Identification
Personal identification
- Full name
- Ana Francisca Cunha Monteiro
Citation names
- Monteiro, Ana Francisca
- Monteiro, Ana F.
Author identifiers
- Ciência ID
- A917-2146-FAC1
- ORCID iD
- 0000-0001-6204-5456
- Google Scholar ID
- https://bit.ly/2Hbne3h
- Researcher Id
- L-4239-2017
- Scopus Author Id
- 57223278206
Email addresses
- afmonteiro@cipes.up.pt (Professional)
- amonteiro@ie.uminho.pt (Professional)
- afmonteiro.edu@gmail.com (Personal)
Addresses
- Universidade do Minho. Campus de Gualtar, 4710-057, Braga, Braga, Portugal (Professional)
- Rua 1º Dezembro 399 , 4450-227, Matosinhos, Matosinhos, Portugal (Professional)
Knowledge fields
- Social Sciences - Educational Sciences
- Social Sciences - Educational Sciences - Education, General
- Social Sciences - Educational Sciences
Languages
Language | Speaking | Reading | Writing | Listening | Peer-review |
---|---|---|---|---|---|
Portuguese | Proficiency (C2) | Proficiency (C2) | Proficiency (C2) | Proficiency (C2) | |
English | Advanced (C1) | Advanced (C1) | Advanced (C1) | Advanced (C1) | |
Spanish; Castilian | Beginner (A1) | Advanced (C1) | Beginner (A1) | ||
German | Beginner (A1) | Beginner (A1) | Beginner (A1) |
Education
Degree | Classification | |
---|---|---|
2014/01/13
Concluded
|
Doutoramento em Estudos da Criança (Doutoramento)
Major in Tecnologias de Informação e Comunicação
Universidade do Minho, Portugal
"'Tem é de ser de mim': Novas tecnologias, riscos e oportunidades na perspetiva das crianças" (THESIS/DISSERTATION)
|
Aprovada por unanimidade |
2007
Concluded
|
Formação pedagógica inicial de formadores (Outros)
Fundação para a Divulgação das Tecnologias de Informação (FDTI), Portugal
|
Excelente |
2007
Concluded
|
Web design (Outros)
Microcamp/Digitando, Portugal
|
17 (escala 0 a 20) |
2005
Concluded
|
Visual Merchandising (Outros)
Cenatex, Portugal
|
Muito bom |
2005
Concluded
|
Atendimento presencial (Outros)
Myjobs - Recursos Humanos, Portugal
|
|
2004
Concluded
|
Licenciatura em Comunicação Social (Licenciatura)
Major in Jornalismo; Relações Públicas
Universidade do Minho Instituto de Ciências Sociais, Portugal
"N/A" (THESIS/DISSERTATION)
|
16 |
Affiliation
Science
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2024/03 - Current | Contracted Researcher (Research) | Centro de Investigação de Políticas do Ensino Superior, Portugal |
2019/06/01 - 2021/12 | Contracted Researcher (Research) | Universidade do Minho, Portugal |
Universidade do Minho Instituto de Educação, Portugal |
Others
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2022/01 - 2024/02 | Learning Designer | Instituto Politécnico do Cávado e do Ave, Portugal |
2018 - 2019 | Formadora (Investigação qualitativa, Comunicação e Tecnologia Educativa) | Trabalho independente, Portugal |
2018/03/01 - 2018/10/16 | Bolseira de Gestão de Ciência e Tecnologia. Projeto "Exchange: Forensic Geneticists and the Transnational Exchange of DNA data in the European Union: Engaging Science with Social Control, Citizenship | Universidade do Minho Centro de Estudos de Comunicação e Sociedade, Portugal |
2017/07/01 - 2018/02/28 | Bolseira de Investigação. Projeto "Bringing Life Into the Classroom: Innovative use of mobile devices in the educational process" (Erasmus +, Project no. 2016-1-RO01-KA201-024659). | Universidade do Minho Centro de Investigação em Educação, Portugal |
2014/08/01 - 2017/04/30 | Bolseira de Gestão de Ciência e Tecnologia | Universidade do Minho Centro de Investigação em Educação, Portugal |
2014/01/01 - 2014/04/30 | Técnica de comunicação | Cruz Vermelha Portuguesa, Portugal |
2008/04/01 - 2012/08/31 | Bolseira de investigação. Doutoramento em Estudos da Criança, Tecnologias de Informação e Comunicação. | Universidade do Minho Centro de Investigação em Educação, Portugal |
2005/01/01 - 2007/01/01 | Jornalista | PÚBLICO Comunicação Social SA, Portugal |
2006/06/01 - 2006/08/31 | Jornalista | Jornal Digital, Portugal |
Projects
Grant
Designation | Funders | |
---|---|---|
2008/05 - 2013/08 | A internet na vida das crianças: lidar com oportunidades e riscos
SFRH / BD / 36262 / 2007
PhD Student Fellow
Universidade do Minho Centro de Investigação em Educação, Portugal
|
Fundação para a Ciência e Tecnologia, POPH, QREN, FSE
Concluded
|
Contract
Designation | Funders | |
---|---|---|
2019/06/01 - Current | Laboratório de Tecnologias e Aprendizagem de Programação para o Pré-Escolar e 1.º Ciclo de Ensino Básico em Portugal (KML
II)
Researcher
Universidade do Minho Centro de Investigação em Educação, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
|
2017/07/01 - 2018/02/28 | Bringing Life Into the Classroom: Innovative use of mobile devices in the educational process
Research Fellow
Universidade do Minho Centro de Investigação em Educação, Portugal
|
European Commission
Concluded
|
2008/11/01 - 2010/12/15 | SimSafety - Flight Simulator for Internet Safety
Other
Universidade do Minho Centro de Investigação em Educação, Portugal
|
European Commission
Concluded
|
2008/05/01 - 2009/11/30 | Face It - Focus on Awareness of Culture and Education for International Teachers
Other
Universidade do Minho Centro de Investigação em Educação, Portugal
|
European Commission
Concluded
|
Other
Designation | Funders | |
---|---|---|
2022/01 - 2023/12 | Regional University Network - European University
Technical development
Instituto Politécnico do Cávado e do Ave, Portugal
|
Outputs
Publications
Book chapter |
|
Conference abstract |
|
Conference paper |
|
Conference poster |
|
Journal article |
|
Newsletter article |
|
Preface / Postscript |
|
Other
Other output |
|
Activities
Oral presentation
Presentation title | Event name Host (Event location) |
|
---|---|---|
2019 | Integração curricular do pensamento computacional, da programação e da robótica na educação: Uma proposta para a formação de professores. | Challenges 2019 - XI Conferência Internacional de Tecnologias de Informação e Comunicação na Educação
Centro de Competência em TIC na Educação Instituto de Educação da Universidade do Minho (Braga, Portugal)
|
2019 | Education for all students: the experience of implementing inclusive curriculum and universal design in Portuguese schools | Challenges 2019 - XI Conferência Internacional de Tecnologias de Informação e Comunicação na Educação
Centro de Competência em TIC na Educação Instituto de Educação da Universidade do Minho (Braga, Portugal)
|
2019 | Multimodal literacy in the classroom: the use of universal and inclusive methodologies in writing texts | Challenges 2019 - XI Conferência Internacional de Tecnologias de Informação e Comunicação na Educação
Centro de Competência em TIC na Educação Instituto de Educação da Universidade do Minho (Braga, Portugal)
|
2019 | Ser criança na era digital | O Indivíduo na Sociedade da Informação – Comemoração do Dia Mundial da Sociedade da Informação – DMSI 2019
Casa do Conhecimento de Vila Verde (Vila Verde, Portugal)
|
2017 | Robôs para crianças em idade pré-escolar (3 a 6 anos) | X Conferência Internacional de Tecnologias de Informação e Comunicação na Educação - Challenges 2017
Centro de Competência em TIC na Educação Instituto de Educação da Universidade do Minho (Braga , Portugal)
|
2017 | Challenges of mobile learning–a comparative study on use of mobile devices in six European schools: Italy, Greece, Poland, Portugal, Romania and Turkey | XIV Congresso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagogia
Instituto de Educação da Universidade do Minho (Braga, Portugal)
|
2017 | Using mobile apps to promote online safety: advice and support needs from a child and youth centred perspective | Cyberspace 2017
Masaryk University's Faculty of Law (Brno, Czech Republic)
|
2017 | Implicações de um contexto digital no desenvolvimento das crianças e dos adolescentes. | I Congresso Internacional de Enfermagem de Saúde Infantil e Pediátrica – Investigação, Conhecimento e Prática Clínica
Escola Superior de Enfermagem de Coimbra - ESEnfC (Coimbra, Portugal)
|
2016 | Children’s representations of addictive online behaviour: The internet addict stigma | 2016 Conference of the International Association for Media and Communication Research (IAMCR)
International Association for Media and Communication Research (IAMCR) (Leicester, Portugal)
|
2016 | Digital childhood, risks and opportunities: Why is it so important to listen to children? | The Digital Literacy and Multimodal Practices of Young Children. Engaging with emerging research - 1st Digilitey Training
School
Centro de Investigação em Educação da Universidade do Minho (Braga, Portugal)
|
2015 | Crianças e tecnologia: os jogos online como experiência social e identitária | IX Conferência Internacional de Tecnologias de Informação e Comunicação na Educação - Challenges 2015
Centro de Competência em TIC na Educação Instituto de Educação da Universidade do Minho (Braga, Portugal)
|
2015 | Lazer e identidade no uso de tecnologias por crianças: “É o meu site” | 3° Congresso Literacia, Media e Cidadania
Centro de Estudos de Comunicação e Sociedade (Lisboa , Portugal)
|
2015 | Mediação parental no uso de tecnologias por crianças: Paradoxos da imposição de restrições | A Europa no Mundo e o Mundo na Europa: crise e identidade
Centro de Estudos de Comunicação e Sociedade (CECS) da Universidade do Minho. (Braga, Portugal)
|
2014 | Online risks from children’s perspectives: questioning awareness strategies | ECREA 2014 - 5th European Communication Conference
uropean Communication Research and Education Association (ECREA) (Lisboa, Portugal)
|
2014 | Inside children’s digital worlds: an ethnographic approach to children’s adoption of digital technologies | ECER 2014, The Past, the Present and Future of Educational Research in Europe
European Educational Research Association - EERA (Porto, Portugal)
|
2011 | Crianças e internet: noções de oportunidade, risco e segurança | 7º SOPCOM - Meios Digitais e Indústrias Criativas
Associação Portuguesa de Ciências da Comunicação - SOPCOM (Porto , Portugal)
|
2011 | Geração digital: ouvindo as crianças falar de oportunidades e riscos online | VII Conferência Internacional de Tecnologias de Informação e Comunicação na Educação Challenges 2011
Centro de Competência em TIC na Educação Instituto de Educação da Universidade do Minho (Braga, Portugal)
|
2011 | Media in the lives of children: dealing with opportunities and risks | EU Kids Online II meeting
London School of Economics and Political Science (Londres, United Kingdom)
|
2011 | Children and the internet: dealing with opportunities and risks | 15ª Conferência Bianual da International Study Association for Teachers and Teaching (ISATT)
International Study Association on Teachers and Teaching (ISATT) (Braga, Portugal)
|
2011 | Internet, oportunidades e riscos - ouvir o que as crianças têm a dizer | Colóquio Olhares sobre os jovens em Portugal: saberes, políticas, acções
Observatório Permanente da Juventude do Instituto de Ciências Sociais da Universidade de Lisboa (Lisboa, Portugal)
|
2011 | A Internet na vida das crianças: lidar com perigos e oportunidades | 1º Encontro de Jovens Investigadores das Ciências da Comunicação
Associação Portuguesa de Ciências da Comunicação - SOPCOM (Braga, Portugal)
|
2010 | Geração digital, oportunidades e riscos: razões para ouvir crianças e jovens | 1º Encontro @rcaComum
Centro de Investigação em Educação da Universidade do Minho (Braga, Portugal)
|
2009 | Crianças e internet: aprendizagem ou entretenimento? | 6º Congresso SOPCOM - Sociedade dos Media: Comunicação, Política e Tecnologia
Associação Portuguesa de Ciências da Comunicação - SOPCOM (Lisboa, Portugal)
|
2009 | A utilização da internet por crianças e jovens: educação ou perda de tempo, risco ou oportunidade? | Encontro Contextos Educativos na Sociedade Contemporânea
Secção de Sociologia da Educação da Associação Portuguesa de Sociologia (Lisboa , Portugal)
|
2009 | Children, online experiences and fun: dealing with parents and safety. | 10ª conferência anual da Association of Internet Researchers, Internet Research 10.0 - Internet: Critical
Association of Internet Researchers - AoIR (Milwaukee, United States)
|
2009 | Usos informais da Internet: os conceitos de oportunidade, risco e segurança na óptica de crianças e jovens | Conferência Nacional EU Kids Online
Faculdade de Ciências Sociais e Humanas da Universidade NOVA de Lisboa (Lisboa, Portugal)
|
2008 | Comunidades na Moodle: projectos, dinâmicas e intencionalidades | Encontro Caldas Moodle
Educom - Associação Portuguesa de Telemática Educativa (Caldas da Rainha, Portugal)
|
2008 | Mediação no uso da Internet por crianças e jovens: contornos do problema | VI Congresso Português de Sociologia - Mundos Sociais: Saberes e Práticas
Associação Portuguesa de Sociologia (Lisboa, Portugal)
|
2007 | O papel da internet na vida das crianças | 5º Congresso da Associação Portuguesa de Ciências da Comunicação
Associação Portuguesa de Ciências da Comunicação - SOPCOM (Braga, Portugal)
|
2007 | A internet na vida das crianças: lidar com perigos e oportunidades | Challenges 2007 - Actas da V Conferência Internacional de Tecnologias de Informação e Comunicação na Educação
Centro de Competência em TIC na Educação Instituto de Educação da Universidade do Minho (Braga )
|
2007 | Crianças e internet, perigos e oportunidades | CIANEI 2º - Congresso internacional de aprendizagem na educação de infância
Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti (Maia, Portugal)
|
Supervision
Thesis Title Role |
Degree Subject (Type) Institution / Organization |
|
---|---|---|
2019/09/24 - Current | Participação computacional na aprendizagem de uma linguagem de programação no ensino superior: um estudo Multicasos
Co-supervisor of Gabryella Silva
|
Event organisation
Event name Type of event (Role) |
Institution / Organization | |
---|---|---|
2019/09/01 - 2020/01/30 | Comissão organizadora do Seminário “Tecnologias e Aprendizagem de Programação para o Pré-Escolar e 1.º CEB”. (2020/01/11 - 2020/01/11)
Seminar (Member of the Organising Committee)
|
Universidade do Minho Centro de Investigação em Educação, Portugal |
2019/04/01 - 2019/04/30 | Comissão organizadora da oficina “Computational Thinking and Coding in Early Childhood Education”, orientada por Marina Bers
(Tufts University, no âmbito do projeto KML II – “Laboratório de Tecnologias e Aprendizagem de Programação para Pré-Escolar
e 1.º Ciclo de Ensino Básico em Portugal”. (2019/05/16 - 2019/05/16)
Workshop (Member of the Organising Committee)
|
Universidade do Minho Centro de Investigação em Educação, Portugal |
2015 - 2019 | Comissão científica das edições IX, X e XI da Conferência Internacional de TIC na Educação – Challenges (2015)
Congress (Member of the Scientific Committee)
|
Centro de Competência em TIC na Educação, Instituto de Educação da Universidade do Minho, Portugal |
2018/03/01 - 2018/06/30 | Comissão organizadora Exchange Summer School “Surveillance Technologies Criminality, and Human Rights” (2018/06/25 - 2018/06/28)
Other (Member of the Organising Committee)
|
Universidade do Minho Centro de Estudos de Comunicação e Sociedade, Portugal |
2017 - 2017 | Comissão organizadora do II ENJIE Encontro Nacional de Jovens Investigadores em Educação
(2017/06/02 - 2017/06/03)
Congress (Member of the Organising Committee)
|
Universidade do Minho Centro de Investigação em Educação, Portugal |
2017 - 2017 | Apoio à organização do XIV Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagogia. (2017/01/06 - 2017/09/08)
Congress (Other)
|
Universidade do Minho Centro de Investigação em Educação, Portugal |
Event participation
Activity description Type of event |
Event name Institution / Organization |
|
---|---|---|
2008 - Current | Dinamização de sessões teórico-práticas com crianças e jovens sobre segurança na internet em instituições de caráter socioeducativo.
Other
|
|
2019/11/09 - 2019/11/11 | LEGO Education WeDo 2.0 - Introdução - Desenvolvimento Profissional
Workshop
|
LEGO Education WeDo 2.0 - Introdução - Desenvolvimento Profissional
JumpUp Learning, Portugal
|
2019/05/16 - 2019/05/16 | Oficina "Computational thinking and coding in early childhood" (3 horas), orientada por Marina Bers (Tufts University, no
âmbito do projeto KML II – “Laboratório de Tecnologias e Aprendizagem de Programação para Pré-Escolar e 1.º Ciclo de Ensino
Básico em Portugal”.
Workshop
|
Computational thinking and coding in early childhood
Universidade do Minho Centro de Investigação em Educação, Portugal
|
2019 - 2019 | Apresentação virtual Computational thinking, programming and robotics in basic education: evaluation of an in-service teacher’s
training b-learning experience
Congress
|
ICERI19 - 12th annual International Conference of Education, Research and Innovation
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), Spain
|
2018 - 2018 | Seminário Orientações curriculares das TIC para o 1º ciclo do ensino básico (3 horas). Oradores: Maria João Gomes, Luís Valente,
Altina Ramos (Universidade do Minho).
Seminar
|
Orientações curriculares das TIC para o 1º ciclo do ensino básico
Centro de Competência em TIC na Educação, Instituto de Educação da Universidade do Minho, Portugal
|
2015 - 2015 | Oficina "Incites. Benchmarking & Analytics", orientada por Rachel Mangan (Thomson Reuters) (2 horas). | Incites. Benchmarking & Analytics
Serviços de Documentação da Universidade do Minho (SDUM) , Portugal
|
2015 - 2015 | Oficina "Web of Science", orientada por Rachel Mangan (Thomson Reuters) (3 horas).
Workshop
|
Web of Science
Serviços de Documentação da Universidade do Minho (SDUM) , Portugal
Biblioteca do Conhecimento Online (b-on), Portugal |
2014 - 2014 | Oficina "Escrita habitual". Formadora: Dora Mota, jornalista (Jornal de Notícias) (8 horas).
Workshop
|
Escrita habitual
Storibox, Portugal
|
2013 - 2014 | Voluntariado na Cruz Vermelha portuguesa - projetos sócio-educativos.
Other
|
Cruz Vermelha Portuguesa, Portugal
|
2013 - 2013 | Oficina "Escrita criativa". Formador: João Tordo, escritor (16 horas).
Workshop
|
Escrita criativa
Terra Firme, Portugal
|
2012 - 2012 | Participação nos programas de empreendedorismo Idea Lab - Laboratório de Ideias de Negócio (TecMinho) e Laboratório de Empresas
(Spinpark - Centro de Incubação de Base Tecnológica). Desenvolvimento de um projeto empresarial de serviços de apoio à investigação
científica.
Other
|
Idea Lab
TecMinho Associação Universidade-Empresa para o Desenvolvimento, Portugal
|
2012 - 2012 | Oficina "Análise qualitativa com recurso ao software NVivo". Formadora: Susana Silva (Escola de Psicologia, Universidade do
Minho) (16 horas).
Workshop
|
Análise qualitativa com recurso ao software NVivo
Association for Information Systems Student Chapter @ Universidade do Minho (AIS.SC@UM), Portugal
|
2012 - 2012 | Período de investigação integrado no Doutoramento em Estudos da Criança / Estudante de investigação convidado na Loughborough
University - Communication, Media, Social and Policy Studies Department, Reino Unido. Orientador: David Buckingham (3 meses).
Other
|
Loughborough University, United Kingdom
|
2009 - 2009 | Oficina "Gestão do tempo". Formador: Manuel Firmino (Manuel Firmino & Associados) (16 horas).
Workshop
|
Gestão do tempo
Associação Académica da Universidade do Minho (AAUM), Portugal
|
2009 - 2009 | Oficina "Técnicas de escrita científica". Formador: Henrique Cabral (Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa (FCUL)
(16 horas).
Workshop
|
Técnicas de escrita científica
Universidade de Lisboa Faculdade de Ciências, Portugal
Universidade de Lisboa Centro de Oceanografia, Portugal |
2009 - 2009 | Curso intensivo de escrita científica em inglês. Formadora: Bernarda Esteves (Instituto de Letras e Ciências Humanas (ILCH),
Universidade do Minho) (40 horas).
Other
|
Curso intensivo de escrita científica em inglês
Associação Académica da Universidade do Minho (AAUM), Portugal
|
2009 - 2009 | Oficina "Gestão pessoal de carreira para bolseiros de doutoramento". Orientadora: Joana Carneiro Pinto (Escola de Psicologia,
Universidade do Minho (EPsi) (12 horas).
Other
|
Gestão pessoal de carreira para bolseiros de doutoramento
Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal
|
2003 - 2003 | Estudante Erasmus na Universitat Autònoma de Barcelona, Espanha (6 meses).
Other
|
Erasmus
Universitat Autònoma de Barcelona, Spain
|
Jury of academic degree
Topic Role |
Candidate name (Type of degree) Institution / Organization |
|
---|---|---|
2022/10/24 | Método de ensino de Programação Orientada a Objetos baseado em Aprendizagem Significativa e Computação Física
(Thesis) Arguer
|
Humberto Augusto Piovesana Zanetti (PhD)
Universidade Estadual de Campinas Faculdade de Tecnologia, Brazil
|
2021/05/06 | Levantamento de uso educativo de dispositivos móveis em contexto da Educação Infantil em uma região administrativa do Distrito
Federal, Brasil
(Thesis) Main arguer
|
Ana Rita do Nascimento Cunha (Master)
Universidade do Minho Instituto de Educação, Portugal
|
Association member
Society Organization name | Role | |
---|---|---|
2016 - Current | Associação de Pais e Encarregados de Educação da Escola EB1 de Salgueiral | Membro da direção |
2005 - 2012 | Gabinete de Imprensa de Guimarães - Associação de Profissionais e Colaboradores da Comunicação | Membro da direção |
Conference scientific committee
Conference name | Conference host | |
---|---|---|
2015/03/01 - 2024 | Conferência Internacional de TIC na Educação – Challenges | Braga |
2016/03/01 - 2016/03/01 | AoiR 2016 - 17th Annual Conference Association of Internet Researchers | Berlim |
Course / Discipline taught
Academic session | Degree Subject (Type) | Institution / Organization | |
---|---|---|---|
2020/02/11 - Current | Tecnologia Educativa | Mestrados em Ensino de Biologia e Geologia no 3º Ciclo do Ensino Básico e no Ensino Secundário e Ensino de História no 3º Ciclo do Ensino Básico e no Ensino Secundário (Mestrado) | Universidade do Minho Instituto de Educação, Portugal |
2020/10 - 2020/11 | Tecnologia e Comunicação Educacional | Mestrado em Ciências da Educação - Tecnologia Educativa (Mestrado) | Universidade do Minho Instituto de Educação, Portugal |
2019/09/27 - 2020/01/24 | Tecnologias de Informação e Comunicação | Mestrados em Educação Especial - Intervenção Precoce e Necessidades Educativas Especiais do Domínio Cognitivo e Motor (Mestrado) | Universidade do Minho Instituto de Educação, Portugal |
2019/03/25 - 2019/03/25 | Netnografia: Métodos e técnicas para a pesquisa de culturas e comunidades online (Módulo 3) - 2nd Advanced Training Courses in Qualitative Research. | Netnografia: Métodos e técnicas para a pesquisa de culturas e comunidades online (Outros) | Universidade do Minho Centro Interdisciplinar de Ciências Sociais, Portugal |
2018/12 - 2019 | GEN10S Portugal (Scratch para alunos dos 5º e 6º ano no âmbito do projeto) | Gen10s PT (Outros) | Instituto Politécnico de Setúbal Escola Superior de Educação, Portugal |
2010/03/01 - 2010/06/30 | Teorias da Informação e da Comunicação | Pós-graduação em Inovação e Criatividade: As TIC (Especialização pós-licenciatura) | Instituto Superior de Ciências Educativas de Felgueiras, Portugal |
2010/03/01 - 2010/06/30 | Discursos Multimédia | Pós-graduação Inovação e Criatividade: As Tecnologias da Informação e da Comunicação (Especialização pós-licenciatura) | Instituto Superior de Ciências Educativas de Felgueiras, Portugal |
Interview (tv / radio show)
Program | Topic | |
---|---|---|
2014 - 2014 | Entrevista Porto Canal | O uso da internet por crianças: oportunidades e riscos |
Journal scientific committee
Journal title (ISSN) | Publisher | |
---|---|---|
2024/04 - Current | Teaching and Learning Inquiry | International Society for the Scholarship of Teaching and Learning (ISSOTL) |
2024/04 - Current | Revista Portuguesa de Educação (0871-9187) | |
2018 - 2021 | Children & Society (1099-0860) | Wiley |
2016 - 2021 | Observatorio (OBS*) (1646-5954 ) | Instituto Universitario de Lisboa (ISCTE-IUL) |
Distinctions
Award
2003 | Melhor aluno do Conselho de Cursos de Ciências Sociais
Caixa Geral de Depositos, Portugal
|
2003 | Mérito escolar
Universidade do Minho, Portugal
|
2000 | Mérito escolar
Universidade do Minho, Portugal
|