???global.info.a_carregar???
Bráulio Alexandre Barreira Alturas nasceu em Lisboa em 1964, mas sempre viveu em Queluz, é doutorado em Organização Gestão de Empresas com especialização em Marketing (2005), Mestre em Ciências Empresariais com especialização em Sistemas de Informação de Gestão (1995) e Licenciado em Organização e Gestão de Empresas (1989), pelo ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa. Atualmente é Professor Associado com Agregação do ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa do Departamento de Ciências e Tecnologias da Informação, e investigador do ISTAR-Iscte (Centro de Investigação em Ciências da Informação, Tecnologias e Arquitetura). Coordenador de várias unidades curriculares de Informática Aplicada à Gestão e Ciências Sociais e docente em Mestrados e Pós-graduações, bem como formador na área dos Sistemas de Informação Organizacionais.
Identification

Personal identification

Full name
Bráulio Alturas

Citation names

  • Alturas, B.

Author identifiers

Ciência ID
CC12-9F37-75F9
ORCID iD
0000-0003-0142-3737
Google Scholar ID
AZWcj2oAAAAJ
Researcher Id
B-3167-2012
Scopus Author Id
35182563100

Websites

Knowledge fields

  • Engineering and Technology - Electrotechnical Engineering, Electronics and Informatics
  • Social Sciences - Educational Sciences
  • Social Sciences - Economics and Business - Business and Management
  • Engineering and Technology - Other Engineering and Technologies
  • Social Sciences - Economics and Business
  • Exact Sciences - Computer and Information Sciences

Languages

Language Speaking Reading Writing Listening Peer-review
English Intermediate (B1) Advanced (C1) Intermediate (B1) Advanced (C1)
Spanish; Castilian Advanced (C1) Advanced (C1) Intermediate (B1) Advanced (C1)
French Intermediate (B1) Advanced (C1) Beginner (A1) Advanced (C1)
Education
Degree Classification
2007/01/01
Concluded
Formação em .NET 2.0 (Outros)
Instituto Politécnico de Lisboa, Portugal
2007
Concluded
Formação em .NET 2.0 (Curso médio)
Instituto Politécnico de Lisboa, Portugal
2005
Concluded
Marketing (Doutoramento)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
"Venda Directa: Determinantes da Aceitação do Consumidor" (THESIS/DISSERTATION)
Distinção e Louvor
2003/01/01
Concluded
Curso de Formação Pedagógica Inicial de Formadores (Outros)
Escola de Comércio de Lisboa, Portugal
2003
Concluded
Curso de Formação Pedagógica Inicial de Formadores (Curso médio)
Escola de Comércio de Lisboa, Portugal
1996/01/01
Concluded
Curso de Introdução à Internet (Outros)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
1996
Concluded
Curso de Introdução à Internet (Curso médio)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
1995
Concluded
Ciências Empresariais (Mestrado)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
"Análise Estrutural da Indústria: Ensaio na Indústria de Elementos de Ligação Mecânica" (THESIS/DISSERTATION)
Muito Bom
1989
Concluded
Organização e Gestão de Empresas (Licenciatura)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
14
Affiliation

Teaching in Higher Education

Category
Host institution
Employer
2020/10 - Current Associate Professor (University Teacher) ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2005/11 - 2020/09 Assistant Professor (University Teacher) ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2006/01 - 2006/04 Invited Assistant Professor (University Teacher) Universidade Aberta, Portugal
1995/07 - 2005/11 Assistant (University Teacher) ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
1993/02 - 1995/07 Trainee Assistant (University Teacher) ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
Outputs

Publications

Book
  1. Alturas, B.. Introdução aos Sistemas de Informação Organizacionais - 2ª Edição. Lisboa, Portugal: Edições Sílabo. 2022.
    Published
  2. Martins, A.; Alturas, B.. Aprenda Excel com Casos Práticos - 2ª Edição. Lisboa, Portugal: Edições Sílabo. 2022.
    Published
  3. Isaías, P.; Sousa, I.; Carvalho, L.; Alturas, B.. E-Business e Economia Digital. lisboa, Portugal: Edições Sílabo. 2017.
    Published
  4. Alturas, B.. Introdução aos Sistemas de Informação Organizacionais. Lisboa, Portugal: Edições Sílabo. 2013.
    Published
Book chapter
  1. Valente, N.; Alturas, B.. "Marketing Business Processes in a Multinational Organization: A Case Study of an Information System Implementation". In Confronting Security and Privacy Challenges in Digital Marketing, 28-49. --, United States: IGI Global, 2023.
    Published • 10.4018/978-1-6684-8958-1.ch002
  2. Santos, M.; Rita, P.; Moro, S.; Alturas, B.. "Electronic Word-of-Mouth and Tourist Satisfaction in Rural Tourism in Schist Villages". In Exploring Niche Tourism Business Models, Marketing, and Consumer Experience, 88-115. --, United States: IGI Global, 2023.
    Published • 10.4018/978-1-6684-7242-2.ch004
  3. Pincho, P.; Messias, I.; Alturas, B.. "User Perceptions About Online Personal Data Transmissibility". In Confronting Security and Privacy Challenges in Digital Marketing, 140-158. --, United States: IGI Global, 2023.
    Published • 10.4018/978-1-6684-8958-1.ch007
  4. Carrijo, P.; Alturas, B.; Pedrosa, I.. "Similarities and Differences Between Digital Transformation Maturity Models: A Literature Review". In Lecture Notes in Networks and Systems, 33-52. --, Switzerland: Springer, 2023.
    Published • 10.1007/978-3-031-16598-6_2
  5. Alturas, B.. "Models of acceptance and use of technology research trends: Literature review and exploratory bibliometric study". In Studies in Systems, Decision and Control, 13-28. --, Switzerland: Springer, 2021.
    Published • 10.1007/978-3-030-64987-6_2
  6. Sousa, I.; Alturas, B.. "Inovação e sociedade". In Inovação e tecnologia: uma visão multidisciplinar, 93-112. Lisboa, Portugal: Sílabo, 2020.
    Published
  7. Oliveira, A.; Dias, R.; Alturas, B.. "Looking through landscapes of technology: Impact of virtual worlds in children's lives". In Conflicts in childhood, 207-218. Oxford, UK, United Kingdom: Inter-Disciplinary Press, 2014.
    Published • 10.1163/9781848883956_018
  8. Lage, E.; Alturas, B.. "Information sharing among innovative SME: An exploratory study within the Portuguese SME innovation network". In Innovation through knowledge transfer 2012: Smart innovation, systems and technologies, 159-168. Berlin, Heidelberg, Germany: Springer, 2013.
    Published • 10.1007/978-3-642-34219-6_18
  9. Andrade, P.; Alturas, B.; Oliveira, T.. "Electronic procurement: The supplier perspective". In Organizational integration of enterprise systems and resources: advancements and applications: Advancements and applications, 213-232. Hershey, United States: IGI Global, 2012.
    Published • 10.4018/978-1-4666-1764-3
  10. Alturas, B.; Santos, M-C.. "Direct selling: consumer profile, clusters and satisfaction". In European Retail Research, 47-68. --, Germany: Gabler Verlag, 2009.
    Published • 10.1007/978-3-8349-8203-2_3
Conference abstract
  1. Pinheiro, A. M.; Alturas, B.; Oliveira, A.. "A experiência dos utilizadores de jogos digitais e reflexões em torno do FIFA Ultimate Team". Paper presented in 20ª Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação (CAPSI 2020), Porto, 2020.
    Published
Conference paper
  1. Mártir, Y.; Alturas, B.; Alturas, A. P.. "Utilização e aceitação das TIC nas universidades de Cabo Verde". Paper presented in 2023 18th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), Aveiro, Portugal, 2023.
    Published • 10.23919/CISTI58278.2023.10211801
  2. Cossa, G.; Roque, L. G.; Alturas, B.; Pinto, A. C.. "Pan Africa business simulation game". Paper presented in 2023 18th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), Aveiro, Portugal, 2023.
    Published • 10.23919/CISTI58278.2023.10211280
  3. Cardoso, G.; Alturas, B.; Foà, C.. "The Big Brother experience: Oportunidades e ameaças de um sistema de videovigilância no concelho da Amadora". Paper presented in 2023 18th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), Aveiro, Portugal, 2023.
    Published • 10.23919/CISTI58278.2023.10211896
  4. Bernardino, A. I.; Alturas, B.. "Gestão de recolha de resíduos em Almada e Seixal: Aceitação da tecnologia IoT". Paper presented in 2023 18th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), Aveiro, Portugal, 2023.
    Published • 10.23919/CISTI58278.2023.10212050
  5. Geada, N.; Alturas, B.; Anunciação, P. "Digital change management in healthcare organizations: Insights from performance context". Paper presented in 2023 18th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), Aveiro, Portugal, 2023.
    Published • 10.23919/CISTI58278.2023.10211720
  6. Nhabomba, A.; Alturas, B.; Alexandre, I.. "Reference framework for the enterprise architecture for national organizations for official statistics: Literature review". Paper presented in Proceedings of International Conference on Information Technology and Applications. Lecture Notes in Networks and Systems, Lisboa, 2023.
    Published • 10.1007/978-981-19-9331-2_25
  7. Palma, A. B.; Alturas, B.. "Technology acceptance: Does the users accept the change of operating system of their smartphone?". Paper presented in Marketing and smart technologies. Smart innovation, systems and technologies, Santiago de Compostela, 2023.
    Published • 10.1007/978-981-19-9099-1_17
  8. Coelho, J.; Piteira, M. ; Alturas, B.. "Modelo de aceitação da tecnologia de condução autónoma em Portugal". Paper presented in 23ª Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação (CAPSI 2023), Beja, Portugal, 2023.
    Published • 10.18803/capsi.v23.251-263
  9. Isidoro, R.; Alturas, B.; Ramalho, N.. "Doc management: Proposal for a doctoral management system". Paper presented in HCI International 2022 Posters. Communications in Computer and Information Science, Virtual, Online, 2022.
    Published • 10.1007/978-3-031-06417-3_39
  10. Paiva, H.; Fernandes, A.; Alturas, B.. "Fatores de sucesso do outsourcing de TI no setor público Português: Uma proposta de investigação". Paper presented in 2022 17th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), Madrid, 2022.
    Published • 10.23919/CISTI54924.2022.9866894
  11. Melo, P.; Alturas, B.. "The impact of mobile device applications in the improvement of public transportation". Paper presented in 2022 17th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), Madrid, 2022.
    Published • 10.23919/CISTI54924.2022.9866893
  12. Haddad, S.; Oliveira, A.; Alturas, B.. "O significado e a importância da cidadania (e-digital) para as populações pobres: Um estudo de caso em Belo Horizonte, Brasil". Paper presented in 22ª Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação (CAPSI 2022), Santiago - Cabo Verde, 2022.
    Published • 10.18803/capsi.v22.295-305
  13. Santos, R.; Alturas, B.. "Factors influencing consumers to shop online for computer/telecommunications equipment". Paper presented in Marketing and Smart Technologies. Smart Innovation, Systems and Technologies, La Laguna, 2022.
    Published • 10.1007/978-981-16-9272-7_48
  14. Pinheiro, A.; Oliveira, A.; Alturas, B.. "Conceptual dimensions in technology use and acceptance models". Paper presented in EDULEARN22 Proceedings, Palma, 2022.
    Published • 10.21125/edulearn.2022.1434
  15. Madureira, L.; Alturas, B.. "Impact of social media influencers on the Portuguese tourism and travel industry in a Covid-19 era". Paper presented in Marketing and Smart Technologies. Smart Innovation, Systems and Technologies, La Laguna, 2022.
    Published • 10.1007/978-981-16-9272-7_32
  16. Parreira, C.; Fernandes, A. L.; Alturas, B.. "Digital tourism marketing: Case study of the campaign Can’t Skip Portugal". Paper presented in Marketing and Smart Technologies. Smart Innovation, Systems and Technologies, Lisboa, 2021.
    Published • 10.1007/978-981-33-4183-8_61
  17. Silva, A.; Alturas, B.. "The benefits of the use of smartwatches in promoting regular physical activity". Paper presented in 16th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2021), Chaves, Portugal, 2021.
    Published • 10.23919/CISTI52073.2021.9476473
  18. Carrijo, P.; Alturas, B.; Pedrosa, I.. "Análise de modelos de maturidade de transformação digital". Paper presented in 2021 16th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), Chaves, 2021.
    Published • 10.23919/CISTI52073.2021.9476644
  19. Martins, R. do V.; Alturas, B.; Alexandre, I.. "Perspective for the use of adoption theories in artificial intelligence". Paper presented in 2021 16th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), Chaves, 2021.
    Published • 10.23919/CISTI52073.2021.9476340
  20. Nunes, R.; Alturas, B.; Fernandes, A. L.. "Criação de valor em plataformas de financiamento colaborativo de capital, utilizando tecnologia blockchain". Paper presented in 2021 16th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), Chaves, 2021.
    Published • 10.23919/CISTI52073.2021.9476339
  21. Nhabomba, A. B. P.; Alturas, B.; Alexandre, I. M.. "Framework de arquitetura de sistemas de informação para as organizações nacionais de estatísticas oficiais". Paper presented in 2021 16th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), Chaves, 2021.
    Published • 10.23919/CISTI52073.2021.9476481
  22. Casaca, A. F.; Alturas, B.; Rodrigues, R.. "A realidade aumentada e a experiência do utilizador (UX) na divulgação de conteúdos digitais dos museus Portugueses". Paper presented in 21ª Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação (CAPSI 2021), Online, 2021.
    Published
  23. Casaleiro, I.; Alturas, B.; Cavaco, N.. "Avaliação do desempenho da ética digital no setor da saúde, em Portugal". Paper presented in 21ª Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação (CAPSI 2021), Online, 2021.
    Published
  24. Alcobia, A.; Alturas, B.; Diogo, C.. "Technologies and senior population: Challenges and opportunities". Paper presented in 2020 15th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), Sevilla, 2020.
    Published • 10.23919/CISTI49556.2020.9140826
  25. Faina, I.; Alturas, B.; Almeida, F.. "Expert systems within taxation: Competencies for employees". Paper presented in 2020 15th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), Sevilla, 2020.
    Published • 10.23919/CISTI49556.2020.9141022
  26. Costa, C.; Fernandes, A.; Alturas, B.. "The use of text mining to classify the best people management practice". Paper presented in 2020 15th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), Sevilla, 2020.
    Published • 10.23919/CISTI49556.2020.9141114
  27. Gomes, V.; Reis, J.; Alturas, B.. "Social engineering and the dangers of phishing". Paper presented in 2020 15th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), Sevilla, 2020.
    Published • 10.23919/CISTI49556.2020.9140445
  28. Batista, M.; Fernandes, A.; Ribeiro, L.; Alturas, B.; Costa, C.. "Tensions between privacy and targeted advertising : Is the general data protection regulation being violated?". Paper presented in 2020 15th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), Sevilla, 2020.
    Published • 10.23919/CISTI49556.2020.9140835
  29. Rosa, M.; Alturas, B.. "Business intelligence solution in project monitoring and control". Paper presented in 2020 15th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), Sevilla, 2020.
    Published • 10.23919/CISTI49556.2020.9140916
  30. Marimbique, J.; Alturas, B.. "Proposta de utilização de tecnologias open source para um sistema de gestão de admissões ao ensino superior". Paper presented in 17ª Conferência Ibero-Americana WWW/Internet 2020, Lisboa, 2020.
    Published
  31. Machado, J.; Alturas, B.. "Aceitação da tecnologia VDI no ambiente universitário: O caso do ISCTE-IUL". Paper presented in 16ª Conferência Ibero-Americana WWW/Internet 2019, Lisboa, 2019.
    Published
  32. Pinheiro, A. M.; Alturas, B.; Oliveira, A.. "Aceitação de jogos eletrónicos pela população sénior: Uma análise das percepções de indivíduos idosos em face aos mais jovens". Paper presented in 14th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2019), Coimbra, 2019.
    Published • 10.23919/CISTI.2019.8760944
  33. Pinheiro, A.; Alturas, B.; Oliveira, A.. "Jogos online sob a óptica de pessoas seniores: Proposta de um modelo de aceitação de tecnologia". Paper presented in CAPSI 2019 - Atas da 19ª Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação, Lisboa, 2019.
    Published
  34. Azevedo, J. N.; Alturas, B.. "Proposta de um novo modelo de aceitação e difusão de tecnologia". Paper presented in CAPSI 2019 Proceedings, Lisboa, Portugal, 2019.
    Published
  35. Sousa, I. D. de.; Alturas, B.. "Jogando Pokémon Go: A realidade aumentada nos telemóveis". Paper presented in 14th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2019), Coimbra, 2019.
    Published • 10.23919/CISTI.2019.8760786
  36. Caracol, J. H. V.; Alturas, B.; Martins, A.. "Uma sociedade regida pelo impacto do smartphone: Influência que a utilização do smartphone tem no quotidiano das pessoas". Paper presented in 14th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2019), Coimbra, 2019.
    Published • 10.23919/CISTI.2019.8760845
  37. Sousa, I. D. de.; Alturas, B.. "O modelo de tomada de decisão de Herbert Simon com uma meta-decisão e o seu impacto nos sistemas de business intelligence". Paper presented in 14th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2019), Coimbra, 2019.
    Published • 10.23919/CISTI.2019.8760846
  38. Cardoso, R.; Alturas, B.. "Blogues de moda/lifestyle e a sua influência nas decisões de compra dos seguidores". Paper presented in 14th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2019), Coimbra, 2019.
    Published • 10.23919/CISTI.2019.8760960
  39. Azevedo, J. N.; Alturas, B.. "A realidade aumentada no turismo Lisboeta: Proposta de um modelo de adoção de tecnologia de RA". Paper presented in 14th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2019), Coimbra, 2019.
    Published • 10.23919/CISTI.2019.8760706
  40. Teodoro, C. G.; Alturas, B.; Pinheiro, A. M.. "Influenciadores digitais e seguidores Portugueses: O caso Cameron Dallas". Paper presented in 14th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2019), Coimbra, 2019.
    Published • 10.23919/CISTI.2019.8760753
  41. Sanoki, K.; Alturas, B.; Alexandre, I. M.. "Desenvolvimento de projetos em T.I.: Lógica heurística para codificação computacional". Paper presented in 14th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2019), Coimbra, 2019.
    Published • 10.23919/CISTI.2019.8760861
  42. Beselga, D.; Alturas, B.. "Using the Technology Acceptance Model (TAM) in SAP Fiori". Paper presented in New Knowledge in Information Systems and Technologies. Advances in Intelligent Systems and Computing, La Toja Island, Galicia, 2019.
    Published • 10.1007/978-3-030-16181-1_54
  43. Alturas, B.. "Modelos de aceitação e uso de tecnologia: Tendências da investigação no século XXI". Paper presented in CAPSI 2019 Proceedings, Lisboa, 2019.
    Published
  44. Pinheiro, A. M.; Alturas, B.; Oliveira, A.. "Jogos online sob a óptica de pessoas seniores: Proposta de um modelo de aceitação de tecnologia". Paper presented in CAPSI 2019 Proceedings, Lisboa, Portugal, 2019.
    Published
  45. Chimuco, Y. G.; Alturas, B.. "Avaliação do impacto do hipermanager nos processos de trabalho: Aplicação aos docentes de dois colégios em Moçâmedes, Angola". Paper presented in CAPSI 2018 Proceedings, Santarém, Portugal, 2018.
    Published
  46. Cruz, M.; Oliveira, A.; Esmerado, J.; Alturas, B.. "Why do we love the Lion King? Perception of animation among young adults". Paper presented in International Conference on Computing and Data Engineering, ICCDE 2018, Shanghai, 2018.
    Published • 10.1145/3219788.3219801
  47. Sousa, I. D.; Alturas, B.. "Adaptação do modelo PHIMA à avaliação de websites de disciplinas de cursos do ensino superior". Paper presented in 13th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2018), Caceres, 2018.
    Published • 10.23919/CISTI.2018.8399167
  48. Costa, I. P.; Alturas, B.. "Líderes de Opinião Digital portugueses, e o seu impacto, na promoção de produtos, serviços e eventos nas redes sociais". Paper presented in 13th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2018), Cáceres, 2018.
    Published • 10.23919/CISTI.2018.8399220
  49. Pascoal, R.; Alturas, B.; de Almeida, A.; Sofia, R.. "A survey of augmented reality: making technologies acceptable in outdoor environments". Paper presented in 13th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), Cáceres, 2018.
    Published • 10.23919/CISTI.2018.8399155
  50. Sousa, I. D.; Alturas, B.. "Matrix of a startup potential". Paper presented in 13th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2018), Cáceres, 2018.
    Published • 10.23919/CISTI.2018.8399161
  51. Ferrão, A. M.; Alturas, B.. "O processo de decisão de compra, e de fidelização, do consumidor online de produtos da indústria da moda: influência dos Social Media e dos “opinion makers”". Paper presented in 13th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2018), Caceres, 2018.
    Published • 10.23919/CISTI.2018.8399396
  52. Freitas, F; Alturas, B.. "Implementação de dashboard operacional para empresa de táxis familiar". Paper presented in 13th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2018), Caceres, 2018.
    Published • 10.23919/CISTI.2018.8399315
  53. Cordeiro, B.; Alturas, B.; Moro, S.. "Analysis of dimensions influencing the success of BI projects through data mining". Paper presented in 2017 12th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), Lisbon, Portugal, 2017.
    Published • 10.23919/CISTI.2017.7975719
  54. Fernandes, A. L.; Alturas, B.; Laureano, R. M. S.. "Tipologia hoteleira baseada na competência em tecnologias da informação". Paper presented in 12th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI 2017, Lisboa, 2017.
    Published • 10.23919/CISTI.2017.7975883
  55. Lemos, M.; Alturas, B.. "A internet e as redes sociais online nas eleições presidenciais portuguesas de 2016". Paper presented in 12th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2017), Lisboa, 2017.
    Published • 10.23919/CISTI.2017.7975896
  56. Russo, A. S.; Alturas, B.. "Avaliação da perceção do consumidor no serviço online contexto do sector de viagens e alojamento". Paper presented in 12th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2017), Lisboa, 2017.
    Published • 10.23919/CISTI.2017.7975775
  57. Gonçalves, M.; Alturas, B.. "Utilização das redes sociais online para promoção de serviços: o caso dos ginásios em Portugal". Paper presented in 12th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI 2017, Lisboa, 2017.
    Published • 10.23919/CISTI.2017.7975778
  58. Ramos, J.; Alturas, B.; Moro, S.. "Business intelligence num organismo público - avaliação de um data mart financeiro". Paper presented in 12th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI 2017, Lisboa, 2017.
    Published
  59. Oliveira, F.; Oliveira, A.; Alturas, B.. "Migration of relational databases to NoSQL - methods of analysis". Paper presented in 7th International Conference on Human and Social Sciences, Barcelona, 2017.
    Published
  60. Pereira, R.; Lobo, R.; Alturas, B.. "Catalisadores e inibidores às práticas de Gestão do Conhecimento numa empresa de consultoria no ramo das Tecnologias". Paper presented in 12th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI 2017, Lisboa, 2017.
    Published • 10.23919/CISTI.2017.7976004
  61. Moro, S.; Alturas, B.; Esmerado, J.; Costa, C. J.. "Research trends in CISTI's unveiled through text mining". Paper presented in 12th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2017), Lisboa, 2017.
    Published
  62. Silva, I.; Alturas, B.; Carneiro, A.. "Ferramentas de modelação UML: avaliação na perspetiva dos utilizadores". Paper presented in 12th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), Lisboa, 2017.
    Published • 10.23919/CISTI.2017.7975818
  63. Vaz, N.; Alturas, B.; Fernandes, A.. "Sistema de Informação para a Gestão de Emergências em Moçambique: Fatores Críticos de Sucesso (Information System for Emergency Management in Mozambique: Critical Success Factors)". Paper presented in 11th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2016), Las Palmas, 2016.
    Published • 10.1109/CISTI.2016.7521409
  64. Oliveira, L.; Alturas, B.. "Utilização das Redes Sociais: Impacto na Reputação das Empresas (Using Social Networks: Impact on Enterprise Reputation)". Paper presented in 11th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2016), Las Palmas, 2016.
    Published • 10.1109/CISTI.2016.7521417
  65. Martins, A. R.; Alturas, B.. "Organizational impact of implementing an ERP module in Portuguese SME". Paper presented in 2016 11th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), Gran Canaria, Spain, 2016.
    Published • 10.1109/CISTI.2016.7521542
  66. Mouro, C.; Alturas, B.. "Factors influencing the consumer to accept advertising by e-mail". Paper presented in 2016 11th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), Gran Canaria, Spain, 2016.
    Published • 10.1109/CISTI.2016.7521365
  67. Alturas, B.; Oliveira, L.. "Consumers using social media: impact on companies’ reputation". Paper presented in Proceedings of the Academy of Marketing Conference 2016: Radical Marketing, Newcastle, 2016.
    Published
  68. Fernandes, A. ; Alturas, B.; Laureano, R.. "Information technology competency scale applied to the hospitality industry". Paper presented in Smart Tourism Congress CETT Proceedings, Barcelona, 2016.
    Published
  69. Fernandes, A.; Alturas, B.; Laureano, Raul M. S.. "The role of organizational culture in the dynamic relationship between Information Technology and Organizational Learning". Paper presented in 2015 10th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), Aveiro, Portugal, 2015.
    Published • 10.1109/CISTI.2015.7170524
  70. Almeida, C.; Alturas, B.. "Marketing empresarial nas redes sociais: estudo da perspetiva dos utilizadores portugueses". Paper presented in Proceedings of The 2015 10th Iberian Conference On Information Systems And Technologies (CISTI 2015), Águeda, 2015.
    Published • 10.1109/CISTI.2015.7170396
  71. Silva, P.; Alturas, B.. "Acessibilidade na Web: estudo do nível de maturidade das instituições portuguesas de ensino superior [Web accessibility: Study of maturity level of Portuguese institutions of higher education]". Paper presented in 10th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2015), Águeda, 2015.
    Published • 10.1109/CISTI.2015.7170414
  72. Fernandes, A.; Alturas, B.; Laureano, R.. "O papel da cultura organizacional na dinâmica de relacionamento entre as tecnologias da informação e a aprendizagem organizacional: um ensaio teórico voltado para o segmento da hotelaria". Paper presented in Anais do XXXIX Encontro Anual da Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Administração, Belo Horizonte, 2015.
    Published
  73. Pires, J.; Alturas, B.. "Modelo de avaliação do desempenho das concessões automóveis". Paper presented in Atas da 15ª Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação (CAPSI 2015), Lisboa, 2015.
    Published
  74. Alturas, B.; Almeida, C.. "Social networks as a platform for business marketing". Paper presented in Proceedings of the LCBR European Marketing Conference 2015, Lisboa, 2015.
    Published
  75. Costa, L.; Alturas, B.; Oliveira, A.. "As tecnologias da informação no processo de ensino-aprendizagem da música". Paper presented in 15ª Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação (CAPSI 2015), Lisboa, 2015.
    Published
  76. Fonseca, A.; Alturas, B.; Martins, A.. "Estratégia nas redes sociais das empresas de telecomunicações móveis a atuar em Portugal: perceção dos utilizadores". Paper presented in Proceedings of the 9th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2014), Barcelona, 2014.
    Published • 10.1109/CISTI.2014.6877019
  77. Fernandes, A.; Alturas, B.. "A tecnologia da informação e sua influência sobre processos de aprendizagem organizacional com consequências para o desempenho organizacional: um estudo comparativo entre empresas brasileiras e portuguesas". Paper presented in Atas da 14ª Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação, Santarém, 2014.
    Published
  78. Venda, S.; Alturas, B.; Carneiro, A.. "A rede social SASGnose e a sua adequação nos objectivos do programa académico da SAS". Paper presented in Proceedings of the 9th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI 2014) : Information Systems and Technologies, Barcelona, 2014.
    Published
  79. Alagoa, M.; Alturas, B.. "Podcasts na comunicação das universidades". Paper presented in Proceedings of the 5th Global Management Conference on Managing Globalization in Times of Economic Crisis, Lisboa, 2013.
    Published
  80. Costa, L.; Alturas, B.; Lapão, L. V.. "Análise dos determinantes da maturidade da gestão dos sistemas de informação/tecnologias de informação em unidades hospitalares públicas". Paper presented in Proceedings of the 5th Global Management Conference on Managing Globalization in Times of Economic Crisis, Lisboa, 2013.
    Published
  81. Pedro, I.; Alturas, B.; Laureano, R. M. S.. "A aceitação do moodle em função do carácter mandatório da sua utilização". Paper presented in 2013 8th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), Lisboa, 2013.
    Published
  82. Fernandes, F.; Alturas, B.. "Press Consumption in the Digital Age: Habits and Needs Regarding Online Press". Paper presented in Proceedings of the Academy of Marketing Annual Conference 2013: Marketing Relevance, Cardiff, Reino Unido, 2013.
    Published
  83. Fulane, O.; Alturas, B.; Lage, E.. "Fatores críticos na implementação de projetos de ERP em dois bancos Moçambicanos". Paper presented in 7th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI 2012), Madrid, 2012.
    Published
  84. Monteiro, D.; Alturas, B.. "A adoção do e-Recruitment: O caso Português: Estudo das limitações e possibilidades nas perspetivas do candidato e do recrutador". Paper presented in 7th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI 2012), Madrid, 2012.
    Published
  85. Passos, J.; Alturas, B.; Laureano, R.. "The importance of social networking in the dissemination of musical contents and musical events: The case of Facebook in Portugal". Paper presented in Proceedings of the LCBR European Marketing Conference 2012, 2012.
    Published
  86. Lage, E.; Alturas, B.. "Information and knowledge sharing in inter-organizational relationships under the process approach". Paper presented in KMIS 2012 - Proceedings of the International Conference on Knowledge Management and Information Sharing, Barcelona, 2012.
    Published • 10.5220/0004139202730276
  87. Costa, L.; Alturas, B.; Lapão, L.. "Análise da Qualidade do Suporte Informático aos Profissionais de Saúde em Unidades Hospitalares". Paper presented in 7ª Conferência Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação (CISTI'2012), Madrid, 2012.
    Published
  88. Lage, E.; Alturas, B.. "Factors influencing information sharing in four SME networks in Portugal: A coordination perspective". Paper presented in KMIS 2012 - Proceedings of the International Conference on Knowledge Management and Information Sharing, Barcelona, 2012.
    Published • 10.5220/0004135401780183
  89. Lage, E.; Vinagre, C.; Alturas, B.. "O Conceito de Informação: Trajectória, Controvérsias e Implicações para a Gestão da Informação". Paper presented in 11ª CAPSI Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação, Lisboa, Portugal, 2011.
    Published
  90. Piedade, O.; Alturas, B.. "Implementação do Balanced Scorecard numa Companhia de Seguros de Assistência". Paper presented in 6ª Conferência Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação (CISTI'2011), Chaves, Portugal, 2011.
    Published
  91. Lage, E.; Alturas, B.. "Antecedents for Interorganizational Information Sharing: A Proposal for Research". Paper presented in IADIS International Conference Information Systems 2011, Avila, Spain, 2011.
    Published
  92. Passos, J.; Alturas, B.. "A receptividade do consumidor à divulgação de conteúdos musicais através de redes sociais: Uma proposta de investigação". Paper presented in 6th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI 2011), Chaves, Portugal, 2011.
    Published
  93. Rebelo, M.; Alturas, B.. "Social Networking as a Marketing Tool: Study of Participation in Cultural Events Promoted by Facebook". Paper presented in Academy of Marketing Annual Conference 2011, Liverpool, UK, 2011.
    Published
  94. Lage, E.; Marques, A.; Carrieri, A.; Alturas, B.. "Practices to Promote Organizational Knowledge: a Case Study in a Mining Company". Paper presented in 12th European Conference on Knowledge Management (ECKM11), Passau, Germany, 2011.
    Published
  95. Oliveira, T.; Alturas, B.. "Internal marketing and the quality of service provided by the back-office to the front-office as key factor for customer satisfaction". Paper presented in Academy of Marketing Annual Conference 2010, Coventry, 2010.
    Published
  96. Andrade, P.; Alturas, B.; Oliveira, T.. "Electronic procurement: Dealing with supplier adoption". Paper presented in ENTERprise Information Systems. CENTERIS 2010. Communications in Computer and Information Science, Viana do Castelo, 2010.
    Published • 10.1007/978-3-642-16402-6_19
  97. Ferreira, A. D.; Alturas, B.. "Social Media no contexto das Empresas/Marcas: uma proposta de investigação". Paper presented in IASK International Conference InterTIC 2010, Oviedo, 2010.
    Published
  98. Costa, C. J.; Alturas, B.. "Social networks and design of communication". Paper presented in ACM SIGDOC European Chapter/ Eurosigdoc Workshop, Lisbon, Portugal, 2010.
    Published • 10.1145/1936755.1936759
  99. Ferreira, A. D.; Alturas, B.. "Adesão dos Utilizadores de Social Media aos Estímulos das Empresas/Marcas". Paper presented in Conferência IADIS Ibero-Americana WWW/Internet 2010, Algarve, 2010.
    Published
  100. Morais, L. E.; Alturas, B.. "Análise do Impacto da Governação Electrónica na População Cabo-Verdiana". Paper presented in Conferência IADIS Ibero-Americana WWW/Internet 2010, Algarve, 2010.
    Published
  101. Andrade, P.; Alturas, B.. "E-procurement adoption by suppliers: A research proposal". Paper presented in Proceedings of the IADIS International Conference on e-Commerce 2009, 2009.
    Published
  102. Coelho, B.; Alturas, B.. "Metodologia de Aferição de Taxa de SEO: Aplicação nos Estabelecimentos Hoteleiros em Portugal". Paper presented in IASK International Conference InterTIC 2009, Sevilha, 2009.
    Published
  103. Ferreira, J.; Caldeira, T.; Alturas, B.. "Fast Scorecard: How to Take Control of Strategy". Paper presented in IASK International Conference Global Management 2009, Sevilha, 2009.
    Published
  104. Andrade, P.; Alturas, B.. "E-procurement adoption by suppliers in Portugal - Enablers, Barriers and Critical Sucess Factors". Paper presented in ICE-B 2009 - International Conference on E-business, Milão, 2009.
    Published
  105. Coelho, B.; Alturas, B.. "Taxa de SEO: Aferição nos estabelecimentos hoteleiros em Portugal". Paper presented in 8ª CAPSI Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação, Viseu, 2009.
    Published
  106. Alturas, A.; Alturas, B.. "Same content, different results: Differentiation in the assessment between different groups of students". Paper presented in IASK International Conference Teaching and Learning 2009, Porto, 2009.
    Published
  107. Campos, A.; Vale, F.; Alturas, B.. "Human resources metrics dashboard". Paper presented in SIGDOC '08: Proceedings of the 26th annual ACM international conference on Design of communication, Lisboa, 2008.
    Published • 10.1145/1456536.1456587
  108. Gonçalves, N.; Alturas, B.. "Avaliação dos pressupostos para adopção de um Sistema de Marketing Relacional Real-Time". Paper presented in Conferência IADIS Ibero-Americana WWW/Internet 2008, Lisboa, 2008.
    Published
  109. Zenida, R.; Alturas, B.. "Limites Económico-Financeiros dos projectos de investimento na área das tecnologias da informação: uma proposta de investigação". Paper presented in 7ª CAPSI Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação, Aveiro, 2007.
    Published
  110. Pereira, P.; Alturas, B.. "As Compras Electrónicas na Administração Pública e a sua Contribuição para o Desenvolvimento das PME’s Nacionais: Uma Proposta de Investigação". Paper presented in CISTI 2007 - 2ª Conferência Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, Porto, 2007.
    Published
  111. Braz, A.; Alturas, B.. "Utilização de Opções Reais na Análise de Projectos de Investimento em S.I./T.I.C.". Paper presented in Conferência IADIS Ibero-Americana WWW/Internet 2007, Vila Real, 2007.
    Published
  112. Zenida, R.; Alturas, B.. "Análise de Projectos de Investimento na Área das Tecnologias da Informação: Métodos e Técnicas". Paper presented in Conferência IADIS Ibero-Americana WWW/Internet 2007, Vila Real, 2007.
    Published
  113. Pereira, P.; Alturas, B.. "Factores Críticos da Adesão das PME´s Nacionais, Fornecedoras de Material de Escritório ao Procedimento Aquisitivo Público em Portugal: Uma Proposta de Investigação". Paper presented in Conferência IADIS Ibero-Americana WWW/Internet 2007, Vila Real, 2007.
    Published
  114. Costa, C.; Alturas, B.. "Critérios Para a Avaliação da Qualidade dos Recursos e da Informação Disponível na Internet". Paper presented in Conferência IADIS Ibero-Americana WWW/Internet 2007, Vila Real, 2007.
    Published
  115. Alturas, B.; Santos, M-C.; Brites, R.. "Direct Selling: Finding Consumer Segments". Paper presented in 13th Recent Advances in Retailing & Services Science Conference, Budapest, 2006.
    Published
  116. Alturas, B.; Oliveira, A.. "The rise of MP3: Exploratory study and research agenda". Paper presented in Proceedings of the IADIS International Conference e-Commerce 2005, 2005.
    Published
  117. Alturas, B.; Santos, M. da C.; Pereira, I.. "Determinants of consumers’ satisfaction and acceptance of direct selling". Paper presented in Proceedings of the Academy of Marketing Annual Conference 2005 - Marketing: Building Business, Shaping Society, Dublin, 2005.
    Published
  118. Alturas, B.; Santos, M-C.. "Direct Selling: The role of risk in consumers'acceptance and satisfaction". Paper presented in Academy of Marketing Annual Conference 2004, Cheltenham, 2004.
    Published
  119. Alturas, B.. "In-home shopping through Internet: Consumer satisfaction and perceived risk". Paper presented in IADIS International Conference WWW/Internet 2004, Madrid, 2004.
    Published
  120. Alturas, B.. "Determinants of direct selling: The consumer perspective". Paper presented in 16th EIASM/EMAC Doctoral Colloquium, Glasgow, 2003.
    Published
  121. Alturas, B.. "Direct Selling: From door to door to e-commerce". Paper presented in IADIS International Conference WWW/Internet 2003, Algarve, 2003.
    Published
Conference poster
  1. Morais, L.E.; Alturas, B.. "Fatores de Aceitação e Uso da Governação Eletrónica em Regiões Insulares: uma proposta de investigação". Paper presented in 22ª Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação (CAPSI 2022), 2022.
  2. Mendes, H.; Alturas, B.. "Adoção dos hubs de marketing multicanal nas empresas a operar em Portugal: uma proposta de investigação". Paper presented in 22ª Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação (CAPSI 2022), 2022.
Edited book
  1. Rocha, Á.; Alturas, B.; Costa, C. J.; Reis, L. P.; Pérez Cota, M.. 12th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2017). Lisboa, Portugal: AISTI (Associação Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação). 2017.
    Published • Editor
  2. O'Neill, H.; Costa, C. J.; Domingues, L.; Alturas, B.; Serrão, C.. CAPSI 2015 - Atas da 15ª Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação - Os sistemas de Informação da Gestão de Conhecimento, na Educação e na Formação. Lisboa, Portugal: ISCTE - Instituto Universitário de Lisboa. 2015.
    Published • Editor
Journal article
  1. Huang, Y.; Alturas, B.; Dias, G. P.; Hong, J.. "Using WeChat to solve the three-Long and one-short dilemma: insights from a paradigmatic case". International Journal of Healthcare Technology and Management 21 1 (2024): 18-30.
    Published • 10.1504/IJHTM.2023.10058438
  2. Alturas, B.. "Connection between UML use case diagrams and UML class diagrams: A matrix proposal". International Journal of Computer Applications in Technology 72 3 (2023): 161-168. https://www.inderscience.com/info/inarticle.php?artid=133294.
    Published • 10.1504/IJCAT.2023.133294
  3. Figueira, J.; Alturas, B.; Ribeiro, R.. "Aspect-based sentiment analysis: Jamie’s Italian restaurant case study". International Journal of Tourism Policy 13 4 (2023): 315-330. https://www.inderscience.com/info/inarticletoc.php?jcode=ijtp&year=2023&vol=13&issue=4.
    Published • 10.1504/IJTP.2023.132224
  4. Pinheiro, A.; Oliveira, A.; Alturas, B.. "Playing and socializing — Adults’ perceptions of the FIFA digital game". Informatics 10 1 (2023): https://www.mdpi.com/2227-9709/10/1/2.
    Published • 10.3390/informatics10010002
  5. Chen, J.; Alturas, B.. "Improvement of outpatient service processes: a case study of the university of Hong Kong-Shenzhen hospital". Health and Technology 13 6 (2023): 971-985. https://link.springer.com/article/10.1007/s12553-023-00788-6?utm_source=rct_congratemailt&utm_medium=email&utm_campaign=oa_20231111&utm_content=10.1007/s12553-023-00788-6.
    Published • 10.1007/s12553-023-00788-6
  6. Batista, M.; Fernandes, A.; Ribeiro, L. P.; Alturas, B.; Costa, C.. "Tensions between Privacy and Targeted Advertising". Scientific Journal of Applied Social and Clinical Science 3 14 (2023): 1-7. http://dx.doi.org/10.22533/at.ed.2163142316067.
    Published • 10.22533/at.ed.2163142316067
  7. Haddad, S. R.; Oliveira, A.; Alturas, B.. "From info-exclusion risk to civic participation: The perception of digital citizenship among poor people". Revista Brasileira de Políticas Públicas e Internacionais 8 1 (2023): 104-122. https://periodicos.ufpb.br/index.php/rppi/article/view/64713.
    Published • 10.22478/ufpb.2525-5584.2023v8n1.64713
  8. Costa, S. M.; Moro, S.; Rita, P.; Alturas, B.. "Customer experience through online reviews from TripAdvisor: The case of Orlando theme parks". International Journal of Technology Marketing 17 1 (2022): 48-77. https://www.inderscience.com/offer.php?id=127352.
    Published • 10.1504/IJTMKT.2023.10051434
  9. Lage, E.; Alturas, B.; Laureano, R. M. S.; Fernandes, A.. "Interorganizational information acquisition in an innovative SME network: Innovation and information types". International Journal of Business Innovation and Research 26 4 (2021): 443-466. https://www.inderscience.com/jhome.php?jcode=ijbir.
    Published • 10.1504/IJBIR.2020.10030842
  10. Alvim, D.; Alturas, B.. "Impact on organisations of changes in information systems: The case of two Lisbon universities". International Journal of Information and Operations Management Education 7 2 (2021): 137-160. https://www.inderscience.com/jhome.php?jcode=ijiome.
    Published • 10.1504/IJIOME.2021.10042839
  11. Faustino, J.; Pereira, R.; Alturas, B.; Silva, M. M. da.. "Agile information technology service management with DevOps: An incident management case study". International Journal of Agile Systems and Management 13 4 (2021): 339-389. https://www.inderscience.com/jhome.php?jcode=ijasm.
    Published • 10.1504/IJASM.2020.112331
  12. Vinhais, J. C.; Alturas, B.. "Trajetória de migração de sistemas de informação de gestão (ERP): evidências empíricas associadas ao caso de uma distribuidora de produtos químicos". Egitania Sciencia 1 26 (2020): 49-71. http://egitaniasciencia2.ipg.pt/index.php/egitania_sciencia/article/view/343.
    Published • 10.46691/es.v1i26.343
  13. Sanoki, K.; Alturas, B.; Alexandre, I.. "Algoritmo para otimizar heurístico complexo entre as tarefas". Revista SODEBRAS 15 169 (2020): 93-96. http://www.sodebras.com.br/Eng/Revista/.
    Published • 10.29367/issn.1809-3957.15.2020.169.93
  14. Sampaio, M.; Alturas, B.; Fernandes, A. L.. "Avaliação de websites de hotéis do ponto de vista do marketing digital". RISTI - Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação/Iberian Journal of Information Systems and Technologies (RISTI) E34 (2020): 48-63. http://risti.xyz/index.php?lang=pt.
    Published
  15. Alturas, B.; Marimbique, J.. "Proposal for a higher education admission management system with the use of open source technologies". IADIS International Journal on Internet/WWW 18 2 (2020): 41-56. http://www.iadisportal.org/ijwi/.
    Published
  16. Sousa, A. D.; Alturas, B.. "Importância dos influenciadores digitais na decisão de compra de gadgets e na construção da imagem das marcas". RISTI - Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação/Iberian Journal of Information Systems and Technologies (RISTI) E34 (2020): 133-144. http://risti.xyz/index.php?lang=pt.
    Published
  17. Moro, S.; Esmerado, J.; Ramos, P.; Alturas, B.. "Evaluating a guest satisfaction model through data mining". International Journal of Contemporary Hospitality Management 32 4 (2019): 1523-1538. https://ciencia.iscte-iul.pt/publications/evaluating-a-guest-satisfaction-model-through-data-mining/62470?lang=en.
    Published • 10.1108/IJCHM-03-2019-0280
  18. Fernandes, A.; Alturas, B.; Ribeiro, L. P.. "Competência em tecnologia da informação: uma escala aplicada à indústria hoteleira". REASU - Revista Eletrônica de Administração da Universidade Santa Úrsula 4 2 (2019): 1-19. http://revistas.icesp.br/index.php/REASU/article/view/1133.
    Published
  19. Barreto, D. M.; Alturas, B.. "Quality-in-use app evaluation: case of a recruitment app for Portuguese SMEs". Journal of Information Systems Engineering and Management 3 1 (2018): http://www.lectitopublishing.nl/journal-for-information-systems-engineering-management.
    Published • 10.20897/jisem.201801
  20. Tavares, G. N.; Alturas, B.. "Avaliação da satisfação com uma aplicação móvel, com base em normas ISO". Egitania Sciencia 22 (2018): 35-59. http://www.ipg.pt/revistaipg/default.aspx.
    Published
  21. Fernandes, A.; Alturas, B.; Laureano, R.. "Validation of the Hospitality Culture Scale in the context of hotel industry". Tourism and Management Studies 14 1 (2018): 43-52. http://www.tmstudies.net/index.php/ectms/article/view/1002.
    Published • 10.18089/tms.2018.14SI105
  22. Oliveira, F.; Oliveira, A.; Alturas, B.. "Migration of relational databases to NoSQL - methods of analysis". Mediterranean Journal of Social Sciences 9 2 (2018): 227-235. https://www.degruyter.com/view/j/mjss.2018.9.issue-2/mjss-2018-0042/mjss-2018-0042.xml.
    Published • 10.2478/mjss-2018-0042
  23. Laureano, R. M. S.; Fernandes, A. L.; Hassamo, S.; Alturas, B.. "Facebook satisfaction and its impacts on fundraising: a case study at a Portuguese non-profit organization". Journal of Information Systems Engineering and Management 3 1 (2018): http://www.lectitopublishing.nl/journal-for-information-systems-engineering-management.
    Published • 10.20897/jisem.201804
  24. Fernandes, A. L.; Laureano, R. M. S.; Alturas, B.. "Organizational Learning in the Hotel Industry: an eclectic instrument of measurement". Tourism and Management Studies 14 2 (2018): 16-25. http://www.tmstudies.net/index.php/ectms.
    Published • 10.18089/tms.2018.14202
  25. Carvalho, R. M.; Lopes, P. F.; Alexandre, I.; Alturas, B.. "Qualidade dos sítios Web da Administração Pública Portuguesa". RISTI - Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação/Iberian Journal of Information Systems and Technologies (RISTI) 20 (2016): 78-98. http://www.scielo.mec.pt/scielo.php?script=sci_issuetoc&pid=1646-989520160004&lng=en&nrm=i.p.
    Published • 10.17013/risti.20.78-98
  26. Morais, L. E.; Alturas, B.. "Determinantes do nível de satisfação com a implementação do governo eletrónico em Cabo Verde". Egitania Sciencia 13 (2013): 153-174. http://www.ipg.pt/revistaipg/artigo.aspx?id=139&revista=20.
    Published
  27. Monteiro, D.; Alturas, B.. "Segurança e privacidade na web 2.0: foco nas redes sociais". Egitania Sciencia 10 (2012): 109-133. http://www.ipg.pt/revistaipg/arquivo.asp.
    Published
  28. Alturas, A.; Alturas, B.. "Differentiation in the assessment between different groups of students: are experience and maturity more important than learning time?". International Journal of Information and Operations Management Education 3 3 (2010): 256-271.
    Published • 10.1504/IJIOME.2010.033549
  29. Santos, V.; Porto, E.; Alturas, B.. "Análise de mecanismos de controle de acesso nas redes sociais". Revista Portuguesa e Brasileira de Gestão 9 3 (2010): 50-60. http://www.scielo.mec.pt/pdf/rpbg/v9n3/v9n3a06.pdf.
    Published
Thesis / Dissertation
  1. Alturas, B.. "Venda directa: determinantes da aceitação do consumidor". PhD, 2005. https://repositorio.iscte-iul.pt/handle/1007.

Other

Other output
  1. Technology Acceptance: Does the users accept the change of operating system of their smartphone?. ICMarkTech'22 - The 2022 International Conference on Marketing and Technologies. 2023. Palma, A. B.; Alturas, B.. http://www.icsporto.com/icmarktech/index.php/en/program.
  2. Gestão de Recolha de Resíduos em Almada e Seixal: Aceitação da Tecnologia IoT [Waste Collection Management in Almada and Seixal: Acceptance of IoT Technology]. 2023 18th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI). 2023. Bernardino, A. I.; Alturas, B.. https://ieeexplore.ieee.org/document/10212050.
  3. Utilização e aceitação das TIC nas universidades de Cabo Verde [Use and acceptance of ICT in Cape Verde universities]. 2023 18th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI). 2023. Mártir, Y.; Alturas, B.; Alturas, A.. https://ieeexplore.ieee.org/document/10211801.
  4. Digital Change Management in healthcare organizations : Insights from Performance Context. 2023 18th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI). 2023. Geada, N.; Alturas, B.; Anunciação, P. https://ieeexplore.ieee.org/document/10211720.
  5. Pan Africa Business Simulation Game. 2023 18th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI). 2023. Cossa, G.; Roque, L. G.; Alturas, B.; Pinto, A. C.. https://ieeexplore.ieee.org/document/10211280.
  6. Pan Africa Business Simulation Game. Developments in Business Simulation and Experiential Learning: Proceedings of the Annual ABSEL conference. 2023. Cossa, G.; Roque, L. G.; Alturas, B.. https://absel-ojs-ttu.tdl.org/absel/article/view/3375.
  7. Fatores de sucesso do outsourcing de TI no setor público Português: Uma proposta de investigação. 17th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI 2022. 2022. Paiva, H.; Fernandes, A.; Alturas, B..
  8. The impact of mobile device applications in the improvement of public transportation. 17th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI 2022. 2022. Melo, P.; Alturas, B..
  9. O significado e a importância da cidadania (e-digital) para as populações pobres: Um estudo de caso em Belo Horizonte, Brasil. CAPSI 2022 - Atas da 22ª Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação. 2022. Haddad, Samir R.; Oliveira, A.; Alturas, B.. http://capsi2022.apsi.pt/index.php/pt/conferencia/programa.
  10. Stress em jogos digitais – um gatilho para as manifestações da Tensão Explosiva Intermitente?. 1ª Conferência de Saúde Societal -“Saúde societal no futuro Pós-covid-19”. 2022. Pinheiro, A.; Oliveira, A.; Alturas, B.. https://iscte-saude.iscte-iul.pt/.
  11. Factors Influencing Consumers to Shop Online for Computer/Telecommunications Equipment. ICMarkTech'21 - The 2021 International Conference on Marketing and Technologies. 2022. Santos, R.; Alturas, B.. http://www.icmarktech.org/index.php/en/program.
  12. Adoção dos hubs de marketing multicanal nas empresas a operar em Portugal: uma proposta de investigação. 22ª Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação (CAPSI 2022). 2022. Mendes, H.; Alturas, B.. https://drive.google.com/file/d/18sf9n2g5gp7VKDXwbAReYAlmYGYRocN6/view.
  13. Fatores de Aceitação e Uso da Governação Eletrónica em Regiões Insulares: uma proposta de investigação. 22ª Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação (CAPSI 2022). 2022. Morais, L.E.; Alturas, B.. https://drive.google.com/file/d/18sf9n2g5gp7VKDXwbAReYAlmYGYRocN6/view.
  14. Conceptual Dimensions in Technology Use and Acceptance Models. 14th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN22). 2022. Pinheiro, A.; Oliveira, A.; Alturas, B.. https://library.iated.org/publications/EDULEARN22.
  15. Os benefícios dos smartwatches na promoção da atividade física regular. 16th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI 2021. 2021. Silva, A.; Alturas, B..
  16. A Realidade Aumentada e a Experiência do Utilizador (UX) na divulgação de conteúdos digitais dos Museus Portugueses. CAPSI 2021 - Atas da 21ª Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação. 2021. Casaca, A.; Alturas, B.; Rodrigues, P. R..
  17. Avaliação do Desempenho da Ética Digital no Setor da Saúde, em Portugal. CAPSI 2021 - Atas da 21ª Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação. 2021. Casaleiro, I.; Alturas, B.; Cavaco, N..
  18. Digital Tourism Marketing: Case Study of the Campaign Can’t Skip Portugal. ICMarkTech'20 - The 2020 International Conference on Marketing and Technologies. 2021. Parreira, C.; Fernandes, A.; Alturas, B.. http://www.icmarktech.org/index.php/en/program.
  19. Solução de Business Intelligence na Monitorização e Controlo de Projetos [Business Intelligence Solution in Project Monitoring and Control]. 15th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2020). 2020. Rosa, M.; Alturas, B.. https://ieeexplore.ieee.org/document/9140916.
  20. Proposta de Utilização de Tecnologias Open Source para um Sistema de Gestão de Admissões ao Ensino Superior. Conferência IADIS Ibero-Americana WWW/Internet 2020. 2020. Marimbique, J.; Alturas, B.. https://ciawi-conf.org/pt/.
  21. Using the Technology Acceptance Model (TAM) in SAP Fiori. WorldCist'19 - 7th World Conference on Information Systems and Technologies. 2019. Daniela Beselga; Alturas, B.. http://worldcist.org/2019/.
  22. Uma sociedade regida pelo impacto do smartphone: influência que a utilização do smartphone tem no quotidiano das pessoas. 14ª Conferência Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação (CISTI'2019). 2019. Caracol, J.; Alturas, B.; Martins, A.. http://cisti.eu/2019/index.php?lang=pt.
  23. Blogues de moda/lifestyle e a sua influência nas decisões de compra dos seguidores. 14ª Conferência Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação (CISTI'2019). 2019. Cardoso, R.; Alturas, B.. http://cisti.eu/2019/index.php?lang=pt.
  24. Aceitação da Tecnologia VDI no Ambiente Universitário: O Caso do ISCTE-IUL. Conferência IADIS Ibero-Americana WWW/Internet 2019. 2019. Machado, J.; Alturas, B.. https://ciawi-conf.org/pt/.
  25. Modelos de aceitação e uso de tecnologia: Tendências da investigação no século XXI. CAPSI 2019 Proceedings. 2019. Alturas, B.. https://aisel.aisnet.org/capsi2019/.
  26. Why Do We Love The Lion King? Perception of Animation among Young Adults. 2018 International Conference on Computing and Data Engineering (ICCDE2018). 2018. Cruz, M.; Pereira, Ivo; Esmerado, J.; Alturas, B.. http://www.iccde.org/.
  27. Líderes de Opinião Digital portugueses, e o seu impacto, na promoção de produtos, serviços e eventos nas redes sociais. 13th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2018). 2018. Costa, I. P.; Alturas, B.. https://ieeexplore.ieee.org/document/8399220/.
  28. O processo de decisão de compra, e de fidelização, do consumidor online de produtos da indústria da moda: influência dos Social Media e dos “opinion makers”. 13th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2018). 2018. Ferrão, A. M.; Alturas, B.. https://ieeexplore.ieee.org/document/8399396/.
  29. Business Intelligence num Organismo Público – Avaliação de um Data Mart Financeiro (Business Intelligence in a Public Institution – Evaluation of a Financial Data Mart). 12th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2017). 2017. Ramos, J.; Alturas, B.; Moro, S.. http://cisti.eu/2017/index.php/pt/.
    10.23919/CISTI.2017.7975672
  30. Tipologia Hoteleira baseada na Competência em Tecnologias da Informação (Hotel Typology Based on Information Technology Competency). 12th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2017). 2017. Fernandes, A.; Alturas, B.; Laureano, Raul M. S.. http://rpsonline.com.sg/rps2prod/cisti2017-proceedings/html/038.xml.
  31. Migration of relational databases to NoSQL - Methods of Analysis. 7th International Conference on Human and Social Sciences – 7th ICHSS 2017. 2017. Oliveira, F.; Oliveira, A.; Alturas, B.. http://www.mcser.org/ichss2017/index.php/program/presentations-ichss-2017.
  32. Research Trends in CISTI's Unveiled Through Text Mining. 12th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2017). 2017. Moro, S.; Alturas, B.; Esmerado, J.; Costa, C.. http://cisti.eu/2017/index.php/pt/.
    10.23919/CISTI.2017.7975765
  33. Organizational Learning in Hotel Industry: An Eclectic Instrument of Measurement. TMS ALGARVE 2016 – Tourism & Management Studies International Conference. 2016. Fernandes, A.; Laureano, Raul M. S.; Alturas, B.. http://www.esght.ualg.pt/tms2016/index.php/tms2016/tms2016.
  34. Impacto organizacional da implementação de um módulo ERP em PME portuguesas (Organizational impact of implementing an ERP module in Portuguese SME). 11th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2016). 2016. Martins, A.; Alturas, B.. http://www.aisti.eu/cisti2016/index.php/pt.
  35. Validation of the Hospitality Culture Scale in the Context of Hotel Industry. TMS ALGARVE 2016 – Tourism & Management Studies International Conference. 2016. Fernandes, A.; Alturas, B.; Laureano, Raul M. S.. http://www.esght.ualg.pt/tms2016/index.php/tms2016/tms2016.
  36. Consumers using Social Media: Impact on Companies’ Reputation. Academy of Marketing Conference 2016: Radical Marketing. 2016. Alturas, B.; Oliveira, L..
  37. Information Technology Competency Scale applied to the Hospitality Industry. Smart Tourism Congress Barcelona. 2016. Fernandes, A.; Alturas, B.; Laureano, Raul M. S.. http://www.cett.es/smartourismcongress/en/general-information/programme/academic-program/stcb-proceedings.
  38. Sistema de Informação para a Gestão de Emergências em Moçambique: Fatores Críticos de Sucesso (Information System for Emergency Management in Mozambique: Critical Success Factors). 11th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2016). 2016. Vaz, N.; Alturas, B.; Fernandes, A.. https://ieeexplore.ieee.org/document/7521409.
  39. O papel da Cultura Organizacional na dinâmica de relacionamento entre as Tecnologias da Informação e a Aprendizagem Organizacional | [The role of organizational culture in the dynamic relationship between Information Technology and Organizational Learning]. 10th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2015). 2015. Fernandes, A.; Alturas, B.; Laureano, Raul M. S.. http://www.aisti.eu/cisti2015/index.php/pt.
  40. Marketing empresarial nas redes sociais: estudo da perspetiva dos utilizadores portugueses (Business marketing on social networks: study of the perspective of portuguese users). 10th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2015). 2015. Almeida, C.; Alturas, B.. http://www.aisti.eu/cisti2015/index.php/pt.
  41. Social networks as a platform for business marketing. LCBR European Marketing Conference 2015. 2015. Alturas, B.; Almeida, C..
  42. Acessibilidade na Web: estudo do nível de maturidade das instituições portuguesas de ensino superior. 10th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2015). 2015. Silva, P.; Alturas, B.. http://www.aisti.eu/cisti2015/index.php/pt.
  43. Estratégia nas redes sociais das empresas de telecomunicações móveis a atuar em Portugal: Perceção dos utilizadores. 9th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2014). 2014. Fonseca, A.; Alturas, B.; Martins, A.. http://www.aisti.eu/cisti2014/index.php/pt.
  44. Tecnologia da Informação e sua influência sobre processos de Aprendizagem Organizacional com consequências para o Desempenho Organizacional: um estudo comparativo entre empresas brasileiras e portuguesas. CAPSI 2014 - 14ª Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação. 2014. Fernandes, A.; Alturas, B.. http://capsi2014.ipsantarem.pt/.
  45. A rede social SASGnose e a sua adequação nos objectivos do programa académico da SAS. 9th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2014). 2014. Venda, S.; Alturas, B.; Carneiro, A.. http://www.aisti.eu/cisti2014/index.php/pt.
  46. Moodle acceptance according to its mandatory use. 8th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2013). 2013. Pedro, I.; Alturas, B.; Laureano, Raul M. S.. http://www.aisti.eu/cisti2013/.
  47. Press Consumption in the Digital Age: Habits and Needs Regarding Online Press. Academy of Marketing Conference 2013: Marketing Relevance. 2013. Fernandes, F.; Alturas, B..
  48. The Importance of Social Networking in the Dissemination of Musical Contents and Musical Events: The Case of Facebook in Portugal. LCBR European Marketing Conference 2012. 2012. Passos, J.; Alturas, B.; Laureano, Raul M. S.. http://www.lcbr-online.com/index_files/Page321.htm.
  49. A adoção do e-Recruitment: o caso português (Estudo das limitações e possibilidades nas perspetivas do candidato e do recrutador). 7ª Conferência Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação (CISTI'2012). 2012. Monteiro, D.; Alturas, B.. http://www.aisti.eu/cisti2012/.
  50. Fatores Críticos na Implementação de Projetos de ERP em dois Bancos Moçambicanos. 7ª Conferência Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação (CISTI'2012). 2012. Fulane, O.; Alturas, B.; Lage, E.. http://www.aisti.eu/cisti2012/.
  51. Implementação do Balanced Scorecard numa Companhia de Seguros de Assistência. 6ª Conferência Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação (CISTI'2011). 2011. Piedade, O.; Alturas, B.. http://www.aisti.eu/cisti2011/.
  52. Social Networking as a Marketing Tool: Study of Participation in Cultural Events Promoted by Facebook. Academy of Marketing Conference 2011: Marketing Fields Forever. 2011. Rebelo, M.; Alturas, B.. http://www.academyofmarketing.org/conference-2011/2011.html.
  53. Análise do Impacto da Governação Electrónica na População Cabo-Verdiana. Conferência IADIS Ibero-Americana WWW/Internet 2010. 2010. Morais, L.E.; Alturas, B..
  54. Internal marketing and the quality of service provided by the back-office to the front-office as key factor for customer satisfaction. Transformational Marketing, Academy of Marketing Annual Conference. 2010. Oliveira, T.; Alturas, B..
  55. Fast Scorecard: How to Take Control of Strategy. IASK International Conference Global Management 2009. 2009. Ferreira, J.; Caldeira, T.; Alturas, B..
  56. Same content, different results: Differentiation in the assessment between different groups of students. IASK International Conference Teaching and Learning 2009. 2009. Alturas, A.; Alturas, B..
  57. Venda Directa: O Parente Pobre do Marketing Directo. 2ª Conferência de Marketing Directo. 2007. Alturas, B.. http://www.ife.pt/po/crm/Mdirecto.asp.
  58. Critérios Para a Avaliação da Qualidade dos Recursos e da Informação Disponível na Internet. Conferência IADIS Ibero-Americana WWW/Internet 2007. 2007. Costa, C.; Alturas, B..
  59. Direct selling: finding consumer segments. EIRASS 2006 - 13th Internacional conference on Retailing and Services Science. 2006. Alturas, B.; Santos, M-C.; Brites, R..
  60. The Rise of Mp3: Exploratory Study and Research Agenda. IADIS International Conference E-Commerce 2005. 2005. Alturas, B.; Oliveira, A.. https://repositorio.iscte-iul.pt/handle/10071/1164.
  61. O Futuro do Computador Pessoal. Conferência do Lions Clubs International. 2005. Alturas, B..
  62. Determinants of Consumers' Satisfaction and Acceptance of Direct Selling. Marketing: Building Business, Shaping Society - Academy of Marketing Annual Conference. 2005. Alturas, B.; Santos, M-C.; Pereira, Ivo.
  63. Direct Selling: The role of risk in consumers'acceptance and satisfaction. Virtue in Marketing, Academy of Marketing Annual Conference. 2004. Alturas, B.; Santos, M-C..
  64. In-home shopping through Internet: Consumer satisfaction and perceived risk. WWW/Internet 2004 IADIS International Conference. 2004. Alturas, B..
  65. Determinants of direct selling: The consumer perspective. 16th EIASM/EMAC Doctoral Colloquium. 2003. Alturas, B.; Santos, M-C..
  66. Direct Selling: From door to door to e-commerce. WWW/Internet 2003 IADIS International Conference. 2003. Alturas, B..
Activities

Oral presentation

Presentation title Event name
Host (Event location)
2017 Catalisadores e inibidores às práticas de Gestão do Conhecimento numa empresa de consultoria no ramo das Tecnologias (Catalysts and Inhibitors to Knowledge Management Practices in a Technology Consulting Firm)
2017 Business Intelligence num Organismo Público – Avaliação de um Data Mart Financeiro (Business Intelligence in a Public Institution – Evaluation of a Financial Data Mart)
2016 Validation of the Hospitality Culture Scale in the Context of Hotel Industry
2016 Sistema de Informação para a Gestão de Emergências em Moçambique: Fatores Críticos de Sucesso (Information System for Emergency Management in Mozambique: Critical Success Factors)
2016 Organizational Learning in Hotel Industry: An Eclectic Instrument of Measurement
2016 Impacto organizacional da implementação de um módulo ERP em PME portuguesas (Organizational impact of implementing an ERP module in Portuguese SME)
2016 Consumers using Social Media: Impact on Companies’ Reputation
2015 Social networks as a platform for business marketing
2015 O papel da Cultura Organizacional na dinâmica de relacionamento entre as Tecnologias da Informação e a Aprendizagem Organizacional | [The role of organizational culture in the dynamic relationship between Information Technology and Organizational Learning]
2015 Marketing empresarial nas redes sociais: estudo da perspetiva dos utilizadores portugueses (Business marketing on social networks: study of the perspective of portuguese users)
2015 Acessibilidade na Web: estudo do nível de maturidade das instituições portuguesas de ensino superior
2014 Estratégia nas redes sociais das empresas de telecomunicações móveis a atuar em Portugal: Perceção dos utilizadores
2013 Moodle acceptance according to its mandatory use
2007 Venda Directa: O Parente Pobre do Marketing Directo 2ª Conferência de Marketing Directo
IFE – International Faculty for Executives, S.A. (Estoril, Portugal)
2005 O Futuro do Computador Pessoal Conferência
Escola de Comércio de Lisboa (Lisboa, Portugal)

Jury of academic degree

Topic
Role
Candidate name (Type of degree)
Institution / Organization
2007 O Comportamento do Consumidor Português de Imagem Digital António Pedro Barbosa Correia (Master)
Universidade do Porto, Portugal

Association member

Society Organization name Role
1990 - Current CTOC - Câmara dos Técnicos Oficiais de Contas

Course / Discipline taught

Academic session Degree Subject (Type) Institution / Organization
2006/09 - Current Informática de Gestão Gestão de Marketing (Licenciatura) ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2005/11 - 2006/08 Gestão de Sistemas Informáticos Organização e Gestão de Empresas (Licenciatura) ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2006/01 - 2006/04 Finanças Empresariais Comércio Electrónico e Internet (Mestrado) Universidade Aberta, Portugal
1994/10 - 1995/07 Informática de Empresa Organização e Gestão de Empresas (Licenciatura) ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
1994/01 - 1994/09 Gestão da Produção e Operações Organização e Gestão de Empresas (Licenciatura) ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
1993/10 - 1993/12 Informática de Empresa Gestão e Engenharia Industrial (Licenciatura) ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
1993/02 - 1993/09 Informática II Organização e Gestão de Empresas (Licenciatura) ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
1993/02 - 1993/07 Gestão de sistemas informáticos Organização e Gestão de Empresas (Licenciatura) ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
1993/02 - 1993/07 Gestão de Recursos Informáticos Gestão e Engenharia Informática (Licenciatura) ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
1993/02 - 1993/07 Informática II Gestão de Recursos Humanos (Licenciatura) ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
Distinctions

Other distinction

2006 Best Paper Award
EIRASS - European Institute of Retailing And Services Studies, Portugal