Book |
- Chaleta, Elisa. Emoções Académicas e Aprendizagem em Contextos de Educação Superior / Academic Emotions and Learning in
Higher Education Contexts. Portugal: CIEP /Universidade de Évora. 2023.
Published
- Chaleta, Elisa; Pereira, Anabela; Leal, Fátima Henriques. Programa de mentoria por pares - IPI.SUCESSO / Peer mentoring
programme - IPI.SUCESSO. Portugal: CIEP /Universidade de Évora. 2023.
Published
- Chaleta, Elisa. Formas de enseñar y aprender en educación superior/ Ways of teaching and learning in higher education.
Valência, Spain: Monografias e Aproximacions. 2021.
Published • Editor
- Almeida, Jacqueline; Chaleta, Elisa. Formação Docente e Inclusão no Brasil e em Portugal / Teacher Training and Inclusion
in Brazil and Portugal. Alagoas, Brazil: EDUFAL. 2017.
Published • Editor
- Sobrinho, Moisés; Ennafaa, Ridha; Chaleta, Elisa. La educación superior, el estudiantado y la cultura universitaria / Higher
education, students and the university culture. Valência, Spain: Editorial NEOPATRIA. 2016.
Published • Editor
- Chaleta, Elisa. Proceedings of III International Conference Learning and Teaching in Higher Education (Volume II).
GPSA/CIEP. 2015.
- Cid, Marília; Verdasca, José; Oliveira, Manuela; Borralho, António; Grácio, Luísa; Chaleta, Elisa; Fialho, Isabel. Os cursos
científico-humanísticos e o alargamento da escolaridade obrigatória. Medidas educativas de inclusão /Scientific-humanistic
courses and the extension of compulsory schooling. Educational inclusion measures. Ministério da Educação e Ciência, Direção-Geral
da Educação. 2014.
- Bravo Nico; Elisa Chaleta; Luísa Grácio; Margarida Saraiva; Carla Vieira; Isabel Fialho; Adelinda Candeias; et al. Proceedings
of the II International Conference Learning and Teaching in Higher Education/ Learning Orchestration in Higher Education.
Universidade de {\'{E. 2013.
10.5935/978-989-96656-4-4.2016b001
- Chaleta, Elisa. Orquestração da Aprendizagem no Ensino Superior / Learning Orchestration in Higher Education.. Pedago.
2013.
- Chaleta, Elisa (Org). Aprender no Ensino Superior - Contributos para a qualidade da aprendizagem e do sucesso académico
/ Learning in Higher Education - Contributions to the quality of learning and academic success. Centro de Investigação
em Educação e Psicologia. 2011.
- Chaleta, Elisa; Grácio, Luisa; Vieira, Isabel; Vieira, Carlos; Sebastião, Luis; Matos, Olivia; Cegonho, Patricia; Almeida,
Carla. Learning and Teaching in Higher Education I. GPSA - Universidade de Évora. 2010.
- Chaleta, Elisa; Grácio, Luisa. Peer Mentoring. GPSA - Universidade de Évora. 2010.
- Chaleta, Elisa. Mentor Monitoring. GPSA - Universidade de Évora. 2010.
|
Book chapter |
- Elisa Chaleta; Margarida Saraiva. "The Contribution of Social Sciences and Arts to the Sustainable Development Goals in Higher
Education". 2023.
10.1007/978-3-031-28793-0_7
- Chaleta, Elisa; Sebastião, Luís; Fialho, Isabel; Cid, Marília; Borralho, António. "Universidade e mudança: percepção e vivência
de professores universitários / University and change: university teachers' perceptions and experiences". In Límites y
posibilidades del cambio universitario. Spain: Instituto de Creatividad, 2022.
Published
- Chaleta, Elisa. "University Teachers' Conceptions of What University Is: Implications for the Future of Higher Education".
In Higher Education - New Approaches to Globalization, Digitalization, and Accreditation [Working Title], edited by
Lee Waller; Sharon Waller, 1-14. London, United Kingdom: IntechOpen, 2021.
Published • 10.5772/intechopen.100813
- Chaleta, Elisa. "Sentir ou a outra face do aprender no Ensino Superior / Feeling or the other side of learning in Higher Education".
In Formas de enseñar y aprender en educación superior, 95-116. Spain: Monografias e Aproximacions, 2021.
Published
- Chaleta, Elisa; Pissarra, João; Correia Jesuíno, Jorge. "Gender in Higher Education: Portuguese Landscape*". In International
Perspectives on Gender and Higher Education, edited by C. Fontanini; M. Joshi; S. Paivandi, 17-32. Bingley, West Yorkshire,
United Kingdom: Emerald Publishing Limited, 2020.
Published • 10.1108/978-1-83909-886-420201002
- Chaleta, Elisa; Quaresma, Paulo; Fialho, Isabel; Luís Sebastião; Leal, Fátima; Rato, Luis; Cid, Marília; António Borralho;
Margarida Saraiva. "Concepções sobre o que é aprender em professores universitários das áreas de Ciências Sociais e de Ciências
e Tecnologia/ Conceptions of what learning is for university professors in the areas of Social Sciences and Science and Technology".
In Ensinar, avaliar e aprender no ensino superior: perspetivas internacionais, 37-64. CIEP, 2020.
Published
- Fialho, Isabel; Chaleta, Elisa; Borralho, António. "Práticas de avaliação formativa e feedback no Ensino Superior / Formative
assessment practices and feedback in higher education". In Ensinar, avaliar e aprender no ensino superior: perspetivas
internacionais, 65-92. CIEP, 2020.
Published
- Jesuíno, Jorge Correia; Chaleta, Elisa; Pissarra, João. "Mergers in Higher Education: The Portuguese Case". Studera Press,
2019.
- Chaleta, Elisa. "Reflecting on the Nature of Academic Understanding". In Student Learning and Academic Understanding,
355-359. United Kingdom: Elsevier, 2018.
Published • 10.1016/b978-0-12-805359-1.00023-1
- Chaleta, Elisa; Pissarra, João; Correia Jesuíno, Jorge. "Quality and Excellence in the Portuguese Higher Education". In In
pursuit of world class universities - a global experience, 163-186. Delhi, India: Studera Press, 2018.
Published
- Jesuino, Jorge; Chaleta, Elisa; Pissarra, João. "Equity in Higher Education - The Portuguese case". In Equity in Higher
Education – A Global Perspective, 187-210. Delhi, India: Studera Press, 2017.
Published
- Almeida, Jacqueline; Chaleta, Elisa. "A Formação Docente para a Prática da Educação Inclusiva / Teacher Training for Inclusive
Education Practice". 9-57. Alagoas, Brazil: EDUFAL, 2017.
Published
- Chaleta, Elisa; Grácio, Luisa. "Concepções e abordagens - duas dimensões do aprender no Ensino Superior / Conceptions and
approaches - two dimensions of learning in Higher Education". In La educación superior, el estudiantado y la cultura universitaria,
223-250. Valência, Spain: EDITORIAL NEOPATRIA, 2016.
Published
- Chaleta, Elisa. "Orquestração do aprender no ensino superior em estudantes de 1º ano de cursos de Licenciatura/ Learning orchestration
in higher education among first-year undergraduate students". EDUCA, 2014.
- Grácio, Luisa; Chaleta, Elisa; Fialho, Isabel. "What is intelligence and how we can improve it?". In A A Preventive Approach
in Inclusive Education, edited by J. Lebeer; L. Grácio; Z. Start; B. Schraepen; N. Babur; R. Van den Eynde; L. Stoeffels;
A. Gogacz, 44-55. Turkey: Bogaziçi University, 2013.
Published
- Chaleta, Elisa; Grácio, Luisa; Saragoça, Maria. "General Perspectives on Behavioural Management: School, Learning and Teachers
in focus". 87-97. Turkey: Bogaziçi University, 2013.
Published
- Gracio, Luisa; Z. Start; Chaleta, Elisa; Saragoça, Mª José; Adelinda Candeias. "What do we know? What can we learn?". In
A Preventive Approach in Inclusive Education, 75-85. Istanbul, Turkey: Bogaziçi University Press, 2013.
Published
- Chaleta, Elisa; Grácio, Luísa; Veiga Simão, A.; Ramalho, Gloria; Rosário, Pedro; Saraiva, Margarida; Sebastião, Luís; Leal,
Fátima; Silva, João. "Orquestrar o aprender no ensino superior - Concepções, abordagens e experiência no curso / Learning
orchestration in higher education - Conceptions, approaches and course experience". In Orquestração da aprendizagem no
Ensino Superior, 11-28. Pedago, 2013.
Published
- Chaleta, Elisa. "Emoções e sentimentos nas experiências de aprendizagem no Ensino Superior - IESEA / Emotions and feelings
in higher education learning experiences - IESEA". In TurmaMais e Sucesso Escolar- Trajectórias para uma nova cultura da
escola, 103-116. Edições Colibri, 2013.
Published
- Chaleta, Elisa; Cristovão, Manuela; Semedo, Carla Santarém; Saias, J.; Frias, A.. "Experiência no curso de estudantes de 1º
ano - um estudo no âmbito das tutorias de acompanhamento na Universidade de Évora/ Experience in the course of 1st year students
- a study in the context of mentoring at the University of Évora". In Orquestração da Aprendizagem no Ensino Superior,
139-154. Pedago, 2013.
Published
- Velez, Maria João; Chaleta, Elisa. "Abordagens à aprendizagem e características dos estudantes do ensino superior / Approaches
to learning and characteristics of higher education students". In Orquestração da aprendizagem no Ensino Superior,
139-154. Pedago, 2013.
Published
- Alameida, Jacqueline; Chaleta, Elisa; Oliveira, Vitor. "A formação docente para a prática inclusiva no Curso de Pedagogia
da Universidade Federal de Alagoas / Teacher training for inclusive practice in the Pedagogy course at the Federal University
of Alagoas". In Orquestração da aprendizagem no Ensino Superior, 65-79. Pedago, 2013.
Published
- Gracio, Luisa; Chaleta, Elisa. "Facilitação da adaptação ao Ensino Superior: um programa de tutoria por pares / Facilitating
the adaptation to higher education: a peer mentoring programme". In Educación, Aprendizaje y Desarrollo en una Sociedad
Multicultural, edited by M Román Sánchez; M. Carbonero Martín; J. Valdivieso Pastor, 6741-6750. Madrid, Spain: Madrid:
ENAPE, 2011.
Published
- Pomar, Clarinda; Grácio, Maria Luisa; Borralho, António Manuel Águas; Candeias, Adelinda; Pires, Heldemerina; Chaleta, Elisa;
De Vreese, Jean-Claude; et al. "Formação de Professores para a Escola Inclusiva: Algumas Perspectivas Europeias / Teacher
Training for Inclusive Schools: Some European Perspectives". Centro de Investigação em Educação e Psicologia da Universidade
de Évora, 2009.
- Pires, Heldeminda; Grácio, Luisa; Santos, Graça; Candeias, Adelinda; Chaleta, Elisa; Pomar, Clarinda. "O Papel da Família
na Inclusão Escolar / The Role of the Family in School Inclusion". CIEP, 2009.
- Gracio, Luisa; Adelinda Candeias; Pomar, Clarinda; António Borralho; Chaleta, Elisa. "Conceptions of inclusive education in
some European countries". In Teachers Training Course Improvement Though Research in the Inclusive School, 8-16. Estocolmo,
Sweden: Stockholm University, 2009.
Published
- Chaleta, Elisa; Grácio, Luísa; Rosário, Pedro. "Aprendizagem no Ensino Superior- A Relação entre a Cognição, os Sentimentos
e a Motivação dos Estudantes / Learning in Higher Education - The Relationship between Students' Cognition, Feelings and Motivation".
In A Unicidade do Conhecimento, 1-17. 2009.
Published
- Chaleta, Elisa; Grácio, Luísa; Cortes, M. J.; Coincas, J.. "Construindo práticas educativas inclusivas - a participação dos
alunos nos planos educativos individuais / Building inclusive educational practices - student participation in individual
education plans". In Educação Inclusiva: Concepções e Práticas, 84-88. CIEP, 2009.
Published
- Grácio, Luísa; Borralho, António; Adelinda Candeias; Pomar, Clarinda; Chaleta, Elisa; Pires, Heldemerina; DeVreese, J.-C.;
et al. "O estado da arte em educação inclusiva: o pensamento de profissionais detentores de boas práticas / The state of the
art in inclusive education: the thoughts of professionals with good practices". In Educação Inclusiva: Concepções e Práticas,
49-60. CIEP, 2009.
Published
- Pomar, Clarinda; Adelinda Candeias; Grácio, Luísa; Santos, Graça Duarte; Trindade, M. N.; Pires, Heldemerina; Chaleta, Elisa.
"Formação de Professores para a Escola Inclusiva: Fundamentos para uma proposta de formação / Teacher Training for Inclusive
Schools: Foundations for a Training Proposal". In Ensino, Qualidade e Formação de Professores, 117-127. Évora: DPE,
2009.
Published
- Rosário, Pedro; Veiga Simão, A.; Chaleta, Elisa; Grácio, Luisa. "Autorregular o aprender em sala de aula / Self-regulating
learning in the classroom". In Professores e Alunos: aprendizagens significativas em comunidades de prática educativa,
edited by M. Abraão, 115-132. Brazil: ediPUCRS, 2008.
Published
|
Conference paper |
- Deilis, I.; Martin, M. A.; Nicasio, J.; Gracia, A.; Chaleta, Elisa; Pacheco, D.. "Variables instruccionales y de aprendizaje
valoradas en la práctica de metodologías alternativas e inovadoras / Instructional and learning variables valued in the practice
of alternative and innovative methodologies.". Paper presented in III Congresso Internacional Envolvimento dos Alunos na
Escola: Perspetivas da Psicologia e Educação — Inclusão e Diversidade, 2020.
Published
- Fernández, B.; Blanco, I.; Fernández, N.; Martínez, S.; Aguín, I.; Chaleta, Elisa. "Diferencias en las actitudes hacia las
Matemáticas en función del curso y del género / Differences in attitudes toward mathematics as a function of grade and gender.".
Paper presented in IV Congreso International en Contextos Psicológicos, Educativos y de la Salud, 2016.
Published
- Chaleta, Elisa. "Learning orchestration in higher education/ Orquestração da aprendizagem no ensino superior". Paper presented
in II International Conference Learning and Teaching in Higher Education, 2013.
Published
- Almeida, J.; Chaleta, Elisa; Oliveira, V.. "A Formação docente para a prática da educação inclusiva no curso de Pedagogia
da Universidade Federal de Alagoas". Paper presented in II International Conference Learning and Teaching in Higher Education,
2013.
Published
- Chaleta, Elisa. "A experiência das tutorias de acompanhamento dos estudantes de 1.º ano pelos docentes da Universidade de
Évora / The mentoring experience of first-year students by teachers at the University of Évora". Paper presented in II
International Conference Learning and Teaching in Higher Education, 2013.
Published
- Matos, Olivia; Chaleta, Elisa; Entwistle, Noel. "Understanding and the quality of learning in higher education". Paper presented
in II International Conference Learning and Teaching in Higher Education, 2013.
Published
- Grácio, Luísa; Cid, Marilia; Chaleta, Elisa; Fialho, Isabel; Candeias, Adelinda; Saragoça, Maria José; Rosário, Cristina;
et al. "Distinc Project - Developing an in Service Training for Inclusive Classroom Practices". 2011.
Published
- Moreira, Lurdes; Cid, Marilia; Fialho, Isabel; Grácio, Luísa; Chaleta, Elisa. "Actividades de Enriquecimento Curricular na
opinião de Pais e Professores / Curricular Enrichment Activities in the opinion of Parents and Teachers". Paper presented
in II International Congress Interfaces of Psychology. Quality of Life. Living with Quality, EVORA, 2011.
- Grácio, Luísa; Chaleta, Elisa; Cid, Marília; Fialho, Isabel; Saragoça, Mª José. "Inclusion and Primary Teachers: Training
Needs and Realities". 2011.
Published
- Chaleta, Elisa; Grácio, Luísa; Matos, Olivia; Cegonho, Patricia. "Students Adaptation to the University: Assessment of a peer
mentoring program". Paper presented in I International Conference Learning and Teaching in Higher Education, 2010.
Published
- Chaleta, Elisa; Grácio, Luísa; Vieira, Carlos; Vieira, Isabel; Sebastião, Luís. "The first year -Implementation of the GPSA
Project". Paper presented in I International Conference Learning and Teaching in Higher Education, 2010.
- Chaleta, Elisa; Grácio, Luísa; Vieira, Carlos; Vieira, Isabel; Sebastião, Luis. "Empowerment of the learning process for students
- peer mentoring". Paper presented in I International Conference Learning and Teaching in Higher Education, 2010.
Published
- Chaleta, Elisa; Grácio, Luísa; Borralho, António; Candeias, Adelinda; Pires, Heldemerina; Pomar, Clarinda; Ljusberg, A. L..
"Contributions from the Community to the Inclusive School". Paper presented in International Conference - Changing Practices
in Inclusive Schools, 2009.
Published
|
Journal article |
- Teresa Nogueiro; Margarida Saraiva; Fátima Jorge; Chaleta, Elisa. "The Erasmus+ Programme and Sustainable Development Goals-Contribution
of Mobility Actions in Higher Education". Sustainability 14 3 (2022): 1628. https://doi.org/10.3390/su14031628.
Open access • Published • 10.3390/su14031628
- Chaleta, Elisa; M. Saraiva; Fátima Henriques Leal; Isabel Fialho; António Borralho. "Higher Education and Sustainable Development
Goals (SDG)-Potential Contribution of the Undergraduate Courses of the School of Social Sciences of the University of Évora".
Sustainability 13 (2021): 1828. https://doi.org/10.3390/su13041828.
Open access • Published • 10.3390/su13041828
- Chaleta, Elisa; M. Saraiva; Luís Sebastião; Marília Cid; António M. Diniz; Fátima Henriques Leal; Paulo Quaresma; Luís Rato.
"University Teachers- Conceptions of the University and the Place of Sustainability". Sustainability 13 (2021): 1955.
https://www.mdpi.com/2071-1050/13/4/1955.
Open access • Published • 10.3390/su13041955
- Leal, Fátima; Chaleta, Elisa. "Face-to-Face and Remote Learning During the Confinement Due to Covid19: The Experience of Higher
Education Students". International Journal of Higher Education Pedagogies 1 1 (2020): 30-35. http://dx.doi.org/10.33422/ijhep.v1i1.19.
Open access • Published • 10.33422/ijhep.v1i1.19
- Chaleta, Elisa. "Learning at the University - conceptions of university teachers". Academia 22 (2020): 53-71. https://pasithee.library.upatras.gr/academia/article/view/3524.
Open access • Published • 10.26220/ACA.3524
- Elsa Simões; M. Saraiva; Gottlieb Basch; António Ramos Pires; Álvaro Rosa; Chaleta, Elisa. "Hybrid Conceptual Model for Assessing
Quality, Production and Satisfaction (SQual4Agri), in Agricultural Production Units, in Cape Verde". Sustainability
13 (2020): 37. https://www.mdpi.com/2071-1050/13/1/37.
Open access • Published • 10.3390/su13010037
- Chaleta, Elisa; Saraiva, Margarida; Leal, Fátima. "O ensino e a aprendizagem em contexto de pandemia: O programa Online Study/
Teaching and learning in a pandemic context: The Online Study program". Revista Qualidade 4 (2020): 43-46.
Published
- Chaleta, Elisa; Quaresma, Paulo; Rato, Luis; Leal, Fátima; Salgado, André; Saraiva, Margarida. "Conceções e Abordagens à Aprendizagem
- Contributos da sua relação para a Qualidade do Processo de Aprendizagem/ Conceptions and Approaches to Learning - Contributions
of their relationship to the Quality of the Learning Process". TMQ - Techniques, Methodologies and Quality 11 (2020):
21-36.
Published
- Chaleta, Elisa. "Concepções de aprendizagem em estudantes do ensino superior: Reanálise do COLI (Inventário de Concepções
de Aprendizagem)/ Conceptions of learning in higher education students: Reanalysis of the COLI (Conceptions of Learning Inventory)".
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação 26 100 (2018): 684-705. https://www.scielo.br/j/ensaio/a/TkjDSRTLZwpmvjMqVHbHg7H/?format=pdf&lang=pt.
Open access • Published • 10.1590/s0104-40362018002601302
- Armanda Pereira; Sílvia Lopes; Paula Magalhães; Adriana Sampaio; Chaleta, Elisa; Pedro Rosário; Pereira, Armanda; et al. "How
Executive Functions Are Evaluated in Children and Adolescents with Cerebral Palsy? A Systematic Review". Frontiers in Psychology
9 21 (2018): https://doi.org/10.3389%2Ffpsyg.2018.00021.
Open access • Published • 10.3389/fpsyg.2018.00021
- Lopes, Silvia; Magalhães, Paula; Pereira, Armanda; Martins, Juliana; Magalhães, Carla; Chaleta, Elisa; Rosário, Pedro; et
al. "Games Used With Serious Purposes: A Systematic Review of Interventions in Patients with Cerebral Palsy". Frontiers
in Psychology 9 1712 (2018): https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2018.01712/full.
Open access • Published • doi.org/10.3389/fpsyg.2018.01712
- Sebastião, Luís; Chaleta, Elisa. "A Universidade e o futuro: percepção de docentes universitários /The university and the
future: university teachers' perceptions". Creativity and Educational Innovation Review 2 (2018): 41-55. http://hdl.handle.net/10174/26231.
Open access • Published • 10.7203/CREATIVITY.2.1379
- Chaleta, Elisa. "Inventário de Emoções e Sentimentos nas Experiências de Aprendizagem - IESEA / Inventory of Emotions and
Feelings in Learning Experiences - IESEA". Psicologia & Educação 4 (2017): 56-69. http://www.adipsieduc.pt/wp-content/uploads/2014/12/978-989-99517-1-6.pdf.
Published
- Chaleta, Elisa; Sebastião, Luís. "Qualidade da Aprendizagem no Ensino Superior - Validação do Approaches to Study Inventory
(ASIr) para a População Estudantil Angolana / Quality of Learning in Higher Education - Validation of the Approaches to Study
Inventory (ASIr) for the Angolan Student Population". 6 (2015): 168-185. http://hdl.handle.net/10174/16934.
Published
- Chaleta, Elisa. "Experiência no curso - contributo para a qualidade do ensino superior português / Course experience - contribution
to the quality of Portuguese higher education". Educação em Questão 48 34 (2014): 65-85. http://www.revistaeduquestao.educ.ufrn.br/pdfs/v48n34.pdf.
Open access • Published
- Chaleta, Elisa. "Praxes académicas e qualidade da aprendizagem no ensino superior - perspectiva de estudantes de 1.º ano de
cursos de licenciatura da Universidade de Évora / Academic hazing and the quality of learning in higher education - the perspective
of first-year undergraduate students at the University of Évora". Techniques, Methodologies and Quality 4 (2013): 132-148.
http://hdl.handle.net/10174/9730.
Published
- Chaleta, Elisa; Gracio, Luisa; Ramalho, Gloria. "Quality of Learning in Higher Education: Students' Conceptions of Learning
as a Critical Aspect". Atiner's Conference Paper Series PSY2012 01 (2012): 1-14. https://www.atiner.gr/paper-series.
Published
- Chaleta, Elisa; Sampaio, Ana; Saraiva, Margarida; Grácio, Luísa; Leal, Fátima; Santos, Graça; Sebastião, Luís; Candeias, Adelinda.
"Adaptação e validação do CEQ - Questionário de Experiência no Curso: Contributo para a qualidade do ensino superior português
/ Adaptation and validation of the CEQ - Course Experience Questionnaire: Contribution to the quality of Portuguese higher
education". Techniques, Methodologies and Quality 3 (2012): 187-204.
Published
- Chaleta, Elisa; Grácio, Luísa; Candeias, Adelinda; Sebastião, Luís; Nico, Bravo; Simão, Ana; Santos, Graça. "Abordagens à
aprendizagem em estudantes do ensino superior / Approaches to learning in higher education students". Educação - Temas
e Problemas 9 (2011): 7-18. https://doi.org/10.5935%2Fref.20160090.
Published
- Chaleta, Elisa. "Promoção do sucesso académico no Ensino Superior - Projecto GPSA / Promoting academic success in higher education
- GPSA project". Educação - Temas e problemas 9 (2011): 67-78. http://hdl.handle.net/10174/9727.
Published
- Grácio, Luisa; Chaleta, Elisa; Cid, Marilia; Fialho, Isabel; Saragoça, Mª José. "Inclusão e professores de 1º Ciclo: realidades
e necessidades de formação / Inclusion and primary school teachers: realities and training needs". (2011): http://hdl.handle.net/10174/4065.
- Grácio, Luisa; Chaleta, Elisa; Ramalho, Glória; Velez, Mª João; Leal, Fátima; Silva, João; Sebastião, Luis; Saraiva, Margarida;
Rosário, Pedro. "Concepções de aprendizagem em estudantes de Ensino Superior: validação do Conceptions of Learning Inventory
(COLI) para uma amostra de estudantes portugueses do ensino superior / Conceptions of learning in higher education students:
validation of the Conceptions of Learning Inventory (COLI) for a sample of Portuguese higher education students". Educação-
Temas e Problemas 9 (2011): 33-44. http://hdl.handle.net/10174/9731.
Published
- Velez, Mª João; Chaleta, Elisa. "Contribuição para o estudo da adaptação portuguesa do Ways of Coping Questionnaire (WCQ)
numa amostra de estudantes do Ensino Superior / Contribution to the study of the Portuguese adaptation of the Ways of Coping
Questionnaire (WCQ) in a sample of higher education students". Educação - Temas e Problemas 9 (2011): 45-56. http://hdl.handle.net/10174/9734.
Published
- Chaleta, Elisa; Grácio, Luisa; Efklides, Anastasia. "Sentimentos experienciados pelos estudantes do ensino superior em situações
de aprendizagem / Feelings experienced by higher education students in learning situations". Educação- Temas e problemas
9 (2011): 19-32. http://hdl.handle.net/10174/9729.
Published
- Grácio, Luísa; Chaleta, Elisa. "Facilitação da adaptação ao Ensino Superior: um programa de tutoria por pares / Facilitating
adaptation to higher education: a peer mentoring programme". (2011): http://hdl.handle.net/10174/4658.
- Chaleta, Elisa; Entwistle, Noel. "Abordagens à aprendizagem no contexto do ensino superior Português - Approaches and Study
Skills Inventory for Students (ASSIST) / Approaches to learning in the Portuguese higher education context - Approaches and
Study Skills Inventory for Students (ASSIST)". Educação -Temas e Problemas 9 (2011): 7-18.
Published
- Chaleta, Elisa; Grácio, Luisa; Machado, Constança; Ferreira, Isabel; Correia, Rosalina. "Qualidade da Aprendizagem no Ensino
Superior - Concepções, Abordagens à Aprendizagem e Preferência pelo Ensino / Quality of Learning in Higher Education - Conceptions,
Approaches to Learning and Teaching Preference". Techniques, Methodologies and Quality 1 (2010): 248-262. http://hdl.handle.net/10174/9243.
Published
- Adelinda Candeias; Maria José Do Espírito Santo; Mónica Rebocho; Maria João Cortes; Graça Santos; Chaleta, Elisa; Luísa Grácio;
et al. "Improvement research through inclusive school - IRIS reflections about assessment and intervention with students with
special educational needs". International Journal of Developmental and Educational Psychology 1 4 (2008): 405-416.
https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=349832319044.
Published
- Rosário, Pedro; Costa, José; Mourão, Rosa; Chaleta, Elisa; Grácio, Maria Luísa; Núñez Perez, José Carlos; González-Pienda,
Júlio A.; et al. "De pequenino é que autorregula o destino / From a young age we self-regulate the destiny". Educação -
Temas e Problemas 4 (2007): 281-293. http://hdl.handle.net/1822/11925.
Published
- Grácio, Maria Luísa; Chaleta, Elisa; Rosário, Pedro; Grácio, Maria Luísa Fonseca; Chaleta, Maria Elisa Rolo; Grácio, Maria;
Chaleta, Maria; Grácio, Luisa. "Conceptualizações sobre o aprender ao longo da escolaridade / Conceptualisations of learning
throughout schooling". Interacções 6 (2007): 197-214. file:///C:/Users/mec/Downloads/340-Texto%20do%20Trabalho-820-1-10-20120405.pdf.
Open access • Published • https://doi.org/10.25755/int.340
- Chaleta, Elisa. "Metacognição e Afectividade na Sala de Aula / Metacognition and Affectivity in the Classroom". Educação
- Temas e Problemas 2 (2006): 206-211. http://hdl.handle.net/10174/9735.
Published
- Chaleta, Elisa; Pedro Rosário; Maria Teresa Mendes; Maria Luísa Grácio; Elisa Chaleta; José Carlos Núñez; Júlio González-Pienda;
Fuensanta Hernández-Pina. "Parents' and students' talks about learning: A study with fifth grade students | Discursos de pais
e alunos sobre o aprender: Um estudo no 5° ano de escolaridade". Psicologia em Estudo 11 3 (2006): 463-471. https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=287122092002.
Open access • Published • 10.1590/s1413-73722006000300002
- Pedro Rosário; Maria Teresa Mendes; Maria Luísa Grácio; Elisa Chaleta; José Carlos Núñez; Júlio González-Pienda; Fuensanta
Hernández-Pina. "Discursos de pais e alunos sobre o aprender: um estudo no 5º ano de escolaridade". Psicologia em Estudo
(2006): https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=287122092002.
- Rosário, Pedro; Mourão, Rosa; Soares, Serafim; Chaleta, Elisa; Grácio, Maria Luísa; Simões, Fátima; Núñez Perez, José Carlos;
et al. "Trabalho de casa, tarefas escolares, autorregulação e envolvimento parental / Homework, schoolwork, self-regulation
and parental involvement". Psicologia em Estudo 10 3 (2005): 343-351. http://hdl.handle.net/1822/11871.
Open access • Published • 10.1590/s1413-73722005000300002
- Rosário, Pedro; Mourão, Rosa; Soares, Serafim; Araújo, Joaquim; Núnez, José Carlos; Gonzalez-Pienda, Júlio; Solano, Paula;
et al. "Promover as competências de estudo na Universidade: Projecto - Cartas do Gervásio ao seu Umbigo / Promoting study
skills at university: Project - Letters from Gervásio to his navel". Psicologia e Educação IV 2 (2005): 61-73. http://psicologiaeeducacao.ubi.pt/2005_2.html.
Open access • Published
- Gracio, Luisa; Chaleta, Elisa. "Concepções, abordagens e estratégias de aprendizagem em estudantes universitários / Conceptions,
approaches and learning strategies in university students". Ciencia Psicológica 10 (2005): 234-247. https://dialnet.unirioja. es/servlet/revista?codigo=12351.
Published
|
Report |
- Cid, Marília; Verdasca, José; Oliveira, M.; Borralho, António; Grácio, L; Chaleta, Elisa; Fialho, Isabel; Monginho, R.. 2014.
Relatório Final. Os cursos científico-humanísticos e o alargamento da escolaridade obrigatória. Medidas educativas de inclusão/
Final Report. Scientific-humanistic courses and the extension of compulsory schooling. Educational inclusion measures.
- Fialho, Isabel; Verdasca, José; Moreira, Lurdes; Chaleta, Elisa; Grácio, Luísa; Magalhães, Olga; Saragoça, José; Cid, Marília;
Tobias, Antónia. 2013. Avaliação externa do programa de atividades de enriquecimento curricular no 1.º ciclo do ensino
básico / External evaluation of the curriculum enrichment activities program in the 1st cycle of basic education. http://www.dgidc.min-edu.pt/aec/index.php?s=directorio&pid=21.
- Elisa Chaleta; Luísa Grácio; Adelinda Candeias; Luís Sebastião; Bravo Nico; Ana Veiga SIMÃO; Santos, Graça. 2011. Abordagens
à Aprendizagem em Estudantes do Ensino Superior / Approaches to Learning in Higher Education Students. https://doi.org/10.5935%2Fref.20160090.
10.5935/ref.20160090
- Elisa Chaleta; Luísa Grácio; Adelinda Candeias; Bravo Nico; Luís Sebastião; Graça Santos. 2011. Abordagens à Aprendizagem
em Estudantes do Ensino Superior. https://doi.org/10.5935%2Fref.20160157.
10.5935/ref.20160157
|
Thesis / Dissertation |
- Rodrigues, Daniela Amorim. "Emoções e sentimentos académicos em estudantes de ensino superior / Academic emotions and feelings
in higher education students". Master, 2020. http://hdl.handle.net/10174/27694.
- Barros, Flávia Freire. "Perceção de envelhecimento pelos idosos e atividade física / Older people's perception of ageing and
physical activity". Master, 2020. http://hdl.handle.net/10174/26862.
- Leal, Fátima Henriques. "Experiências do sentir, do pensar e do regular a aprendizagem no Ensino Superior / Experiences of
feeling, thinking and regulating learning in Higher Education". PhD, 2018. http://hdl.handle.net/10400.1/10776.
- Alves, Ana Rita Pinto. "Conceito de esperança no processo de aprendizagem / Concept of hope in the learning process". Master,
2018. http://hdl.handle.net/10174/24061.
- Pontes, Sílvia Alexandra Prates Raimundo. "Contributos para a avaliação da aprendizagem socioafetiva no ensino secundário:
perceções de professores e alunos / Contributions to the assessment of socio-affective learning in secondary education: perceptions
of teachers and students". Master, 2018. http://hdl.handle.net/10174/24038.
- Mateus, Sandra Marisa Simões Gaio. "Emoções e sentimentos nas experiências de aprendizagem no ensino secundário / Emotions
and feelings in secondary school learning experiences". Master, 2016. http://hdl.handle.net/10174/18394.
- Almeida, Jacqueline Praxedes de. "O curso de pedagogia da Universidade Federal de Alagoas e a formação docente para a prática
da educação inclusiva /The pedagogy course at the Federal University of Alagoas and teacher training for the practice of inclusive
education". PhD, 2014. http://hdl.handle.net/10174/11413.
- Velez, Maria João Perdigão. "Relação entre estratégias de Coping e abordagens á aprendizagem em estudantes de ensino superior
/ The relationship between coping strategies and approaches to learning in higher education students". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10174/16128.
- Falcão, Carlos Manuel Rosa Marinho. "Mundividência e percepção de si e dos outros em adolescentes com diagnóstico de ansiedade
social /Worldview and perception of self and others in adolescents diagnosed with social anxiety". PhD, 2013. http://hdl.handle.net/10174/9635.
- Oliveira, Catarina da Silva. "Conceções dos estudantes universitários acerca das relações amorosas na sua faixa etária / University
students' conceptions of love relationships in their age group". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10174/10734.
- Coelho, Vanda do Carmo Padrão. "Autorregulação e dificuldades de aprendizagem / Self-regulation and learning difficulties".
Master, 2013. http://hdl.handle.net/10174/15585.
- Varela, Ana Luísa de Almeida Martins. "Autorregulação e dificuldades de aprendizagem: um estudo com alunos do 1º e 2º ciclo
do ensino básico / Self-regulation and learning difficulties: a study with primary and secondary school students". Master,
2012. http://hdl.handle.net/10174/15273.
- Neto, Marcelino Viana da Silva. "Vivências e concepções de vida de jovens vítimas de abuso sexual / Experiences and conceptions
of life of young victims of sexual abuse". Master, 2012. http://hdl.handle.net/10174/14055.
- Teixeira, Marisa Alexandra Pinto. "O facebook e os estudantes universitários: função, interacções e contributos da rede social
/ Facebook and university students: role, interactions and contributions of the social network". Master, 2012. http://hdl.handle.net/10174/14928.
- Morganheira, Mónica Susana Martins. "Concepção dos educadores de infância sobre a importância da aquisição da consciência
fonológica em crianças em idade pré-escolar / Kindergarten teachers' conceptions of the importance of acquiring phonological
awareness in pre-school children". Master, 2012. http://hdl.handle.net/10174/15298.
- Guerra, Ana Elizabeth Luz. "O processo de supervisão na formação psicomotricista relacional / The supervision process in relational
psychomotor training". Master, 2012. http://hdl.handle.net/10174/14720.
- Zacarias, Maria de Fátima Penetra Antunes. "A implementação do processo de Bolonha: o caso da Universidade de Évora / The
implementation of the Bologna process: the case of the University of Évora". Master, 2011. http://hdl.handle.net/10174/15212.
- Mendes, Patrícia Trindade. "Análise e identificação dos estilos parentais maternos numa amostra de crianças e adolescentes
com perturbações de ansiedade / Analysis and identification of maternal parenting styles in a sample of children and adolescents
with anxiety disorders". Master, 2011. http://hdl.handle.net/10174/14180.
- Duarte, Inês Oliveira. "Concepções de crianças e jovens sobre amizade, amor e paixão em função de diferentes níveis etários
/ Children and young people's conceptions of friendship, love and passion according to different age levels". Master, 2011.
http://hdl.handle.net/10174/12068.
- Cegonho, Patrícia Romão. "As praxes académicas na Universidade de Évora / Academic hazing at the University of Évora". Master,
2011. http://hdl.handle.net/10174/15316.
- Trindade, Arnaldo José Rodrigues. "Contributos das percepções de auto-eficácia e de instrumentalidade para a promoção da aprendizagem
auto-regulada no ensino profissional / Contributions of perceptions of self-efficacy and instrumentality to the promotion
of self-regulated learning in vocational education". Master, 2010. http://hdl.handle.net/10174/19056.
- Peniche, Marta de Jesus Nobre Barrocas. "A aprendizagem da leitura : Concepções sobre a funcionalidade da linguagem escrita
e o sucesso na leitura no final do 1º ano de escolaridade / Learning to read: Conceptions about the functionality of written
language and success in reading at the end of 1st grade". Master, 2008. http://hdl.handle.net/10174/18446.
- Curtinhal, Rute Alexandra Ramalho Montêz Pândega. "Concepções sobre a funcionalidade da leitura e da escrita em crianças do
1º ano de escolaridade / Conceptions about the functionality of reading and writing in 1st grade children". Master, 2007.
http://hdl.handle.net/10174/16515.
- Chaleta, Maria Elisa Rolo. "Abordagens ao estudo e estratégias de aprendizagem no ensino superior / Approaches to study and
learning strategies in higher education". PhD, 2003. http://hdl.handle.net/10174/22065.
- Chaleta, Maria Elisa Rolo. "Opinião sobre o ensino superior e abordagem a aprendizagem / Opinion on higher education and approach
to learning". Master, 1996. http://hdl.handle.net/10400.12/429.
|