???global.info.a_carregar???
Identification

Personal identification

Full name
João Diogo Frazão Mota Padilla

Citation names

  • João Padilla
  • João Diogo Padilla

Author identifiers

Ciência ID
EB1E-7AC1-16EF
ORCID iD
0000-0002-5689-0909

Email addresses

  • joao-padilla@esel.pt (Professional)

Languages

Language Speaking Reading Writing Listening Peer-review
Portuguese (Mother tongue)
English
Education
Degree Classification
2023 - 2024
Concluded
Pedagogia do Ensino Superior (Pós-Graduação)
Universidade de Lisboa Instituto da Educação, Portugal
2010 - 2015
Concluded
Ciências Farmacêuticas (Mestrado integrado)
Universidade de Lisboa Faculdade de Farmácia, Portugal
Affiliation

Teaching in Higher Education

Category
Host institution
Employer
2022/02 - Current Invited Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Escola Superior de Enfermagem de Lisboa, Portugal
2020/02 - 2021/08 Invited Assistant (Polytechnic Teacher) Escola Superior de Enfermagem de Lisboa, Portugal

Others

Category
Host institution
Employer
2017/02 - Current Consultor & Formador 4Choice Health Consultancy, Portugal
Projects

Grant

Designation Funders
2025 - Current InfPrev4frica - Capacitating Sub-Saharan African HEIs to educate Nursing Students for Sustainable and Innovative Infection Prevention and Control practices
101083108
Researcher
Erasmus Plus
Ongoing
Outputs

Publications

Conference abstract
  1. João Diogo Padilla; Marta Mateus de Almeida; Carla Nascimento; Cássio Cabral Santos; Couvaneiro, João; Mara Pereira Guerreiro. "ChatGPT for review of multiple-choice question quality: A pilot evaluation using the INOValiar consolidated list". Paper presented in FUTURES 2025, Lisboa, 2025.
Conference paper
  1. Padilla, João; Nascimento, Carla; Pereira Guerreiro, Mara. "Flipped classroom: views of undergraduate nursing students". Paper presented in 13th International Conference on Education and New Learning Technologies, 2021.
    Published • 10.21125/edulearn.2021.0781
  2. Padilla, João; Nascimento, Carla; Guerreiro, Mara. ""É para isso que servem as aulas teóricas": preferência dos estudantes de enfermagem sobre a sala de aula invertida no curso de licenciatura". Paper presented in 7º Congresso Nacional de Práticas Pedagógicas no Ensino Superior (CNaPPES.21), Online, 2021.
    Published
Conference poster
  1. Maria do Rosário Pinto; João Diogo Padilla; Pereira, Mariana; Cristiana Furtado Firmino; Bacatum, Cláudia; Eulália Novais. "Inov@U – Lisbon Centre of Excellence for Pedagogical Innovation". Paper presented in 32nd Florence Network Annual Meeting, 2025.
Journal article
  1. João Padilla; Marta Mateus de Almeida; Carla Nascimento; Mara Pereira Guerreiro. "INOValiar: lista consolidada de critérios de qualidade de questões de escolha múltipla na avaliação de aprendizagens". Revista Meta: Avaliação (2025): https://doi.org/10.22347/2175-2753v17i54.5021.
    10.22347/2175-2753v17i54.5021
Activities

Oral presentation

Presentation title Event name
Host (Event location)
2025/07/09 ChatGPT for review of multiple-choice question quality: A pilot evaluation using the INOValiar consolidated list FUTURES 2025
(Lisboa, Portugal)
2022/07/14 INOValiar: desenvolvimento de uma ferramenta de apoio a provas de avaliação com questões de escolha múltipla de resposta única 8º Congresso Nacional de Práticas Pedagógicas no Ensino Superior (CNaPPES.22)
(Coimbra, Portugal)
2021/11/11 Conceção de um modelo de melhoria contínua de provas de escolha múltipla para avaliação sumativa IV Congresso Internacional Desafios da Qualidade em Instituições de Ensino Superior
(Online, Portugal)
2021/07 Flipped classroom: views of undergraduate nursing students 13th International Conference on Education and New Learning Technologies
(Palma de Mallorca & online, Spain)
2021/07 "É para isso que servem as aulas teóricas": preferência dos estudantes de enfermagem sobre a sala de aula invertida no curso de licenciatura 7º Congresso Nacional de Práticas Pedagógicas no Ensino Superior (CNaPPES.21)
(Online, Portugal)

Supervision

Thesis Title
Role
Degree Subject (Type)
Institution / Organization
2024 - Current Med2Care - Ferramenta para redução dos erros de medicação na população pediátrica
Co-supervisor
Escola Superior de Enfermagem de Lisboa, Portugal

Event participation

Activity description
Type of event
Event name
Institution / Organization
2024/12/09 - Current Estratégias de ensino aprendizagem mobilizando software específico
Workshop
Curso de desenvolvimento de competências pedagógicas
Escola Superior de Enfermagem de Lisboa, Portugal
2024/05/07 - Current Avaliação de estudantes através de questões de escolha múltipla
Workshop
Universidade Portucalense Infante Dom Henrique, Portugal
2025/01/24 - 2025/01/30 Gamefication e game-Based learning no ensino superior
Workshop
Egas Moniz School of Health & Science, Portugal
2024/02/15 - 2024/03/04 Mentimeter (da teoria à prática)
Workshop
Escola Superior de Enfermagem de Lisboa, Portugal

Committee member

Activity description
Role
Institution / Organization
2025 - Current VisuMed 5G — Visualização imersiva de modelos médicos 3D com realidade virtual e tecnologia 5G (Projeto financiado pela AMA)
Member
Escola Superior de Enfermagem de Lisboa, Portugal
2025 - Current Inov@U - Centro de Excelência de Inovação Pedagógica de Lisboa (Projeto financiado pelo PRR)
Member
Universidade de Lisboa (Reitoria), Portugal

Escola Superior de Enfermagem de Lisboa, Portugal

Instituto Politécnico de Lisboa, Portugal
2023 - Current Gabinete de Apoio ao e-Learning (GA-eL)
Member
Escola Superior de Enfermagem de Lisboa, Portugal

Course / Discipline taught

Academic session Degree Subject (Type) Institution / Organization
2024 - Current Aprender ao Longo da Vida Enfermagem (Licenciatura) Escola Superior de Enfermagem de Lisboa, Portugal
2020 - Current Farmacologia e Terapêutica Medicamentosa Enfermagem (Licenciatura) Escola Superior de Enfermagem de Lisboa, Portugal

Interview (tv / radio show)

Program Topic
2025 - Current Podcast - 5 minutos de pedagogia com... Sala de aula invertida
Distinctions

Other distinction

2025 Embaixador ESEL — Projeto Observar & Aprender