???global.info.a_carregar???
Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro. Completed the Título de Agregado in Estatística e Análise de Dados in 2010 by ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Doutoramento in PhD in Social Statistics in 2003/01/01 by University of Southampton, Doutoramento in PhD in Social Statistics in 2003/01/01 by University of Southampton, Doutoramento in PhD in Social Statistics in 2003/01/01 by University of Southampton, Doutoramento in PhD in Social Statistics in 2003/01/01 by University of Southampton, Mestrado in Gestão, Estratégia e Desenvolvimento Empresarial in 1994 by ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Licenciatura in Organização e Gestão de Empresas in 1990 by ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa and Doctor of Philosophy in PhD in Social Statistics in 2003 by University of Southampton. Is Associate Professor in ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Director of the Business Research Unit (BRU-IUL) in ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa and Conselho científico/técnico-científico ou orgão correspondente in ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa. Published 32 articles in journals. Has 6 section(s) of books and 1 book(s). Organized 2 event(s). Supervised 1 PhD thesis(es) e co-supervised 15. Supervised 4 MSc dissertation(s) e co-supervised 11. Participates and/or participated as Principal investigator in 1 project(s). Works in the area(s) of Social Sciences with emphasis on Economics and Business. In his curriculum Ciência Vitae the most frequent terms in the context of scientific, technological and artistic-cultural output are: satisfação no trabalho; dados longitudinais; ECHP; modelos de; job satisfaction; longitudinal data; latent growth curve models; Country personality; Country image; Behavioral intentions; Portugal; Brazil; Personalidade do país; Imagem do país; Intenção comportamental; Social media; Loyalty; Relationship; Interaction; Redes sociais; Lealdade; Relações; Interação; Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão; M310; M390; M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economics; Economic downturn; Consumption; Purchase; Tourism; Crise económica; Consumo; Compra; Turismo; Marketing; Consumer behaviour; Automobile sector; Comportamento do Consumidor; Meios de Comunicação; Sector Automóvel; Gestão da qualidade; Ensino superior; Qualidade dos serviços; Aluno; Satisfação do cliente; Intenção de reingresso; Service quality (HEdPERF); Satisfaction; Word of mouth; Repurchase intention; Higher Education; Competências de Gestão; Instrumento baseado no CVF; Análise Factorial Confirmatória; Individual managers in organisational contexts; Risk perception; Criteria for decision-making in organisational contexts; Individual risk-behaviour; Gerentes/gestores a título Individual em Contextos organizacionais; Percepção de riscos; Critérios para tomadas de decisão em contexto organizacional; Comportamento dos indivíduos face ao risco; Relationship marketing; Store format; Loyalty programs; Corporate social responsibility; Consumer behavior; Marketing relacional; Relação produtor-consumidor; Responsabilidade social das empresas; Comportamento do consumidor; Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Outras Ciências Sociais; Competências de gestão; Gestor; Desempenho organizacional; Management competencies; Manager; Organizational performance; Brand knowledge; Brand relationship; Brand loyalty; Modelo das Três-Componentes; comprometimento organizacional; Escalas de Comprometimento Organizacional; validação; Capital humano; Empregabilidade; Participação dos empregados; Empresa; Human capital; Employability; Employee participation; Firm; Models’ age; Purchase intention; Crisis; Banking; Crise; Banca; Influência; Crianças; Marca; Socialização do consumidor; Auto-Estima; Influence; Children; Brand; Consumer socialization; Self-Esteem; Envolvente de loja; Critérios de escolha de loja; Promoção de vendas; Store environment; Store choice criteria; Sales promotion
Identificação

Identificação pessoal

Nome completo
Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro

Nomes de citação

  • Salgueiro, Maria

Identificadores de autor

Ciência ID
941A-22A6-D9A2
ORCID iD
0000-0002-5142-3260
Scopus Author Id
35345530200

Telefones

Telefone
  • 217903000 (Profissional)

Moradas

  • Instituto Universitário de Lisboa (ISCTE-IUL). Avenida das Forças Armadas, 1649-026, Lisboa, Lisboa, Portugal (Profissional)

Websites

Domínios de atuação

  • Ciências Sociais - Economia e Gestão

Idiomas

Idioma Conversação Leitura Escrita Compreensão Peer-review
Inglês Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1)
Francês Utilizador independente (B1) Utilizador proficiente (C1) Utilizador independente (B1) Utilizador independente (B1)
Italiano Utilizador elementar (A1) Utilizador independente (B1) Utilizador elementar (A1) Utilizador elementar (A1)
Português Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1)
Formação
Grau Classificação
2010
Concluído
Estatística e Análise de Dados (Título de Agregado)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
"Latent growth curve models: a structural equation approach to modelling trajectories of subjective well-being" (TESE/DISSERTAÇÃO)
Approved unanimously
2003/01/01
Concluído
PhD in Social Statistics (Doutoramento)
University of Southampton, Reino Unido
1994
Concluído
Gestão, Estratégia e Desenvolvimento Empresarial (Mestrado)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
"Modelos de Equações Estruturais - Aplicação do LISREL a um estudo de Socialização no Trabalho" (TESE/DISSERTAÇÃO)
Very Good
1990
Concluído
Organização e Gestão de Empresas (Licenciatura)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
"n/a" (TESE/DISSERTAÇÃO)
16 out of 20
Percurso profissional

Docência no Ensino Superior

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2010/10/23 - Atual Professor Associado (Docente Universitário) ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2003/02/18 - 2010/09/18 Professor Auxiliar (Docente Universitário) ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal

Cargos e Funções

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2017 - Atual Conselho científico/técnico-científico ou orgão correspondente ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal

Outros

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2017/02/01 - Atual Director of the Business Research Unit (BRU-IUL) ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
Projetos

Projeto

Designação Financiadores
2007/10/01 - 2011/06/30 Modeling socio-economic change using longitudinal data
72784
Investigador responsável
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa Unidade de Investigação em Desenvolvimento Empresarial, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia, I.P.
Concluído

Outro

Designação Financiadores
2019/03/01 - 2022/02/28 BRU-HORIZON 2020: Raising the International Profile and Scalability of BRU’s Research Activities
LISBOA-01-0145-FEDER-042820
Investigador responsável
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa Unidade de Investigação em Desenvolvimento Empresarial, Portugal
P2020
Concluído
Produções

Publicações

Artigo em conferência
  1. Pereira, H.; Salgueiro, M.F.. "The Role of Satisfaction when mediating Loyalty What’s for in Online Tourism Purchases?". Trabalho apresentado em European Management Academy Conference - THE BUSINESS OF NOW: THE FUTURE STARTS HERE, Dublin, 2020.
    Publicado • Paper ID: 1331 Track: GT01_00 - Business for Society General Track
  2. Pereira, H. G.; Salgueiro, M. F.. "What determines tourism loyalty?: The role of trust in online purchases of tourism products". Trabalho apresentado em European Academy of Management Conference, EURAM 2019, Lisbon, 2019.
    Publicado
  3. Pereira, H.; Salgueiro, M. F.; Nunes, P.. "The relationships between portuguese banks and their customers in a recessionary context". Trabalho apresentado em 7th International Conference on Business and Economic Development (ICBED), Nova Iorque, 2018.
    Publicado
  4. Pereira, H. G.; Salgueiro, M. F.; Marques, S. H.. "How does economic crisis impact on family vacations?". Trabalho apresentado em International Conference on Business and Economic Develpoment, Nova Iorque, 2017.
    Publicado
  5. Souto, D.; Salgueiro, M. F.; Rita, P.. "The effects of social networking sites on brand benevolence". Trabalho apresentado em European Marketing Academy Conference Proceedings, --, 2017.
    Publicado
  6. Pereira, H.; Salgueiro, M.F.; Marques, S.. "Portuguese women as wine consumers - the impact of beliefs on the option to drink wine". Trabalho apresentado em International Conference on Business and Economic Develpoment, --, 2017.
    Publicado
  7. Pereira, H.; Salgueiro, M.F.; Nunes, P.. "The relationships between Portuguese banks and their customers in a recessionary context". Trabalho apresentado em International Conference on Innovation and Entrepreneurship in Marketing and Consumer Behaviour - ICIEMC, Aveiro, 2015.
    Publicado
  8. Souto, D.; Salgueiro, M.F.; Rita, P.. "Proposing a new construct to measure the effectiveness of brands operating in social networking sites". Trabalho apresentado em Proceedings ICIEMC 2015, Aveiro, 2015.
    Publicado
  9. Pereira, H.; Salgueiro, M.F.; Rita. "Intenção de compra online nos seniores Portugueses". Trabalho apresentado em International Conference on Innovation, Entrepreneurship in Marketing and Consumer Behavior - ICIEMC, Aveiro, 2015.
    Publicado
  10. Filipe, S.; Marques, S.; Salgueiro, M.. "Corporate social responsibility: Is it a pillar in relationships with customers?". Trabalho apresentado em 4th International Conference on Multinational Enterprises and Sustainable Development, (MESD'15), Lisboa, 2015.
    Publicado
  11. Filipe, S.; Marques, S.; Salgueiro, M.F.. "Social responsibility in purchase and consumption: A study of the Portuguese consumer behavior". Trabalho apresentado em Proceedings ICIEMC 2015, Aveiro, 2015.
    Publicado
  12. Pereira, H.; Salgueiro, M.F.; Rita, P.. "Online Determinants of E-Customer Satisfaction: Application to Website Purchases in Tourism". Trabalho apresentado em International Network of Business and Management Journals, Barcelona, 2014.
    Publicado
  13. Pereira, H.; Salgueiro, M.F.; Dionísio, J.; Joana Pinho. "Fashion and Beauty Advertising Models’ Age and its Impact on Over 50 Female Consumers’ Purchase Intention". Trabalho apresentado em Tourism and Ageing Conference, 2014, Estoril, 2014.
    Publicado
  14. Pereira, H.; Salgueiro, M.F.; Inês Costa. "A Role of Local Communities in a Sustainable Destination Perspective". Trabalho apresentado em Tourism and Ageing Conference 2014, --, 2014.
    Publicado
  15. Pereira, H.; Rita, P.; Salgueiro, M.F.. "A Relationship Marketing Approach to the Online Purchase of Tourism Products". Trabalho apresentado em EMAC 2014 - Paradigm Shifts & Interactions, Valência, 2014.
    Publicado
  16. Souto, D.; Salgueiro, M.F.; Rita, P.. "The effects of social network sites on brand awareness and attitude,". Trabalho apresentado em Proceedings for the 2nd. International Conference on Contemporary Marketing Issues (ICCMI), Athens, 2014.
    Publicado
  17. Pereira, H.; Salgueiro, M.F.; Mateus, I.. "Relationships between Brands and Customers in a World of Social Networks". Trabalho apresentado em International Network of Business and Management Journals – INBAM, Lisbon, 2013.
    Publicado
  18. Pereira, H.; Rita, P.; Salgueiro, M.F.. "How To Make Customers Loyal To Online Tourism Products?". Trabalho apresentado em EMAC 2012, 2012.
    Publicado
  19. Souto, D.; Rita, P.; Salgueiro, M.F.. "The Role of Social Network Sites in Driving Customer Relationship Loyalty". Trabalho apresentado em 25th Annual Doctoral Colloquium of the European Marketing Academy (EMAC), Lisboa, 2012.
    Publicado
  20. Souto, D.; Rita, P.; Salgueiro, M.F.. "Proposition of a New Theoretical Model to Evaluate the Role of Social Network Sites in Driving Loyalty". Trabalho apresentado em Proceedings of the Annual Conference of the Academy of Marketing,, Southampton, 2012.
    Publicado
  21. Langaro, D.; Rita, P.; Salgueiro, M.F.. "Proposition of a New Theoretical Model to Evaluate the Role of Social Network Sites in Driving Loyalty". Trabalho apresentado em Academy of Marketing, Southampton, 2012.
    Publicado
  22. Hélia Maria Gonçalves Pereira; Paulo Miguel Rasquinho Ferreira Rita; Salgueiro, M.F.. "Evaluating online purchase factors that influence e-customer satisfaction in tourism". Trabalho apresentado em Proceedings of the EMAC 2011 Conference, 2011.
    Publicado
  23. Salgueiro, M.F.; Smith, P.W.F. "Modelling satisfaction with leisure activities over time using graphical chain models". Trabalho apresentado em Proceedings of the 58th World Statistics Congress of the International Statistical Institute, Dublin, 2011.
    Publicado
  24. Vieira, M.D.T; Salgueiro, M.F.; Smith, P.W.F. "Misspecification Effects in the Analysis of Longitudinal Survey Data". Trabalho apresentado em Proceedings of the 25th International Workshop on Statistical Modelling, Glasgow, 2010.
    Publicado
  25. Salgueiro, M.F.; Vieira, M.D.T; Smith, P.W.F. "Latent Growth Curve Modelling of Life Satisfaction Trajectories in the British Household Panel Survey". Trabalho apresentado em Proceedings of the Statistics Canada Symposium 2009 ? Longitudinal Surveys: from Design to Analysis, --, 2010.
    Publicado
  26. Pereira, H.; Rita, P.; Salgueiro, M.F.. "Evaluating traditional online purchase factors that influence online tourism customers satisfaction". Trabalho apresentado em European Marketing Association Conference 2010, Copenhaga, 2010.
    Publicado
  27. Serra, P.; Salgueiro, M.F.. "Modelação Longitudinal da Satisfação Laboral: Structural Equation Models versus Multi-Process Models.". Trabalho apresentado em ASEPELT?09 ? XXIII Congresso Internacional de Economia Aplicada, Covilhã, 2009.
    Publicado
  28. Salgueiro, M.F.. "Modelling Job Satisfaction Trajectories in the British Household Panel Survey using Latent Growth Curve Models.". Trabalho apresentado em ASEPELT?09 ? XXIII International Congress of Applied Economics, Covilhã, 2009.
    Publicado
  29. Pereira, H.; Rita, P.; Salgueiro, M.F.. "The Determinants of Satisfaction of Loyal Customers in the Purchase of Online Tourism Products". Trabalho apresentado em Academy of Marketing Conference, --, 2009.
    Publicado
  30. Marques, S.; Salgueiro, M.F.; Crespo de Carvalho, J.. "THE INFLUENCE OF MULTIPLE STORE CHOICE CRITERIA ON PERCEIVED PATRONAGE INTENTIONS". Trabalho apresentado em 38th EMAC Conference,Nantes, França, --, 2009.
    Publicado
  31. Marques, C.; Reis, E.; Menezes, J.; Salgueiro, M.F.. "The influence of environmental attitudes on the preferences for activities in Portuguese protected areas". Trabalho apresentado em Proceedings do III Congresso da Associatión Hispano-Portuguesa de Economía de los Recursos Naturales y Ambientales (AERNA 2008), Palma de Maiorca, Espanha, 2008.
    Publicado
  32. Marques, S.; Salgueiro, M.F.. "THE INFLUENCE OF INSIGNIA ON STORE ENVIRONMENT". Trabalho apresentado em 36th EMAC Conference, --, 2007.
    Publicado
  33. Salgueiro, M.F.. "Modelos Gaussianos com grafos com um factor latente.". Trabalho apresentado em XIII Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística, --, 2006.
    Publicado
  34. Salgueiro, M.F.. "Distribuições dos testes de exclusão de aresta em modelos log-lineares com grafos.". Trabalho apresentado em XII Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística, --, 2005.
    Publicado
  35. Salgueiro, M.F.. "Distribuições dos testes de exclusão de aresta em modelos Gaussianos com grafos.". Trabalho apresentado em XI Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística, --, 2004.
    Publicado
  36. Salgueiro, M.F.; Smith, P.W.F; McDonald, J.W.. "Power of Single Edge Exclusion in Graphical Log-linear Models.". Trabalho apresentado em Proceedings of the 18th International Workshop on Statistical Modelling, Leuven, 2003.
    Publicado
  37. Salgueiro, M.F.; Smith, P.W.F; McDonald, J.W.. "The Observed Association Structure from Graphical Gaussian Models with a Single Latent Variable.". Trabalho apresentado em Proceedings of the 16th International Workshop on Statistical Modelling, Odense, 2001.
    Publicado
Artigo em revista
  1. Cavalinhos, S.; Marques, S.; Salgueiro, M.F.. "The use of mobile devices in-store and the effect on shopping experience: A systematic literature review and research agenda". International Journal of Consumer Studies 45 6 (2021): 1198-1216. https://onlinelibrary.wiley.com/journal/14706431.
    Publicado • 10.1111/ijcs.12690
  2. Langaro, D.; Salgueiro, M. F.; Rita, P.. "Users’ brand page participation: a new construct to measure participation on social networking sites". International Journal of Internet Marketing and Advertising 14 2 (2020): 135-151. https://www.inderscience.com/jhome.php?jcode=ijima.
    Publicado • 10.1504/IJIMA.2019.10022980
  3. Langaro, D.; Salgueiro, M. F.; Rita, P.; Del Chiappa, G.. "Users' participation in facebook brand pages and its influence on word-of-mouth: the role of brand knowledge and brand relationship". Journal of Creative Communications 14 3 (2019): 177-195. https://journals.sagepub.com/home/crc.
    Publicado • 10.1177/0973258619889404
  4. Langaro, D.; Rita, P.; Salgueiro, M. F.. "Do social network sites contribute for building brands? Evaluating the impact of users’ participation on brand awareness and brand attitude". Journal of Marketing Communications 24 2 (2018): 146-168. http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13527266.2015.1036100.
    Publicado • 10.1080/13527266.2015.1036100
  5. Filipe, S.; Marques, S. H.; Salgueiro, M. D. F.. "Customers' relationship with their grocery store: direct and moderating effects from store format and loyalty programs". Journal of Retailing and Consumer Services 37 (2017): 78-88. http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0969698916303058.
    Publicado • 10.1016/j.jretconser.2017.03.002
  6. Pereira, H.; Salgueiro, M. F.; Rita, P.. "Online determinants of e-customer satisfaction: application to website purchases in tourism". Service Business 11 2 (2017): 375-403. http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs11628-016-0313-6.
    Publicado • 10.1007/s11628-016-0313-6
  7. Marques, C.; Reis, E.; Menezes, J.; Salgueiro, M. F.. "Modelling preferences for nature-based recreation activities". Leisure Studies 36 1 (2017): 89-107. http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02614367.2015.1014928.
    Publicado • 10.1080/02614367.2015.1014928
  8. Búrcio, C. M. S.; Vinhas da Silva, R.; Salgueiro, M. F.. "Country personality scale: is a five-dimensional model a better methodological instrument?". Tourism Analysis 21 5 (2016): 497-511. http://www.ingentaconnect.com/content/cog/ta/2016/00000021/00000005;jsessionid=2jpa3e7xtpsjp.alexandra.
    Publicado • 10.3727/108354216X14653218477606
  9. Pereira, H.; Salgueiro, M. F.; Rita, P.. "Online purchase determinants of loyalty: the mediating effect of satisfaction in tourism". Journal of Retailing and Consumer Services 30 (2016): 279-291. http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0969698916300066.
    Publicado • 10.1016/j.jretconser.2016.01.003
  10. Vieira, M. D. T.; Smith, P. W. F.; Salgueiro, M. F.. "Misspecification effects in the analysis of panel data". Journal of Official Statistics 32 2 (2016): 487-505. https://content.sciendo.com/view/journals/jos/32/2/article-p487.xml.
    Publicado • 10.1515/JOS-2016-0025
  11. Carvalho, B.; Salgueiro, M. F.; Rita, P.. "Accessibility and trust: the two dimensions of consumers perception on sustainable purchase intention". International Journal of Sustainable Development and World Ecology 23 2 (2016): 203-209. http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/13504509.2015.1110210.
    Publicado • 10.1080/13504509.2015.1110210
  12. Vieira, M. D. T.; Salgueiro, M. F.; Smith, P. W. F.. "Investigating impacts of complex sampling on latent growth curve modelling". Journal of Applied Statistics 43 7 (2016): 1310-1321. http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02664763.2015.1100590.
    Publicado • 10.1080/02664763.2015.1100590
  13. Parreira, P.; Lopes, A.; Salgueiro, M. F.; Carvalho, C.; Salgueiro-Oliveira, A.; Castilho, A.; Mónico, L.; Sena, C. A.; Fonseca, C.. "Quinn’s leadership roles: a confirmatory factor analysis study in Portuguese health services". Revista Ibero-Americana de Saúde e Envelhecimento 1 2 (2015): 192-217. http://revistas.uevora.pt/index.php/saude_envelhecimento/article/view/62.
    Publicado • 10.24902/r.riase.2015.1(2).192
  14. Carvalho, B. L.; Salgueiro, M. F.; Rita, P.. "Consumer sustainability consciousness: a five dimensional construct". Ecological Indicators 58 (2015): 402-410. http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1470160X15003131.
    Publicado • 10.1016/j.ecolind.2015.05.053
  15. Búrcio, C.; Vinhas da Silva, R.; Salgueiro, M. F.. "The influence of country personality dimensions on intentions to recommend visiting: the preponderance of assiduousness and wickedness". Transnational Marketing Journal 3 1 (2015): 61-80. http://www.tplondon.com/journal/index.php/tmj/index.
    Publicado • 10.33182/tmj.v3i1.409
  16. Búrcio, C.; Vinhas da Silva, Rui; Salgueiro, M. F.. "The direct and indirect impact of country personality on behavioral intentions for travelling: the full mediation effective of the affective country image". International Journal of Business and Economic Development 2 3 (2014): 1-12. http://www.ijbed.org/admin/content/pdf/i-6_c-59.pdf.
    Publicado
  17. Pereira, H.; Salgueiro, M. F.; Mateus, I.. "Say yes to Facebook and get your customers involved! Relationships in a world of social networks". Business Horizons 57 6 (2014): 695-702. http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0007681314000937.
    Publicado • 10.1016/j.bushor.2014.07.001
  18. Salgueiro, M.F.; Malta, J.. "Latent growth curve modeling of psychological well-being trajectories". American Journal of Theoretical and Applied Statistics 2 3 (2013): 61-66. http://dx.doi.org/10.11648/j.ajtas.20130203.14.
    Publicado • 10.11648/j.ajtas.20130203.14
  19. Dionísio, P.; Leal, C.; Pereira, H.; Salgueiro, M. F.. "Piracy among undergraduate and graduate students: influences on unauthorized book copies". Journal of Marketing Education 35 2 (2013): 191-200. http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0273475313491578.
    Publicado • 10.1177/0273475313491578
  20. Salgueiro, M. F.; Smith, P. W. F.; Vieira, M. D. T.. "A multi-process second-order latent growth curve model for subjective well-being". Quality and Quantity 47 2 (2013): 735-752. http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs11135-011-9541-y.
    Publicado • 10.1007/s11135-011-9541-y
  21. Vitória, P.; Salgueiro, M.F.; Silva, S.A.; De Vries, H.. "Social influence, intention to smoke, and adolescent smoking behaviour longitudinal relations". British Journal of Health Psychology 16 (2011): 779-798.
    Publicado • 10.1111/j.2044-8287.02014.x
  22. Vitória, P. D.; Salgueiro, M. F.; Silva, S. A.; de Vries, H.. "Social influence, intention to smoke, and adolescent smoking behaviour longitudinal relations". British Journal of Health Psychology 16 4 (2011): 779-798. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/j.2044-8287.2010.02014.x.
    Publicado • 10.1111/j.2044-8287.2010.02014.x
  23. Marques, C.; Reis, E.; Menezes, J.; Salgueiro, M. F.. "Modelling the influence of environmental attitudes on the preferences for activities: A SEM approach". Portuguese Journal of Quantitative Methods 1 1 (2010): 119-134. http://www.silabo.pt/livros.asp?aut=V%E1rios&num=402.
    Publicado
  24. Salgueiro, M.F.. "Latent growth curve modelling of Portuguese life satisfaction trajectories". International Journal of Academic Research 2 2 (2010): 188-194. http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=a9h&AN=67703076&site=eds-live.
    Publicado
  25. Salgueiro, M.F.; Smith, P.W.F; McDonald, J. W.. "Connections between graphical gaussian models and factor analysis". Multivariate Behavioral Research 45 1 (2010): 135-152. http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/00273170903504851.
    Publicado • 10.1080/00273170903504851
  26. Vitória, P.; Salgueiro, M.F.; Silva, S.A.; De Vries, H.. "The impact of social influence on adolescent intention to smoke: Combining types and referents of influence". British Journal of Health Psychology 14 4 (2009): 681-699. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-72849150307&partnerID=MN8TOARS.
    Publicado • 10.1348/135910709X421341
  27. Nascimento,José Luís; Lopes, A.; Salgueiro, M.F.. "Estudo sobre a validação do “Modelo de Comportamento Organizacional” de Meyer e Allen para o contexto português". (2008): http://www.scielo.mec.pt/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0872-96622008000100008.
    Publicado
  28. Salgueiro, M. F.; Smith, P. W. F.; McDonald, J. W.. "The manifest association structure of the single-factor model: insights from partial correlations". Psychometrika 73 4 (2008): 665-670. https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs11336-007-9037-9.
    Publicado • 10.1007/s11336-007-9037-9
  29. Nascimento, J. L.; Lopes, A.; Salgueiro, M. F.. "Estudo sobre a validação do “Modelo de Comportamento Organizacional” de Meyer e Allen para o contexto português". Comportamento Organizacional e Gestão 14 1 (2008): 115-133. http://www.ispa.pt/.
    Publicado
  30. Felício,Maria José; Lopes, A.; Salgueiro, M.F.; Parreira. "Competências de gestão: Um instrumento de medida para a realidade portuguesa". (2007): http://www.scielo.mec.pt/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1645-44642007000300003.
    Publicado
  31. Felício, M. J.; Lopes, A.; Salgueiro, M. F.; Parreira, P.. "Competências de gestão: um instrumento de medida para a realidade portuguesa". Revista Portuguesa e Brasileira de Gestão 6 3 (2007): 18-30. https://indeg.iscte-iul.pt/pagina/rgplp.
    Publicado
  32. Salgueiro, M. F.; Smith, P. W. F.; McDonald, J. W.. "Power of edge exclusion tests for graphical log-linear models". Journal of Multivariate Analysis 97 8 (2006): 1691-1701. http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0047259X05001600?via%3Dihub.
    Publicado • 10.1016/j.jmva.2005.09.012
  33. Salgueiro, M. F.; Smith, P. W. F.; McDonald, J. W.. "Power of edge exclusion tests in graphical Gaussian models". Biometrika 92 1 (2005): 173-182. https://academic.oup.com/biomet.
    Publicado • 10.1093/biomet/92.1.173
  34. Moriais, A.M.; Peneda, D.; Medeiros, A.; Neves, I.P.; Reis, E.; Salgueiro, M.F.. "Desenvolvimento Cognitivo e Aprendizagem Científica: Influência de Factores da Família e da Escola". Revista Portuguesa de Educação 9 2 (1996): 1-28.
    Publicado
Capítulo de livro
  1. Vicente, P.C.R.; Salgueiro, M.F.. "Estimação de um modelo com trajetória latente com dados omissos resultantes de um painel rotativo". In Classificação e Análise de Dados Métodos e Aplicações II. --, Portugal, 2017.
    Publicado
  2. Vicente, P.C.R.; Salgueiro, M.F.. "Modelos com trajetória latente no estudo da privação material em Portugal entre 2007 e 2010". In Classificação e Análise de Dados Métodos e Aplicações II. --, Portugal, 2017.
    Publicado
  3. Vicente, P.C.R.; Salgueiro, M.F.. "Efeito de uma variável explicativa na modelação de uma trajetória latente: Estudo de simulação". In Estatística: Progressos e Aplicações. --, Portugal, 2016.
    Publicado
  4. Salgueiro, M.F.; Serra, P. "Longitudinal modeling of job satisfaction using Portuguese data from the European Community Household Panel". In Recent Developments in Modeling and Applications in Statistics, editado por Oliveira; P.E.; Temido; M.G.; Henriques; C.; Vichi; M., 39-46. Heidelberg, Países Baixos: Springer, 2013.
    Publicado • 10.1007/978-3-642-32419-2
  5. Vicente, P.C.R.; Salgueiro, M.F.. "Cross-lagged structural equation models vs Latent Growth Curve Models: a study of material deprivation in Portugal with ICOR". In Recent Developments in Modeling and Applications in Statistics, editado por Oliveira; P.E.; Temido; M.G.; Henriques; C.; Vichi; M., 13-20. Heidelberg, Países Baixos: Springer, 2013.
    Publicado
  6. Serra, P.; Dias, J. G.; Salgueiro, M.F.. "Life satisfaction: A MIMIC approach with a discrete latent variable". In Advances in Regression, Survival Analysis, Extreme Values, Markov Processes and Other Statistical Applications,, editado por Lita da Silva; J.; Caeiro; F.; Natário; I.; Braumann; C.A., 437-444. Springer, 2013.
    Publicado • 10.1007/978-3-642-34904-1_46
Edição de livro
  1. Salgueiro, M.F.; Vicente, P.. Programa e Resumos do XXIII Congresso da Sociedade Portuguesa de Estatística. Lisboa, Portugal: Sociedade Portuguesa de Estatística. 2017.
    Publicado • Editor
  2. Salgueiro, M.F.; Mendes, D. A.; Martins, L.. Temas em Métodos Quantitativos. Lisboa, Portugal, Portugal: Sílabo. 2009.
    Publicado • Editor
  3. Hill, M.; Ferreira, M. A. M.; Dias, J. G.; Salgueiro, M.F.; Carvalho, H.; Vicente, P.; Braumann, C.A.. Estatística – da teoria à prática: Actas do XV Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística,. Lisboa, Portugal: Edições SPE. 2008.
    Publicado • Editor
Livro
  1. Salgueiro, M.F.. Modelos com Equações Estruturais. Lisboa / Portugal, Portugal: Sociedade Portuguesa de Estatística. 2012.
    Publicado
Resumo em conferência
  1. Pereira, H.; Salgueiro, M. F.. "Fashion and beauty advertising models’ age and its impact on over 50 female consumers’ purchase intention". Trabalho apresentado em 2019 Global Fashion Management Conference at Paris Proceedings, Paris, 2019.
    Publicado • 10.15444/GFMC2019.08.06
  2. Pereira, H.; Salgueiro, M.F.; Rita, P.. "The mediating effect of satisfaction: Does is influences loyalty concerning online tourism purchases?". Trabalho apresentado em Proceedings of the 45th European Marketing Academy Conference (EMAC), Oslo, 2016.
    Publicado
  3. Marques, S.; Salgueiro, M.F.. "STORE ENVIRONMENT: THE VALUE OF INSIGNIA". Trabalho apresentado em Eirass 2008, --, 2008.
    Publicado
  4. Vitória, P. D.; Salgueiro, M.F.; Silva, S.A.; De Vries, H.. "O impacto da influência social na intenção de fumar dos adolescentes.". Trabalho apresentado em 7.º Congresso de Psicologia da Saúde, --, 2008.
    Publicado
  5. Marques, S.; Salgueiro, M.F.. "O efeito moderador da “insígnia” no impacto dos critérios de escolha de um ponto de venda na intenção de voltar". Trabalho apresentado em SPE 2007, --, 2007.
    Publicado
  6. Marques, S.; Salgueiro, M.F.. "A in¿uência da “insígnia / ponto de venda” na envolvente da loja: análise factorial con¿rmatória multi-grupos ou multi-nível?". Trabalho apresentado em SPE 2006, --, 2006.
    Publicado

Outros

Outra produção
  1. The Role of Satisfaction when mediating Loyalty What’s for in Online Tourism Purchases?. EURAM 2020 - European Academy of Management Conference. 2020. Pereira, H.; Salgueiro, M.F..
  2. Deviations from normality: Effects on the goodness-of-fit of latent growth curve models. XXVII Meeting of the Portuguese Association of Classification and Data Analysis,. 2020. Marques, C.; Salgueiro, M.F.; Vicente, P.C.R.. http://www.joclad.ipt.pt/joclad2020/.
  3. Deviations from normality: Effects on growth curve models. 12th International Conference of the ERCIM WG on Computational and Methodological Statistics (CMStatistics 2019). 2019. Marques, C.; Salgueiro, M.F.; Vicente, P.. http://cmstatistics.org/CMStatistics2019/.
  4. FASHION AND BEAUTY ADVERTISING MODELS’AGE AND ITS IMPACT ON OVER 50 FEMALE CONSUMERS’ PURCHASE INTENTION. GAMMA 2019 - Global Fashion Management Conference. 2019. Pereira, H.; Salgueiro, M.F..
  5. Analysis of administrative data with a binary response variable. JoCLAD 2019. 2019. Salgueiro, M.F.; Vieira, M.D.T.; Smith, P.W.F. http://www.joclad.ipt.pt/joclad2019/.
  6. The analysis of administrative data using logistic regression modelling. SPE 2019 - Congresso da Sociedade Portuguesa de Estatística. 2019. Salgueiro, M.F.; Vieira, M.D.T.; Smith, P.W.F. https://spe2019.estg.ipp.pt/.
  7. What determines Tourism Loyalty? The Role of Trust in Online Purchases of Tourism Products. EURAM European Management Conference. 2019. Pereira, H.; Salgueiro, M.F..
  8. Analysing administrative data using logistic regression modelling. 12th International Conference of the ERCIM WG on Computational and Methodological Statistics (CMStatistics 2019). 2019. Salgueiro, M.F.; Vieira, M.D.T.; Smith, P.W.F. http://cmstatistics.org/CMStatistics2019/.
  9. Planned missing designs: Effects on latent growth curve models. IMPS 2018 - International Meeting of the Psychometric Society. 2018. Salgueiro, M.F.; Vicente, P.C.R.; Marques, C..
  10. Inter-Industry Wage Differentials: A Structural Equation Modelling Approach. 3rd Meeting of Applied Economics - Universidade Federal de Juíz de Fora. 2018. Salgueiro, M.F.. http://www.ufjf.br/encontroeconomiaaplicada/programacao/programacao/.
  11. The relationship between Portuguese banks and their customers in a recessionary context. ICBED 2018. 2018. Pereira, H.; Salgueiro, M.F..
  12. Impacto da omissão de dados em medidas de qualidade do ajustamento em modelos de análise fatorial confirmatória: estudo de simulação em Mplus. JoClad 2018. 2018. Salgueiro, M.F.; Vicente, P.C.R..
  13. O efeito dos desvios face à normalidade da distribuição dos dados nas estimativas de um modelo com trajectória latente linear: Resultados de um estudo de simulação em R. JOCLAD 2018. 2018. Marques, C.; Vicente, P.C.R.; Salgueiro, M.F..
  14. DATA DEVIATIONS FROM NORMALITY: EFFECTS ON GROWTH CURVE MODELS. IMPS 2018. 2018. Marques, C.; Salgueiro, M.F.; Vicente, P.C.R.. https://www.psychometricsociety.org/content/imps-2018.
  15. Portuguese women as wine consumers - the impact of beliefs on the option to drink wine. International Conference on Business and Economic Develpoment. 2017. Pereira, H.; Salgueiro, M.F.; Marques, S..
  16. DATA DEVIATIONS FROM NORMALITY: EFFECTS ON GROWTH CURVE MODELS ESTIMATES. IMPS 2017. 2017. Marques, C.; Salgueiro, M.F.; Vicente, P.C.R.. https://www.psychometricsociety.org/content/imps-2017-0#.
  17. O efeito da escolha do método de estimação em modelos com variável latente contínua: Um estudo de simulação. JoCLAD 2017. 2017. Vicente, P.C.R.; Salgueiro, M.F..
  18. Modelling wage trajectories in Brazil using data from RAIS Identificada. JoCLAD 2017. 2017. Salgueiro, M.F.; Vieira, M.D.T.; Freguglia, R..
  19. Inter-industry wage differentials: A structural equation modelling approach. IMPS 2017. 2017. Salgueiro, M.F.; Vieira, M.D.T.; Freguglia, R..
  20. Desvios à Normalidade da Distribuição: Efeitos Sobre as Estimativas dos Parâmetros em Modelos com Trajectória Latente. XXIII Congresso da Sociedade Portuguesa de Estatística. 2017. Salgueiro, M.F.; Marques, C.; Vicente, P.C.R.. http://spe2017.iscte-iul.pt/.
  21. How does economic crisis impact on family vacations?. International Conference on Business and Economic Development. 2017. Pereira, H.; Salgueiro, M.F.; Marques, S..
  22. The effects of Social Networking Sites on Brand Benevolence. 46th Annual Conference of the European Marketing Academy. 2017. Souto, D.; Salgueiro, M.F.; Rita, P..
  23. Omissões, desvios face à normalidade e dimensão da amostra: Impacto sobre medidas de qualidade do ajustamento em modelos de análise fatorial confirmatória. XXIII Congresso da Sociedade Portuguesa de Estatística. 2017. Vicente, P.C.R.; Salgueiro, M.F..
  24. Simulação de Modelos com Trajectória Latente: R versus Mplus. XXIII Congresso da Sociedade Portuguesa de Estatística. 2017. Marques, C.; Vicente, P.C.R.; Salgueiro, M.F.. http://spe2017.iscte-iul.pt/.
  25. The Mediating Effect of Satisfaction – Does is influences Loyalty Concerning Online Tourism Purchases?. European Marketing Academy 2016. 2016. Pereira, H.; Salgueiro, M.F.; Rita, P..
  26. Dados omissos em modelos de análise fatorial confirmatória não balanceados: estudo de simulação para detetar dimensão mínima da amostra. Jornadas de Classificação e Análise de Dados - JoClad 2016. 2016. Salgueiro, M.F.; Vicente, P.C.R..
  27. Country Personality Scale: Is a five-dimensional model a better methodological instrument?. Global Business Conference. 2016. Salgueiro, M.F..
  28. O Teste da Razão de Verosimilhanças em Modelos com Equações Estruturais: Uma Abordagem Multi-grupos ao Estudo da Privação Material em Portugal com Dados do ICOR. Jornadas de Classificação e Análise de Dados - JoClad 2016. 2016. Vicente, P.C.R.; Salgueiro, M.F..
  29. Social Networking Sites: The relationship element in the communication mix.. The European Marketing Academy Conference - EMAC 2015. 2015. Souto, D.; Salgueiro, M.F.; Rita, P..
  30. Social Responsability in Purchase and Consumption: a study of the Portuguese Consumer Behaviour. International Conference on Innovation, Entrepreneurship in Marketing and Consumer Behavior - ICIEMC. 2015. sandra filipe; Marques, S.; Salgueiro, M.F..
  31. Intenção de compra online nos seniores Portugueses. International Conference on Innovation, Entrepreneurship in Marketing and Consumer Behavior - ICIEMC. 2015. Pereira, H.; Salgueiro, M.F.; Rita.
  32. Proposing a new construct to measure the effectiveness of brands operating in Social Networking Sites. International Conference on Innovation, Entrepreneurship in Marketing and Consumer Behavior - ICIEMC. 2015. Langaro, D.; Salgueiro, M.F.; Rita, P..
  33. The relationships between Portuguese banks and their customers in a recessionary context. International Conference on Innovation and Entrepreneurship in Marketing and Consumer Behaviour - ICIEMC. 2015. Pereira, H.; Salgueiro, M.F.; Nunes, P..
  34. Proposing a new construct to measure the effectiveness of brands operating in Social Networking Sites. Proceedings of the 2nd . International Conference of Innovation and Entrepreneurship in Marketing and Consumer Behavior. 2015. Souto, D.; Salgueiro, M.F.; Rita, P..
  35. An integrated model for measuring country image: personality, cognition, emotion and their influence on bahavioral intentions. Global Business Conference - Summer 2015. 2015. Búrcio, C.; Vinhas da Silva, Rui; Salgueiro, M.F..
  36. Efeito de uma variável explicativa na modelação de uma trajetória latente: Estudo de simulação. Congresso da Sociedade Portuguesa de Estatística. 2015. Vicente, P.C.R.; Salgueiro, M.F..
  37. O efeito dimensão da amostra e não respostas num modelo de análise factorial confirmatória: resultados de um estudo de simulação. Congresso da Sociedade Portuguesa de Estatística. 2015. Salgueiro, M.F.; Vicente, P.C.R..
  38. Customers' relationship with their main grocery retail: an empirical study in the portuguese context. LBCR European Marketing Conference 2015. 2015. sandra filipe; Marques, S.; Salgueiro, M.F.. http://www.lcbr-online.com/.
  39. O efeito da existência de omissões nas estimativas de um modelo com trajetória latente linear: Um estudo de simulação. XXII Jornadas Anuais da Associação de Classificação e Análise de Dados - JoCLAD 2015. 2015. Vicente, P.C.R.; Salgueiro, M.F..
  40. Corporate Social Responsibility: is it a pillar in relationships with customers?. 4th MESD International Conference. 2015. sandra filipe; Marques, S.; Salgueiro, M.F..
  41. The effects of social network sites on brand awareness and attitude,. Proceedings for the 2nd. International Conference on Contemporary Marketing Issues (ICCMI). 2014. Souto, D.; Salgueiro, M.F.; Rita, P..
  42. The Impact of Country Personality on Behavioral Intentions: Five Dimensions Rather Than the Original Six Dimensions Scale. West East Institute Conference – WEI 2014. 2014. Búrcio, C.; Vinhas da Silva, Rui; Salgueiro, M.F..
  43. The effects of social network sites on brand awareness and attitude. 2nd International Conference on Contemporary Marketing Issues, ICCMI 2014. 2014. Langaro, D.; Salgueiro, M.F.; Rita, P..
  44. Evaluating the effects of planned missing designs on latent growth trajectory estimates. VI European Congress of Methodology. 2014. Vicente, P.C.R.; Salgueiro, M.F..
  45. The effect of observed data deviations from normality on the parameter estimates of a latent growth curve model: a simulation study. XXI Jornadas Anuais da Associação de Classificação e Análise de Dados (JoCLAD 2014). 2014. Salgueiro, M.F.; Vicente, P.C.R..
  46. On the country personality scale: is a five-dimensions model better than the original six dimensions?. Global Business Conference – GBC_Summer 2014. 2014. Búrcio, C.; Vinhas da Silva, Rui; Salgueiro, M.F..
  47. Online Determinants of E-Customer Satisfaction: Application to Website Purchases in Tourism. International Network of Business and Management Journals. 2014. Pereira, H.; Salgueiro, M.F.; Rita, P..
  48. Modelo com trajetória latente com dados gerados a partir de um planned missing design: estudo de simulação. XXI Jornadas Anuais da Associação de Classificação e Análise de Dados (JoCLAD 2014). 2014. Vicente, P.C.R.; Salgueiro, M.F..
  49. The direct and indirect impact of country personality on behavioral intentions for travelling: the full mediation effect of the affective country image. Global Business Conference – GBC_Summer 2014. 2014. Búrcio, C.; Vinhas da Silva, Rui; Salgueiro, M.F..
  50. Fashion and Beauty Advertising Models’ Age and its Impact on Over 50 Female Consumers’ Purchase Intention. Tourism and Ageing Conference, 2014. 2014. Pereira, H.; Salgueiro, M.F.; Dionísio, J.; Joana Pinho.
  51. A Relationship Marketing Approach to the Online Purchase of Tourism Products. EMAC 2014 - Paradigm Shifts & Interactions. 2014. Pereira, H.; Rita, P.; Salgueiro, M.F..
  52. Modelling Job Satisfaction Growth Trajectories Using the Muthén-Roy Pattern-Mixture Model Approach. VI European Congress of Methodology. 2014. Salgueiro, M.F..
  53. A Role of Local Communities in a Sustainable Destination Perspective. Tourism and Ageing Conference 2014. 2014. Pereira, H.; Salgueiro, M.F.; Inês Costa.
  54. Relationships between Brands and Customers in a World of Social Networks. International Network of Business and Management Journals – INBAM. 2013. Pereira, H.; Salgueiro, M.F.; Mateus, I..
  55. Modelling growth trajectories of Job Satisfaction with Total Pay using the Muthén-Roy pattern-mixture model approach. SIS 2013 Statistical Conference. 2013. Salgueiro, M.F..
  56. A growth mixture model approach to modelling job satisfaction latent growth trajectories. XX Jornadas Anuais da Associação de Classificação e Análise de Dados. 2013. Salgueiro, M.F..
  57. Longitudinal modeling of a material deprivation score with missing data. 3rd European User Conference for EU-LFS and EU-SILC. 2013. Vicente, P.C.R.; Salgueiro, M.F..
  58. How To Make Customers Loyal To Online Tourism Products?. EMAC 2012. 2012. Pereira, H.; Rita, P.; Salgueiro, M.F.. http://www.emac2012.org/userfiles/emac2012_conferenceproceedings_final%20may%2017.pdf.
  59. The Role of Social Network Sites in Driving Customer Relationship Loyalty. 25th Annual Doctoral Colloquium of the European Marketing Academy (EMAC). 2012. Souto, D.; Rita, P.; Salgueiro, M.F..
  60. The Role of Social Network Sites in Driving Customer Relationship Loyalty. 41th. Annual Conference European Marketing Academy. 2012. Souto, D.; Rita, P.; Salgueiro, M.F..
  61. Measuring consumers Consciousness level impact on their willingness to buy sustainable products. European Marketing Academy (Doctoral Colloquium). 2012. Leão, B.; Rita, P.; Salgueiro, M.F..
  62. The Role of Social Network Sites in Driving Customer Relationship Loyalty. 41th. Annual Conference European Marketing Academy. 2012. Souto, D.; Rita, P.; Salgueiro, M.F..
  63. Modelling job satisfaction growth trajectories with missing data. Jornadas Anuais da Associação de Classificação e Análise de Dados. 2012. Salgueiro, M.F..
  64. A pattern-mixture approach to modelling growth trajectories of job satisfaction with total pay. V European Congress of Methodology. 2012. Salgueiro, M.F..
  65. Uma aplicação do método da máxima verosimilhança na estimação de um modelo com trajectória latente com dados de um painel rotativo. Jornadas Anuais da Associação de Classificação e Análise de Dados. 2012. Vicente, P.C.R.; Salgueiro, M.F..
  66. Latent growth curve modeling with missing data in a rotating panel. V European Congress of Methodology. 2012. Vicente, P.C.R.; Salgueiro, M.F..
  67. Modelos com trajectória latente com dados omissos no painel rotativo ICOR. XX Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística. 2012. Vicente, P.C.R.; Salgueiro, M.F..
  68. Proposition of a New Theoretical Model to Evaluate the Role of Social Network Sites in Driving Loyalty. Proceedings of the Annual Conference of the Academy of Marketing,. 2012. Souto, D.; Rita, P.; Salgueiro, M.F..
  69. On the use of graphical chain models to model job satisfaction over time. Jornadas Anuais da Associação Portuguesa de Classificação e Análise de Dados. 2011. Salgueiro, M.F..
  70. The manifest association structure of structural equation models for longitudinal data: insights from partial correlations. The 58th World Statistics Congress of the International Statistical Institute. 2011. Smith, P.W.F; Salgueiro, M.F..
  71. Uma abordagem multi-grupos à modelação das trajectórias de satisfação com as condições de vida em Portugal. Jornadas Anuais da Associação de Classificação e Análise de Dados. 2011. Serra, P; Salgueiro, M.F..
  72. Modelação da Privação Material em Portugal entre 2007 e 2009. Jornadas Anuais da Associação Portuguesa de Classificação e Análise de Dados. 2011. Vicente, P.C.R.; Salgueiro, M.F..
  73. Modelos de análise factorial exploratória e confirmatória parameterizados como modelos com grafos. XIX Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística. 2011. Salgueiro, M.F..
  74. Dados omissos resultantes de planned missing designs: contributo para a análise do Inquérito às Condições de Vida e Rendimento das Famílias (ICOR). XIX Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística. 2011. Vicente, P.C.R.; Salgueiro, M.F..
  75. Evaluating online purchase factors that influence e-customer satisfaction in Tourism. The European Marketing Academy Conference. 2011. Hélia Maria Gonçalves Pereira; Paulo Miguel Rasquinho Ferreira Rita; Salgueiro, M.F..
  76. Modelling satisfaction with leisure activities over time using graphical chain models. The 58th World Statistics Congress of the International Statistical Institute. 2011. Salgueiro, M.F.; Smith, P.W.F.
  77. Privação Material em Portugal: uma análise com dados do ICOR. Jornadas da Associação de Classificação e Análise de Dados. 2010. Vicente, P.C.R.; Salgueiro, M.F..
  78. Modelação longitudinal da satisfação laboral com dados do European Community Household Panel. XVIII Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística. 2010. Serra, P; Salgueiro, M.F..
  79. Modelos de equações estruturais com efeitos cruzados e desfasados vs modelos com trajectória latente: um estudo da privação material em Portugal com dados do ICOR. XVIII Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística. 2010. Vicente, P.C.R.; Salgueiro, M.F..
  80. Modelação longitudinal de percepções de bem estar com recurso a modelos com grafos. XVIII Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística. 2010. Salgueiro, M.F..
  81. O papel das práticas organizacionais de segurança na percepção do risco e na satisfação com a segurança. VII Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia. 2010. Silva, S.A.; Salgueiro, M.F..
  82. Modelação da Satisfação Laboral em Portugal: cross-lagged SEM vs LGCM. Jornadas da Associação de Classificação e Análise de Dados. 2010. Serra, P; Salgueiro, M.F..
  83. Misspecification Effects in the Analysis of Longitudinal Survey Data. 25th International Workshop on Statistical Modelling. 2010. Vieira, M.D.T; Salgueiro, M.F.; Smith, P.W.F.
  84. Evaluating specific online purchase factors that influence online tourism customers satisfaction. 17th International Conference of the European Institute of Retailing and Services Studies. 2010. Pereira, H.; Rita, P.; Salgueiro, M.F..
  85. Evaluating traditional online purchase factors that influence online tourism customers satisfaction. The European Marketing Academy Conference. 2010. Pereira, H.; Rita, P.; Salgueiro, M.F..
  86. The influence of multiple store choice criteria on perceived patronage intentions. The European Marketing Academy Conference 2009. 2009. Marques, S.; Salgueiro, M.F.; Crespo de Carvalho, J..
  87. Impacto das atitudes, auto-eficácia e influência social na Intenção de Fumar. 1º Congresso de Saúde e Comportamento dos Países de Língua Portuguesa. 2009. Vitoria, P; Salgueiro, M.F.; Silva, S.A.; De Vries, H..
  88. Efeitos de desenhos amostrais complexos em modelos de trajectórias latentes: modelação com dados do British Household Panel Survey. II ESAMP - segunda Escola de Amostragem e Metodologia de Pesquisa. 2009. Salgueiro, M.F.; Vieira, M.D.T; Smith, P.W.F.
  89. Latent Growth Curve Modelling of Life Satisfaction Trajectories in the British Household Panel Survey. International Methodology Symposium (Statistics Canada). 2009. Salgueiro, M.F.; Vieira, M.D.T; Smith, P.W.F.
  90. Efeitos de desenhos amostrais complexos em modelos de trajectórias latentes: modelação com dados do British Household Panel Survey. XVII Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística. 2009. Salgueiro, M.F.; Vieira, M.D.T.
  91. Modelação da trajectória de um factor de segunda ordem de bem-estar psicológico. XVII Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística. 2009. Malta, J.; Salgueiro, M.F..
  92. Mediators of the relationship between environmental attitudes and preferences for activities: the role of a second-order factor. JOCLAD 2009 (Jornadas da Associação de Classificação e Análise de Dados). 2009. Marques, C.; Reis, E.; Menezes, J.; Salgueiro, M.F..
  93. Trajectórias de satisfação no trabalho em Portugal - modelação com recurso a latent growth curve models. XVII Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística. 2009. Dias, A.L.; Salgueiro, M.F..
  94. Modelação Longitudinal da Satisfação Laboral: Structural Equation Models versus Multi-Process Models. ASEPELT?09 (XXIII Congresso Internacional de Economia Aplicada). 2009. Serra, P; Salgueiro, M.F..
  95. Satisfação laboral percebida: agrupamento adequado?. XVII Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística. 2009. Serra, P; Cardoso, M.; Salgueiro, M.F..
  96. Satisfação com as condições de vida: Uma abordagem MIMIC com variável latente discreta. XVII Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística. 2009. Serra, P; Dias, J. G.; Salgueiro, M.F..
  97. Modelling Job Satisfaction Trajectories in the British Household Panel Survey using Latent Growth Curve Models. ASEPELT?09 (XXIII International Congress of Applied Economics). 2009. Salgueiro, M.F..
  98. The Determinants of Satisfaction of Loyal Customers in the Purchase of Online Tourism Products. Academy of Marketing Conference. 2009. Pereira, H.; Rita, P.; Salgueiro, M.F..
  99. XV Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística. 2008. Hill, M.; Almeida, J.; Dias, J. G.; Salgueiro, M.F.; Carvalho, H.; Vicente, P.; Braumann, C.A.. https://ciencia.iscte-iul.pt/publications/xv-congresso-anual-da-sociedade-portuguesa-de-estatistica/10252?lang=en.
  100. The influence of environmental attitudes on the preferences for activities in the Portuguese protected areas. AERNA 2008 (Conference of the Spanish-Portuguese Association of Natural Resources and Environmental Economics). 2008. Marques, C.; Reis, E.; Menezes, J.; Salgueiro, M.F..
  101. Parents influence on adolescents intention to smoke. XVI IFTA World Congress (International Family Therapy Association). 2008. Vitoria, P; Salgueiro, M.F.; Silva, S.A.; De Vries, H..
  102. O impacto da influência social na intenção de fumar dos adolescentes. 7.º Congresso de Psicologia da Saúde (Sociedade Portuguesa de Psicologia da Saúde). 2008. Vitoria, P; Salgueiro, M.F.; Silva, S.A.; De Vries, H..
  103. Store environment: the value of insignia. EIRASS 2008 (15th International Conference of the European Institute of Retailing and Services Studies). 2008. Marques, S.; Salgueiro, M.F..
  104. Modelling life satisfaction over time: a comparison of structural equation models and graphical chain models. COMPSTAT 2008 (International Conference on Computational Statistics). 2008. Salgueiro, M.F.; Smith, P.W.F; Vieira, M.D.T.
  105. Modelação de trajectórias de satisfação com dados do British Household Panel Survey. XVI Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística. 2008. Salgueiro, M.F.; Smith, P.W.F; Vieira, M.D.T.
  106. Modelos de estrutura de covariância para dados amostrais complexos com estrutura longitudinal. XVI Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística. 2008. Vieira, M.D.T; Salgueiro, M.F..
  107. The moderator effect of leadership profiles on the relationship between leadership complexity and organizational effectiveness: a Structural Equation Modeling approach. ISI 2007 ? The 56th Session of the International Statistical Institute. 2007. Parreira, P.; Salgueiro, M.F.; Lopes, A..
  108. O impacto da complexidade da liderança na eficácia hospitalar: aplicação de um modelo de equações estruturais. XV Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística. 2007. Parreira, P.; Salgueiro, M.F..
Atividades

Orientação

Título / Tema
Papel desempenhado
Curso (Tipo)
Instituição / Organização
2020/04/17 - Atual “Produced in Portugal” label as a quality cue compared with brand and certification procedures. The role of Ethnocentrism in the Portuguese food market.
Coorientador de Luís Pedro da Rocha Miguel
Gestão (Doutoramento)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2014/10/30 - Atual Avaliação da qualidade do website da Zomato: o modelo WebQual
Orientador de Maria Inês Tavares Correia Rosa
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2019/09/25 - 2019/11/29 Marketing Verde e os Consumidores Conscientes em Portugal
Coorientador de Catarina Quintas Nunes
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2019/01/08 - 2019/11/29 Como é que as redes sociais podem influenciar a lealdade dos consumidores
Coorientador de Micaela Andreia Cabral Constantino
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2016/12/31 - 2016/12/31 Consumers' perception of Corporate Social Responsability as key to successful relationships with grocery retailers
Coorientador de Sandra Sarabando Filipe
Gestão - Marketing (Doutoramento)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2015/12/31 - 2015/12/31 An Integrated Model for Measuring Country Image: Personality, Cognition, Emotion and their Impacts on Behavioral Intentions
Coorientador de Carlos Manuel Súcia Búrcio
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2015/12/31 - 2015/12/31 ?Modelling Consumers’ Sustainability Consciousness Impact on Sustainable Purchase Intention
Coorientador de Bárbara Leão de Carvalho
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2015/12/31 - 2015/12/31 ?How much do you really like it? Social Networking Sites’ Effectiveness as a Communication Channel for Brands
Coorientador de Daniela Langaro S. Souto
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2014/10/30 - 2015/11/16 A Influência da Qualidade do Serviço na Satisfação dos Alunos do Ensino Superior: Uma aplicação ao caso português
Orientador de André Filipe Simões da Paz
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2014/10/30 - 2015/06/09 The Influence of Product Type, Humor Type, Brand Attitude, and Gender on Humour Effectiveness in ADS
Coorientador de Mille Nielsen
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2014/10/30 - 2015/06/09 The consumer-brand relationship paradox
Coorientador de Anders Juul Nielsen
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2014/12/31 - 2014/12/31 Perceived organisational support: a prospective proxy of the individual manager’s commitment to strategic decision-making in organisational context
Coorientador de Nuno Alexandre Martins Correia
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2014/12/31 - 2014/12/31 Modelos com trajectória latente em painéis rotativos com dados omissos
Orientador de Paula Cristina Ribeiro Vicente
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2013/10/30 - 2014/12/18 Intenção de Compra Online nos Seniores Portugueses
Coorientador de Rita Margarida Rolin Pires
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2013/10/30 - 2014/12/01 The Relationships Between Portuguese Banks and their Customers in a Recessionary Context
Coorientador de Paulo Filipe Figueiredo Nunes
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2013/10/30 - 2014/06/17 The Impact of the Economic Crisis on Portuguese Consumer Behaviour - The automobile sector
Coorientador de Noor-Ayn Sacoor
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2013/10/30 - 2014/06/17 The Effects of an Economic Downturn on Portuguese Families Purchase and Consumption: An application to the tourism sector
Coorientador de Joana Abreu Machado Barata Gorgueira
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2012/09/01 - 2013/07/02 Avaliação na Qualidade dos Serviços da Porto Santo Line
Coorientador de Pedro Carvalho Vieira
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2012/09/01 - 2013/07/02 Fashion and Beauty Advertising Models 'Age and its Impact on Over 50 Female Consumers' Purchase Intention
Coorientador de Maria Joana Magalhães de Pinho
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2011/05/06 - 2013/05/03 Comportamento do consumidor: procura de informação e intenção de compra online de seguro automóvel - aplicação em Portugal
Coorientador de Carla Maria Proença de Castro Charters de Azevedo
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2004/10/19 - 2011/09/23 Influência do comprometimento organizacional nas estratégias comportamentais, mediada pelo comprometimento com os objectivos e pela satisfação global com o trabalho
Coorientador de José Luís Rocha Pereira do Nascimento
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2009/10/30 - 2010/05/28 Modelação longitudinal da satisfação laboral em Portugal.
Orientador de Patrícia Gil Henriques Serra
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2004/10/19 - 2010/05/18 As influências sobre as crianças na escolha de marcas de roupa e calçado
Coorientador de Luísa Cláudia Lopes Agante
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2009/12/31 - 2009/12/31 Determinantes da fidelização na compra de produtos turísticos online
Coorientador de Hélia Gonçalves Pereira
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2009/12/31 - 2009/12/31 Modelação longitudinal do bem-estar psicológico com modelos de trajectória latente
Orientador de Joana Veiga Malta Correia Guedes
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2009/12/31 - 2009/12/31 Satisfação no Trabalho em Portugal: uma análise longitudinal com recurso a Latent Growth Curve Models
Orientador de Ana Lúcia Albano Teixeira Dias
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2009/12/31 - 2009/12/31 A Relação Empregado-Organização: o Impacto das Relações de Troca nas Atitudes de Satisfação e nos Comportamentos de Cidadania Organizacional
Coorientador de Carlos Norberto dos Santos Braceiro
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2003/07/22 - 2009/06/16 Competências de gestão e desempenho organizacional percebido. Um estudo na indústria portuguesa
Coorientador de Maria José Rodrigues Felício de Moura e Castro
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2002/06/14 - 2008/12/17 O Capital Humano a Empregabilidade e a Participação dos Empregados na Criação e no Acesso À Riqueza Produzida na Empresa
Coorientador de José Adelino de Matos Afonso
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2004/10/19 - 2008/10/31 Modelação do Processo de Decisão de Compra de Bens Alimentares
Coorientador de Paula Carvalho Matos
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2007/12/31 - 2007/12/31 Eficácia Organizacional em Contexto Hospitalar: o Impacto da Complexidade na Liderança
Coorientador de Pedro Miguel dos Santos Dinis Parreira
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2007/12/31 - 2007/12/31 A influência da promoção de vendas como critério de escolha de um ponto de venda
Coorientador de Susana Maria dos Santos Henriques Marques da Cunha
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal

Organização de evento

Nome do evento
Tipo de evento (Tipo de participação)
Instituição / Organização
2017/10/18 - 2017/10/21 XXIII Congresso da Sociedade Portuguesa de Estatística (2017/10/18)
2011/01/01 - 2011/12/31 ISCTE-IUL Symposium on Recent Advances in Methods for the Analysis of Panel Data (2011/01/01)

Curso / Disciplina lecionado

Disciplina Curso (Tipo) Instituição / Organização
2019/09 - 2020/01 Métodos Quantitativos Aplicados ao Marketing Marketing (Mestrado) ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal