Identification
Personal identification
- Full name
- Ana Isabel Fernandes Gomes
Citation names
- Gomes, Ana Isabel
Author identifiers
- Ciência ID
- 9C1A-99FF-1725
- ORCID iD
- 0000-0002-8597-2516
- Scopus Author Id
- 57191972334
Email addresses
- ana.fernandes.gomes@psicologia.ulisboa.pt (Professional)
Websites
Education
Degree | Classification | |
---|---|---|
2018
Concluded
|
Psychology (PhD) (Doutoramento)
Major in Health Psychology
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
"Study of Parental and Individual Determinants of Preschool Children's Eating Behaviors" (THESIS/DISSERTATION)
|
Summa Cum Laude [Aprovado com Distinção e Louvor, por unanimidade] |
2005/09 - 2008/03
Concluded
|
Psychology (Master) (Mestrado)
Major in Psychotherapy and Health Psychology
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
"Significations about adolescence in doctors and nurses and implications for information and communication processes with
adolescents with oncological disease and their parents" (THESIS/DISSERTATION)
|
Very Good [Muito Bom] |
1997/09 - 2003/03
Concluded
|
Psychology (1st Degree) (Licenciatura)
Major in Cognitive-Behavioural, Cognitive and Systemic Clinical Psychology variant, pre-specialization in Clinical Health
Psychology
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
Affiliation
Science
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2024/01 - Current | Researcher (Research) | Universidade de Lisboa Centro de Investigação em Ciência Psicológica, Portugal |
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal | ||
2020/01 - 2023/01 | Researcher (Research) | Universidade de Lisboa Centro de Investigação em Ciência Psicológica, Portugal |
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal | ||
2019/04 - 2022/03 | Researcher (Research) | Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal |
2015/01 - 2019/12 | Researcher (Research) | Universidade de Lisboa Centro de Investigação em Ciência Psicológica, Portugal |
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal |
Teaching in Higher Education
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2023/06/01 - Current | Invited Assistant Professor (University Teacher) | Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal |
2022/09 - Current | Invited Assistant Professor (University Teacher) | Escola Superior de Enfermagem de Lisboa, Portugal |
2022/11 - 2023/01 | Invited Assistant Professor (University Teacher) | Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal |
2015/02 - 2022/08 | Invited Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) | Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Tecnologia da Saúde de Lisboa, Portugal |
2018/09 - 2019/02 | Invited Assistant Professor (University Teacher) | Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal |
2014/03 - 2014/05 | Invited Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) | Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Tecnologia da Saúde de Lisboa, Portugal |
2008/09 - 2013/08 | Invited Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) | Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Tecnologia da Saúde de Lisboa, Portugal |
2005/02 - 2008/02 | Tutor (University Teacher) | Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal |
Other Careers
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2003/10 - 2004/07 | Técnico Psicologia Estagiário (Técnico Psicologia) | Liga Portuguesa Contra o Cancro, Portugal |
Others
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2022/07 - Current | Trainer | APDH – Associação Portuguesa para o Desenvolvimento Hospitalar, Portugal |
2019/02 - Current | Trainer | AEDL – Atividades Educativas, Lda., Portugal |
2023 - 2023 | Clinical psychologist | Clínica Salutem Dare, Portugal |
2009/03 - 2019/03 | Clinical psychologist | Hospital Lusíadas Lisboa, Portugal |
2012/05 - 2014/07 | Trainer | Associação Central de Psicologia, Portugal |
2010/02 - 2014/01 | Support for teaching activities (doctoral scholarship) | Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal |
2012 - 2012 | Trainer | SGS Academy Portugal, Portugal |
2005/09 - 2008/07 | Clinical psychologist | Académico de Torres Vedras, Portugal |
2008 - 2008 | Trainer | APPIC – Associação Portuguesa de Psicólogos de Intervenção Clínica, Portugal |
Projects
Grant
Designation | Funders | |
---|---|---|
2010/02 - 2014/01 | Study of parental and individual determinants of preschool children's eating behaviors
BD/FPUL-052010
PhD Student Fellow
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
Concluded
|
Contract
Designation | Funders | |
---|---|---|
2019/04/01 - 2022/03/31 | Parentalidade e Alimentação: estudo de uma nova intervenção para pais com recurso a uma plataforma web [Food Parenting: study
of a new web-based parent intervention]
PTDC/PSI-GER/30432/2017
Researcher
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Ongoing
|
2019/01/01 - 2019/12/31 | Centro de Investigação em Ciência Psicológica
UID/PSI/04527/2019
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
Universidade de Lisboa Centro de Investigação em Ciência Psicológica, Portugal |
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
|
Outputs
Publications
Book |
|
Book chapter |
|
Conference paper |
|
Journal article |
|
Thesis / Dissertation |
|
Activities
Oral presentation
Presentation title | Event name Host (Event location) |
|
---|---|---|
2024/09 | EAT Family Style in Portugal: Study protocol and preliminary findings about feasibility and impact | 38th Annual Conference of the European Health Psychology Society
(Portugal)
|
2024/05 | Queres saber uma coisa…?: Ciência psicológica acessível aos mais novos. | 12º Congresso de Comunicação de Ciência e Tecnologia de Portugal SciComPt2024
(Portugal)
|
2024/02 | Preditores de qualidade de vida em adolescentes com doença das células falciformes | 15º Congresso Nacional de Psicologia da Saúde
(Portugal)
|
2024/02 | Assertiveness among health students: a longitudinal study. | 15º Congresso Nacional de Psicologia da Saúde
(Portugal)
|
2024/02 | Alimentação responsiva nos jardins de infância: Obstáculos e facilitadores no processo de mudança. | 15º Congresso Nacional de Psicologia da Saúde |
2023/10 | Empathy and perception of communicational skills among health undergraduate students: A longitudinal study. | 4º Congresso Nacional de Comunicação Clínica em Cuidados de Saúde: Empatia e Compaixão
(Portugal)
|
2023/10 | Are women anxious before starting radiation therapy for breast cancer? Predictors of anxiety on their first day of treatment. | 4th World Congress on Breast Cancer and Women's Health
(Spain)
|
2023/06 | Preditores das práticas alimentares parentais: emoções antecipadas, regulação emocional e autoeficácia parental. | 2as Conferências Internacionais em Psicologia Clínica e da Saúde da Universidade da Beira Interior - “A Importância da Psicologia Clínica e da Saúde no Mundo Atual: Desafios e Contributos” |
2023/05 | Breast cancer patients' anxiety predictors on their first day of radiotherapy. | 3rd International Conference on Cancer
(Portugal)
|
2023/04 | Sexualidade e doença reumática: O papel dos sintomas nas emoções, nas relações e na intimidade. | XXIII Jornada da Associação Nacional dos Doentes com Artrite Reumatóide (ANDAR)
(Portugal)
|
2023/02 | Quality of life and correlates of quality of life in Osteogenesis Imperfecta. | 3rd Online Conference QualityOfLife4OI
(Portugal)
|
2022/09 | Experiência dos pais durante a participação no programa SmartFeeding4Kids: Estudo qualitativo. | 14º Congresso Nacional de Psicologia da Saúde
(Portugal)
|
2022/09 | Desenvolvimento e estudo de eficácia do programa SmartFeeding4Kids: Desafios metodológicos. | 14º Congresso Nacional de Psicologia da Saúde
(Portugal)
|
2022/08 | Quality of life and coping strategies in adults with Osteogenesis Imperfecta. | 1st International Conference on Osteogenesis Imperfecta
(United Kingdom)
|
2022/02 | Educação para a dor: estratégias? O papel do psicólogo. | JORNADAS PRÉ-ENEFt’22, na Escola Superior de Saúde Atlântica – ESSATLA |
2021/11 | SmartFeeding4Kids: a digital platform for nutritional behavior change of parents of young children. | ICGI 2021 |
2021/09 | Responsibility sharing, family conflicts, parental overprotection and adolescents’ quality of life - perspectives from the dyads. | IF Multidisciplinary Care Conference (International Federation for Spina Bifida and Hydrocephalus) |
2021/08 | Do childcare teachers rate children’s weight status more accurately than their parents? A comparative analysis. | The 8th International Conference on Nutrition and Growth (N&G) |
2021/08 | Overcoming challenges in an online 24h food recall for parents of young children: Findings from a usability study. | The 8th International Conference on Nutrition and Growth (N&G) |
2021/08 | SmartFeeding4Kids, a new online parental self-guided program to promote children’s healthy eating habits and positive feeding practices: Development and initial findings of the pilot study. | The 8th International Conference on Nutrition and Growth (N&G) |
2020/11 | Are parental feeding practices relevant targets in web-based nutritional interventions? A systematic review and meta-analysis (symposium “Just a click away”: Web-based interventions for parents: Innovative and effective ways to support children and children) | 6th International Congress of Clinical and Health Psychology in Children and Adolescents |
2020/02 | Nursing students' orientation toward patient-centredness and empathy: a longitudinal study. | Nursing Connect (Nursing Education and Healthcare Conference)
(Portugal)
|
2020/01 | SmartFeeding4Kids: Protocolo de um programa online para promover a alimentação saudável em pré-escolares. | 13º Congresso Nacional de Psicologia da Saúde
(Portugal)
|
2020/01 | Competências interpessoais em estudantes de saúde: resultados preliminares de um estudo longitudinal. | 13º Congresso Nacional de Psicologia da Saúde |
2019/10 | Health students' developing empathy and patient-centred attitudes: A longitudinal survey. | International Congress on Person-Centred Healthcare |
2019/06 | Comunicação e fornecimento de informação em radioterapia: contributo dos preditores de ansiedade. | II Congresso Nacional de Comunicação Clínica em Cuidados de Saúde |
2019/05 | Crenças dos estudantes do ensino superior em relação à interação médico-paciente. | V Congresso Ibero-Americano e Luso-Brasileiro de Psicologia da Saúde, e I Congresso da Promoção da Saúde e do Bem-Estar no
Ensino Superior
(Portugal)
|
Supervision
Thesis Title Role |
Degree Subject (Type) Institution / Organization |
|
---|---|---|
2023/09 - 2024/11 | Mealtime Observation in Childcare Scale: Adaptação e confiabilidade do instrumento e contributos para o estudo das
práticas alimentares dos profissionais de educação de infância portugueses [Mealtime Observation in Childcare Scale: Adaptation
and reliability of the instrument and contributions to the study of feeding practices of Portuguese early childhood education
professionals]
Supervisor
|
Psicopatologia do Desenvolvimento da Criança e do Adolescente - Prevenção e Intervenção (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2023/09 - 2024/10 | Adesão ao autocuidado, ajustamento psicológico, qualidade de vida e controlo glicémico em adolescentes com diabetes tipo I
em diferentes modalidades de tratamento [Adherence to self-care, psychological adjustment, quality of life and glycemic control
in adolescents with type I diabetes in different treatment modalities]
Supervisor
|
Psicopatologia do Desenvolvimento da Criança e do Adolescente - Prevenção e Intervenção (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2022/09 - 2023/11 | Barreiras e facilitadores para o uso de práticas alimentares responsivas por educadores de infância durante a participação
num programa: com recurso ao modelo COM-B [Barriers and facilitators for the use of responsive feeding practices by early
childhood educators during participation in a program: using the COM-B model]
Supervisor
|
Psicopatologia do Desenvolvimento da Criança e do Adolescente - Prevenção e Intervenção (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2022/09 - 2023/11 | Viabilidade e aceitabilidade do programa de alimentação responsiva EAT Family Style com um grupo de educadoras de infância
portuguesas [Feasibility and acceptability of the EAT Family Style responsive feeding program with a group of Portuguese kindergarten
teachers]
Supervisor
|
Psicopatologia do Desenvolvimento da Criança e do Adolescente - Prevenção e Intervenção (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2022/09 - 2023/07 | Qualidade de vida e preditores de qualidade de vida em adolescentes com doença das células falciformes [Quality of life and
predictors of quality of life in adolescents with sickle cell disease]
Co-supervisor
|
Psicopatologia do Desenvolvimento da Criança e do Adolescente - Prevenção e Intervenção (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2021/09 - 2022/11 | “EAT Family Style”: estudo piloto de viabilidade e eficácia de uma versão breve do programa sobre práticas educativas alimentares
com educadores) de infância [“EAT Family Style”: pilot feasibility and effectiveness study of a brief version of the program
on feeding practices with childhood educators]
Supervisor
|
Psicologia Clínica e da Saúde (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2021/09 - 2022/07 | Dimensões parentais e individuais da criança no uso de práticas parentais alimentares para promover o consumo de vegetais
na idade pré-escolar e escolar [Parental and individual child dimensions of parental feeding practices that promote vegetable
consumption in preschool and school age]
Supervisor
|
Psicologia Clínica e da Saúde (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2021/09 - 2022/07 | Crenças e práticas educativas alimentares das educadoras de infância em creches e jardins de infância [Feeding practices and
beliefs of early childhood educators in daycare centers and kindergartens]
Co-supervisor
|
Psicologia Clínica e da Saúde (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2020/09 - 2021/06 | Promover o consumo de vegetais nas crianças pré-escolares: O papel das emoções e da regulação emocional no uso de práticas
parentais alimentares eficazes e ineficazes [Promoting vegetable consumption in preschool children: The role of emotions and
emotional regulation in the use of effective and ineffective parental feeding practices]
Supervisor
|
Psicologia (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2019/09 - 2020/07 | Promoting a healthy diet in preschool children: Teachers’ beliefs, strategies and perceived challenges
Supervisor
|
Psicologia (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2018/09 - 2019/02 | Necessidades, preferências e expectativas dos utentes de Unidades de Cuidados Paliativos em relação aos profissionais de saúde
e à prestação de cuidados médicos e psicológicos em fim de vida [Needs, preferences and expectations of Palliative Care Units
patients regarding health professionals and the provision of medical and psychological care at the end of life]
Supervisor
|
Psicologia Clínica (Master)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
|
Jury of academic degree
Topic Role |
Candidate name (Type of degree) Institution / Organization |
|
---|---|---|
2024/11 | Experiências adversas e personalidade em adolescentes: Associações com sensibilidade de processamento sensorial [Adverse experiences
and personality in adolescents: Associations with sensory processing sensitivity]
(Thesis) Main arguer
|
Gilmario Filho (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2024/11 | Associação entre sensibilidade ao ambiente, personalidade e experiências de vida em adolescentes portugueses [Association
between sensitivity to the environment, personality and life experiences in Portuguese adolescents]
(Thesis) Main arguer
|
Maria Inês Carreira (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2024/11 | Padrões, hábitos, qualidade do sono e sonolência em estudantes universitários portugueses [Patterns, habits, sleep quality
and drowsiness in Portuguese university students]
(Thesis) Main arguer
|
Laura Gomes (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2024/11 | Mealtime Observation in Childcare Scale: Adaptação e confiabilidade do instrumento e contributos para o estudo das práticas
alimentares dos profissionais de educação de infância portugueses [Mealtime Observation in Childcare Scale: Adaptation and
reliability of the instrument and contributions to the study of feeding practices of Portuguese early childhood education
professionals]
Supervisor
|
Matilde Escada (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2024/11 | Adesão ao autocuidado, ajustamento psicológico, qualidade de vida e controlo glicémico em adolescentes com diabetes tipo I
em diferentes modalidades de tratamento [Adherence to self-care, psychological adjustment, quality of life and glycemic control
in adolescents with type I diabetes in different treatment modalities]
Supervisor
|
Carolina Caramelo (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2024/07 | Aliança terapêutica numa intervenção grupal cognitivo-comportamental dirigida a crianças com problemas de ansiedade [Therapeutic
alliance in a cognitive-behavioral group intervention aimed at children with anxiety problems]
(Thesis) Arguer
|
Mónica Duarte (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2024/01 | Principles for the quasi-experimental study to characterize the early factors that influence the acceptance of novel food
the infant population: maternal diet and weaning method.
(Thesis) Arguer
|
Iratxe Urkia Susin (PhD)
Universidad del País Vasco, Spain
|
2023/12 | From transcriptomic and immunological characterization to patient-centred outcomes research towards therapeutic approaches
for human glycosylation disorders
(Thesis) Arguer
|
Carlota Smith (PhD)
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências e Tecnologia, Portugal
|
2023/11 | Barreiras e facilitadores para o uso de práticas alimentares responsivas por educadores de infância durante a participação
num programa: com recurso ao modelo COM-B [Barriers and facilitators for the use of responsive feeding practices by early
childhood educators during participation in a program: using the COM-B model]
Supervisor
|
Francisca Simão (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2023/11 | Viabilidade e aceitabilidade do programa de alimentação responsiva EAT Family Style com um grupo de educadoras de infância
portuguesas [Feasibility and acceptability of the EAT Family Style responsive feeding program with a group of Portuguese kindergarten
teachers]
Supervisor
|
Ana Catarina Leitão (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2023/11 | “EAT Family Style”: estudo piloto de viabilidade e eficácia de uma versão breve do programa sobre práticas educativas alimentares
com educadores) de infância [“EAT Family Style”: pilot feasibility and effectiveness study of a brief version of the program
on feeding practices with childhood educators]
Supervisor
|
Maria Isabel de Sousa Brazão (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2023/11 | Gestão e adesão na asma pediátrica: Estudo piloto de programa de intervenção para adolescentes e pais
(Thesis) Main arguer
|
Seixas, S. (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2023/11 | Envolvimento de crianças num programa grupal de terapia cognitivo-comportamental para perturbações emocionais: Caracterização
e correlatos do envolvimento
(Thesis) Main arguer
|
Reis, L. (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2023/11 | Autorregulação do comportamento alimentar na idade pré-escolar.
(Thesis) Main arguer
|
André, M. (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2023/07 | Dimensões parentais e individuais da criança no uso de práticas parentais alimentares para promover o consumo de vegetais
na idade pré-escolar e escolar [Parental and individual child dimensions of parental feeding practices that promote vegetable
consumption in preschool and school age]
Supervisor
|
Maria Eduarda Mendes (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2023/07 | Regulação emocional e problemas de externalização e internalização em crianças e adolescentes: Estudo transversal com uma
amostra comunitária.
(Thesis) Main arguer
|
Alcobia, A. S. (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2022/12 | Relação entre o funcionamento da personalidade das mães e a tendência para problemas de internalização e externalização dos
filhos numa população não clínica.
(Thesis) Main arguer
|
Cândido, M. (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2022/11 | Caraterísticas sociodemográficas como preditoras da sobrecarga em cuidadores informais
(Thesis) Main arguer
|
Jorge, A. R. (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2022/11 | Experiência da fase de transição para o mundo do adulto em jovens com displasias ósseas.
(Thesis) Main arguer
|
Castro, V. (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2022/11 | Autorregulação e sono em crianças em idade pré-escolar: Estudo longitudinal durante o período da pandemia
(Thesis) Main arguer
|
Silveira, S. (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2021/11 | Promover o consumo de vegetais nas crianças pré-escolares: O papel das emoções e da regulação emocional no uso de práticas
parentais alimentares eficazes e ineficazes [Promoting vegetable consumption in preschool children: The role of emotions and
emotional regulation in the use of effective and ineffective parental feeding practices]
Supervisor
|
João Veríssimo (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2021/11 | Estudo piloto do programa SmartFeeding4Kids: Promoção de práticas parentais alimentares positivas e alimentação saudável em
crianças pré-escolares
(Thesis) Main arguer
|
Gonçalves, B. (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2021/11 | Estudo piloto do programa SmartFeeding4Kids: Promoção de práticas parentais alimentares positivas e alimentação saudável em
crianças pré-escolares.
(Thesis) Main arguer
|
Gonçalves, B. (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2021/11 | Revisão sistematizada de intervenções em perturbação de stress pós-traumático após agressão sexual em adultos
(Thesis) Main arguer
|
Salgueiro, B. (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2021/11 | Autorregulação e ajustamento emocional e comportamental em crianças de idade pré-escolar
(Thesis) Main arguer
|
Vilar, M. (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2021/11 | A experiência dos pais: Estudo qualitativo sobre a participação em programa de promoção de práticas alimentares parentais
saudáveis (SmartFeeding4Kids)
(Thesis) Main arguer
|
Barroso, M. A. (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2021/07 | Promoting a healthy diet in preschool children: Teachers’ beliefs, strategies and perceived challenges
Supervisor
|
Rosa Lemos (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2021/07 | Perceção da qualidade de vida em cuidadores formais e informais: Relação com o burnout, sobrecarga e emocionalidade
(Thesis) Main arguer
|
Rodrigues, C. (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2020/11 | Programas de suporte a cuidadores informais de idosos e de doentes crónicos: Uma revisão sistemática
(Thesis) Main arguer
|
Ferreira, I. (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2020/10 | Intervenções e-health para a gestão da asma na adolescência e desenvolvimento do programa “+AR”
(Thesis) Main arguer
|
António, S. (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2020/07 | O papel dos pais na alimentação dos filhos: práticas parentais de autorregulação da ingestão alimentar, preocupação e perceção
do peso da criança e regulação emocional
(Thesis) Main arguer
|
João, P. (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2020/07 | Experiências dos participantes do programa Wave by Wave: Estudo qualitativo com crianças e jovens em situação de acolhimento
(Thesis) Main arguer
|
Paulino, B. (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2020/07 | Motivação para o Envolvimento num Programa de Intervenção Parental e Adesão ao Programa ACT – Raising Safe Kids
(Thesis) Main arguer
|
Capela, S. (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2019/07 | Efetividade do programa Wave by Wave com uma amostra de crianças e jovens em instituições de acolhimento residencial
(Thesis) Main arguer
|
Oliveira, M. (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2019/07 | Estudo psicométrico do questionário de perceção parental de barreiras relacionadas com a alimentação da criança
(Thesis) Main arguer
|
Nogueira, P. (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2019/07 | Estratégias alimentares parentais: Construção e estudo de um instrumento de avaliação para pais de crianças em idade pré-escolar
(Thesis) Main arguer
|
Alves, C. (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
Ad Hoc journal article review
Journal title (ISSN) | Publisher | |
---|---|---|
2024 - Current | Scientific Reports | |
2024 - Current | Psychology, Health and Medicine | |
2024 - Current | Psicologia | |
2024 - Current | Portuguese Journal of Public Health | |
2024 - Current | Food Quality and Preference | |
2024 - Current | Child Psychiatry & Human Development | |
2024 - Current | Brain and Behavior | |
2024 - Current | BMJ Public Health | |
2024 - Current | BMC Pediatrics | |
2022 - Current | Frontiers in Education | |
2022 - Current | Journal of Medical Internet Research | |
2022 - Current | Open Medicine | |
2022 - Current | PLOS One | |
2021 - Current | Health Education Journal | |
2020 - Current | Revista Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación | |
2019 - Current | BMJ Open | |
2019 - Current | Health Promotion International |
Distinctions
Award
2023 | Prémio de mérito científico (oral communication award)
Sociedade Portuguesa de Comunicação Clínica em Cuidados de Saúde (SP3CS), Portugal
|
2021 | Prémio de mérito científico (poster award)
Universidade de Coimbra Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal
|