Artigo em conferência |
- Amador, Maria. "Characterization of the History of Science in Portuguese Textbooks". 2019.
- Amador, Maria. "A Cidade Educadora como espaço de inclusão. Estudo de caso do Município de Leiria". 2016.
- Amador, Maria. "Nature of Science, models and earth structure models: Portuguese prospective science teachers’ views". 2013.
10.5593/SGEM2013/BE5.V2/S22.015
- Amador, Maria. "The balance between the supply of Portuguese Higher Education Instutitions and the Emerging Challenges of
Sustainable Development: The Case of Automative Suppliers Industry". 2012.
- Amador, Maria. "The effectiveness of using videos within an elearning course of Geographical Information Systems". 2012.
- Amador, Maria. "Students’ Perceptions of the Implementations of Science Curriculum in Portugal: Rethinking Paths, Reinventing
Ways …". 2012.
10.13140/2.1.3303.2646
- Amador, Maria. "As Ciências da Terra nos currículos do Ensino Básico. Um estudo comparativo realizado com base numa amostra
de países". 2012.
- Amador, Maria. "The use of videos within GIS e-learning. An experience in an undergraduate program in Environmental Science".
2011.
- Amador, Maria. "Problems on the construction of visual narratives included in vídeo production for geotourism". 2011.
- Amador, Maria. "Sustainability Science and Higher Education: an Analysis of a Bologna Three Cycle System". 2011.
- Amador, Maria. "Sustainability Concerns on Project Assignments – a Study Carried out in an Undergraduate Programme on Environmental
Sciences". 2011.
- Amador, Maria. "A aprendizagem baseada na resolução de problemas como proposta metodológica para a Educação Ambiental". 2010.
- Amador, Maria. "Avaliação preliminar do contributo da divulgação, em ambiente escolar, do Património Geológico da região de
Leiria como motivação para a preservação dos Sistemas Naturais". 2006.
- Amador, Maria. "Historia de la Geología, formación de profesores y construcción de materiales didácticos. Presentación y discusión
de tres proyectos". 2004.
- Amador, Maria. "Contribuciones de la Historia de la Geología para el plan de actividades didácticas en el àmbito de la hidrogeología".
2002.
- Amador, Maria. "Origem, armazenamento e circulação de águas subterrâneas – um estudo exploratório das representações mentais
dos alunos". 1999.
|
Artigo em revista |
- Amador, Maria. "REFLEXÃO TEÓRICA SOBRE O PAPEL DA DOCÊNCIA UNIVERSITÁRIA E DA INVESTIGAÇÃO NA FORMAÇÃO DE UMA CIDADANIA SUSTENTÁVEL
EM TETE (MOÇAMBIQUE)". Finisterra (2019): https://revistas.rcaap.pt/finisterra/article/view/18637.
10.18055/FINIS18637
- Amador, Maria. "Education for sustainable development in higher education: evaluating coherence between theory and praxis".
Assessment & Evaluation in Higher Education (2015): https://www.researchgate.net/publication/277717749_Education_for_sustainable_development_in_higher_education_evaluating_coherence_between_theory_and_praxis.
10.1080/02602938.2015.1054783
- Pinto, M.S.; Amador, F.. "Discussing the age of the Earth in 1779 in Portugal". Geological Society Special Publication
310 (2009): 83-87. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-71949114703&partnerID=MN8TOARS.
10.1144/SP310.10
- Amador, Maria. "E-learning for the environment: The Universidade Aberta (Portuguese Open Distance University) experience in
the environmental sciences post-graduate courses". International Journal of Sustainability in Higher Education (2009):
10.1108/14676370910990701
- Amador, Maria. "O Ensino da Geologia nas escolas portuguesas, durante o século XIX e a primeira metade do século XX: reformas
curriculares e manuais escolares". Terrae Didatica (2008):
https://doi.org/10.20396/td.v3i1.8637473
- Oldroyd, D.; Amador, F.; Kozák, J.; Carneiro, A.; Pinto, M.. "The study of earthquakes in the hundred years following the
Lisbon earthquake of 1755". Earth Sciences History 26 2 (2007): 321-370. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-74949097661&partnerID=MN8TOARS.
- Amador, F.. "The 1755 Lisbon earthquake: Collections of eighteenth-century texts | O terramoto de Lisboa de 1755: Colecções
de textos do século XVIII". Historia, Ciencias, Saude - Manguinhos 14 1 (2007): 285-323. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-34248363272&partnerID=MN8TOARS.
10.1590/S0104-59702007000100014
|