Identification
Personal identification
- Full name
- Flora Piasentin
Citation names
- Piasentin, Flora
- Flora Bonazzi Piasentin
Author identifiers
- Ciência ID
- 8915-D965-502D
- ORCID iD
- 0000-0003-1536-4010
Languages
| Language | Speaking | Reading | Writing | Listening | Peer-review |
|---|---|---|---|---|---|
| Portuguese (Mother tongue) | |||||
| English | Advanced (C1) | Proficiency (C2) | Proficiency (C2) | Proficiency (C2) | Proficiency (C2) |
| Italian | Proficiency (C2) | Proficiency (C2) | Upper intermediate (B2) | Proficiency (C2) | Upper intermediate (B2) |
Education
| Degree | Classification | |
|---|---|---|
|
2007/03/01 - 2011/10/20
Concluded
|
Desenvolvimento Sustentável (Doctor of Philosophy)
Major in Política e gestão ambiental
Universidade de Brasília, Brazil
"O sistema cabruca no sudeste da Bahia: perspectivas de sustentabilidade" (THESIS/DISSERTATION)
|
|
|
2001/07/05 - 2003/01/10
Concluded
|
Management of Agricultural Knowledge Systemns (Master)
Major in Desenvolvimento rural
Wageningen University, Netherlands
|
|
|
1994/09/05 - 2001/03/15
Concluded
|
Ciências agrárias (Laurea)
Major in Agronomia
Università degli Studi di Padova, Italy
|
Affiliation
Teaching in Higher Education
| Category Host institution |
Employer | |
|---|---|---|
| 2009/01/19 - Current | Associate Professor (University Teacher) | Universidade Federal do Recôncavo da Bahia, Brazil |
Other Careers
| Category Host institution |
Employer | |
|---|---|---|
| 2004/01/01 - 2004/08/01 | Assistente Técnico (Assistente Técnico) | Conservation International, United States |
| 2003/10/01 - 2004/03/01 | Assistente Técnico (Assistente Técnico) | Counterpart International, United States |
Projects
Grant
| Designation | Funders | |
|---|---|---|
| 2020/09/01 - 2021/11/30 | Guia de Campo: Ferramentas Móveis Interativas para a Aprendizagem Baseada no Local
Research Fellow
Universidade da Madeira Madeira Interactive Technologies Institute, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Ongoing
|
| 2014/08 - 2015/01 | Facilitating paradigm change and action competence among students at the university level
1618/14-8
|
Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior |
Outputs
Publications
| Book chapter |
|
| Conference paper |
|
| Journal article |
|
| Thesis / Dissertation |
|
Activities
Oral presentation
| Presentation title | Event name Host (Event location) |
|
|---|---|---|
| 2020/12/10 | O que é mais desejável para a natureza? uma análise das perspectivas de jovens açorianos na selecção de cenários ecológicos | XIX Encontro Nacional de Ecologia
Sociedade Portuguesa de Ecologia (Portugal)
|
Distinctions
Award
| 2008 | Peccei Award
International Institute for Applied Systems Analysis, Austria
|
