???global.info.a_carregar???
Identification

Personal identification

Full name
Cristina Maria Fernandes Nunes
Gender
Female

Citation names

  • Nunes, Cristina

Author identifiers

Ciência ID
F01A-2691-DE34
Education
Degree Classification
2018/10/01 - 2021/03/02
Concluded
Educação (Doutoramento)
Major in Psicologia e Educação
Instituto Superior de Psicologia Aplicada, Portugal

Universidade Nova de Lisboa, Portugal
"Os discursos de género em Educação" (THESIS/DISSERTATION)
1998/07/20
Concluded
Gestão (Mestrado)
Major in Não Aplicável
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
1992/07/27
Concluded
Economia (Licenciatura)
Major in Não Aplicável
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
Outputs

Publications

Conference paper
  1. Martinho, Carla; Silvestre, Claudia; Luz, Carlos; Nunes, Cristina. "STATISTIC MOOC: A DESIGN PROPOSAL". Paper presented in 15th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, 2023.
    10.21125/edulearn.2023.2128
  2. Nunes, Cristina. "Educação para a Cidadania Global Pós-Covid19". Paper presented in 10º Encontro do CIED, Lisboa, 2021.
    Published
Conference poster
  1. Martinho, Carla A.; Cláudia Vasconcelos Silvestre; Ventura, Isabel; Luz, Carlos; Nunes, Cristina. Corresponding author: Martinho, Carla A.. "MOOC Statistics for All". Paper presented in The International Conference on Mathematical and Statistical physics, Computational science, Education and communication, (ICMSCE 2023), 2023.
Edited book
  1. Nunes, Cristina. Probabilidades e Estatística. Lisboa: Escolar Editora. 2022.
    Published
  2. Nunes, Crista. Análise de Dados. Madrid, Spain: Bubook. 2017.
    Published
  3. Nunes, Cristina. Probabilidades & Estatística. Lisboa, Portugal: Escolar Editora. 2011.
    Published
Journal article
  1. Nunes, Cristina. "Capital Humano e Desenvolvimento Económico". Economics and Business 25 (2018):
    Published
Newspaper article
  1. Antão, Mário; Nunes, Cristina; Silvestre, Cláudia; CALDEIRA, JOÃO; Martinho, Carla A.; Negas, Mário Carrilho. "Financial Literacy as a Strategic issue: A survey from Portuguese Higher Education Students", Journal of Business and Economics Review, 2022, https://doi.org/10.35609/jber.2022.7.2(3).