???global.info.a_carregar???
Joao Paulo Samartinho. Concluiu o(a) Doutoramento em Gestão em 2014 pelo(a) Universidade de Évora Instituto de Investigação e Formação Avançada.
Identification

Personal identification

Full name
João Paulo Rodrigues da Silva Samartinho

Citation names

  • Samartinho, João

Author identifiers

Ciência ID
D81E-93C2-552E
ORCID iD
0000-0001-9049-1234
Education
Degree Classification
2014
Concluded
Gestão (Doutoramento)
Major in Sem especialidade
Universidade de Évora Instituto de Investigação e Formação Avançada, Portugal
"E-Liderança: Um modelo de competências e de boas-práticas para os líderes de projectos em ambientes Learning Managemente System" (THESIS/DISSERTATION)
Affiliation

Teaching in Higher Education

Category
Host institution
Employer
1990/11/01 - Current Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Santarém, Portugal
Instituto Politécnico de Santarém Escola Superior de Gestão e Tecnologia de Santarém, Portugal
Outputs

Publications

Conference paper
  1. Samartinho, João. "Virtual leadership in intercontinental projects: a case study of the University of Santiago lms platform as an educational strategy". 2019.
  2. Samartinho, João. "Virtual leadership in intercontinental projects: a case study of the University of Santiago lms platform as an educational strategy". 2019.
  3. Castelo, Micael; Martins, Luís; Ribeiro, Jorge; Samartinho, João. "Getting Started MOOC Project for Enterprises". 2017.
  4. Moreira, Bernardo; Reguinga, Bernardo; Samartinho, João. "MOOC - Massive Open Online Course Instalação do Android Studio". 2017.
  5. Neves, Jesus; Neto, Joaquim; Samartinho, João; Pereira, Maria Emília. "Massive open online courses (MOOC): Business English". 2017.
  6. Bildrau, Andreea; Sá, Cátia; Santos, Susana; Samartinho, João. "MOOC para Todos - EXCEL para Principiantes". 2017.
  7. Patusco, Pedro; Bernardino, Pedro; Samartinho, João. "E-Learning-Um modelo para cursos online:projeto de apoio ao software Carsoft". 2017.
  8. Patusco, Pedro; Bernardino, Pedro; Samartinho, João. "E-Learning-Um modelo para cursos online:projeto de apoio ao software Carsoft". 2017.
  9. Moreira, Bernardo; Reguinga, Bernardo; Samartinho, João. "MOOC - Massive Open Online Course Instalação do Android Studio". 2017.
  10. Neves, Jesus; Neto, Joaquim; Samartinho, João; Pereira, Maria Emília. "Massive open online courses (MOOC): Business English". 2017.
  11. Castelo, Micael; Martins, Luís; Ribeiro, Jorge; Samartinho, João. "Getting Started MOOC Project for Enterprises". 2017.
  12. Bildrau, Andreea; Sá, Cátia; Santos, Susana; Samartinho, João. "MOOC para Todos - EXCEL para Principiantes". 2017.
  13. Samartinho, João; Silva, Paulo; Faria, Jorge. "Good practices in virtual leadership – the e-3cs rule (communication, trust and coordination)". 2014.
  14. Samartinho, João; Silva, Paulo; Faria, Jorge. "Good practices in virtual leadership – the e-3cs rule (communication, trust and coordination)". 2014.
  15. Samartinho, João; Faria, Jorge; Silva, Paulo. "Modelo de compreensão das competências específicas e características da e-liderança (e-leadership) em ambientes de gestão de aprendizagem (lms – learning management System)". 2013.
  16. Samartinho, João. "Liderança Virtual (e-Leadership) MODoCOMPETE e-LÍDER: Estudo Delphi com Q-Sort sobre a compreensão de competências específicas e características em e-Liderança". 2013.
  17. Samartinho, João; Faria, Jorge; Silva, Paulo. "Modelo de compreensão das competências específicas e características da e-liderança (e-leadership) em ambientes de gestão de aprendizagem (lms – learning management System)". 2013.
  18. Samartinho, João. "Liderança Virtual (e-Leadership) MODoCOMPETE e-LÍDER: Estudo Delphi com Q-Sort sobre a compreensão de competências específicas e características em e-Liderança". 2013.
  19. Samartinho, João; Silva, Paulo; Faria, Jorge. "e-Liderança:um processo de influência social mediado por tecnologia. O papel do e-Líder na transição das equipas face-to-face (f2f) para equipes virtuais (e-Teams)". 2012.
  20. Samartinho, João; Silva, Paulo; Faria, Jorge. "e-Liderança – Revisão de Literatura, Desafios e Orientações Futuras". 2012.
  21. Samartinho, João; Silva, Paulo; Faria, Jorge. "e-Liderança – Revisão de Literatura, Desafios e Orientações Futuras". 2012.
  22. Samartinho, João; Silva, Paulo; Faria, Jorge. "e-Liderança:um processo de influência social mediado por tecnologia. O papel do e-Líder na transição das equipas face-to-face (f2f) para equipes virtuais (e-Teams)". 2012.
Journal article
  1. Samartinho, João Paulo; Potes Barbas, Maria; Santos Rocha, Rita; Leal, Susana. "EDITORIAL: International Congress of UI_IPS - Part II". (2020): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/19263.
  2. Samartinho, Ana Catarina; Novo, Cristina; Samartinho, Joao. "Trabalho Colaborativo @ Distância em Tempos de Pandemia: Uma Solução de Inclusão no 1.º Ciclo para Alunos com Necessidades Específicas". (2020): https://revistas.rcaap.pt/interaccoes/article/view/21092.
    10.25755/int.21092
  3. Samartinho, Ana Catarina; Novo, Cristina; Samartinho, João. "Digital Educational Resources as facilitators of digital transition in time of pandemic: a strategy for the inclusion of pupils with Specific Needs in the 1ºCEB". (2020): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/21970.
    10.25746/ruiips.v8.i4.21970
  4. Zabolotnic, Calin; Diallo, Mamadou Saikou; Honrado, Nuno; Cabral, Sílvia; Bento, Fernando; Samartinho, João. "MOOC: Getting Started whit Trello". (2020): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/21982.
    10.25746/ruiips.v8.i4.21982
  5. Samartinho, João Paulo; Potes Barbas, Maria; Santos Rocha, Rita; Leal, Susana. "EDITORIAL: Congresso Internacional da UI_IPS – Parte II". (2020): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/19263.
    10.25746/ruiips.v7.i2.19263
  6. Sá, Gulherme Alves de; Silva, João; Alves, Luís; Rosa, Marco; Bento, Fernando; Samartinho, João. "Freshsales Introduction MOOC". (2020): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/21989.
    10.25746/ruiips.v8.i4.21989
  7. Parreira, Diana; Correia, Filipe; Silva, José; Meneses, Luís; Bento, Fernando Bento; Samartinho, João. "MOOC – Introduction to Odoo". (2020): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/21979.
    10.25746/ruiips.v8.i4.21979
  8. Samartinho, João; Barradas, Cláudio. "EDITORIAL: Digital Transformation and Information Technologies in Pandemic Times". (2020): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/21965.
    10.25746/ruiips.v8.i4.21965
  9. Nogueira, Diogo Rafael; Caneira, Francisco Daniel; Agostinho, João Pedro; Esteves, Tiago José; Bento, Fernando; Samartinho, João. "MOOC – Open Project User Guide". (2020): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/21984.
    10.25746/ruiips.v8.i4.21984
  10. Ribeiro, Ricardo; Silva, Ricardo; Ramos, Cláudio; Carvalho, Leonardo; Bento, Fernando; Samartinho, João. "Creating a report in Jasper Reports Server". (2020): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/21986.
    10.25746/ruiips.v8.i4.21986
  11. Murça, Bruno Miguel; Hervet, Cláudio José; Pilté, Marta de Sousa; Mota, Pedro Manuel; Bento, Fernando; Samartinho, João. "Project “MOOC: Introduction to Git”, solutions for professional training in time of pandemic". (2020): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/21985.
    10.25746/ruiips.v8.i4.21985
  12. Castro, André Filipe; Silva, José Miguel; Pina Nunes, Manuel Maria; Neves, Rui Pedro; Bento, Fernando; Samartinho, João. "MOOC: Getting started with Alfresco – Installing Alfresco using Docker". (2020): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/21981.
    10.25746/ruiips.v8.i4.21981
  13. Ferreira, André; Cabral, Bernardo; Silva, Bruno; Bento, Fernando; Samartinho, João. "SuiteCRM". (2020): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/21987.
    10.25746/ruiips.v8.i4.21987
  14. Samartinho, João; Sequeira, João; Duarte, Mário; Neves, Hugo. "Entrepreneurship & Innovation - MOOC for Professionals". (2019): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/18317.
  15. Samartinho, João; São João, Ricardo. "Virtual leadership in intercontinental projects:a case study of the University of Santiago lms platform as an educational strategy". (2019): http://hdl.handle.net/10400.15/2769.
  16. Samartinho, Joao; Ruivo, Paula. "EDITORIAL: UI_IPS International Congress - Part I". (2019): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/18283.
  17. Samartinho, João; São João, Ricardo. "Virtual leadership in intercontinental projects:a case study of the University of Santiago LMS platform as an educational strategy". (2019): http://hdl.handle.net/10400.15/2741.
  18. Samartinho, João; Tavares, João; Naki, Rossana; Carvoeiro, Rui; Madeira, João; Tordo, Fábio; Barreiras, João; et al. "MOOC JAVA Project". (2019): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/18315.
  19. Samartinho, João; Caixinha, Ruben; Silva, Micael; Vedor, Carlos. "MOOC Project: XML For Everyone". (2019): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/18318.
  20. Samartinho, João; Sequeira, João; Duarte, Mário; Neves, Hugo. "Empreendedorismo e Inovação - MOOC para Profissionais". (2019): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/18317.
    10.25746/ruiips.v7.i1.18317
  21. Samartinho, João; Caixinha, Ruben; Silva, Micael; Vedor, Carlos. "Projeto MOOC: XML For Everyone". (2019): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/18318.
    10.25746/ruiips.v7.i1.18318
  22. Samartinho, Joao; Ruivo, Paula. "EDITORIAL: Congresso Internacional da UI_IPS – Parte I". (2019): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/18283.
    10.25746/ruiips.v7.i1.18283
  23. Samartinho, João; Tavares, João; Naki, Rossana; Carvoeiro, Rui; Madeira, João; Tordo, Fábio; Barreiras, João; et al. "MOOC JAVA Project". (2019): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/18315.
    10.25746/ruiips.v7.i1.18315
  24. Samartinho, João; São João, Ricardo. "Virtual leadership in intercontinental projects:a case study of the University of Santiago lms platform as an educational strategy". (2019): http://hdl.handle.net/10400.15/2769.
  25. Samartinho, João; São João, Ricardo. "Virtual leadership in intercontinental projects:a case study of the University of Santiago LMS platform as an educational strategy". (2019): http://hdl.handle.net/10400.15/2741.
  26. Linhares, Elisabete; Branco, Neusa; Samartinho, Joao. "Editorial". (2018): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/16102.
  27. Linhares, Elisabete; Branco, Neusa; Samartinho, Joao. "Editorial: O contexto de formação inicial de Professores e Educadores". (2018): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/16102.
    10.25746/ruiips.v6.i1.16102
  28. Blidaru, Andreea; Sá, Cátia; Santos, Susana; Samartinho, João. "MOOC PARA TODOS – EXCEL PARA PRINCIPIANTES MOOC for All – Excel for Beginners". (2017): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/14512.
  29. Samartinho, João; Leal, Susana. "EDITORIAL: WORKSHOP DE ARTIGOS CIENTÍFICOS E PROJETOS DA UI-IPS 2017". (2017): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/14488.
  30. Neves, Jesus Adriano; Neto, Joaquim; Samartinho, João; Pereira, Maria Emília. "MASSIVE OPEN ONLINE COURSES (MOOC): BUSINESS ENGLISH". (2017): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/14508.
  31. Patusco, Pedro; Bernardino, Pedro; Samartinho, João. "ELEARNING – UM MODELO PARA CURSOS ONLINE: PROJETO DE APOIO AO SOFTWARE CARSOFT eLearning – Online Course: Support Project to the Software Program CarSoft". (2017): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/14511.
  32. Moreira, Bernardo; Reguinga, Bernardo; Samartinho, João. "MOOC - MASSIVE OPEN ONLINE COURSE: INSTALAÇÃO DO ANDROID STUDIO MOOC - Massive Open Online Course: Android Studio Installation". (2017): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/14507.
  33. Moreira, Bernardo; Reguinga, Bernardo; Samartinho, João. "MOOC - MASSIVE OPEN ONLINE COURSE: INSTALAÇÃO DO ANDROID STUDIO MOOC - Massive Open Online Course: Android Studio Installation". (2017): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/14507.
    10.25746/ruiips.v5.i2.14507
  34. Samartinho, João; Leal, Susana. "EDITORIAL: WORKSHOP DE ARTIGOS CIENTÍFICOS E PROJETOS DA UI-IPS 2017". (2017): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/14488.
    10.25746/ruiips.v5.i2.14488
  35. Neves, Jesus Adriano; Neto, Joaquim; Samartinho, João; Pereira, Maria Emília. "MASSIVE OPEN ONLINE COURSES (MOOC): BUSINESS ENGLISH". (2017): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/14508.
    10.25746/ruiips.v5.i2.14508
  36. Patusco, Pedro; Bernardino, Pedro; Samartinho, João. "ELEARNING – UM MODELO PARA CURSOS ONLINE: PROJETO DE APOIO AO SOFTWARE CARSOFT eLearning – Online Course: Support Project to the Software Program CarSoft". (2017): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/14511.
    10.25746/ruiips.v5.i2.14511
  37. Blidaru, Andreea; Sá, Cátia; Santos, Susana; Samartinho, João. "MOOC PARA TODOS – EXCEL PARA PRINCIPIANTES MOOC for All – Excel for Beginners". (2017): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/14512.
    10.25746/ruiips.v5.i2.14512
  38. Samartinho, João; Faria, Jorge; Silva, Paulo. "Model for the perception of the specific e-leadership skills and features in learning management systems environments". (2015): http://hdl.handle.net/10400.15/1273.
  39. Samartinho, João; Faria, Jorge; Silva, Paulo Resende. "MODEL FOR THE PERCEPTION OF THE SPECIFIC E-LEADERSHIP SKILLS AND FEATURES IN LEARNING MANAGEMENT SYSTEMS ENVIRONMENTS". (2015): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/14345.
  40. Samartinho, João; Faria, Jorge; Silva, Paulo. "Model for the perception of the specific e-leadership skills and features in learning management systems environments". (2015): http://hdl.handle.net/10400.15/1273.
  41. Samartinho, João; Faria, Jorge; Silva, Paulo Resende. "MODEL FOR THE PERCEPTION OF THE SPECIFIC E-LEADERSHIP SKILLS AND FEATURES IN LEARNING MANAGEMENT SYSTEMS ENVIRONMENTS". (2015): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/14345.
    10.25746/ruiips.v3.i1.14345
  42. Silva, Paulo; Nascimento, João; Samartinho, João. "Project Management Simulation Portal: Proposal, Features and Construction Process". (2013): http://hdl.handle.net/10174/10788.
  43. Nascimento, João; Resende da Silva, Paulo; Samartinho, João. "Construction of a Web-based Project Management Simulator: Proposal, Process and Features". (2013): http://hdl.handle.net/10174/10579.
Thesis / Dissertation
  1. Samartinho, Marta Maria Duarte. "Prevalence of stroke and transient ischemic attack in Takayasu’s arteritis : a systematic review". Master, 2015. http://hdl.handle.net/10451/25920.
  2. Samartinho, João Paulo Rodrigues da Silva. "E-liderança: um modelo de competências e de boas-práticas para os líderes de projetos em ambientes learning management system". PhD, 2014. http://hdl.handle.net/10174/13056.
  3. Samartinho, João Paulo Rodrigues da Silva. "E-liderança: um modelo de competências e de boas-práticas para os líderes de projetos em ambientes learning management system". PhD, 2014. http://hdl.handle.net/10174/13056.
  4. Nascimento, João António Marujo do. "Ensino assistido por computador: construçaõ de um simulador de gestão de projectos". Master, 2009. http://hdl.handle.net/10174/20949.

Other

Other output
  1. Samartinho, João; Leal, Susana. 2017. Editorial:Workshop de artigos científicos e projetos da UI-IPS 2017. Editorial de Workshop de artigos científicos e projetos da UI-IPS 2017. http://hdl.handle.net/10400.15/2128.
  2. Samartinho, João; Leal, Susana. 2017. Editorial:Workshop de artigos científicos e projetos da UI-IPS 2017. Editorial de Workshop de artigos científicos e projetos da UI-IPS 2017. http://hdl.handle.net/10400.15/2128.
  3. Samartinho, João; Silva, Paulo; Faria, Jorge. 2014. Good practices in virtual leadership – the e-3cs rule (communication, trust and coordination). Studies conducted under a doctorate programme, aiming at designing a Skills and Good Practices Model in e-leadership, clearly identified, from literature review, eDelphi study and further analysis of the results obtained from an interview Focus Group, a set of items linked to e-Leaders specific skills and good practices required in the process of collaborative learning within virtual teams ( e- Te. http://hdl.handle.net/10174/14253.
  4. Samartinho, João; Silva, Paulo; Faria, Jorge. 2014. Good practices in virtual leadership – the e-3cs rule (communication, trust and coordination). Studies conducted under a doctorate programme, aiming at designing a Skills and Good Practices Model in e-leadership, clearly identified, from literature review, eDelphi study and further analysis of the results obtained from an interview Focus Group, a set of items linked to e-Leaders specific skills and good practices required in the process of collaborative learning within virtual teams ( e- Te. http://hdl.handle.net/10174/14253.
  5. Samartinho, João; Faria, Jorge; Resende da Silva, Paulo. 2013. MODELO DE COMPREENSÃO DAS COMPETÊNCIAS ESPECÍFICAS E CARACTERÍSTICAS DA E-LIDERANÇA (E-LEADERSHIP) EM AMBIENTES DE GESTÃO DE APRENDIZAGEM LMS – LEARNING MANAGEMENT SYSTEM).. Este artigo apresenta uma proposta de Modelo de compreensão das competências específicas e características da eLiderança em ambientes de gestão de aprendizagem LMS, utilizado para a transposição de equipas tradicionais para equipas virtuais. É feito um enquadramento baseado na revisão de literatura sobre o paradigma e-Liderança e sua relação com as equipas virtuais com a identificação de competênc. http://hdl.handle.net/10174/10613.
  6. Nascimento, João; Silva, Paulo Resende da; Samartinho, João. 2013. Construction of a Web-based Project Management Simulator: Proposal, Process and Features. This paper proposes a model of a simulation system of Project Management based on the Web environment (Project Management Virtual Environment - PMVE), its features, and the process of its construction. This system aims to support the process of teaching/learning the subject of project management. When compared with other work in this field, there are two aspects that standout: the use of the Web t. http://hdl.handle.net/10174/14263.
  7. Nascimento, João; Silva, Paulo Resende da; Samartinho, João. 2013. Construction of a Web-based Project Management Simulator: Proposal, Process and Features. This paper proposes a model of a simulation system of Project Management based on the Web environment (Project Management Virtual Environment - PMVE), its features, and the process of its construction. This system aims to support the process of teaching/learning the subject of project management. When compared with other work in this field, there are two aspects that standout: the use of the Web t. http://hdl.handle.net/10174/14263.
  8. Samartinho, João; Faria, Jorge; Resende da Silva, Paulo. 2013. MODELO DE COMPREENSÃO DAS COMPETÊNCIAS ESPECÍFICAS E CARACTERÍSTICAS DA E-LIDERANÇA (E-LEADERSHIP) EM AMBIENTES DE GESTÃO DE APRENDIZAGEM LMS – LEARNING MANAGEMENT SYSTEM).. Este artigo apresenta uma proposta de Modelo de compreensão das competências específicas e características da eLiderança em ambientes de gestão de aprendizagem LMS, utilizado para a transposição de equipas tradicionais para equipas virtuais. É feito um enquadramento baseado na revisão de literatura sobre o paradigma e-Liderança e sua relação com as equipas virtuais com a identificação de competênc. http://hdl.handle.net/10174/10613.
  9. Samartinho, João; Resende da Silva, Paulo; Faria, Jorge. 2012. e-Liderança: um processo de influência social mediado por tecnologia. O papel do e-Líder na transição das equipas face-to-face (f2f) para equipes virtuais (e-Teams). O Paradigma emergente da e-Liderança enquadra-se por um lado no processo de influência social mediado por tecnologias que envolve a relação recursiva entre e-Liderança e tecnologia na transposição de equipas tradicionais face-to-face (f2f) para equipas virtuais (e-Teams), por outro lado encontra-se orientado para o papel da estruturação social das relações de liderança em contextos virtuais colabo. http://hdl.handle.net/10400.15/730.
  10. Samartinho, João; Resende da Silva, Paulo; Faria, Jorge. 2012. e-Liderança – Revisão de Literatura, Desafios e Orientações Futuras. Este artigo apresenta uma revisão de literatura sobre o paradigma emergente e-Leadership (e-Liderança). Esta revisão encontra-se orientada para a compreensão do significado do termo e-Liderança e para seu o enquadramento com base no processo de influência social mediado por tecnologias que envolve a relação recursiva entre e-Liderança e tecnologia na transposição de equipas tradicionais face-to-fa. http://hdl.handle.net/10400.15/729.
  11. Samartinho, João; Resende da Silva, Paulo; Faria, Jorge. 2012. e-Liderança: um processo de influência social mediado por tecnologia. O papel do e-Líder na transição das equipas face-to-face (f2f) para equipes virtuais (e-Teams). O Paradigma emergente da e-Liderança enquadra-se por um lado no processo de influência social mediado por tecnologias que envolve a relação recursiva entre e-Liderança e tecnologia na transposição de equipas tradicionais face-to-face (f2f) para equipas virtuais (e-Teams), por outro lado encontra-se orientado para o papel da estruturação social das relações de liderança em contextos virtuais colabo. http://hdl.handle.net/10400.15/730.
  12. Samartinho, João; Resende da Silva, Paulo; Faria, Jorge. 2012. e-Liderança – Revisão de Literatura, Desafios e Orientações Futuras. Este artigo apresenta uma revisão de literatura sobre o paradigma emergente e-Leadership (e-Liderança). Esta revisão encontra-se orientada para a compreensão do significado do termo e-Liderança e para seu o enquadramento com base no processo de influência social mediado por tecnologias que envolve a relação recursiva entre e-Liderança e tecnologia na transposição de equipas tradicionais face-to-fa. http://hdl.handle.net/10400.15/729.
  13. Nascimento, João; Silva, Paulo; Samartinho, João. 2009. Simulador de gestão de projectos. Poster. http://hdl.handle.net/10400.15/93.
  14. Nascimento, João; Silva, Paulo; Samartinho, João. 2009. Simulador de gestão de projectos. Poster. http://hdl.handle.net/10400.15/93.
Activities

Oral presentation

Presentation title Event name
Host (Event location)
2019/10/10 Samartinho, J. (Out., 2019). Virtual leadership in intercontinental projects: a case study of the University of Santiago lms platform as an educational strategy Comunicação apresentada na 7th edition of the Annual International Scientific Conference : Science and education in globalization (SCEDU' 2019), Panevežys, Lithuania. http://hdl.handle.net/10400.15/2736 Editor version: https://scedu2019.weebly.com/programme.html 7th Annual International Scientific Conference “Science and Education in Globalization (SCEDU´2019)”
Panavèzys University of Applied Sciences - Panavèzys , Lithuania (Panavèzys, Lithuania)
2019/04/11 Best Practices in eLearning: The virtual leadership model International Week - Dennis Gabor College, Budapest - Hungary (8-12April2019)
Dennis Gabor College, Budapest - Hungary (Budapest, Hungary)

Supervision

Thesis Title
Role
Degree Subject (Type)
Institution / Organization
2018/11/10 - 2019/10/25 As Tecnologias Móveis como Recursos Didáticos para o Ensino e Aprendizagem da Língua Inglesa. Estudo de Caso: (Exploratório) Professores e Alunos do 3º Ciclo do Liceu (A) e Escola Secundária (B).
Supervisor
Mestrado em Pedagogia (Master)
Universidade de Santiago, Cape Verde
2018/11/10 - 2019/10/25 Uso da Webquest no Ensino e Aprendizagem da Trigonometria: Uma experiência com os alunos do Ensino Secundário.
Supervisor
Mestrado em Pedagogia (Master)
Universidade de Santiago, Cape Verde

Event organisation

Event name
Type of event (Role)
Institution / Organization
2019/11/09 - 2019/11/10 Seminário "The impact of innovation on business success" pelo Professor Doutor Udo Klaiber da Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg / Baden-Wuerttemberg Cooperative State University (Germany) in Escola Superior de Gestão e Tecnologia do Instituto Politécnico de Santarém (2019/11/09 - 2019/11/09)
Seminar (Co-organisor)
Instituto Politécnico de Santarém Escola Superior de Gestão e Tecnologia de Santarém, Portugal
2019/11/06 - 2019/11/06 Seminário "Considerations on the internationalization of a business" pelo Professor Doutor Udo Klaiber da Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg / Baden-Wuerttemberg Cooperative State University (Germany) in Escola Superior de Saúde do Instituto Politécnico de Santarém (2019/11/06 - 2019/11/06)
Seminar (Co-organisor)
Instituto Politécnico de Santarém Escola Superior de Gestão e Tecnologia de Santarém, Portugal
2019/10/28 - 2019/10/29 International Seminars. Escola Superior de Gestão e Tecnologias do Instituto Politécncio de Santarem. Moderator: João Samartinho. "Communication Skills with ICT Tools" by Jarosievitz Beáta form Dennis Gabor College. Institute of Basic Sciences and Technology. Budapest. Hungary. "IT Management / Governance Theory and Frameworks' Application (COBIT, ITIL)" by Petr Rozehnal and "Data Analysis in Microsoft Excel or Developing Microsoft Exc" by Vitezslav Novak. From Technical University of Ostrava. Check Republic. (2019/10/28 - 2019/10/29)
Seminar (Co-organisor)
Instituto Politécnico de Santarém Escola Superior de Gestão e Tecnologia de Santarém, Portugal
2019/09/23 - 2019/09/27 Python Course (Laboratório de Redes da ESGTS) by Professor Doctor Laszlo Szathmary from Faculty of Informatics Debrecen University, Hungary. Moderators: João Samartinho and João Nascimento (2019/09/23 - 2019/09/27)
Other (Co-organisor)
Instituto Politécnico de Santarém Escola Superior de Gestão e Tecnologia de Santarém, Portugal
2019/09/09 - 2019/09/18 Roteiros Mundi US 2019 (Iniversidade de Santiago) Visita de professores e mestrandos da Universidade de Santiago em Cabo Verde com assinatura de adenda ao Protocolo entre a Unividade de Santiago e o Instituto Politécnico de Santarém entre o Magnifico Reitor da Universidade de Santiago (Professor Doutor Gabriel Fernandes) e o Presidente do Instituto Politécnico de Santarém (Professor Coordenador José Potes). Visita às unidades orgânicas do IPSantarém, aos serviços centrais e serviços de ação social. Visitas à Quinta da Alorna e outras. (2019/09/09 - 2019/09/18)
Other (Co-organisor)
Instituto Politécnico de Santarém, Portugal
2019/04/29 - 2019/04/29 Seminário "SAP BUSINESS ONE - Um Software de Gestão Empresarial: potencialidades e exploração" Orador: Edgar Ferreira, Mestre em Gestão de Serviços e Tecnologia pelo ISCTE-IUL. Consultor Sap Business One e Gestor de Projetos – ActonIT Moderador: João Samartinho, ESGTS/IPSantarém AUDITÓRIO da ESGTS (2019/04/29 - 2019/04/29)
Seminar (Co-organisor)
Instituto Politécnico de Santarém Escola Superior de Gestão e Tecnologia de Santarém, Portugal

Event participation

Activity description
Type of event
Event name
Institution / Organization
2019/10/08 - 2019/10/11 Erasmus Mobility for Training in Panavèzys University of Applied Sciences - Panavèzys , Lithuania
Meeting
Erasmus Week - Panavèzys University of Applied Sciences - Panavèzys , Lithuania
2019/07/11 - 2019/07/12 Moderação
Congress
CNaPPES.19 6º Congresso Nacional de Práticas Pedagógicas no Ensino Superior - Escola Superior Agrária do IPSantarém
Instituto Politécnico de Santarém Escola Superior de Educação de Santarém, Portugal
2019/05/31 - 2019/05/31 Innovation and Networks: exchange of good practices. YOUR VOICE IN RESEARCH (UI_IPSantarém): next steps to success
Meeting
Innovation and Networks: exchange of good practices
Instituto Politécnico de Santarém Escola Superior de Educação de Santarém, Portugal

Jury of academic degree

Topic
Role
Candidate name (Type of degree)
Institution / Organization
2020/05/14 Adoção e Sucesso de Sistemas de Informação Integrados (ERP)
(Thesis) Main arguer
Fernando José da Fonseca Bento (PhD)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2019/10/25 As Tecnologias Móveis como Recursos Didáticos para o Ensino e Aprendizagem da Língua Inglesa. Estudo de Caso: (Exploratório) Professores e Alunos do 3º Ciclo do Liceu (A) e Escola Secundária (B).
Thesis Member
Inácio Braima Cassamá (Master)
Universidade de Santiago, Cape Verde
2019/10/25 Uso da Webquest no Ensino e Aprendizagem da Trigonometria: Uma experiência com os alunos do Ensino Secundário.
Thesis Member
Ângela Eloisa Fernandes Pereira (Master)
Universidade de Santiago, Cape Verde

Committee member

Activity description
Role
Institution / Organization
2019/05/08 - 2019/05/12 Protocolo de Cooperação IPSantarém / Universidade de Santiago. Relações de cooperação com o IPSantarém, com vista ao estabelecimento de um entendimento ao nível oferta de curso e partilha de recursos.
Member

Course / Discipline taught

Academic session Degree Subject (Type) Institution / Organization
2019/02/09 - 2019/02/18 TIC em Educação, estratégias para o eLearning na formação docente.

Other jury / evaluation

Activity description Institution / Organization
2019/10/02 - 2019/12/19 Avaliador do período experimental do Professor Adjunto Luís Cláudio dos Santos Barradas Instituto Politécnico de Santarém Escola Superior de Gestão e Tecnologia de Santarém, Portugal
2019/11/12 - 2019/11/12 Júri de creditação - 2º Ciclo de Estudos [Rozeane de Almeida Lessa] Mestrado em Contabilidade e Finanças Instituto Politécnico de Santarém Escola Superior de Gestão e Tecnologia de Santarém, Portugal