Tipo de participação
Instituição / Organização
2022/09/01 - Atual Course Director of the Bachelor Degree in Marketing and Advertising (Coordenação de curso: Licenciatura em Marketing e Publicidade)
Coordenador
Universidade Europeia IADE Faculdade de Design Tecnologia e Comunicação, Portugal
Distinções

Outra distinção

2019 PhD Merit Grant
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2017 Masters Merit Grant
Universidade Católica Portuguesa Faculdade de Economia e Gestão, Portugal