???global.info.a_carregar???
Paulo Farias Rodrigues is an Adjunct & Guest Professor at ESCS - School of Communication and Media Studies and ISEG – School of Economics and Management. Marketing Specialist by Polytechnic Institute of Lisbon (IPL) and Master on Corporate Communication at ISCSP/UTL - Institute of Social and Political Science. He works as well as Partner and Senior Consultant at Visão Maior Consultores, Ltd. He published articles in congresses of Sociology and Communication. He published, as co-author, the book “Marketing para Estudantes de Comunicação”, "Marketing do conhecimento à decisão". His main interests are related with leadership and communication.
Identification

Personal identification

Full name
Paulo Farias Rodrigues

Citation names

  • Rodrigues, Paulo Farias

Author identifiers

Ciência ID
7013-4772-93E1
ORCID iD
0000-0003-1693-8119

Languages

Language Speaking Reading Writing Listening Peer-review
Portuguese Advanced (C1) Advanced (C1) Advanced (C1) Advanced (C1)
English Beginner (A1) Advanced (C1) Beginner (A1) Intermediate (B1)
French Advanced (C1) Advanced (C1) Intermediate (B1) Advanced (C1)
Spanish; Castilian Intermediate (B1) Advanced (C1) Beginner (A1) Advanced (C1)
Education
Degree Classification
2010 - 2014
Concluded
Comunicação Empresarial (Mestrado)
Universidade de Lisboa, Portugal
"A Influência da Comunicação Não-Verbal na Liderança" (THESIS/DISSERTATION)
16 valores, Muito Bom
2010 - 2011
Concluded
Comunicação Empresarial (Pós-Graduação)
Universidade de Lisboa, Portugal
16
2007 - 2010
Concluded
Marketing, Publicidade e Relações Públicas (Licenciatura)
Universidade Europeia, Portugal
"Plano de Marketing - Bial" (THESIS/DISSERTATION)
14,41
1999
Concluded
Certificado de Aptidão Profissional (Outros)
Instituto Emprego e Formação Profissional, Portugal
"Autoscopia" (THESIS/DISSERTATION)
Aprovado
1997 - 1997
Concluded
Young Managers Programme (Pós-Graduação)
INSEAD The Business School for the World , France
Aprovado
Affiliation

Science

Category
Host institution
Employer
2015/09/01 - Current Researcher (Research) ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal

Teaching in Higher Education

Category
Host institution
Employer
2012/04 - Current Assistant Professor (University Teacher) Universidade de Lisboa, Portugal
2011/02 - Current Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2011/02 - 2023/08/31 Invited Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Lisboa, Portugal
2015 - 2016 Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal

Others

Category
Host institution
Employer
2011/02 - Current Outra Situação (Docente-Ens. Sup. Politécnico) Instituto Politécnico de Lisboa, Portugal
Outputs

Publications

Book
  1. Rodrigues, Paulo Farias; Raquel Barbosa Ribeiro; Sónia Pedro Sebastião; Caterina Foá; Sofia Branquinho Alves; Ana Luísa Reis. Marketing do conhecimento à decisão. Lisboa, Portugal: Causa das Regras. 2016.
    Published
  2. Rodrigues, Paulo Farias; Raquel Barbosa Ribeiro; Ana Luísa Reis; Caterina Foá; Sofia Branquinho Alves; Sónia Pedro Sebastião. Marketing para Estudantes de Comunicação. Lisboa, Portugal: Causa das Regras. 2012.
    Published
Book chapter
  1. Rodrigues, Paulo Farias. "Profissões e Formação no Turismo". In Portugal: Destino a Comunicar. A Comunicação no Turismo Português, 3-250. Lisboa, Portugal: ISCSP, CAPP., 2012.
    Published
Conference paper
  1. Rodrigues, Paulo Farias. "O papel da comunicação não verbal na liderança". Paper presented in International Conference of Applied Business and Management (ICABM), Porto, 2016.
    Published
Thesis / Dissertation
  1. Fonseca, Luís Sérgio dos Santos Amaral. "Marketing como fator de sucesso para os empreendedores em Portugal". Master, 2017. http://hdl.handle.net/10400.21/8506.
  2. Rodrigues, Paulo José Farias. "O papel da comunicação não verbal na liderança : bases para um modelo prático". Master, 2014. http://hdl.handle.net/10400.5/7974.
  3. Andrade, João Silvestre Lima. "Implementação de uma marca de produção e distribuição de citrinos biológicos: Orange made in Algarve". Master, 2014. http://hdl.handle.net/10400.21/4446.
  4. Silva, Carla Sofia Laranjeira Marques. "Promoção do empreendedorismo nas escolas: impacto da Junior Achievement Portugal, Associação Aprender a Empreender". Master, 2014. http://hdl.handle.net/10400.21/4441.

Other

Other output
  1. Uma avaliação das aplicações mobile classificadas em saúde e fitness. Nas últimas décadas tem-se assistido ao aumento da prevalência da obesidade, representando esta doença um dos desafios mais graves de saúde pública a nível mundial. Paralelamente, verifica-se que as inovações tecnológicas não param de emergir e, se por um lado esta evolução tecnológica diminuiu a atividade física e aumentou o sedentarismo, por outro podem ser aliadas na promoção de comportamentos. 2017. Delgado,Mayumi; Miranda,Sandra; Rodrigues,Paulo Farias. http://www.scielo.mec.pt/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2183-59852017000100005.
Activities

Oral presentation

Presentation title Event name
Host (Event location)
2016 O papel da comunicação não verbal na liderança ICABM - International Conference of Applied Business and Management
ISAG – European Business School (Porto, Portugal)

Supervision

Thesis Title
Role
Degree Subject (Type)
Institution / Organization
2017 - Current Business Plan para a marca Mylabel
Supervisor
Mestrado em Publicidade e Marketing (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa, Portugal
2015 - Current Plano de Negócio para a aplicação mobile Nutri Consult
2014 - Current Implementação de uma marca de produção e distribuição de citrinos biológicos: Orange made in Algarve
2014 - Current Promoção do empreendedorismo nas escolas: impacto da Junior Achievement Portugal, Associação Aprender a Empreender
2017 - 2017 EPE, Ensino Português Especial – Portal de comunicação entre instituições de ensino especial e pessoas portadores de deficiência cognitiva
Supervisor
Mestrado em Publicidade e Marketing (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa, Portugal
2017 - 2017 Marketing como Factor de Sucesso para os Empreendedores em Portugal
Supervisor
Mestrado em Publicidade e Marketing (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa, Portugal
2016 - 2016 “DKode - Plano de Marketing Outono-Inverno 2017 mercado português
Supervisor
Mestrado em Publicidade e Marketing (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa, Portugal

Event participation

Activity description
Type of event
Event name
Institution / Organization
2012 - 2012 VII CONGRESSO PORTUGUÊS DE SOCIOLOGIA
Congress
VII CONGRESSO PORTUGUÊS DE SOCIOLOGIA
Associação Portuguesa de Sociologia, Portugal
2012 - 2012 X Congresso da LUSOCOM – Comunicação, Cultura e Desenvolvimento
Congress
X Congresso da LUSOCOM – Comunicação, Cultura e Desenvolvimento
LUSOCOM - Federação das Associações Lusófonas de Ciências da Comunicação, Portugal
2012 - 2012 Portugal: Destino a Comunicar
Conference
Portugal: Destino a Comunicar
Centro de Administração e Políticas Públicas (CAPP), Portugal

Jury of academic degree

Topic
Role
Candidate name (Type of degree)
Institution / Organization
2013 Projecto Final Pós Graduação em Sales Management 2º Edição "Caso: (Santander Consumer Finnance - Finaciamento Auto)" Càtia Cabral (Other)
Universidade de Lisboa, Portugal
2013 Projecto Final Pós Graduação em Sales Management 2º Edição "Caso: VW Bank" Mário Martins (Other)
Universidade de Lisboa, Portugal
2013 Projecto Final Pós Graduação em Sales Management 2º Edição "Plano de Negócio "Espaço Verde" Tiago Silva (Other)
Universidade de Lisboa, Portugal
2013 Projecto Final Pós Graduação em Sales Management 2º Edição "Estratégia de Desenvolvimento de uma Marca de Café" Catarina Anastácio (Other)
Universidade de Lisboa, Portugal
2012 Projecto final da Pós-graduação Sales Management 1ª ed. "Intrum Justitia" (Other)
Universidade de Lisboa, Portugal
2012 Projecto Final da Pós-Graduação Sales Managent 1ª edição Contributo ao Plano de Negócios da Saúde Prime (Other)
2012 PÓS-GRADUAÇÃO SALES MANAGEMENT 1ª edição "Caso Ginsa Sport" (Other)