Identificação
            Identificação pessoal
- Nome completo
 - Yuxin Ge
 
Nomes de citação
- Ge, Yuxin
 
Identificadores de autor
- Ciência ID
 - C31C-EBB4-88D9
 - ORCID iD
 - 0000-0002-9971-7532
 
Endereços de correio eletrónico
- yge@fcsh.unl.pt (Profissional)
 
Moradas
- NOVA FCSH, Campolide campus, Colégio Almada Negreiros, Room 343, 1099-085, Lisbon, Lisbon, Portugal (Profissional)
 
Websites
- https://clunl.fcsh.unl.pt/en/team/ge-yuxin/ (Profissional)
 
Domínios de atuação
- Humanidades - Línguas e Literaturas - Linguística
 
Idiomas
| Idioma | Conversação | Leitura | Escrita | Compreensão | Peer-review | 
|---|---|---|---|---|---|
| Inglês | Utilizador proficiente (C2) | Utilizador proficiente (C2) | Utilizador proficiente (C2) | Utilizador proficiente (C2) | |
| Chinês (Idioma materno) | 
Formação
            | Grau | Classificação | |
|---|---|---|
| 
                                  2024/08/14 
                                 Concluído 
                               | 
                              Linguistics (Doktor (PhD))
                                  Lancaster University, Reino Unido 
                                 "Influence of phonology and individual differences in adults’ statistical word learning" (TESE/DISSERTAÇÃO) 
                               | 
                              |
| 
                                  2021/09/30 
                                 Concluído 
                               | 
                              Applied Linguistics and Second Language Acquisition (Master)
                                  University of Oxford, Reino Unido 
                                 "Exploring Speech Sound Acquisition in Adult Learners under a Discriminative Learning Model" (TESE/DISSERTAÇÃO) 
                               | 
                              Distinction | 
| 
                                  2019/07/01 
                                 Concluído 
                               | 
                              Linguistics (Bachelor)
                                  University College London, Reino Unido 
                               | 
                              First Class Honours | 
Percurso profissional
            Ciência
| Categoria Profissional Instituição de acolhimento  | 
                              Empregador | |
|---|---|---|
| 2024/10/01 - Atual | Pós-doutorado (Investigação) | Universidade Nova de Lisboa, Portugal | 
Docência no Ensino Superior
| Categoria Profissional Instituição de acolhimento  | 
                              Empregador | |
|---|---|---|
| 2022/10/01 - 2023/07/01 | Monitor (Docente Universitário) | Lancaster University, Reino Unido | 
Outros
| Categoria Profissional Instituição de acolhimento  | 
                              Empregador | |
|---|---|---|
| 2021/10 - 2024/08 | PhD student | Lancaster University, Reino Unido | 
| 2023/10/01 - 2024/07/31 | PhD student, research grant holder | Universidade Nova de Lisboa, Portugal | 
| 2023/01 - 2023/10 | Lancaster Camões Cátedra Administrator | Lancaster University, Reino Unido | 
Projetos
            Bolsa
| Designação | Financiadores | |
|---|---|---|
| 2025/06/01 - Atual | SPELL2 – Synchronizing Perceptual and Lexical Abilities in Second Language Acquisition
                                  HORIZON-WIDERA-2024-TALENTS-02-01 
                                 Bolseiro de Pós-Doutoramento
                                     
                              Universidade Nova de Lisboa Centro de Linguística, Portugal 
                                  | 
                              
                                  Em curso 
                               | 
                           
Projeto
| Designação | Financiadores | |
|---|---|---|
| 2023/10/01 - 2024/07 | Production and Perception in L2 speech learning
                                 
                                  Bolseiro de Doutoramento
                                    
                                  
                               | 
                              Fundação para a Ciência e a Tecnologia
                                  Em curso 
                               | 
                           
Produções
            Publicações
| Artigo em conferência | 
                                 
  | 
                           
| Artigo em revista | 
                                 
  | 
                           
| Poster em conferência | 
                                 
  | 
                           
| Pré-impressão | 
                                 
  | 
                           
Atividades
            Apresentação oral de trabalho
| Título da apresentação | Nome do evento Anfitrião (Local do evento)  | 
                           |
|---|---|---|
| 2024/02/09 | The effect of language experience on statistical word learning: An event-related potential study | NLT L2 Phonology Research Forum
                                  NOVA University Lisbon, Lancaster University, University of Toronto 
                               | 
                           
| 2023/12/14 | Cross-situational learning of L2 Portuguese: The effect of phonology, perception training, language background and age | NOVA-Lancaster Winter Retreat 2023
                                  CLUNL (Lisbon, Portugal) 
                               | 
                           
| 2023/12/14 | Individual differences in the L2 acquisition of tonal languages | NOVA-Lancaster Winter Retreat 2023
                                  CLUNL (Lisbon, Portugal) 
                               | 
                           
| 2023/12/14 | Processing of Portuguese and Turkish multiword expressions | NOVA-Lancaster Winter Retreat 2023
                                  CLUNL (Lisbon, Portugal) 
                               | 
                           
| 2023/12/14 | The perception- production link in L2 speech learning: Insights from study 1 of the ProPerL2 project | NOVA-Lancaster Winter Retreat 2023
                                  CLUNL (Lisbon, Portugal) 
                               | 
                           
| 2023/11/16 | Does perception training facilitate word learning? Evidence from L2 Portuguese | The Vienna Portuguese Linguistics workshop
                                  University of Vienna (Vienna, Áustria) 
                               | 
                           
| 2023/10/31 | Comparing online and offline measures of nonnative word learning: Evidence from cross-situational statistical learning | Lancaster University Phonetics Lab Meetings
                                  Lancaster University (Lancaster, Reino Unido) 
                               | 
                           
| 2023/07/14 | Does perception training facilitate word learning? Evidence from L2 Portuguese | L2 Portuguese @ Lancaster 2023
                                  Lancaster University (Lancaster, Reino Unido) 
                               | 
                           
| 2023/07/13 | Effects of perceptual training and cognitive aptitudes in the development of non-native speech perception abilities: Evidence from L2 Portuguese | L2 Portuguese @ Lancaster (L2P@L 2023)
                                  Lancaster University (Lancaster, Reino Unido) 
                               | 
                           
| 2022/12/07 | The role of phonology in L2 word learning: Evidence from cross-situational statistical learning | Heritage Language 2 Consortium (HL2C) and Second Language Learning and Teaching (SLLAT) seminar
                                  Lancaster University (Lancaster, Reino Unido) 
                               | 
                           
| 2022/05 | Towards a systematic review of adult language learning of phonology | University of Tübingen Oberseminar “Linguistic Modeling and its Interfaces”
                                  University of Tübingen (Tübingen, Alemanha) 
                               | 
                           
Organização de evento
| Nome do evento Tipo de evento (Tipo de participação)  | 
                              Instituição / Organização | |
|---|---|---|
| 2023/07/13 - 2023/07/14 | L2 Portuguese @Lancaster is an international conference focusing on Portuguese as an additional language (L2, L3, L4, Ln).
                                 We aim to bring together researchers and students from a variety of disciplines (linguistics, cognitive psychology, education,
                                 neuroscience, etc.) who share an interest in the acquisition, processing or teaching of L2 Portuguese across the lifespan
                                 and in a variety of settings (in the classroom and in the wild, face to face and in digital environments).  (2023/07/13)
                                  Conferência (Coorganizador) 
                               | 
                              Lancaster University, Reino Unido | 
