Identificação
Identificação pessoal
- Nome completo
- Yuxin Ge
Nomes de citação
- Ge, Yuxin
Identificadores de autor
- Ciência ID
- C31C-EBB4-88D9
- ORCID iD
- 0000-0002-9971-7532
Moradas
- Department of Linguistics and English Language, Lancaster University, LA1 4YL , Lancaster, Lancashire, Reino Unido (Profissional)
Websites
Domínios de atuação
- Humanidades - Línguas e Literaturas - Linguística
Idiomas
Idioma | Conversação | Leitura | Escrita | Compreensão | Peer-review |
---|---|---|---|---|---|
Inglês | Utilizador proficiente (C2) | Utilizador proficiente (C2) | Utilizador proficiente (C2) | Utilizador proficiente (C2) | |
Chinês (Idioma materno) |
Formação
Grau | Classificação | |
---|---|---|
2024/09/30
Em curso
|
Linguistics (Doktor (PhD))
Lancaster University, Reino Unido
|
|
2021/09/30
Concluído
|
Applied Linguistics and Second Language Acquisition (Master)
University of Oxford, Reino Unido
|
Distinction |
2019/06/30
Concluído
|
Linguistics (Bachelor)
University College London Division of Psychology and Language Sciences Language and Speech Science Library, Reino Unido
|
Percurso profissional
Outros
Categoria Profissional Instituição de acolhimento |
Empregador | |
---|---|---|
2021/10 - Atual | PhD | Lancaster University, Reino Unido |
Projetos
Projeto
Designação | Financiadores | |
---|---|---|
2023/10/01 - Atual | Production and Perception in L2 speech learning
Bolseiro de Doutoramento
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Em curso
|
Produções
Publicações
Artigo em revista |
|
Poster em conferência |
|
Atividades
Apresentação oral de trabalho
Título da apresentação | Nome do evento Anfitrião (Local do evento) |
|
---|---|---|
2023/11/16 | Does perception training facilitate word learning? Evidence from L2 Portuguese | The Vienna Portuguese Linguistics workshop
University of Vienna (Vienna, Áustria)
|
2023/10/31 | Comparing online and offline measures of nonnative word learning: Evidence from cross-situational statistical learning | Lancaster University Phonetics Lab Meetings
Lancaster University (Lancaster, Reino Unido)
|
2023/07/14 | Does perception training facilitate word learning? Evidence from L2 Portuguese | L2 Portuguese @ Lancaster 2023
Lancaster University (Lancaster, Reino Unido)
|
2022/12/07 | The role of phonology in L2 word learning: Evidence from cross-situational statistical learning | Heritage Language 2 Consortium (HL2C) and Second Language Learning and Teaching (SLLAT) seminar
Lancaster University (Lancaster, Reino Unido)
|
2022/05 | Towards a systematic review of adult language learning of phonology | University of Tübingen Oberseminar “Linguistic Modeling and its Interfaces”
University of Tübingen (Tübingen, Alemanha)
|
Organização de evento
Nome do evento Tipo de evento (Tipo de participação) |
Instituição / Organização | |
---|---|---|
2023/07/13 - 2023/07/14 | L2 Portuguese @Lancaster is an international conference focusing on Portuguese as an additional language (L2, L3, L4, Ln).
We aim to bring together researchers and students from a variety of disciplines (linguistics, cognitive psychology, education,
neuroscience, etc.) who share an interest in the acquisition, processing or teaching of L2 Portuguese across the lifespan
and in a variety of settings (in the classroom and in the wild, face to face and in digital environments). (2023/07/13)
Conferência (Coorganizador)
|
Lancaster University, Reino Unido |