???global.info.a_carregar???
Ana Brochado is an economist and professor of management at the ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa - Lisbon University Institute and a researcher at DINAMIA’CET-Centre for Socioeconomic and Territorial Studies. She served as the Vice Dean for administrative affairs and Vice Dean for faculty for five years and coordinated the PhD in Tourism Management. She joined the General Council of ISCTE.  She worked for more than one decade as Senior Economist for the Portuguese Competition Authority (AdC) and the Securities Commission (CMVM). She joined the Strategic Board of Compete2020 as an expert in policy evaluation methods. She is an external expert of the European Commission. She has a Bachelor of Science in Economics, a Master of Science in Quantitative Methods, a Doctor of Management and habilitation in Marketing. Her main research interests are market research, hospitality and tourism management, Fintech, sustainability management, and innovation. She has authored or co-authored over 70 publications in top international journals in these fields, wrote over 40 book chapter and presented over 200 talks in international conferences. Her research received over 1700 citations. She has published in ABS4 (Annals of Tourism Research) and ABS3 (Journal of Business Research, International Journal of Contemporary Hospitality Management, International Journal of Hospitality Management) journals.  
Identificação

Identificação pessoal

Nome completo
Ana Brochado

Nomes de citação

  • Brochado, Ana

Identificadores de autor

Ciência ID
731D-BB08-9078
ORCID iD
0000-0002-8917-2575
Formação
Grau Classificação
2017/01/01
Concluído
Marketing (Título de Agregado)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2007/12/31
Concluído
PhD in Management (Doutoramento)
FEP, Portugal
1998/12/31
Concluído
Economics (Licenciatura)
UP, Portugal
Produções

Publicações

Artigo em conferência
  1. Sousa, MJ; Cruz, R; Brochado, A.; Sousa, M.. "Innovation Trends for Smart Factories: A Literature Review". Trabalho apresentado em World Conference on Information Systems and Technologies, Worldcist 2019 in: Advances in Intelligent Systems and Computing, 2019.
    Publicado • 10.1007/978-3-030-16181-1_65
  2. Lopes, S.; Vidal, F.; Brochado, A.. "Is there room in hospitals for hospitality?". Trabalho apresentado em 7th Advances in Hospitality and Tourism Marketing and Management (AHTMM), Famagusta, 2017.
    Publicado
  3. Mesndes, A.; Brochado, A.. "Volatility of Tourism Demand: a Review of Recent Research". Trabalho apresentado em A pathway for the new generation of tourism research - Proceedings of the EATSA Conference 2016, --, 2016.
    Publicado
  4. Brochado, A.; Marques, S.. "Understanding the private label prone shopper of yogurts". Trabalho apresentado em 9th Global Brand Conference, --, 2014.
    Publicado
  5. Brochado, A.; Portugal, M.. "Entreprenership Motivations. The case of creative industries". Trabalho apresentado em TMS Conference Series (2014) Perspetivas Contemporâneas em Tecnologias de Informação e Comunicação em Estratégia, 2014.
    Publicado
  6. Brochado, A.; Oliveira-Brochado, F.. "Assessing pharmaceutical service quality: an examination of expectations and perceived quality". Trabalho apresentado em TMS Conference Series (2014) Perspetivas Contemporâneas em Marketing, --, 2014.
    Publicado
  7. Marques, S.; Brochado, A.. "Private label: opportunity or threat?". Trabalho apresentado em Global Brand Conference, Londres, 2014.
    Publicado
  8. Brochado, A.; Oliveira-Brochado, F.. "Using HEdPERF to assess service quality assessment in higher education". Trabalho apresentado em TMS Conference Series (2014) Perspetivas Contemporâneas em Tecnologias de Informação e Comunicação em Estratégia, --, 2014.
    Publicado
  9. Brochado, A.; Dias, A.. "Cultural Audiences: Attendance and profile". Trabalho apresentado em TMS Conference Series (2014) Contemporary Issues in Tourism & Management Issues, 2014.
    Publicado
  10. Brochado, A.; Rita, P.; Loureiro, S. M. C.. "Assessing the role of perceived value on mobile data service usage: gender and age as moderators.". Trabalho apresentado em Atas das XXIV Jornadas Luso-Espanholas de Gestão Científica, 2014.
    Publicado
  11. Brochado, A.; Oliveira-Brochado, F.; Figueiredo, V.. "Entrepreneurial Intensions among students of health sciences". Trabalho apresentado em TMS Conference Series (2014) Perspetivas Contemporâneas em Recursos Humanos e Empreendedorismo, --, 2014.
    Publicado
  12. Brochado, A.; Loureiro, S. M. C.. "Wine consumer behaviours: exploring the drivers of wine brand equity and willingness to pay price premium". Trabalho apresentado em Atas das XXIV Jornadas Luso-Espanholas de Gestão Científica, 2014.
    Publicado
  13. Marques, S.; Brochado, A.. "Private label: opportunity or threat?". Trabalho apresentado em 9th Global Brand Conference, --, 2014.
    Publicado
  14. Brochado, A.; Figueiredo, V.. "The entrepreneurial ladder – The determinants of entrepreneurship in Portugal in 2012". Trabalho apresentado em Proceedings of the Entrepreneurship and Innovation Seminar, --, 2014.
    Publicado
  15. Brochado, A.; Rita, P.; Loureiro, S. M. C.. "Assessing the role of perceived value on mobile data service usage: gender and age as moderators". Trabalho apresentado em Atas das XXIV JORNADAS LUSO-ESPANHOLAS DE GESTÃO CIENTÍFICA, 2014.
    Publicado
  16. Oliveira-Brochado, F.; Brochado, A.. "Assessing pharmaceutical service quality: an examination of expectations and perceived quality". Trabalho apresentado em TMS Conference Series (2014) Perspetivas Contemporâneas em Marketing, 2014.
    Publicado
  17. Brochado, A.; Figueiredo, V.. "Recent developments in Global Entrepreneurship Monitor (GEM)’ Studies: A Bibliometric Analysis". Trabalho apresentado em TMS Conference Series (2014) Perspetivas Contemporâneas em Tecnologias de Informação e Comunicação em Estratégia, 2014.
    Publicado
  18. Brochado, A.; Mendes, P.; Marques, S.. "Private-label proneness: the case of yogurts". Trabalho apresentado em Atas das XXIV JORNADAS LUSO-ESPANHOLAS DE GESTÃO CIENTÍFICA, Leiria, 2014.
    Publicado
  19. Brochado, A.; Loureiro, S. M. C.. "Wine consumer behaviours: exploring the drivers of wine brand equity and willingness to pay price premium". Trabalho apresentado em Atas das XXIV JORNADAS LUSO-ESPANHOLAS DE GESTÃO CIENTÍFICA, --, 2014.
    Publicado
  20. Oliveira-Brochado, F.; Brochado, A.. "Using HEdPERF to assess service quality assessment in higher education". Trabalho apresentado em TMS Conference Series (2014) Perspetivas Contemporâneas em Tecnologias de Informação e Comunicação em Estratégia, 2014.
    Publicado
  21. Brochado, A.; Marques, S.; Mendes, P.. "Psychographic determinants of private label adoption - a feasibility study in the portuguese yogurt market". Trabalho apresentado em Tourism & Management Studies International Conference, Olhão, 2014.
    Publicado
  22. Brochado, A.; Barbosa, C.. "Assessing Brand Equity in Portuguese Wine Market". Trabalho apresentado em Global Brand Conference, Porto, 2013.
    Publicado
  23. Brochado, A.; Loureiro, S.; Barbosa, C.. "Slightly Sparkling by Nature: Green Wine Brand Knowledge". Trabalho apresentado em TMS Conference Series (2013) Strategies in Tourism Organizations and Destinations, --, 2013.
    Publicado
  24. Brochado, A.; Marins, F. V.; R., Ana; Silva, R. J.. "Determinantes do empreendedorismo nas fases de envolvimento inicial e de criação de start-up". Trabalho apresentado em III Conferência Ibérica de Empreendedorismo, Lisboa, 2013.
    Publicado
  25. Loureiro, S. M. C.; Brochado, A.. "Exploring how luxury values can influence the brand relationships trough brand tribalism and brand reputation". Trabalho apresentado em ANZMAC 2013 – Australian and New Zeeland Marketing Academy Conference, --, 2013.
    Publicado
  26. Brochado, A.; C., Tiago. "Propensão ao empreendedorismo nos estudantes de medicina dentária". Trabalho apresentado em III Conferência Ibérica de Empreendedorismo, Lisboa, 2013.
    Publicado
  27. Brochado, A.; Portugal, M.. "Clusters de Indústrias Criativas. O caso do LxFactory". Trabalho apresentado em III Conferência Ibérica de Empreendedorismo, Lisboa, 2013.
    Publicado
  28. Brochado, A.; Morris, C. P.. "The Overall Wine Tourism Experience at the Douro Region". Trabalho apresentado em TMS Conference Series (2013) Strategies in Tourism Organizations and Destinations, --, 2013.
    Publicado
  29. Brochado, A.; Dias, A.. "Nurturing Tomorrow’s Cultural Audiences: a Study Applied to Porto". Trabalho apresentado em III International Congress on Tourism ESG/IPCA, Barcelos, 2013.
    Publicado
  30. Brochado, A.; Gameiro, C.. "Developing a New Instrument to Measure Hostel's Perceived Service Quality". Trabalho apresentado em III International Congress on Tourism ESG/IPCA, Barcelos, 2013.
    Publicado
  31. Brochado, A.; Gameiro, C.. "Towards a Better Understanding of Backpacker’s Motivations". Trabalho apresentado em III International Congress on Tourism ESG/IPCA, Barcelos, 2013.
    Publicado
  32. Duch, T.; Loureiro, S.; Brochado, A.; Vieira, A. L.. "World Cup Brazil: Insights into a Sports Tourism Event". Trabalho apresentado em TMS Cobference Series (2013). Strategies in Tourism Organizations and Destinations., --, 2013.
    Publicado
  33. Brochado, A.. "Os Descontos de Quantidade podem ser Anti-Concorrenciais?". Trabalho apresentado em Proceedings of the IV Encontro Luso-Brasileiro e I Congresso Ibero-Americano de Estratégia (ELBE 2012), --, 2012.
    Publicado
  34. Brochado, A.; Portugal, M.. "Motivações do Empreendedorismo no LXFactory: Oportunidade ou Necessidade?". Trabalho apresentado em Estudo das Determinantes de Compra de Produtos Verdes Através da Teoria do Comportamento Planeado., --, 2012.
    Publicado
  35. Brochado, A.; Caldeira, T.. "Estudo das Determinantes de Compra de Produtos Verdes Através da Teoria do Comportamento Planeado.". Trabalho apresentado em Proceedings of the IV Encontro Luso-Brasileiro e I Congresso Ibero-Americano de Estratégia (ELBE 2012), Lisboa, 2012.
    Publicado
  36. Brochado, A.; Coelho, S.; Brito, P. Q.. "Determinantes da Procura de Desporto no Concelho de Guimarães". Trabalho apresentado em Proceedings of the 18th Luso-Spanish Conference on Management, --, 2008.
    Publicado
  37. Brochado, A.; F., Carla. "A Utilização das Escalas SERVQUAL e SERVPERF na Avaliação da Qualidade do Serviço na Farmácia". Trabalho apresentado em Proceedings of the 18th Luso-Spanish Conference on Management, --, 2008.
    Publicado
Artigo em revista
  1. Ana Brochado; Margarida Duarte; Zhao Mengyuan. "Passengers’ Perceptions of Chinese Airlines’ Service Quality: A Mixed Methods Analysis of User-generated Content". Journal of China Tourism Research (2023): https://doi.org/10.1080/19388160.2022.2122647.
    10.1080/19388160.2022.2122647
  2. Rodrigues, Paula; Brochado, Ana; Sousa, Ana; Borges, Ana Pinto; Barbosa, Isabel. "What´s on the menu?: How celebrity chef brands create happiness". European Journal of Marketing (2023):
    Publicado • https://doi.org/10.1108/EJM-12-2021-0988
  3. Santos, S. C.; Caetano, A.; Brochado, A.. "Why am I so successful? Self-presentation and deliberative attributions of success in entrepreneurship.". Journal of Business Venturing Insights 19 (2023): https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352673423000252?via%3Dihub.
    Publicado • 10.1016/j.jbvi.2023.e00396
  4. Lima, S.; Brochado, A.; Marques, R. C.. "Public¿private partnerships: A fresh risk-based approach to water sector projects". Infrastructures 8 6 (2023): https://www.mdpi.com/2412-3811/8/6/102.
    Publicado • 10.3390/infrastructures8060102
  5. Rodrigues, Ana Paula; Borges, Ana Pinto; Brochado, Ana; Sousa, Ana. "COVID-19 vaccine hesitation and brand choice uncertainty". International Journal of Pharmaceutical and Healthcare Marketing (2023): https://doi.org/10.1108/IJPHM-12-2021-0117.
    Publicado
  6. Brochado, Ana; Rodrigues, Paula; Sousa, Ana; Borges, Ana Pinto; Veloso, Mónica; Gómez-Suárez, Monica. "Resilience and Sustainable Urban Tourism: Understanding Local Communities¿ Perceptions after a Crisis". Sustainability 15 13298 (2023):
    Publicado
  7. Rodrigues, H.; Brochado, A.; Troilo, M.; Mohsin, A.. "Wellness comes in salty water: Thalassotherapy spas and service level of satisfaction". International Journal of Spa and Wellness N/A (2021): https://www.tandfonline.com/toc/rspa20/current.
    Publicado • 10.1080/24721735.2021.1977008
  8. Campino, J.; Brochado, A.; Rosa, A.. "Initial Coin Offerings (ICOs): the importance of human capital". Journal of Business Economics N/A (2021): https://www.springer.com/journal/11573.
    Publicado • 10.1007/s11573-021-01037-w
  9. Brochado, A.; Souto, J.; Brochado, F.. "Dimensions of sustainable tour experiences". Journal of Quality Assurance in Hospitality and Tourism N/A (2021): 1-24. http://www.tandf.co.uk/journals/titles/1528008X.asp.
    Publicado • 10.1080/1528008X.2020.1827479
  10. Costa, L.; Teixeira, A.; Brochado, A.. "Determinants of consumers’ frugal innovation acceptance in a developed country". Young Consumers 22 2 (2021): 185-201. https://www.emerald.com/insight/publication/issn/1747-3616.
    Publicado • 10.1108/YC-10-2020-1223
  11. Lima, S.; Brochado, A.; Marques, R. C.. "Public-private partnerships in the water sector: A review". Utilities Policy 69 (2021): https://www.sciencedirect.com/journal/utilities-policy.
    Publicado • 10.1016/j.jup.2021.101182
  12. Lima, S.; Brochado, A.; Marques, R. C.. "A paradigm shift in risk management in public–private partnership arrangements". Water Policy N/A (2021): https://iwaponline.com/wp.
    Publicado • 10.2166/wp.2021.106
  13. Brochado, A.; Dionísio, J.; Leal, M. do C.; Bouchet, A.; Conceição, H.. "Organizing sports events: The promoters’ perspective". Journal of Business and Industrial Marketing N/A ahead-of-p (2021): https://www.emerald.com/insight/publication/issn/0885-8624.
    Publicado • 10.1108/JBIM-10-2020-0451
  14. Brochado, A.; Brito, C.; Bouchet, A.; Oliveira-Brochado, F.. "Dimensions of football stadium and museum tour experiences: The case of Europe’s most valuable brands". Sustainability 13 12 (2021): https://www.mdpi.com/journal/sustainability.
    Publicado • 10.3390/su13126602
  15. Brochado, A.; Troilo, M.. "Initial coin offerings: an emergent research area". Digital Policy, Regulation and Governance 23 2 (2021): 113-131. https://www.emerald.com/insight/publication/issn/2398-5038.
    Publicado • 10.1108/DPRG-06-2020-0084
  16. Brochado, A.; Mendes, V.. "Savings and financial literacy: A selected review". European Review of Business Economics 1 1 (2021): 61-72. https://erbe.autonoma.pt/articles/.
    Publicado • 10.26619/ERBE2021.01.3
  17. Brochado, A.; Mendes, V.. "Literacia Financeria e Poupança: uma Revisão Sistemática da Literatura". Cadernos do Mercado de Valores Mobiliários (2021): 75-98. https://www.cmvm.pt/pt/EstatisticasEstudosEPublicacoes/CadernosDoMercadoDeValoresMobiliarios/Documents/CMVM-CADERNOS-N69.pdf.
    Publicado
  18. Campino, J.; Brochado, A.; Rosa, A.. "Fatores de sucesso das Initial Coin Offerings (ICOs): A importância do capital humano". Cadernos do Mercado de Valores Mobiliários 68 (2021): 71-106. https://www.cmvm.pt/pt/EstatisticasEstudosEPublicacoes/CadernosDoMercadoDeValoresMobiliarios/Pages/Cadernos-do-mercado-de-valores-mobiliarios.aspx?pg.
    Publicado
  19. Dionísio, J.; Brochado, A.; Leal, C.; Bouchet, A.. "Stakeholders’ perspectives on hosting large-scale sports events". Event Management N/A (2021): https://www.ingentaconnect.com/content/cog/em.
    Publicado • 10.3727/152599521X16192004803548
  20. Moshin, A.; Brochado, A.; Rodrigues, H.. "Halal tourism is traveling fast: community perceptions and implications". Journal of Destination Marketing and Management 18 (2020): https://www.journals.elsevier.com/journal-of-destination-marketing-and-management.
    Publicado • 10.1016/j.jdmm.2020.100503
  21. Brochado, A.; Martins, F. V.. "Determining the number of components in mixture regression models: an experimental design". Economics Bulletin 40 2 (2020): 1465-1474. http://www.accessecon.com/pubs/eb/default.aspx?topic=Abstract&PaperID=EB-20-00111.
    Publicado
  22. Brochado, A.; Abreu, M.; Mendes, V.. "Correlates of gambling". Economics Bulletin 40 1 (2020): 456-462. http://www.economicsbulletin.com/.
    Publicado
  23. Brochado, A.. "Google search-based sentiment indexes". IIMB Management Review 32 3 (2020): 325-335. https://www.journals.elsevier.com/iimb-management-review/.
    Publicado • 10.1016/j.iimb.2019.10.015
  24. Brochado, A.; Stoleiu, O.; Lupu, C.. "Wine tourism: a multisensory experience". Current Issues in Tourism 24 5 (2020): 597-616. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13683500.2019.1649373.
    Publicado • 10.1080/13683500.2019.1649373
  25. Brochado, A.. "Positive and negative sentiment based on google search data". IIMB Management Review (2020):
    No prelo
  26. Campino, J.; Brochado, A.; Rosa, A.. "Human capital's importance in Initial Coin Offerings' (ICOs) success". Economics Bulletin 40 3 (2020): 2016-2022. http://www.accessecon.com/pubs/eb/default.aspx?page=Search&value=text.
    Publicado
  27. Lima, M. L.; Martins, H.; Camilo, C.; Espanha, R.; Marques, S.; Nunes, F. G.; Crisóstomo, S.; et al. "Saúde Societal: Uma abordagem inclusiva do conhecimento em saúde.". Cadernos de Saúde Societal 1 1 (2020): 7-37. https://www.iscte-iul.pt/conteudos/iscte-saude/2080/saude-societal.
    Publicado
  28. Brochado, A.; Lobo, C.; Pacheco, L.; Maldonado, I.. "Drivers of and barriers to the SME internationalisation process in a small open economy". Economics Bulletin 40 4 (2020): 2932-2942. http://www.accessecon.com/pubs/EB/.
    Publicado
  29. Brochado, A.. "Investor attention and Portuguese stock market volatility: we’ll google it for you!". Cadernos do Mercado de Valores Mobiliários 64 (2020): 70-101. https://www.cmvm.pt/pt/EstatisticasEstudosEPublicacoes/CadernosDoMercadoDeValoresMobiliarios/Pages/Cadernos-do-mercado-de-valores-mobiliarios.aspx?pg.
    Publicado
  30. Rodrigues, J. P.; Sousa, M.; Brochado, A.. "A systematic literature review on hospitality analytics". International Journal of Business Intelligence Research 11 2 (2020): 20-28. https://www.igi-global.com/gateway/article/256929.
    Publicado • 10.4018/IJBIR.20200701.oa2
  31. Governo, F.; Aurora A. C. Teixeira; Brochado, A.. "Merging social computing with content: a proposal of a new film platform, Avids". Behaviour and Information Technology 39 10 (2019): 1039-1061. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/0144929X.2019.1641227.
    Publicado • 10.1080/0144929X.2019.1641227
  32. Mohsin, A.; Rodrigues, H.; Brochado, A.. "Shine bright like a star: hotel performance and guests’ expectations based on star ratings". International Journal of Hospitality Management 83 (2019): 103-114. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0278431918310338.
    Publicado • 10.1016/j.ijhm.2019.04.012
  33. Brochado, A.; Rita, P.; Oliveira, C.; Oliveira, F.. "Airline passengers’ perceptions of service quality: themes in online reviews". International Journal of Contemporary Hospitality Management 31 2 (2019): 855-873. https://www.emeraldinsight.com/doi/abs/10.1108/IJCHM-09-2017-0572.
    Publicado • 10.1108/IJCHM-09-2017-0572
  34. Brochado, A.; Brochado, F.. "What makes a glamping experience great?". Journal of Hospitality and Tourism Technology 10 1 (2019): 15-27. https://www.emeraldinsight.com/doi/full/10.1108/JHTT-06-2017-0039.
    Publicado • 10.1108/JHTT-06-2017-0039
  35. Rita, P.; Brochado, A.; Dimova, L.. "Millennials’ travel motivations and desired activities within destinations: a comparative study of the US and the UK". Current Issues in Tourism 22 16 (2019): 2034-2050. http://www.tandfonline.com/toc/rcit20/current.
    Publicado • 10.1080/13683500.2018.1439902
  36. Brochado, A.. "Nature-based experiences in tree houses: guests’ online reviews". Tourism Review 74 3 (2019): 310-326. https://www.emeraldinsight.com/doi/abs/10.1108/TR-10-2017-0162.
    Publicado • 10.1108/TR-10-2017-0162
  37. Stoleiu, O.; Brochado, A.; Ruso, A.; Lupu, C.. "Analyses of visitors’ experiences in a natural world heritage site based on TripAdvisor reviews". Visitor Studies 22 2 (2019): 192-212. https://www.tandfonline.com/loi/uvst20.
    Publicado • 10.1080/10645578.2019.1665390
  38. Rodrigues, H.; Brochado, A.; Troilo, M.. "Listening to the murmur of water: essential satisfaction and dissatisfaction attributes of thermal and mineral spas". Journal of Travel and Tourism Marketing 37 5 (2019): 649-666.
    Publicado • 10.1080/10548408.2019.1633986
  39. Lupu, C.; Brochado, A.; Stoleiu, O.. "Visitor experiences at UNESCO monasteries in Northeast Romania". Journal of Heritage Tourism 14 2 (2019): 150-165. https://www.tandfonline.com/loi/rjht20.
    Publicado • 10.1080/1743873X.2018.1506458
  40. Brochado, A.; Troilo, M.; Rodrigues, H.; Oliveira-Brochado, F.. "Dimensions of wine hotel experiences shared online". International Journal of Wine Business Research 32 1 (2019): 59-77.
    Publicado • 10.1108/IJWBR-12-2018-0072
  41. Brochado, A.; Rita, P.; Moro, S.. "Discovering the patterns of online reviews of hostels in Beijing and Lisbon". Journal of China Tourism Research 15 2 (2019): 172-191. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/19388160.2018.1543065.
    Publicado • 10.1080/19388160.2018.1543065
  42. Oliveira, C.; Brochado, A.; Moro, S.; Rita, P.. "Consumer perception of tourist experience through online reviews". Worldwide Hospitality and Tourism Themes 11 6 (2019): 696-717. https://www.emerald.com/insight.
    Publicado • 10.1108/WHATT-09-2019-0052
  43. Oliveira, C.; Brochado, A.; Correia, A.. "Seniors in international residential tourism: looking for quality of life". Anatolia 29 1 (2018): 11-23. http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13032917.2017.1358189.
    Publicado • 10.1080/13032917.2017.1358189
  44. Brochado, A.. "Snapshot das Initial Coin Offerings (ICOs)". Cadernos do Mercado de Valores Mobiliários 60 (2018): 53-76. https://www.cmvm.pt/pt/Pages/home.aspx.
    Publicado
  45. Brochado, A.; Oliveira, C.; Rita, P.; Oliveira-Brochado, F.. "Shopping centres beyond purchasing of luxury goods: a tourism perspective". Annals of Leisure Research N/A (2018): https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/11745398.2018.1522594.
    Publicado • 10.1080/11745398.2018.1522594
  46. Brochado, A.; Rita, P.. "Exploring heterogeneity among backpackers in hostels". Current Issues in Tourism 21 13 (2018): 1502-1520. http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13683500.2016.1252728.
    Publicado • 10.1080/13683500.2016.1252728
  47. Brochado, A.; Mendes, V.. "O perfil do jogador do mercado de valores mobiliários em jogos de azar e no mercado acionista". Cadernos do Mercado Valores Mobiliários 61 (2018): 77-96. https://www.cmvm.pt/pt/EstatisticasEstudosEPublicacoes/CadernosDoMercadoDeValoresMobiliarios/Pages/Cadernos-do-mercado-de-valores-mobiliarios.aspx?pg.
    Publicado
  48. Brochado, A.; Oliveira-Brochado, F.. "Brand equity in the Portuguese vinho verde “green wine” market". International Journal of Wine Business Research 30 (2018): 2-18. https://www.emeraldinsight.com/doi/abs/10.1108/IJWBR-07-2016-0023.
    Publicado • 10.1108/IJWBR-07-2016-0023
  49. Brochado, A.; Stoleiu, O.; Lupu, C.. "Surf camp experiences". Journal of Sport and Tourism 22 1 (2018): 21-41. http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14775085.2018.1430609.
    Publicado • 10.1080/14775085.2018.1430609
  50. Dalla Pozza, I.; Brochado, A.; Texier, L.; Najar, D.. "Multichannel segmentation in the after-sales stage in the insurance industry". International Journal of Bank Marketing 36 6 (2018): 1055-1072. https://www.emeraldinsight.com/doi/full/10.1108/IJBM-11-2016-0174.
    Publicado • 10.1108/IJBM-11-2016-0174
  51. Brochado, A.; Dionísio, P.; Leal, M. C.. "Sponsoring the football national team". Journal of Business and Industrial Marketing 33 5 (2018): 625-637. https://www.emeraldinsight.com/doi/abs/10.1108/JBIM-03-2017-0076.
    Publicado • 10.1108/JBIM-03-2017-0076
  52. Brochado, A.. "Snapshot da indústria do crowdfunding na Europa". Cadernos do Mercado de Valores Mobiliários 59 (2018): 37-60.
    Publicado
  53. Brochado, A.; Santos, M-C.; Oliveira-Brochado, F.; Esperança, J.. "Gambling behavior: instant versus traditional lotteries". Journal of Business Research 88 (2018): 560-567. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0148296318300018.
    Publicado • 10.1016/j.jbusres.2018.01.001
  54. Brochado, A.. "Snapshot da indústria das criptomoedas". Cadernos do Mercado de Valores Mobiliários 59 (2018): 84-108.
    Publicado
  55. Brochado, A.; Teiga, N.; Oliveira-Brochado, F.. "The ecological conscious consumer behavior: are the activists different?". International Journal of Consumer Studies 41 2 (2017): 138-146. http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/ijcs.12321/full.
    Publicado • 10.1111/ijcs.12321
  56. Brochado, A.; Pereira, C.. "Comfortable experiences in nature accommodation: perceived service quality in Glamping". Journal of Outdoor Recreation and Tourism 17 1 (2017): 77-83. http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2213078017300051.
    Publicado • 10.1016/j.jort.2017.01.005
  57. Brochado, A.; Troilo, M.; Shah, A.. "Airbnb customer experience: evidence of convergence across three countries". Annals of Tourism Research 63 (2017): 210-212. http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0160738317300038.
    Publicado • 10.1016/j.annals.2017.01.001
  58. Governo, F.; Teixeira, A. A. C.; Brochado, A.. "Social multimedia computing: an emergent area of research". Journal of Creative Communications 12 1 (2017): 31-47. http://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/0973258616688967.
    Publicado • 10.1177/0973258616688967
  59. Lupu, C.; Brochado, A.; Stoleiu, O. M.. "Experiencing Dracula's homeland". Tourism Geographies 19 5 (2017): 756-779. http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14616688.2017.1336786.
    Publicado • 10.1080/14616688.2017.1336786
  60. Ferguson, K. E.; Hair, J. F.; Vinhas da Silva, R.; Oliveira-Brochado, A.; Mollah, M. M. H.. "Consumer perceptions of sustainability: an exploratory study". International Journal of Business, Marketing, and Decision Sciences 10 1 (2017): http://www.iabpad.com/consumer-perceptions-of-sustainability-an-exploratory-study/.
    Publicado
  61. Brochado, A.. "Success drivers of sports crowdfunding campaigns". Cadernos do Mercado de Valores Mobiliários 57 (2017): 69-83. http://www.cmvm.pt/pt/Pages/home.aspx.
    Publicado
  62. Rodrigues, H.; Brochado, A.; Troilo, M.; Mohsin, A.. "Mirror, mirror on the wall, who's the fairest of the mall? A critical content analysis on medical tourism". Tourism Management Perspectives 24 (2017): 16-25. http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2211973617300600.
    Publicado • 10.1016/j.tmp.2017.07.004
  63. Brochado, A.. "Concentração no mercado de auditoria". Cadernos do Mercado de Valores Mobiliários 58 (2017): 79-97. http://www.cmvm.pt/pt/Pages/home.aspx.
    Publicado
  64. Wahlberg, T. A.; Ramalho, N.; Brochado, A.. "Quality of working life and engagement in hostels". Tourism Review 72 4 (2017): 411-428. https://www.emeraldinsight.com/doi/pdfplus/10.1108/TR-03-2017-0050.
    Publicado • 10.1108/TR-03-2017-0050
  65. Oliveira-Brochado, A.; Brito, P.; Oliveira-Brochado, F.. "Correlates of adults’ participation in sport and frequency of sport". Science and Sports 32 6 (2017): 355-363. http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0765159717300850?via%3Dihub.
    Publicado • 10.1016/j.scispo.2017.03.005
  66. Sarmento, S.; Pereira, J.; Sousa, M.; Cunha, L.; Dias, A.G.; Pereira, M.F.; Brochado, A.; Luis Monteiro Rodrigues et Al. "Gafchromic XR-QA2 film as a complementary dosimeter for hand-monitoring in CTF-guided biopsies". Journal of Applied Clinical Medical Physics 17 1 (2016): 316-327. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-85021855880&partnerID=MN8TOARS.
    Publicado • 10.1120/jacmp.v17i1.5725
  67. Santos, M.; Brochado, A.; Esperança, J.. "Foreign direct investment patterns of global hotel chains". Journal of Business Research 69 11 (2016): 5235-5240. http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0148296316302983.
    Publicado • 10.1016/j.jbusres.2016.04.118
  68. Brochado, A.; Rita, P.; Margarido, A.. "High tech meets high touch in upscale hotels". Journal of Hospitality and Tourism Technology 7 4 (2016): 347-365. http://www.emeraldinsight.com/doi/abs/10.1108/JHTT-07-2016-0038.
    Publicado • 10.1108/JHTT-07-2016-0038
  69. Oliveira-Brochado, F.; Brochado, A.; Caldeira, T.. "Os determinantes psicológicos do consumidor verde". Tourism and Management Studies 11 2 (2015): 104-111. http://tmstudies.net/index.php/ectms.
    Publicado • 10.18089/tms.2015.11213
  70. Brochado, A.; Rita, P.; Gameiro, C.. "Exploring backpackers' perceptions of the hostel service quality". International Journal of Contemporary Hospitality Management 27 8 (2015): 1839-1855. http://www.emeraldinsight.com/doi/abs/10.1108/IJCHM-03-2014-0145.
    Publicado • 10.1108/IJCHM-03-2014-0145
  71. Brochado, A.; Marques, S.; Mendes, P.. "Psychographic determinants of private-label adoption: a feasibility study in the Portuguese yogurt market". Tourism and Management Studies 11 1 (2015): 136-145. http://www.tmstudies.net/index.php/ectms/article/view/768.
    Publicado
  72. Brochado, A.; Vinhas da Silva, R.; LaPlaca, P.. "Assessing brand personality associations of top of mind wine brands". International Journal of Wine Business Research 27 2 (2015): 125-142. http://www.emeraldinsight.com/journal/ijwbr.
    Publicado • 10.1108/IJWBR-05-2014-0025
  73. Figueiredo, V.; Brochado, A.. "Assessing the main determinants of entrepreneurship in Portugal". Tourism and Management Studies 11 1 (2015): 182-190. http://tmstudies.net/index.php/ectms/article/view/774.
    Publicado
  74. Brochado, A.; Martins, F. V.. "Identifying small market segments with mixture regression models". International Journal of Latest Trends in Finance and Economics Sciences 4 4 (2014): 812-820. http://ojs.excelingtech.co.uk/index.php/IJLTFES/article/view/812/615.
    Publicado
  75. Brochado, A.; Morais, C.; Abolina, Z.; Dimova, L.. "Exploring Service Quality of the Top Four Hostels Worldwide in 2013". International Journal of Environmental, Chemical, Ecological, Geological and Geophysical Engineering 8 4 (2014): 604-612. http://www.waset.org/Publications/?path=Publications.
    Publicado
  76. Brochado, A.; Vinhas da Silva, Rui; Paulino, C.. "The world of great wines: the Douro valley experience". International Journal of Humanities and Social Sciences 8 4 (2014): 1047-1054. http://www.waset.org/publications/9997990.
    Publicado
  77. Brochado, A.; Vinhas da Silva, Rui. "The wine list design of upscale restaurants". International Journal of Humanities and Social Sciences 8 4 (2014): 1019-1023. http://www.waset.org/publications/9997962.
    Publicado
  78. Brochado, A.; Gameiro, C.. "Towards a better understanding of backpackers' motivations". TÉKHNE - Review of Applied Management Studies 11 2 (2013): 92-99. http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1645991113000534.
    Publicado • 10.1016/j.tekhne.2013.11.001
  79. Brochado, A.; Marrana, J. R. S. S. F.; Leite, M. T.. "Performance evaluation of bus routes = Avaliação do desempenho de linhas rodoviárias". RBGN - Revista Brasileira de Gestão de Negócios 12 34 (2010): 42-55. http://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/417/576.
    Publicado • 10.7819/rbgn.v12i34.417
  80. Brochado, A.; Oliveira-Brochado, F.; Brito, P. Q.. "Effects of personal, social and environmental factors on physical activity behavior among adults". Revista Portuguesa de Saúde Pública 28 1 (2010): 7-17. https://www.ensp.unl.pt/dispositivos-de-apoio/cdi/cdi/sector-de-publicacoes/revista/index_html.
    Publicado
  81. Brochado, A.; Marins, F. V.. "Segmentação no mercado dos vinhos verdes na região norte de Portugal: o caso dos gestores de restauração". RBGN - Revista Brasileira de Gestão de Negócios 11 30 (2009): 7-18. https://rbgn.fecap.br/RBGN.
    Publicado
  82. Brochado, A.. "Comparing alternative instruments to measure service quality in higher education". Quality Assurance in Education 17 2 (2009): 174-190. http://www.emeraldinsight.com/doi/abs/10.1108/09684880910951381.
    Publicado • 10.1108/09684880910951381
  83. Oliveira-Brochado, A.; Marins, F. V.. "A coexistência entre a inovação tecnológica, as condicionantes políticas e o desenvolvimento económico - uma aplicação da análise classificatória a 54 países para a compreensão do eixo do bem-estar". Revista Brasileira de Gestão e Desenvolvimento Regional 5 2 (2009): 222-245. http://www.rbgdr.net/revista/index.php/rbgdr/index.
    Publicado
  84. Oliveira-Brochado, A.; Marins, F. V.. "Aspetos metodológicos da segmentação de mercado: base de segmentação e métodos de classificação". RBGN - Revista Brasileira de Gestão de Negócios 10 27 (2008): 132-149. https://rbgn.fecap.br/RBGN/.
    Publicado • 10.7819/rbgn.v10i27.174
  85. Teixeira, A. A. C.; Santos, P.; Brochado, A.. "International R&D cooperation between low-tech SMEs: the role of cultural and geographical proximity". European Planning Studies 16 6 (2008): 785-810. http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09654310802079411.
    Publicado • 10.1080/09654310802079411
  86. Brochado, A.; Marques, R. C.. "Airport regulation in Europe: is there need for a European Observatory?". Transport Policy 15 3 (2008): 163-172. http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0967070X08000097?via%3Dihub.
    Publicado • 10.1016/j.tranpol.2008.01.001
  87. Teixeira, A. A. C.; Brochado, A. M.. "Quando o SONHO se torna realidade...: avaliação estatística do impacto das tecnologias de informação nos serviços de consulta externa hospitalar". Revista Portuguesa de Saúde Pública 23 1 (2005): 43-55. https://www.ensp.unl.pt/home/.
    Publicado
Capítulo de livro
  1. Rodrigues, Paula; Sousa, Ana; Borges, Ana Pinto; Brochado, Ana; Barbosa, Isabel. "Human(oid): Virtual Social Media Influencers". In Influencer Marketing Applications Within the Metaverse, 1-12. IGI Global, 2023.
    Publicado
  2. Ana Brochado; Maite Sena; Fernando Oliveira. "Wine tasting and appreciation experiences at wineries". 2022.
    10.4324/9781003143628-44
  3. Rodrigues, Ana Paula; Gómez-Suárez, MONICA; Veloso, M.; Brochado, Ana; Matias, Álvaro; Borges, Ana Pinto. "COVID-19 Crisis and Impacts on Local Communities, Sustainable Development and Smart Tourism". In Business Under Crisis, Volume III: Contextual Transformations and Organisational Adaptations. Palgrave, 2022.
    Publicado
  4. Rodrigues, H.; Brochado, A.. "Going for Silver-Senior Consumers' Reviews of Medical Tourism". In New Techniques for Brand Management in the Healthcare Sector, 64-83. 2021.
    Publicado • 10.4018/978-1-7998-3034-4.ch005
  5. Brochado, A.. "Cluster Analysis". In An SPSS Guide for Tourism, Hospitality and Events Researchers. Routledge, 2020.
    Publicado
  6. Tiago, F.; Oliveira, C.; Brochado, A.; Moro, S.. "Mapping Island Tourism Research". In Strategic Innovative Marketing and Tourism, 71-80. Springer Science and Business Media LLC, 2020.
    Publicado • 10.1007/978-3-030-36126-6_9
  7. Leal, C.; Dionísio, J.; Brochado, A.. "National Team Fans: Is Passion Enough to Leverage Sponsor Brands?". In Multidisciplinary Perspectives on Media Fandom, 192-218. IGI Global, 2020.
    Publicado • 10.4018/978-1-7998-3323-9.ch011
  8. Campino, J.; Brochado, A.; Rosa, A.. "Digital Business Transformation in the Banking Sector". In Dynamic Strategic Thinking for Improved Competitiveness and Performance. IGO Global, 2020.
    Publicado
  9. Brochado, A.; Kang, W.; Oliveira-Brochado, F.. "Evaluating perceived CSR image in Brazil and Portugal in the food and drug retail industry". In CSR and Climate Change Implications for Multinational Enterprises, 137-161. EElgar, 2018.
    Publicado
  10. Brochado, A.. "Management perception of service quality". In Handbook of Consumer Behaviour in Hospitality and Tourism. --, Estados Unidos: Routledge, 2017.
    Publicado
  11. Brochado, A.. "Management Perception of Service Quality". In Routledge Handbook of Consumer Behaviour in Hospitality and Tourism. 2016.
    Publicado
  12. Rita, P.; Brochado, A.; Rita Marques. "Sociability and the intention to return to a hostel". In Modeling and New Trends in Tourism: A Contribution to Social and Economic Development. --, Estados Unidos, 2016.
    Publicado
  13. Vieira, Armando Luís; Duch, Tiago; Loureiro, Sandra; Brochado, Ana. "World Cup Brazil: Insight Behind Sport Tourism Event". In Strategies in Tourism Organizations and Destinations. UAlgESGHT, 2014.
    Publicado
  14. Duch, T.; Loureiro, S. M. C.; Brochado, A.; Vieira, A. L.. "World Cup Brazil: insights into a sports tourism event.". In TMS –Strategies in tourism organizations and destinations, editado por Paulo Águas; Francisco Serra; José Santos, 105-114. Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo, Universidade do Algarve, 2013.
    Publicado
  15. Brochado, A.; Loureiro, S. M. C.; Barbosa, C.. "Slightly sparkling in its nature: Green wine brand knowledge". In TMS–Strategies in tourism organizations and destinations, editado por Paulo Águas; Francisco Serra; José Santos, 291-301. Faro: Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo, Universidade do Algarve, 2013.
    Publicado
  16. Brochado, A.. "Planear Globalmente, Conhecer Localmente. Os Estudos de Mercado num Contexto Global.". In Gestão e Estratégia. Desafios da Globalização., 187-230. --, Portugal: Escolar Editora, 2013.
    Publicado
  17. Brochado, A.. "Construção de gráficos no M. Excel para suporte da tomada de decisão". In Desafios da Globalização, Casos de Estudo, 145-196. --, Portugal: Escolar Editora, 2013.
    Publicado
  18. Brochado, A.. "Determinantes da Eficiência no Setor Aeroportuário". In Desafios da Globalização. Casos de Estudo., 123-144. --, Portugal: Escolar Editora, 2013.
    Publicado
  19. Brochado, A.; Correira, T.; Marques, R.. "Benchmarking the Performance of Portuguese Water Utilities". In Performance Assessment of Urban Infrastructure Services, editado por Enrique A Cabrera; Jr.; Miguel Angel Pardo, 273-283. --, Espanha: IWA Publishing, 2008.
    Publicado
Documento de trabalho
  1. Brochado, A.. 2015. "Retail Investor Sentiment: Can We Google it?".
  2. Brochado, A ; Marrana, J.. 2011. "Airports Abuse of Dominant Position on Aeronautical Charges in Europe: a Case Law Approach". http://wwwa.uportu.pt/siaa/Investigacao/WP_19_2011.pdf.
  3. Brochado, A.; Marins, F. V.. 2008. "Segmentação de Mercado e Modelos Mistura de Regressão para Variáveis Normais". http://wps.fep.up.pt/wps/wp262.pdf.
  4. Brochado, A.; Marins, F. V.. 2008. "Determining the Number of Market Segments Using an Experimental Design". http://wps.fep.up.pt/wps/wp263.pdf.
  5. Brochado, A.; Marins, F. V.. 2008. "Aspectos Metodológicos da Segmentação de Mercado: Base de Segmentação e Métodos de Classificação". http://wps.fep.up.pt/wps/wp261.pdf.
  6. Brochado, A.; Marques, R.. 2007. "Airport Regulation in Europe: Is there Need for an European Regulator?".
  7. Santos, P.; A. Teixeira; Brochado, A.. 2006. "The 'De-Territorialisation of Closeness' - a Typology of International Successful R&D Projects Involving Cultural and Geographic Proximity".
  8. Brochado, A.; Marins, F. V.. 2006. "Examining the Segment Retention Problem for the Group Satellite Case".
  9. Brochado, A.; Marins, F. V.. 2005. "Democracy and Economic Development: A Fuzzy Classification Approach".
  10. Brochado, A.; Marins, F. V.. 2005. "Assessing the Number of Components in Mixture Models: an Overview".
Resumo em conferência
  1. Rodrigues, Paula; Brochado, Ana. "Cryptocurrency trust and intention to use: consumers¿ perspective". Trabalho apresentado em 16th Annual Conference of the Euromed Academy of Business ¿Business Transformation in Uncertain Global Environments", Vilnius, 2023.
    Publicado

Outros

Outra produção
  1. Public-private partnerships ¿ a risk approach in the water sector. 5th International Conference on WATER ECONOMICS, STATISTICS and FINANCE. 2021. Lima, S.; Brochado, A.; Marques, R. C.. https://www2.isep.ipp.pt/iwa_porto2021/index.php?page=invitation.
  2. HUMAN CAPITAL’S IMPORTANCE IN ICOS SUCCESS. CORPORATE GOVERNANCE: EXAMINING KEY CHALLENGES AND PERSPECTIVES. 2020. Campino, J.; Brochado, A.; Rosa, A..
  3. THE TARIFF SYSTEMS IN PPP IN WATER CONTRACTS: IS THIS THE SOLUTION TO SAVE THIS MARRIAGE. Sustainable Tariffs for Water Services. 2019. Lima, S.; Brochado, A.; Marques, R. C..
  4. Take a walk on the wild side: World zoos experiential satisfaction. RBGN’s Paper Development Workshop. 2019. Brochado, A.; Troilo, M.; Rodrigues, H..
  5. PUBLIC-PRIVATE PARTNERSHIPS (PPP) IN WATER SECTOR: REVIEW. EURAM. 2019. Lima, S.; Brochado, A.; Marques, R. C..
  6. Star Wars: Measuring importance-performance analysis in three, four and five star hotels. 25th Annual APTA Conference. 2019. Mohsin, A.; Brochado, A.; Rodrigues, H..
  7. Island Tourism Experiences. 2018 Global Marketing Conference, Tokyo, Japan. 2018. Brochado, A.; Oliveira-Brochado, F.; Moro, S.. http://gammaconference.org/2018/.
  8. Island Tourism Experiences. Global Marketing Conference, Tokyo, Japan. 2018. Oliveira, C.; Brochado, A.; Moro, S..
  9. Refugee Entrepreneurship. XIII Iberian International Business Conference. 2017. Esperança, J.; Brochado, A..
  10. Correlates of Lottery Gambling. GIKA 17. 2017. Brochado, A.; Santos, M-C.; Oliveira-Brochado, F.; Esperança, J..
  11. Consumer perceptions of sustainability: An exploratory study asking “are we asking too much?. International Academy of Business & Public Administration Disciplines. 2017. Ferguson, K. E.; Hair, Joe F.; Vinhas da Silva, Rui; Brochado, A..
  12. Consumer perceptions of sustainability: An exploratory study asking “are we asking too much?”.. International Academy of Business & Public Administration Disciplines. 2017. Ferguson, K.E; Vinhas da Silva, Rui; Brochado, A.; J. F. Hair.
  13. Lisbon, the land of Fade: the tourists’ perspective.. XIII Iberian International Business Conference. 2017. Brochado, A.; Cordeiro, Graça Índias; Frédéric Vidal. https://ciencia.iscte-iul.pt/publications/lisbon-the-land-of-fade-the-tourists-perspective/45836?lang=en.
  14. Assessing Tourist Tours. XIII Iberian International Business Conference. 2017. Penela, D.; Brochado, A.; Serrasqueiro, R. M..
  15. Island Tourism Research: A Literature Review. 4th World Research Summit for Tourism and Hospitality - University of Central Florida, Orlando, USA. 2017. Oliveira, C.; Brochado, A.; Moro, S.. http://www.tourismandhospitalitysummit.com.
  16. Is there room in hospitals for hospitality?. 7th Advances in Hospitality and Tourism Marketing and Management (AHTMM) International Conference. 2017. Sofia Lopes; Frédéric Vidal; Brochado, A.. http://www.ahtmm.com/conference-proceedings/7th-ahtmm-conference-proceedings-2017/.
  17. The couch surfing experience shared online. XIII Iberian International Business Conference. 2017. Brochado, A.; Santos, M-C..
  18. Islands as Tourism Destination Research Review: A Text Analytics Approach. PhD Doctoral Colloquium - University of Malta. 2017. Oliveira, C.; Brochado, A.; Moro, S..
  19. Critical review of research in Islands as tourist destinations - Preliminary findings.. XIII Iberian International Business Conference. 2017. Oliveira, C.; Brochado, A.; Moro, S..
  20. Is there room in Hospitals for Hospitality.. XIII Iberian International Business Conference. 2017. Sofia Lopes; Frédéric Vidal; Brochado, A..
  21. Is there room in Hospitals for Hospitality.. XIII Iberian International Business Conference. 2017. Sofia Lopes; Brochado, A.; Frédéric Vidal.
  22. Gray Skies: Attracting Senior Tourism in Thermal Spas During Low Season. XIII Iberian International Business Conference. 2017. Rodrigues, H.; Brochado, A.; Troilo, M..
  23. Critical Review of Research on Islands as Tourist Destinations: preliminary findings. 13th Iberian International Business Conference - ISCTE-IUL, Lisbon, Portugal. 2017. Oliveira, C.; Brochado, A.; Moro, S.. http://iibc.iscte-iul.pt/index.html.
  24. Main Dimensions of Airline Passengers´ Experience. 4th World Research Summit for Tourism and Hospitality - University of Central Florida, Orlando, USA. 2017. Brochado, A.; Oliveira, C.; Oliveira-Brochado, F.; Rita, P..
  25. Investor Attention Stock Market Activity: We'll Google It for you. Economic Modelling. 2016. Brochado, A..
  26. ‘Identifying the main dimensions of a consumer experience based on user generated contents’.. GIKA 16 - Valência. 2016. Oliveira-Brochado, F.; Brochado, A..
  27. VOLATILITY OF TOURISM DEMAND: A REVIEW OF RECENT RESEARCH. A PATHWAY FOR THE NEW GENERATION OF TOURISM RESEARCH: Proceedings of the EATSA Conference 2016. 2016. Mendes, A.; Brochado, A..
  28. Assessing Corporate Social Responsibility Perceived Image. International Conference on Innovation & Entrepreneurship in Marketing and Consumer Behavior. 2016. Oliveira-Brochado, F.; Kang, W.; Brochado, A..
  29. FDI patters of interational hotel chains. GIKA 2016. 2016. Santos, M-C.; Brochado, A.; Esperança, J.. http://www.gika-academy.com/gika-2016-valencia/.
  30. Retail Investor Sentiment. Can we Google It?. Ecnomic Modelling. 2016. Brochado, A..
  31. Mirror, mirror on the wall, who’s the fairest of them all: A critical analyses on cosmetic surgery and dental procedures based on senior consumer's perspective. Tourism and Ageing. 2016. Rodrigues, H.; Brochado, A..
  32. Customer multichannel profiling in the post-purchase phase in the insurance industry. The Second International Conference for Marketing in the Insurance Industry. 2016. Dalla Pozza, I.; Brochado, A.; Gopal, R.; Texier, L..
  33. Quality of life of Senior Residential Tourists: A Literature Review and Future Research. Tourism and Ageing Conference - ISCTE-IUL, Lisbon, Portugal. 2016. Oliveira, C.; Brochado, A.; Correia, A.. http://taconference2016.iscte-iul.pt.
  34. The Ecological Conscious Consumer Behavior: Are the Activists Different?. Multinational Enterprises and Sustainable Development International Conference (MESD’15). 2015. Brochado, A.; Teiga, N.; Brochado, F..
  35. Developments in Global Entrepreneurship Monitor (GEM)’ Studies: A Systematic Literature Review. MAG Scholar Global Business, Marketing and Tourism Conference. 2015. Figueiredo, V.; Brochado, A..
  36. ‘Evaluating CSR Perceived Image in Brazil and Portugal in the Retail Industry’.. Multinational Enterprises and Sustainable Development International Conference - MESD15. 2015. Oliveira-Brochado, F.; Kang, W.; Brochado, A..
  37. High touch meets high touch. e-Turismo. 2015. Brochado, A..
  38. ‘The Ecological Conscious Consumer Behavior: Are the Activists Different?’.. Multinational Enterprises and Sustainable Development International Conference - MESD 15. 2015. Oliveira-Brochado, F.; Brochado, A..
  39. Evaluatintg CSR Perceived Image in Brazil and Portugal in the Retail Industry. Multinational Enterprises and Sustainable Development International Conference (MESD’15). 2015. Brochado, A.; Kang, W.; Brochado, F..
  40. Concorrênca: Carteis e Abuso de Posição Dominante. Seminário, Faculdade de Economia da Universidade do Porto. 2015. Brochado, A..
  41. Hospitalidade e Turismo. Semana da Investigação ISCTE. 2015. Brochado, A..
  42. Are Sustainable Technological Projects More Likely to be Successfully Crowdfunded Projects?. Multinational Enterprises and Sustainable Development International Conference (MESD’15).. 2015. Brochado, A.; Esperança, J.; Chen, Y..
  43. The ASP framework as a new branding audit lens for Marketing Innovation. The ASP framework as a new branding audit lens for Marketing Innovation. 2015. Brochado, A.; Wiegers, N..
  44. Private label: opportunity or threat?. Global Brand Conference. 2014. Marques, S.; Brochado, A..
  45. Assessing pharmaceutical service quality: an examination of expectations and perceived quality. TMS Algarve 2014: Management Studies International Conference. 2014. Oliveira-Brochado, F.; Brochado, A..
  46. PSHYCHOGRAPHIC DETERMINANTS OF PRIVATE-LABEL ADOPTION – A FEASIBILITY. TMS Algarve 2014: Management Studies International Conference. 2014. Brochado, A.; Marques, S..
  47. Entrepreneurial Intensions among students of health sciences. TMS Algarve 2014: Management Studies International Conference. 2014. Brochado, A.; Oliveira-Brochado, F.; Figueiredo, V..
  48. The Wine List Design of Upscale Restaurants. ICTH - International Conference on Tourism and Hospitality. 2014. Brochado, A.; Vinhas da Silva, Rui. http://www.waset.org/conference/2014/04/lisbon/ICTH/program.
  49. Private label proneness: the case of yogurts. XXIV Jornadas Luso Espanholas de Gestão Cientifica. 2014. Marques, S.; Brochado, A..
  50. The world of great wines: The Douro Valley Experience. ICTH 2014: International Conference on Tourism and Hospitality. 2014. Brochado, A.; Vinhas da Silva, Rui; Cristiano Paulino. http://www.waset.org/conference/2014/04/lisbon/ICTH/program.
  51. Private-label proneness: the case of yogurts. XXIV Jornadas Luso Espanholas de Gestão Cientifica. 2014. Brochado, A.; Mendes, P.; Marques, S..
  52. Exploring Service Quality of the Top Four Hostels Worldwide in 2013. ICTH - International Conference on Tourism and Hospitality. 2014. Brochado, A.; Morais, C.; Dimova, L.; Abolina, Z.. http://www.waset.org/conference/2014/04/lisbon/ICTH/program.
  53. What were the main determinants of entrepreneurship in Portugal?. TMS Algarve 2014: Management Studies International Conference. 2014. Brochado, A.; Figueiredo, V..
  54. The psychological determinants of the green consumer. TMS Algarve 2014: Management Studies International Conference. 2014. Brochado, A..
  55. Entreprenership Motivations. The case of creative industries. TMS Algarve 2014: Management Studies International Conference. 2014. Brochado, A.; Portugal, M..
  56. Understanding the private label prone shopper of yogurts. 9th Global Brand Conference. 2014. Marques, S.; Brochado, A..
  57. Private-label proneness: the case of yogurts. Atas das XXIV JORNADAS LUSO-ESPANHOLAS DE GESTÃO CIENTÍFICA. 2014. Brochado, A.; Mendes, P.; Marques, S..
  58. The entrepreneurial ladder – The determinants of entrepreneurship in Portugal in 2012. Proceedings of the Entrepreneurship and Innovation Seminar. 2014. Brochado, A.; Figueiredo, V.. http://www.incubcenter.pt/seminario/?page_id=232.
  59. Entrepreneurial Intentions among students of health sciences. TMS Algarve 2014: Management Studies International Conference. 2014. Oliveira-Brochado, F.; Brochado, A.; Figueiredo, V..
  60. Recent developments in Global Entrepreneurship Monitor (GEM)’ Studies: A Bibliometric Analysis. TMS Algarve 2014: Management Studies International Conference. 2014. Brochado, A.; Figueiredo, V..
  61. Cultural Audiences: Attendance and profile. TMS Algarve 2014: Management Studies International Conference. 2014. Brochado, A.; Dias, A..
  62. Psychographic determinants of private label adoption - a feasibility study in the portuguese yogurt market. Tourism & Management Studies International Conference. 2014. Brochado, A.; Marques, S.; Mendes, P..
  63. Private label: opportunity or threat?. 9th Global Brand Conference. 2014. Marques, S.; Brochado, A..
  64. Assessing the role of perceived value on mobile data service usage: gender and age as moderators. XXIV JORNADAS LUSO-ESPANHOLAS DE GESTÃO CIENTÍFICA. 2014. Brochado, A.; Rita, P.; Loureiro, S. M. C..
  65. Assessing pharmaceutical service quality: an examination of expectations and perceived quality. TMS Algarve 2014: Management Studies International Conference. 2014. Brochado, A.; Oliveira-Brochado, F..
  66. The psychological determinants of the green consumer. TMS Algarve 2014: Management Studies International Conference. 2014. Oliveira-Brochado, F.; Brochado, A..
  67. Wine consumer behaviours: exploring the drivers of wine brand equity and willingness to pay price premium. XXIV JORNADAS LUSO-ESPANHOLAS DE GESTÃO CIENTÍFICA. 2014. Brochado, A.; Loureiro, S. M. C..
  68. Using HEdPERF to assess service quality assessment in higher education. TMS Algarve 2014: Management Studies International Conference. 2014. Brochado, A.; Oliveira-Brochado, F..
  69. The Overall Wine Tourism Experience at the Douro Region. TMS 2013 - TOURISM & MANAGEMENT STUDIES INTERNATIONAL CONFERENCE. 2013. Brochado, A.; Morris, C. P.. http://esghtconferences.org/tms/index.php/TMS/TMS2013.
  70. Propensão ao empreendedorismo nos estudantes de medicina dentária. III Conferência Ibérica de Empreendedorismo. 2013. Brochado, A.; C., Tiago. http://www.empreend.pt/conferencia2013/.
  71. Exploring how luxury values can influence the brand relationships trought brand tribalism and brand reputation. ANZMAC 2013 – Australian and New Zeeland Marketing Academy Conference. 2013. Brochado, A.; Loureiro, S. M. C..
  72. Assessing Brand Equity in Portuguese Wine Market. Global Brand Conference. 2013. Brochado, A.; Barbosa, C..
  73. Nurturing Tomorrow’s Cultural Audiences: a Study Applied to Porto. III International Congress on Tourism ESG/IPCA. 2013. Brochado, A.; Dias, A.. http://www.ipca.pt/cit2013/.
  74. Clusters de Indústrias Criativas. O caso do LX Factory. III Conferência Ibérica de Empreendeorismo. 2013. Brochado, A.; Portugal, M.. http://www.empreend.pt/conferencia2013/?page_id=1228.
  75. Slightly Sparkling by Nature: Green Wine Brand Knowledge. TMS ALGARVE 2013 – TOURISM & MANAGEMENT STUDIES INTERNATIONAL CONFERENCE. 2013. Brochado, A.; Loureiro, S.; Barbosa, C.. http://esghtconferences.org/tms/index.php/TMS/TMS2013.
  76. Towards a Better Understanding of Backpacker’s Motivations. III International Congress on Tourism ESG/IPCA. 2013. Brochado, A.; Gameiro, C.. http://www.ipca.pt/cit2013/.
  77. Identificação das dimensões das expetativas na qualidade dos serviços funerários. JOCLAD 2013 - Jornadas de Classificação e Análise de Dados. 2013. Brochado, A.; Dias, J. G.; S., Patrícia.
  78. Developing a New Instrument to Measure Hostel's Perceived Service Quality. III International Congress on Tourism ESG/IPCA. 2013. Brochado, A.; Gameiro, C.. http://www.ipca.pt/cit2013/.
  79. Determinantes do empreendedorismo nas fases de envolvimento inicial e de criação de start-up. III Conferência Ibérica de Empreendedorismo. 2013. Brochado, A.; Marins, F. V.; Silva, R. J.; R., Ana. http://www.empreend.pt/conferencia2013/?page_id=1228.
  80. World Cup Brazil: Insights into a Sports Tourism Event. TMS 2013 - TOURISM & MANAGEMENT STUDIES INTERNATIONAL CONFERENCE. 2013. Duch, T.; Loureiro, S.; Brochado, A.; Vieira, A. L.. http://esghtconferences.org/tms/index.php/TMS/TMS2013.
  81. Determinantes do Investimento em Valores Mobiliários. JOCLAD 2013 - Jornadas de Classificação e Análise de Dados. 2013. Brochado, A.; Oliveira-Brochado, F..
  82. Assessing Service Quality in Public Transportation: Metro do Porto. IJUP?12 - 5th Meetting of Young Researchers of UP. 2012. Brochado, A.; Bizarro, A.; Oliveira, A.; Ameixieira, A..
  83. Os Descontos de Quantidade podem ser Anti-Concorrenciais?. I Congresso Ibero-Americano de Estratégia. 2012. Brochado, A.. http://elbe2012.iscte-iul.pt/.
  84. Estudo das Determinantes de Compra de Produtos Verdes Através da Teoria do Comportamento Planeado.. I Congresso Ibero-Americano de Estratégia. 2012. Brochado, A.; Caldeira, T.. http://elbe2012.iscte-iul.pt/.
  85. Motivações do Empreendedorismo no LXFactory: Oportunidade ou Necessidade?. I Congresso Ibero-Americano de Estratégia. 2012. Brochado, A.; Portugal, M.. http://elbe2012.iscte-iul.pt/.
  86. The effect of Internal Marketing on Organization Commitment and the mediator role of Job Satisfaction.. Joint Meeting of y-BIS and jSPE. 2012. Brochado, A.; Rodrigues, H..
  87. Recovering niche markets with mixture regression models. Joint Meeting of y-BIS and jSPE. 2012. Brochado, A.; Marins, F. V..
  88. Assessing the Efficiency of Portuguese Banks using Data Envelopment Analysis. IJUP?12 - 5th Meetting of Young Researchers of UP. 2012. Brochado, A.; Ribeiro, A.; Fardilha, A..
  89. Efficiency Analysis of Portuguese Hospitals. IJUP?12 - 5th Meetting of Young Researchers of UP. 2012. Brochado, A.; Ribeiro, A.; Silva, A..
  90. Portuguese Investor Profile. IJUP?12 - 5th Meetting of Young Researchers of UP. 2012. Brochado, A.; Marques. S..
  91. Determinantes da compra de vestuário nacional: Uma aplicação de modelos de regressão logística. XVIII Jornadas de Classificação e Análise de Dados. 2011. Brochado, A.; Dias, J. G.; Gonçalves, B., A..
  92. An Empirical Investigation of the Main Determinants of Private and Manufacturer Label Purchases. IJUP11 - 4th meeting of young researchers at UP. 2011. Brochado, A.; Freitas, D..
  93. Assessing the Quality of Public Service. An Application to the Office of Urban Service - Santa Maria da Feira - Portugal. IJUP11 - 4th meeting of young researchers at UP. 2011. Brochado, A.; Santos, T..
  94. Avaliação da qualidade em ginásios: O desenvolvimento do instrumento GYMPERF. XVIII Jornadas de Classificação e Análise de Dados. 2011. Brochado, A ; D. Marques; Dias, J. G..
  95. Airport's Abuse of Dominant Position on Aeronautical Charges in Europe: a Case Law Approach. International Conference in Economics 2011. 2011. Brochado, A.; Marrana, J..
  96. Identificação dos estilos de compra do consumidor português de vestuário. XVIII Jornadas de Classificação e Análise de Dados, Vila Real. 2011. Gonçalves, B; Brochado, A ; Dias, J. G..
  97. Wine List Design of Portuguese Upscale Restaurants. XXXIV World Congress of Vine and Wine. 2011. Brochado, A ; Morris, C. P.
  98. Measuring Internet Coupons Usage based on a Logistic Model. IJUP11 - 4th meeting of young researchers at UP. 2011. Brochado, A ; Freitas, S.
  99. Assessing the Overall Wine Tourism Experience. I International Conference on Tourism and Sustainability LETS-ISLA Challenges & Opportunities. 2011. Brochado, A ; Morris, C. P.
  100. Market Segmentation in the Portuguese Wine Market. XXXIV World Congress of Vine and Wine. 2011. Brochado, A ; Morris, C. P.
  101. Segmentação de mercado nos ginásios: A importância das dimensões da qualidade como base de segmentação. XVIII Jornadas de Classificação e Análise de Dados. 2011. Brochado, A ; D. Marques; Dias, J. G..
  102. Awareness and Brand Equity of Vinhos Verdes. 3rd Metting of Young Researchers of UP. 2010. Brochado, A.; Barbosa, C..
  103. A Qualidade no Serviço Farmacêutico: Desenvolvimento do Instrumento PHARMPERF. JOCLAD 2010 ? Jornadas de Classificação e Análise de Dados. 2010. Brochado, A.; F., Carla.
  104. Characterization of Wine Management on Restaurants from the Medium and High Segments: an Integrated Approach. 3rd Metting of Young Researchers of UP. 2010. Brochado, A.; Morris, C. P..
  105. Determinantes do Valor das Marcas de Vinhos Verdes. JOCLAD 2010 ? Jornadas de Classificação e Análise de Dados. 2010. Brochado, A.; Barbosa, C..
  106. Instrumentos de Medida da Satisfação de Clientes do Serviço Público. 7.º Congresso Nacional de Administração Pública. 2009. Brochado, A..
  107. Descontos de Quantidade com efeitos de Fidelização. Uma proposta de Análise Jus Concorrencial.. XXIII Congresso Internacional de Economia Aplicada. 2009. Brochado, A..
  108. Eficiência dos Hospitais Portugueses.. JOCLAD 2009 - Jornadas de Classificação e Análise de Dados. 2009. Brochado, A.; Oliveira-Brochado, F..
  109. Uma aplicação do Instrumento SERVQUAL na Avaliação da Qualidade no Ensino Superior. 7.º Congresso Nacional de Administração Pública. 2009. Brochado, A.; Oliveira-Brochado, F..
  110. Critérios para a determinação do Número de Componentes em Modelos Mistura de Regressão. XXIII Congresso Internacional de Economia Aplicada. 2009. Brochado, A.; Marins, F. V..
  111. Estudo da Eficiência dos Aeroportos Mundiais. XXIII Congresso Internacional de Economia Aplicada. 2009. Brochado, A..
  112. Uma Aplicação do Instrumento HEdPERF na Avaliação da Qualidade no Ensino Superior. JOCLAD 2009 - Jornadas de Classificação e Análise de Dados. 2009. Brochado, A.; Oliveira-Brochado, F..
  113. Determinantes da Eficiência no Sector Aeroportuário. JOCLAD 2009 - Jornadas de Classificação e Análise de Dados. 2009. Brochado, A..
  114. A European Perspective of Airports' Abuse of Dominant Position. 12th Air Transport Research Society World Conference. 2008. Brochado, A..
  115. A Utilização das Escalas SERVQUAL e SERVPERF na Avaliação da Qualidade do Serviço na Farmácia. XVIII Jornadas Luso-Espanholas de Gestão Científica. 2008. Brochado, A.; Faria, C..
  116. Determinantes da Procura de Desporto no Concelho de Guimarães. XVIII Jornadas Luso-Espanholas de Gestão Científica. 2008. Brochado, A.; Brito, P. Q.; Coelho, S..
  117. Segmentação de Mercado no Mercado dos Jeans. XV Jornadas de Classificação e Análise de Dados ? JOCLAD 2008. 2008. Brochado, A.; Marins, F. V.; Rodrigues, P..
  118. Comparing Alternative Instruments to measure Service Quality in Higher Education. Teaching and Learning 2008. 2008. Brochado, A..
  119. Identificação dos Determinantes da Procura de Desporto com Modelos de Escolha Discreta. XV Jornadas de Classificação e Análise de Dados ? JOCLAD 2008. 2008. Brochado, A.; Brito, P. Q.; Coelho, S..
  120. 246. Brochado, A., Correia, T. e Marques, R. (2008). Aplicação de Benchmarking nos Serviços de Água e de Águas Residuais. Portugueses9.º Congresso da Água. 2008. Brochado, A.; Marques, R.; Correira, T..
  121. Comparing the Performance of 28 Criteria to Determine the Number of Components in Mixture Regression Models. International Conference on Computational Statistics ? COMPSTAT 2008. 2008. Brochado, A.; Marins, F. V..
  122. Comparação da Eficiência dos Serviços de Água Portugueses por Métodos Fronteira. XIII Congresso da APDIO ? IO 2008. 2008. Brochado, A.; Marques, R.; Correira, T..
  123. Recovering Niche Markets in Mixture Regression Models. International Conference on Computational Statistics ? COMPSTAT 2008. 2008. Brochado, A.; Marins, F. V..
  124. Managerial Implications of HedPERF Results. Teaching and Learning 2008. 2008. Brochado, A.; Marques, R..
  125. Identificação dos Factores que Influenciam a Eficiência no Sector Aeroportuário. XIII Congresso da APDIO ? IO 2008. 2008. Brochado, A.; Marques, R..
  126. Avaliação do Desempenho de 5 Instrumentos da Medição da Qualidade no Ensino Superior. XVI Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística. 2008. Brochado, A.; Marques, R..
  127. Aplicação de Benchmarking aos Hospitais Portugueses através de Técnicas Paramétricas e Não Paramétricas. XIII Congresso da APDIO ? IO 2008. 2008. Brochado, A.; Marques, R..
  128. Critérios para Determinação do Número de Componentes em Modelos de Mistura. XVI Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística. 2008. Brochado, A.; Marins, F. V..
  129. Benchmarking the Performance of Portuguese Water Utilities. International Conference on Performance Assessment of Urban Infrastructure Services. 2008. Brochado, A.; Marques, R.; Correira, T..
Atividades

Orientação

Título / Tema
Papel desempenhado
Curso (Tipo)
Instituição / Organização
2021/12/09 - Atual Turismo e Mudança Social no Bairro de Alfama
Coorientador de Paulo Alexandre Marques
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2021/12/09 - Atual O setor das Fintech em Portugal: como o 5G pode impactar o desenvolvimento destes serviços
Orientador de Bruno Miguel Gomes Afonso
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2021/12/09 - Atual Social Support, Social Capital and Online Community E-Loyalty: An Empirical Study
Orientador de Li Bin
Management (Doutoramento)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2021/12/09 - Atual Post-90s Consumers’ Behavior of Mobile-Internet based Financial Product in China
Orientador de Da Shen
Management (Doutoramento)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2021/12/02 - Atual A influência do valor da marca na escolha do consumidor: Industria da moda
Orientador de Inês Sofia Pires Morais
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2021/12/02 - Atual Finanças comportamentais: Comportamento do investidor da geração Z
Orientador de António Luís Ventura Teles
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2021/12/02 - Atual Fatores motivadores no turismo de golfe: A influência dos campos de golfe na escolha do destino
Orientador de Carolina Henriques Micaelo de Sequeira Cristóvão
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2021/12/02 - Atual O papel das tecnologias na Tourism Experience - O caso da Geração Z
Orientador de Inês Luz Assis Fernandes
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2021/12/02 - Atual O impacto dos restaurantes com estrelas Michelin no desenvolvimento de Portugal como um destino gastronómico
Orientador de Hugo José Loureiro Martins
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2021/12/02 - Atual Qualidade de Serviço no Glamping
Orientador de Francisco Miguel Pinto Ramos
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2021/12/02 - Atual A qualidade do serviço dos principais Golf Courses em Portugal
Orientador de Tiago Nuno Jerónimo do Carmo
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2021/12/02 - Atual Compreensão das Motivações para a Adoção e Devolução de Animais de Companhia através da Teoria do Comportamento Planeado
Coorientador de Raquel Silva Soares Cabral Lopes
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2021/12/02 - Atual O papel das "celebrity endorsement" no setor de comida e bebida- Um estudo com as Gerações Y e Z
Orientador de Ana Maria Moura Simões
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2021/12/02 - Atual Influencia gastronómica nas escolhas turisticas
Orientador de Manuel Nunes da Silva Ribeiro Couto
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2021/12/02 - Atual Revisão de literatura sistemática - Robo Advisor
Orientador de Pedro Guilherme Teixeira Macedo
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2021/12/02 - Atual Tipos de Investidores: Comparação entre Millennials e Geração Z
Orientador de Beatriz Alexandra Pereira Faustino
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2021/12/02 - Atual A experiência do consumidor da Geração Y na hotelaria ao longo da jornada do consumidor
Orientador de Mafalda de Andrade Segurão Cardoso Neves
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2021/12/02 - Atual Determinantes de Compra Online no Mercado da Moda e o Impacto da Pandemia Covid-19
Orientador de Filipa Alves Ferreira
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2021/12/02 - Atual Como um movimento pode influenciar o engajamento no Instagram
Orientador de Beatriz Gouveia Cardoso
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2021/11/01 - Atual Uso de tecnologias de check-in e check-out em unidades hoteleiras de luxo
Orientador de Afonso Vaz de Barros Nunes Mendes
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2021/11/01 - Atual Qualidade de Serviço nos aeroportos- perspetiva europeia
Orientador de Inês da Silva Santos Teixeira
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2021/09/27 - Atual Cozinhas Virtuais: Um novo modelo de negócio na indústria da restauração.
Orientador de Carlota de Albuquerque Gouveia
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2021/03/26 - Atual A Experiência do Turista num Contexto Sustentável nos Hoteis Verdes
Orientador de Tomás Moreira Carvalhal
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2021/03/26 - Atual Determinantes de sucesso das ofertas iniciais de moedas.
Orientador de Guilherme Proença da Cunha Carvalho Portugal
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2020/12/01 - Atual Valorização dos atributos de um hotel citadino pelas gerações Millennial e Z: Uma abordagem através do Modelo de Escolha Discreta
Orientador de Ana Rita Polainas Nepomuceno
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2020/12/01 - Atual Plano de Negócio - "Handy"
Orientador de Pedro Vale Canais de Azevedo
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2020/12/01 - Atual A influência dos ratings da plataforma ICObench no sucesso das Initial Coin Offerings
Orientador de Mariana Isabel de Jesus Mergulhão
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2020/12/01 - Atual Sustentabilidade na Indústria de Cruzeiros: O Caso de Estudo de Empresas Cotadas
Orientador de Ana Lígia Vilela Mateus
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2020/12/01 - Atual Aceitação da tecnologia no Internet Banking: Uma perspetiva geracional
Orientador de José Francisco Ferreirinha Santa Bárbara
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2020/12/01 - Atual Existe congruência na imagem de marca (Açores) - Perspetiva dos stakeholders.
Orientador de Daniela Lourenço do Canto
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2020/12/01 - Atual Comércio Móvel: Motivações e Dinâmicas dos Comsumidores Online da Generação Z
Orientador de Joana Duarte Antunes Rufino
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2020/12/01 - Atual Hotéis Boutique: Um Estudo sobre a Qualidade do Serviço baseado na Análise de Avaliações Online
Orientador de Pedro Miguel Nunes de Gouveia e Cássio
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2019/12/01 - Atual ICO no setor imobiliário
Orientador de Sebastião de Almeida Tavares Pio Correia
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2015/10/30 - Atual Arrifana's Youth Hostel Concession
Orientador de Sara Pereira de Sousa Alho
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2015/10/30 - Atual Business Plan - Hotel
Orientador de Teresa Inês Lages Pereira de Lima
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2014/10/30 - Atual Internacionalização Hoteleira: Caso Grupo Pestana
Orientador de Pedro Valente da Silva
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2014/10/30 - Atual O cinema como meio de Comunicação Publicitária
Orientador de Ana Paula Silveira Costa
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2014/10/30 - Atual Brand Experience no sector de bebidas espirituosas
Orientador de Filipe Alexandre Ascenso Santos
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2013/10/30 - Atual Estratégia de melhoria da Experiência de Cliente através dos canais online.
Orientador de Nuno Miguel Pereira Pinto
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2013/10/30 - Atual Estudo do comportamento do consumidor de vestuário online.
Orientador de Maria Manuel Garcia dos Santos
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2013/10/30 - Atual Qual o papel do Trade Marketing numa empresa de FMCG e que melhorias poderão ser implementadas na mesma?
Coorientador de João Manso Preto Azevedo Mendes
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2013/10/30 - Atual Determinantes do Valor Da Marca no Sector Bancário em Portugal: Segmento de Particulares.
Orientador de Catarina Filipa da Costa Gomes e Baptista Crucho
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2013/10/30 - Atual Que futuro, compreender erros e implementar melhorias que levem a um crescimento sustentado e contínuo de uma área de negócio numa empresa a operar no mercado português.
Orientador de Inês Filipa Oliveira Monteiro
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2013/10/30 - Atual Influência da era da Economia da Experiência no fortalecimento do Brand Tribalism no sector do Surf.
Orientador de Mariana Macieira Durão de Melo Sereno
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2021/12/31 - 2021/12/31 PPP – A RISK APPROACH IN THE WATER SECTOR
Coorientador de Sónia Maria Chin Ah Lima
Management (Doutoramento)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2021/12/31 - 2021/12/31 Success Determinants of Initial Coin Offerings (ICOs)
Coorientador de José Campino
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2020/11/11 - 2021/11/30 Intervenções de Marketing Improvisadas em contexto de redes sociais e empresas de bebidas alcoólicas portuguesas. Estudo de caso da Licor Beirão e Super Bock.
Orientador de Patrícia Pinto da Costa
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2019/12/01 - 2020/12/17 A influência da comunicação nos Social Media no sucesso das Initial Coin Offerings (ICOs) no setor bancário
Orientador de Joana Sofia Silva Costa
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2019/12/31 - 2019/12/31 A Hospitalidade com um instrumento para a melhoria do serviço: um caso de estudo no contexto hospitalar
Orientador de Ana Sofia Almeida Lopes
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2019/12/31 - 2019/12/31 Volatilidade Procura Turística
Orientador de Alexandra Sofia Marinho Silva Mendes
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2019/01/14 - 2019/11/28 A Experiência de Enoturismo em Azeitão
Orientador de Maïté Leloup Sena
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2018/10/30 - 2019/11/26 Um Modelo do ComportamentoTurístico: imagem de destino, satisfação do turista e lealdade
Orientador de Virgínia Maria de Carvalho Dias Lopes Figo
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2018/10/30 - 2019/11/12 Qual a Satisfação de um Consumidor Sustentável? Caso de Estudo da Empresa The Bam and Boo
Orientador de Maria Madeira Martins Fernandes
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2019/02/11 - 2019/05/10 Situation analysis of Croatia as a touristic destination and suggestions for improvement
Orientador de Anamarija Dadic
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2018/12/31 - 2018/12/31 Consumer Experience and Satisfaction of Private Health Management Service Enterprises in China
Orientador de Xue Yufeng
iDBA (Doutoramento)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2018/12/31 - 2018/12/31 A SOCIAL CONTENT NETWORK PROPOSAL FOR WORLD FILMS: THREE ESSAYS ON THE TOPIC
Orientador de Fernando Governo
Digital Media (Doutoramento)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2018/06/07 - 2018/11/26 Parceiros no Vinho: A influência das ocasiões no comportamento de compra de vinho dos Millennials portugueses
Orientador de Sara Vaz de Barros Nunes Mendes
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2018/02/08 - 2018/11/26 DIMENSÕES DE UMA EXPERIÊNCIA BRUNCH
Orientador de Ricardo Alexandre Ferreira Martins
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2017/12/05 - 2018/11/26 Os Millennials Portugueses e a Intenção de Comportamento de Compra Verde: uma aplicação da Teoria do Comportamento Planeado
Orientador de Catarina Maria Jorge Godinho
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2017/12/05 - 2018/10/15 A imagem percepcionada do turismo em Lisboa: Estudo com recurso aos social media
Orientador de Margarida dos Santos Lourenço
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2017/12/31 - 2017/12/31 A scoping review: exploring the world of medical and wellness tourism
Orientador de Helena Rodrigues
Marketing (Doutoramento)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2015/10/30 - 2017/11/22 Caso Pedagógico: Óbidos, Lourinhã e o Place Marketing
Orientador de Filipa Sofia da Silva Pedro
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2015/10/30 - 2017/11/22 Business Plan for a Cultural Association
Orientador de Ana Carolina Pereira Valente
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2015/10/30 - 2016/11/30 O Impacto dos Social Media na Experiência Turística.Um estudo Cross Country
Orientador de Liliana da Silva Ladeira
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2015/10/30 - 2016/11/30 Tourism Experience and Sustainable Tourism: A nature-based tour activity in Portugal
Orientador de Jenny Manuel Padovani de Freitas Souto
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2015/10/30 - 2016/11/30 Plano de Negócio - Vila Calma, Turismo em Espaço Rural, S. Brás de Alportel
Orientador de Catarina Andrade Mendes de Oliveira
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2014/10/30 - 2016/11/24 Turismo Médico em Portugal e Estudo das Motivações Push and Pull
Orientador de Rita Sampaio Guimarães Soares de Albergaria
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2015/10/30 - 2016/11/02 Corporate Travel Management em Portugal - Humanização vs Automatização dos Serviços
Orientador de José Tiago Tavares de Oliveira
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2015/10/30 - 2016/11/02 Análise da Qualidade de Serviço Percecionada pelos Stakeholders em Hotéis Upscale
Orientador de Rita Gomes Amaral
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2015/10/30 - 2016/10/06 Establishment of a Distribution Network for Aqua Organic Cosmetics
Orientador de Simona Gumpert
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2014/10/30 - 2016/06/14 O Papel dos Social Media no Customer Engagement e Corporate Reputation em Empresas do Setor do Transporte Aéreo - Caso Tap e Easyjet
Orientador de João Carlos Pinto Santos
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2014/10/30 - 2015/12/11 Desenvolvimento Estratégico Internacional. Estudo de caso da empresa Sant'Anna
Orientador de Rita Isabel Martins Alves
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2013/10/30 - 2015/11/27 Marketing Plan for a New Brand of Leather Cases for Smartphones and Tablets
Orientador de Miguel Gonçalo Nunes Bento
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2014/10/30 - 2015/11/18 Analysis of Rubson Aero 360º Market Strategy
Orientador de Ana Margarida Rodrigues Freitas
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2013/10/30 - 2015/11/18 A Influência dos Cartões de Fidelização / Promoções Cruzadas na Fidelização a uma Insígnia da Grande Distribuição e dos Combustíveis.
Orientador de Rute Vieira Clemente
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2014/10/30 - 2015/11/12 Understanding Brand Equity on Financial Services: A study on the portuguese banking sector
Orientador de Miguel Maria Torres Alves de Sousa Rêgo
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2014/10/30 - 2015/11/03 Análise de Conteúdo de Informação na Social Media Facebook no Setor dos Festivais
Orientador de Ana Filipa Pereira da Silva
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2014/10/30 - 2015/11/03 Influência do Marketing Interno na Satisfação, Envolvimento e Compromisso Organizacional. Um estudo de caso no fast food alimentar
Orientador de Maria de Sá Gonçalves Matias Moreno
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2014/10/30 - 2015/10/27 Kreative Acts of Strategy (Kaos). A business plan for a new type of small consultancy
Orientador de Nina Silvia Wiegers
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2013/10/30 - 2015/10/21 The impact of Technological Amenities on Customer Experience in Upscale Hotels
Orientador de Ana Carina Freire Margarido
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2014/09/12 - 2015/09/17 Análise Diagnóstico ao processo de reaprovisionamento de Loja: forecast de vendas e MRP numa empresa de Retalho Alimentar
Orientador de Pedro Alexandre Ribeiro
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2013/10/30 - 2015/01/27 Avaliação da Brand Equity em Realidade de Fusão - Caso Zon Optimus
Orientador de Vanda Filipa Costa Dias
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2013/10/30 - 2015/01/21 A Análise do Consumidor de Jogos Sociais em Portugal
Orientador de João Pedro Martins Ventura da Cunha Calvão
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2013/10/30 - 2014/12/19 A Importância do Word-of-Mouth no Mercado dos Hostels - O caso do The Independente Hostel & Suites
Orientador de Filipa da Silva Lúcio Duarte Santos
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2013/10/30 - 2014/12/18 Redes de Cooperação Informal no Sector Vitivinícola: O caso dos "Douro Boys"
Orientador de Sónia Alexandra Afonso Vaz Pires
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2013/10/30 - 2014/11/26 Factores que Afectam a Satisfação e Fidelização do Consumidor: O caso dos programas de fidelização Continente/Galp Energia e Pingo Doce/BP
Orientador de Gonçalo Filipe Cardoso da Silva Marques
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2012/09/01 - 2014/06/26 "Lógica da Batata" Restaurante Business Plan
Orientador de Paulo Filipe Nascimento Raimundo
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2013/10/30 - 2014/06/17 O Impacto da Liberalização do Transporte Aéreo no Mercado Português - Low Costs Vs Companhias Regulares: TAP, Easyjet e Ryanair. Regulares
Coorientador de Amílcar Paulo Muchanga
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2013/10/30 - 2014/01/09 Evaluating CSR Perceived Image in Brazil and Portugal in the Food and Drug Retail Industry
Orientador de William Saung Woo Kang
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2012/09/01 - 2013/12/13 Sazonalidade no Turismo. Novos Desafios à Sustentabilidade - O caso prático do Troiaresort
Coorientador de Joana Lobo Machado Ribeiro e Castro
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2012/09/01 - 2013/12/13 The use of Smartphones and Mobile Devices - Understanding the use among gender and different ages
Orientador de Duarte Menano Figueiredo Pacheco de Carvalho
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2012/09/01 - 2013/12/12 Glampingexp: Glamping experience
Orientador de Cristina Maria Marques Pereira
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2012/09/01 - 2013/12/12 Online Marketing Communication for a small Guesthouse: Applied to the case of pension Sonntag
Coorientador de Janna Eva Sonntag
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2012/09/01 - 2013/12/11 Plano de Negócio "Tapas Algarvias"
Orientador de Rui Guerreiro Santos Vicente
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2012/09/01 - 2013/07/11 O Impacto do Marketing Social na Problemática dos Cães Abandonados em Portugal
Orientador de Ana Santos Ferreira Regalado
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2012/09/01 - 2013/07/02 A Eficácia da Publicidade - "Ballantine's"
Orientador de Miguel Maria Loureiro José de Mello
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2012/09/01 - 2013/06/26 The effect of Psychographics in Green Consumer Behavior. Are the Activists different?
Orientador de Nidia Rodrigues Gouveia Teiga
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2012/09/01 - 2013/06/26 The Decision Making Process of Consumers in Relation to Private Labels - The specific case of yogurts in Portugal
Orientador de Pedro Maria da Cunha Policarpo Ferreira Mendes
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2012/09/01 - 2013/06/20 Service Quality in Hostels
Orientador de Carlos Jorge Sousa Gameiro
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2011/09/01 - 2012/06/19 Os Determinantes da Avaliação da Qualidade de Serviço no Sector Funerário Português
Orientador de Patrícia Alexandra Fernandes de Sá
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal