Identification
Personal identification
- Full name
- DANIELA BALBY SANTA MARTA
Citation names
- Santa-Marta, Daniela
Author identifiers
- Ciência ID
- B61E-7140-BE79
- ORCID iD
- 0000-0002-3496-0734
Knowledge fields
- Social Sciences - Sociology - Anthropology
- Social Sciences - Sociology
- Social Sciences - Educational Sciences
Languages
Language | Speaking | Reading | Writing | Listening | Peer-review |
---|---|---|---|---|---|
Portuguese (Mother tongue) | |||||
English | Proficiency (C2) | Proficiency (C2) | Proficiency (C2) | Proficiency (C2) | Proficiency (C2) |
Spanish; Castilian | Proficiency (C2) | Proficiency (C2) | Advanced (C1) | Proficiency (C2) | Upper intermediate (B2) |
Education
Degree | Classification | |
---|---|---|
2020/10/10 - 2023/12/11
Concluded
|
Educação e Sociedade (Mestrado)
Major in Sociologia
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa Escola de Sociologia e Políticas Públicas, Portugal
"Educação e socialização de Género de Jovens Raparigas em Acolhimento Residencial: Um estudo de caso na Casa Laranja" (THESIS/DISSERTATION)
|
18 |
2022/04/02 - 2022/05/31
Concluded
|
Estagiária (Outros)
Major in Género e Educação não-formal
Associação Planoi, Portugal
|
a decorrer |
2007/09/01 - 2012
Concluded
|
BA (Hons) Anthropology (Bachelor)
Major in Antropologia
Goldsmiths University of London, United Kingdom
"The London Riots: the (in)visibility of violence" (THESIS/DISSERTATION)
|
16 |
Affiliation
Science
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2021/03/03 - 2024/02/29 | Auxiliary Researcher (Research) | ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa Centro de Investigação e Estudos de Sociologia, Portugal |
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa Centro de Investigação e Estudos de Sociologia, Portugal | ||
2013/11/01 - 2014/05/01 | Research Trainee (Research) | Peace Pledge Union, United Kingdom |
Others
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2020/09/01 - 2021/01/15 | Formadora (atividades infantis extracurriculares) | Externato Nobre, Portugal |
2019/01/10 - 2020/03/12 | Professora de Inglês | Trabalhadora por Conta Própria, United Kingdom |
2018/05/01 - 2018/07/31 | Professora de Inglês | Ministério de Educación Colombiano, Colombia |
2018/05/01 - 2018/07/31 | Projeto educativo: biblioteca escolar | Ministerio de Educación Nacional de Colombia, Colombia |
2016/03/01 - 2018/02/10 | Educação Não - Formal, Projeto independente: Organização e implementação de Workshops | Projeto Independente, Mexico |
Centros e espaços comunitários, Mexico | ||
2012/09/01 - 2013/02/01 | Investigadora: produção de filme e jornalismo ativista. | WorldByte the school of Citizen TV, United Kingdom |
2009/06/01 - 2009/12/31 | Educadora Social e professora extracurricular | Casa do Caminho, Brazil |
Projects
Contract
Designation | Funders | |
---|---|---|
2022/02/28 - 2024/02/27 | SPACE4US – A model of blended-experiential learning for the empowerment of young women
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
|
Comissão Europeia
Concluded
|
2021/03/01 - 2023/11/28 | RaCIP - Raising Capacity for Inclusive People engaged in private sponsorship
Research Fellow
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa Centro de Investigação e Estudos de Sociologia, Portugal
|
European Union Asylum Migration and Integration Fund Ongoing
|
Outputs
Publications
Online resource |
|
Report |
|
Thesis / Dissertation |
|
Other
Other output |
|
Activities
Oral presentation
Presentation title | Event name Host (Event location) |
|
---|---|---|
2024/02/27 | Space4Us - Um modelo inovador de empoderamento coletivo juvenil para promover a inclusão social de adolescentes vulneráveis | pace4Us - Um modelo inovador de empoderamento coletivo juvenil para promover a inclusão social de adolescentes vulneráveis
Iscte- Instituto Universitário de Lisboa (Lisboa, Portugal)
|
2023/07/12 | Formação em Aprendizagem Experiencial Combinada para Capacitação de Jovens Raparigas: Abordagem de género e interseccional Formação Projeto SPACE4US |
Iscte- Instituto Universitário de Lisboa
|
2023/03/09 | Space4us - Why does gender matter? (Module 1 of youth workers curriculum ) | Space4us Trainers' training: curriculum for youth workers
Iscte- Instituto Universitário de Lisboa (Lisboa, Portugal)
|
2022/03/02 | Curriculums Conceptual Guidelines: Presenting the Integration Framework of the RaCip Project Diretrizes conceptuais dos currículos: Apresentação do enquadramento teórico de integração do projeto RaCip | Trainers training - RaCip project / Formação de formadores - Projeto RaCip
Glocal Factory (Lisboa, Portugal)
|