???global.info.a_carregar???
Ana Rita Coelho is researcher at Centre for Research and Studies in Sociology (CIES - Iscte). She completed her PhD in Sociology at ISCTE - University Institute of Lisbon in 2019, with the thesis "Seniors 2.0: digital inclusion in the network society". In 2008 she completed her master's thesis on the audiences of science museums. Since 2004 she has participated in a wide range of research projects as researcher, within the framework of CIES-IUL, such as “The Network Society in Portugal: a Decade of Transition” and “Reading, School and Society: Evaluation Studies of the National Reading Plan”. Her main areas of research are sociology of science and technology, ways of life and public policies, and literacy and education.
Identification

Personal identification

Full name
Ana Rita Rocha Coelho

Citation names

  • Coelho, Ana Rita

Author identifiers

Ciência ID
5C11-AE6B-AC6C
ORCID iD
0000-0002-9767-8891

Telephones

Telephone
  • 217903060 Ext.: 722161 (Professional)

Addresses

  • Avenida das Forças Armadas, Edifício Sedas Nunes, Sala 2N16, 1649-026, Lisboa, Lisboa, Portugal (Professional)

Knowledge fields

  • Social Sciences - Sociology - Sociology

Languages

Language Speaking Reading Writing Listening Peer-review
Portuguese (Mother tongue)
English Upper intermediate (B2) Advanced (C1) Upper intermediate (B2) Advanced (C1) Upper intermediate (B2)
Education
Degree Classification
2015/01/01 - 2019/12/09
Concluded
Sociologia (Doutoramento)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
"Seniors 2.0: digital inclusion in the network society [Seniores 2.0: inclusão digital na sociedade em rede]" (THESIS/DISSERTATION)
Approved with distinction (unanimously)
2008/12/31
Concluded
Sociologia (Mestrado)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
"Experiences of visiting a science center: a qualitative study on the non-school audience of the Knowledge Pavilion [Experiências de visita a um centro de ciência: um estudo qualitativo sobre o público não-escolar do Pavilhão do Conhecimento-Ciência Viva]" (THESIS/DISSERTATION)
17/20
2004/12/31
Concluded
Sociologia (Licenciatura)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
"Audiences of the Knowledge Pavilion: contribution to the analysis of scientific culture [Públicos do Pavilhão do Conhecimento-Ciência Viva: contributo para a análise da cultura científica]" (THESIS/DISSERTATION)
Affiliation

Science

Category
Host institution
Employer
2004/12 - Current Researcher (Research) ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa Centro de Investigação e Estudos de Sociologia, Portugal
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa Centro de Investigação e Estudos de Sociologia, Portugal

Teaching in Higher Education

Category
Host institution
Employer
2019/10 - Current Invited Assistant Professor (University Teacher) ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
Projects

Grant

Designation Funders
2020/01/01 - 2020/10/30 Follow-up and Analysis of PICCLE (Intervention Plan Competent Citizens in Reading and Writing)
na
Researcher
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa Centro de Investigação e Estudos de Sociologia, Portugal
Direção-Geral da Educação
Ongoing
2015 - 2019 The integration of senior generation in the network society: dynamics of a decade of transition and future perspectives
99723/2014
PhD Student Fellow
Fundação para a Ciência e a Tecnologia (FCT)
Concluded
2014/04/04 - 2014/12/31 Processes of inclusion of women victims of domestic violence: education, vocational training and entrepreneurship (2013-2014)
809402013
Researcher
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa Centro de Investigação e Estudos de Sociologia, Portugal

Associação de Mulheres Contra a Violência, Portugal
CE-Comissão Europeia
Concluded
2012/01/01 - 2014/03/31 The Network Society in Portugal: a Decade of Transition
C/136577
Researcher
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa Centro de Investigação e Estudos de Sociologia, Portugal
Fundação Calouste Gulbenkian
Concluded
2005 - 2007 PENCIL Permanent European Resource Centre for Informal Learning
511165
Researcher

Contract

Designation Funders
2022/02/01 - Current External Evaluation of the Schools2030 Programme
na
Researcher
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
Aga Khan Foundation
Ongoing
2008/11/05 - 2012/03/30 Reading, School and Society: Evaluation Studies of the National Reading Plan
--
Researcher
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa Centro de Investigação e Estudos de Sociologia, Portugal
Ministério da Educação (ME)
Concluded
2006/08/01 - 2007/09/30 Evaluation Study of the National Reading Plan
-
Researcher
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa Centro de Investigação e Estudos de Sociologia, Portugal
Ministério da Educação (ME)
Concluded

Other

Designation Funders
2015/07/01 - 2017/12/31 Dialogues of scientists and citizens
na
Researcher
Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación la Ciencia y la Cultura, Spain

ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa Centro de Investigação e Estudos de Sociologia, Portugal
Concluded
2015/01/01 - 2017/01/01 MILD - Instruction Manual for Digital Literacy
na
Researcher
2007/10/01 - 2009/06/01 Evaluation Study of the School Libraries Network Program
na
Researcher
2005/06/01 - 2008/06/30 Transitions in Work-Family Relations: Strategies, Networks and Identities
POCI/SOC/62671/2004
Researcher
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa Centro de Investigação e Estudos de Sociologia, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia (FCT)
Concluded
2007/07/01 - 2008/01/30 The awardees of Gulbenkian’s Stimulus for Research Program: Analysis of Scientific and Professional Paths
-
Researcher
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa Centro de Investigação e Estudos de Sociologia, Portugal
Fundação Calouste Gulbenkian
Concluded
Outputs

Publications

Book
  1. Cardoso, G; Costa, AF; Coelho, AR; Pereira, A. The network society in Portugal: a decade of transition [A sociedade em rede em Portugal: uma década de transição]. Coimbra, Portugal: Almedina. 2015.
    Published
  2. Guerreiro, MD; A. Patrício, J.; Coelho, A. R.; Saleiro, Sandra Palma. Inclusion processes of women victims of domestic violence [Processos de inclusão de mulheres vítimas de violência doméstica]. Lisboa, Portugal, Portugal: CIES-IUL, Instituto Universitário de Lisboa. 2015.
    Published
  3. Costa, AF; Pegado, E; Ávila, P; Coelho, A. R.. Evaluation of the National Reading Plan: the first five years [Avaliação do Plano Nacional de Leitura: os primeiros 5 anos]. Lisboa, Portugal: GEPE-ME. 2011.
    Published
  4. Costa, AF; Pegado, E; Ávila, P; Coelho, A. R.. Evaluation of the School Libraries Network Program [Avaliação do Programa Rede de Bibliotecas Escolares]. Lisboa, Portugal: RBE-ME. 2010.
    Published
  5. Costa, A. F.; Pegado, E.; Ávila, P.; Coelho, A. R.. Evaluation report of the 4th year of the National Reading Plan [Relatório de avaliação do 4º ano do Plano Nacional de Leitura]. Lisboa, Portugal: Gabinete de Estatística e Planeamento da Educação. 2010.
    Published
  6. Costa, AF; Conceição, C. P.; Coelho, A. R.; Dias, A. Trajectories of young scientists: the Research Stimulus Award, 1994-2006 [Trajectórias de jovens cientistas: o Prémio Estímulo à Investigação, 1994-2006]. --, Portugal: Fundação Calouste Gulbenkian & Gradiva. 2009.
    Published
  7. Costa, AF; Pegado, E.; Ávila, P.; Coelho, A. R.; Alves, Tatiana. Evaluation of the 2nd and 3rd years of the National Reading Plan [Avaliação dos 2º e 3º anos do Plano Nacional de Leitura]. GEPE-ME. 2009.
    Published
  8. Costa, AF; Pegado, E; Ávila, P; Coelho, A. R.; Caetano, A; Rodrigues, E; Melo, J. Evaluation of the National Reading Plan [Avaliação do Plano Nacional de Leitura]. Lisboa, Portugal: GEPE-ME, 90 p. 2008.
    Published
  9. Guerreiro, Maria das Dores; Elsa Pegado; Mateus, Sandra; Pereira, Inês; Abrantes, Pedro; maria abranches; Coelho, Ana Rita; maria joão canhoto. Young people and the labour market: characterisation, constraints to effective integration into working life and the effectiveness of policies [Os jovens e o mercado de trabalho: caracterização, estrangulamentos à integração efectiva na vida activa e a eficácia das políticas]. DGEEP/MTSS. 2006.
Book chapter
  1. Coelho, A. R.. "Older adults and new ICTs: policies, innovations and dialogues emerging in the context of the network society in Portugal [Os seniores e as novas TIC: políticas, inovações e diálogos emergentes no contexto da sociedade em rede em Portugal]". In El Riesgo Tecnológico II. Impactos Sociales, 80-106. --, Spain: Los Libros de la Catarata/OEI, 2017.
    Published
Conference abstract
  1. Martins, Susana da Cruz; Ana Rita Coelho; Carvalho, Diana. "The Theory of Change from an international education programme: the case of Schools2030 in Portugal [A Teoria da Mudança a partir de um programa educativo internacional: o caso do Escolas2030]". Paper presented in XII Portuguese Congress of Sociology [XII Congresso Português de Sociologia], Coimbra, 2023.
    Published
Conference paper
  1. Cristina Palma Conceição; Coelho, Ana Rita; ângela dias; Costa, António Firmino da. "Promises or certainties? Scientific careers of young researchers [Promessas ou certezas? Carreiras científicas de jovens investigadores]". Paper presented in VI Congresso Português de Sociologia, 2008.
    Published
  2. Conceição, C. P.; Coelho, Ana Rita; Costa, AF. "From informal learning to formal teaching in mathematics: some reflections arising from the PENCIL project [Da aprendizagem informal ao ensino formal da matemática: algumas reflexões suscitadas pelo projecto PENCIL]". Paper presented in ProfMat 2006, 2006.
    Published
Conference poster
  1. Guerreiro, Maria das Dores; Patrício, Joana Aguiar; Coelho, Ana Rita. "Tackling domestic violence outcomes: promoting victims’ education, professional training and entrepreneurship skills, Portugal". Paper presented in International Family Violence and Child Victimization Research Conference (USA), 2014.
Journal article
  1. Coelho, Ana Rita. "Modes of relating to the new ICTs among elderly internet users: a qualitative approach". Ageing & Society (2022): 1-25. https://doi.org/10.1017/S0144686X22000605.
    Published
  2. Jacob, Luis; Coelho, Ana Rita. "Online activities at senior universities in times of pandemic [Atividades online nas universidades seniores em tempos de pandemia]". Interacções 16 54 (2020): 126-143.
    Open access • Published • https://doi.org/10.25755/int.21091
  3. Conceição, C. P.; Ávila, P.; Coelho, A. R.; Costa, A. F.. "European action plans for science-society relations: changing buzzwords, changing the agenda". Minerva 58 (2020): 1-24. https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs11024-019-09380-7.
    Published • 10.1007/s11024-019-09380-7
  4. Costa, A. F.; Pegado, E.; Ávila, P.; Coelho, A. R.. "Evaluating the Portuguese National Reading Plan: teachers' perceptions on the impact in schools". Educational Research for Policy and Practice 14 2 (2015): 119-138. http://link.springer.com/article/10.1007/s10671-014-9171-y.
    Published • 10.1007/s10671-014-9171-y
  5. Costa, A. F.; Pegado, E.; Ávila, P.; Coelho, A. R.. "Mixed-methods evaluation in complex programmes: the National Reading Plan in Portugal". Evaluation and Program Planning 39 (2013): 1-9. http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0149718913000062.
    Published • 10.1016/j.evalprogplan.2013.02.001
Newsletter article
  1. Costa, António Firmino da; Elsa Pegado; Patrícia Ávila; Coelho, Ana Rita. "Evaluation study of the School Libraries Network Programme: conclusions [Estudo de avaliação do Programa Rede de Bibliotecas Escolares: conclusões]", Newsletter RBE, 2009
Report
  1. Martins, Susana da Cruz; Coelho, Ana Rita; Ávila, Patrícia. 2023. External evaluation of the Schools2030 programme in Portugal: 2nd annual report [Avaliação externa do programa Escolas2030: 2.º relatório anual].
  2. Martins, Susana da Cruz; Ávila, Patrícia; Coelho, Ana Rita; Carvalho, Diana. 2022. External evaluation of the Schools2030 programme in Portugal: 1st annual report [Avaliação externa do programa Escolas2030: 1.º relatório anual].
  3. Costa, António Firmino da; Ávila, Patrícia; Pegado, Elsa; Coelho, Ana Rita. 2021. PICCLE monitoring and analysis study: final report [Estudo de monitorização e análise do PICCLE: relatório final].
  4. Costa, António Firmino da; Patrícia Ávila; Elsa Pegado; Coelho, Ana Rita. 2021. PICCLE monitoring and analysis study: interim report [Estudo de monitorização e análise do PICCLE: relatório intercalar].
  5. Guerreiro, MD; A. Patrício, J.; Coelho, A. R.; Saleiro, Sandra Palma. 2015. Inclusion processes of women victims of domestic violence: education, vocational training and entrepreneurship. Final report [Processos de Inclusão de mulheres vítimas de violência doméstica: educação, formação profissional e empreendedorismo. Relatório final]. http://www.poatfse.qren.pt/upload/docs/Diversos/ESTUDOS/Estudos%202014/RELAT%C3%93RIO%20PIMVVD_ISCTE.pdf.
  6. Coelho, Ana Rita; Cardoso, G.; Costa, AF; Coelho, A. R.; Pereira, A. S.. 2014. The network society in Portugal: a decade of transition [A Sociedade em rede em Portugal: uma década de transição].
Thesis / Dissertation
  1. Coelho, A. R.. "Seniors 2.0: digital inclusion in the network society [Seniores 2.0: inclusão digital na sociedade em rede]". PhD, ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, 2019. https://repositorio.iscte-iul.pt/handle/10071/19753.
  2. Coelho, A. R.. "Experiences of visiting a science center: a qualitative study on the non-school audience of the Knowledge Pavilion [Experiências de visita a um centro de ciência: um estudo qualitativo sobre o público não-escolar do Pavilhão do Conhecimento-Ciência Viva]". Master, 2008. http://hdl.handle.net/10071/1440.
  3. Coelho, Ana Rita. "Audiences of the Knowledge Pavilion: contribution to the analysis of scientific culture [Públicos do Pavilhão do Conhecimento-Ciência Viva: contributo para a análise da cultura científica]". Degree, 2004.
Working paper
  1. Coelho, Ana Rita. 2017. "Older adults in the network society: dynamics to promote digital inclusion and literacy in Portugal [Os seniores na sociedade em rede: dinâmicas de promoção da inclusão e da literacia digitais em Portugal]". http://hdl.handle.net/10071/14535.
  2. Coelho, Ana Rita. 2009. "Experiences of visiting a science center: a qualitative study on the non-school audience of the Knowledge Pavilion [Experiências de visita a um centro de ciência: o caso do público não-escolar do Pavilhão do Conhecimento-Ciência Viva]". https://repositorio.iscte-iul.pt/bitstream/10071/1484/1/CIES-WP70_Coelho.pdf.
Activities

Oral presentation

Presentation title Event name
Host (Event location)
2023/12 External evaluation. Monitoring the Schools2030 Programme. Production of information and knowledge for action in the school environment. Balance and continuity [Avaliação Externa. Acompanhamento do Programa Escolas2030. Produção de informação e conhecimento para agir em meio escolar. Balanço e continuidade] Showcase - CONTAR, Escolas2030
Escola EB1/JI da Serra das Minas Nº2, Sintra and Escola Secundária Alexandre Herculano, Porto (Portugal)
2023/05/19 Evaluation of programmes and projects to promote skills in schools. The cases of PICCLE and Schools2030 [Avaliação de programas e projetos de promoção de competências nas escolas. Os casos do PICCLE e dos Escolas2030] CIES Research Forum
2023/04/06 The Theory of Change from an international education programme: the case of Schools2030 [A Teoria da Mudança a partir de um programa educativo internacional: o caso do Escolas2030] XII Portuguese Congress of Sociology
2023 External evaluation. Monitoring the Schools2030 Programme. Production of information and knowledge for action in the school environment. Year 1 review [Avaliação Externa. Acompanhamento do Programa Escolas2030. Produção de informação e conhecimento para agir em meio escolar. Balanço do ano 1] World Café Escolas2030
Centro infantil dos Olivais Sul, Lisboa, Escola Secundária Fontes Pereira de Melo, Porto e Centro Ismaili, Lisboa (Portugal)
2021/10/28 PICCLE Monitoring and Analysis Study 2019-2021 [Estudo de Monitorização e Análise do PICCLE 2019-2021] Final Conference of the PICCLE Project
Calouste Gulbenkian Foundation (Portugal)
2021/03/31 Digital inclusion in the network society: modes of relating to the new ICTs among older adults [Inclusão digital na sociedade em rede: modos de relação dos seniores com as novas TIC] XI Congresso Português de Sociologia
2019/12/16 Development of european policies on the relationship between science and society [Evolução das políticas europeias para a relação entre ciência e sociedade] Fórum Pesquisas CIES-IUL – Ciência e Sociedade
(Lisboa, Portugal)
2017/11/30 MILD-Instruction Manual for Digital Literacy testing and monitoring [Testagem e monitorização do MILD] Conferência de apresentação do MILD Manual de Instruções para a Literacia Digital
(Lisboa, Portugal)
2017/09/09 Tackling domestic violence outcomes: support services and public policies to reduce gender discrimination II European Conference on Domestic Violence
(Porto, Portugal)
2017/09/07 What kind of relationship between science and society is intended to be stimulated in Europe? A document analysis of the science-society action plans in the European Framework Programmes [Que tipo de relação entre ciência e sociedade se pretende estimular na Europa? Uma análise documental dos planos de ação ciência-sociedade nos programas-quadro europeus] 3ª Conferência Rumos da Sociologia do Conhecimento, Ciência e Tecnologia em Portugal
(Braga, Portugal)
2017 What is a philosopher doing at NASA? Political and social significance of scientific culture and innovation (Round Table of the Cátedra Ibérica CTS+I) [Qué hace una filósofa en la NASA? Significación política y social de la cultura científica y de la innovación] IV Congreso Iberoamericano de Filosofia de la Ciencia
(Salamanca, Spain)
2016/07/08 European policies to bring science and society closer together: what has changed and what remains [As políticas europeias de aproximação entre ciência e sociedade: o que mudou e o que persiste] IX Congresso Português de Sociologia
(Faro, Portugal)
2016/07/06 Trajectories of social inclusion of women victims of domestic violence [Trajetórias de inclusão social de mulheres vítimas de violência doméstica] IX Congresso Português de Sociologia
(Faro, Portugal)
2016/04/21 Older adults and the new communication mediation technologies: social dynamics in the context of the network society [Os seniores e as novas tecnologias de mediação comunicacional: dinâmicas sociais no contexto da sociedade em rede] III Colóquio Doutoral da Escola de Sociologia e Políticas Públicas, ISCTE-IUL
(Lisboa, Portugal)
2015/10/07 Inclusion processes of women victims of domestic violence. The intervention of shelters [Processos de inclusão de mulheres vítimas de violência doméstica. A intervenção das casas de abrigo] Seminário A Abordagem da Violência Doméstica na Intervenção Social
(Seixal, Portugal)
2015/09/08 Older adults, the new internet users? Uses and potentialities of new technologies for communicational mediation in the context of the network society [Seniores, os novos utilizadores de internet? Usos e potencialidades das novas tecnologias de mediação comunicacional no contexto da sociedade em rede] 2ª Conferência Rumos da Sociologia do Conhecimento, Ciência e Tecnologia em Portugal
(Lisboa, Portugal)
2014/12/09 Inclusion processes of women victims of domestic violence: main results of the study [Processos de inclusão de mulheres vítimas de violência doméstica: principais resultados do estudo] Seminário Internacional Processos de Inclusão de Mulheres Vítimas de Violência Doméstica: Educação, Formação Profissional e Empreendedorismo
(Lisboa, Portugal)
2014/09/03 Tackling domestic violence outcomes: an analysis of victims’ social inclusion after leaving an abusive relationship, Portugal 7th Congress of the European Society on Family Relations. Families in the Context of Economic Crisis. Recent Trends in Multidisciplinary Perspective
(Madrid, Spain)
2014/03/18 Me, people and myself. Crisis and human suffering (Portugal) Aftermath - The Human and Social Consequences of the Crisis
(Cambridge, United Kingdom)
2011/09/14 External evaluation of the National Reading Plan: five-year assessment [Avaliação externa do Plano Nacional de Leitura: balanço de 5 anos] V Conferência Internacional do PNL
(Lisboa)
2011/07/15 The aLeR+ project: a three-year review [O projeto aLeR+: balanço de três anos] Encontro aLeR+
(Portugal)
2010/10/16 Avaliação externa do Plano Nacional de Leitura – 4º ano External evaluation of the National Reading Plan - Year 4 [Avaliação externa do Plano Nacional de Leitura – 4º ano]
IV Conferência Internacional do PNL (Lisboa)
2010/07/03 An external view on the aLeR+ project [Um olhar externo sobre o projeto aLeR+] Encontro aLeR+
(Lisboa, Portugal)
2009/10/23 External evaluation of the National Reading Plan - 3rd year [Avaliação externa do Plano Nacional de Leitura – 3º ano] III Conferência Internacional do PNL
(Lisboa, Portugal)
2009/06/26 Evaluation Study of the School Libraries Network Programme [Estudo de avaliação do Programa Rede de Bibliotecas Escolares] Fórum RBE
(Lisboa, Portugal)
2009/03/17 Trajectories of young scientists: the Research Stimulus Award (1994-2006) [Trajectórias de jovens cientistas: o prémio Estímulo à Investigação (1994-2006)] Encontro Doze Anos de Trajectórias Científicas: Programa Estímulo à Investigação
Fundação Calouste Gulbenkian
2008/10/24 External evaluation of the National Reading Plan - 2nd year [Avaliação externa do Plano Nacional de Leitura – 2º ano] II Conferência Internacional do PNL
(Lisboa, Portugal)
2008/09/24 Experiences of visiting a science centre: a qualitative study on the non-school public of the Pavilion of Knowledge [Experiências de visita a um centro de ciência: um estudo qualitativo sobre o público não-escolar do Pavilhão do Conhecimento-Ciência Viva] Workshop de Investigação CIES
(Lisboa, Portugal)
2008/06/26 Promises or certainties? Scientific careers of young researchers [Promessas ou certezas? Carreiras científicas de jovens investigadores] VI Congresso Português de Sociologia
(Lisboa, Portugal)
2006/11/22 Getting around mathematics: ways primary and secondary school students relate to mathematics and experimental teaching (PENCIL project) [Às voltas com a matemática: modos de relação dos alunos do ensino básico e secundário com a matemática e o ensino experimental (projeto PENCIL)] Workshop de Investigação CIES
(Lisboa, Portugal)
2006/11/17 From informal learning to formal teaching in mathematics: some reflections arising from the PENCIL project [Da aprendizagem informal ao ensino formal da matemática: algumas reflexões suscitadas pelo projeto PENCIL] Encontro Nacional de Professores de Matemática - ProfMat 2006
(Setúbal, Portugal)
2005/07/13 A sociological research experience in a science museum: constraints, strategies and methodological issues [Uma experiência de investigação sociológica num museu de ciência: constrangimentos, estratégias e questões metodológicas] Workshop de Investigação CIES
(Lisboa, Portugal)

Supervision

Thesis Title
Role
Degree Subject (Type)
Institution / Organization
2021/11 - Current Envelhecimento ativo e qualidade de vida: Um estudo de caso em Centros de Dia e Estruturas Residenciais para Pessoas Idosas em Lisboa
Supervisor
Sociology (PhD)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal

Event organisation

Event name
Type of event (Role)
Institution / Organization
2016/11/17 - 2016/11/19 3rd International Workshop on Social Studies of Science and Innovation (2016/11/17 - 2016/11/19) ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa Centro de Investigação e Estudos de Sociologia, Portugal

Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación la Ciencia y la Cultura, Spain
2015/11/25 - 2015/11/26 International Workshop on Social Studies of Science and Innovation (2015/11/25 - 2015/11/26) ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa Centro de Investigação e Estudos de Sociologia, Portugal

Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación la Ciencia y la Cultura, Spain
2015/09/25 - 2015/09/25 Debate: How can science change your life? (European Researchers' Night 2015) [Debate: Como pode a ciência mudar a sua vida? (Noite Europeia dos Investigadores 2015)] (2015/09/25 - 2015/09/25) Universidade de Lisboa Museu Nacional de História Natural, Portugal
2014/12/09 - 2014/12/09 International Seminar Inclusion processes of women victims of domestic violence: education, professional training and entrepreneurship [Seminário Internacional Processos de inclusão de mulheres vítimas de violência doméstica: educação, formação profissional e empreendedorismo] (2014/12/09 - 2014/12/09) ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa Centro de Investigação e Estudos de Sociologia, Portugal

Event participation

Activity description
Type of event
Event name
Institution / Organization
2005/01/01 - Current Collaboration in activities promoting scientific culture within the framework of CIES-Iscte (European Researchers' Night, Scientific Occupation of Young People during Holidays, Science and Technology Week, etc.)
Other
Noite Europeia dos Investigadores, Ocupação Científica dos Jovens nas Férias, Semana da Ciência e da Tecnologia, etc.
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa Centro de Investigação e Estudos de Sociologia, Portugal
2009/10/24 - 2009/10/24 Trainer of the training course "Reading, Literacy and Society: the National Reading Plan", for reading mediators
Other
Leitura, Literacia e Sociedade: o Plano Nacional de Leitura
Centro Oeiras a Ler, Portugal
2009/10/23 - 2009/10/23 Panel moderator at the 3rd International Conference of the National Reading Plan, organised by the Commission of the PNL
Conference
III Conferência Internacional do Plano Nacional de Leitura
Fundação Calouste Gulbenkian, Portugal

Jury of academic degree

Topic
Role
Candidate name (Type of degree)
Institution / Organization
2023 Master in Education and Society
(Thesis) Arguer
- (Master)
2022 Master in Development Studies
(Thesis) Arguer
- (Master)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal

Ad Hoc journal article review

Journal title (ISSN) Publisher
2021 - Current Sociologia, Problemas e Práticas

Course / Discipline taught

Academic session Degree Subject (Type) Institution / Organization
2019/10/01 - Current Bibliographical Research and Information Analysis Sociologia; Ciência Política (Licenciatura) ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal

Mentoring / Tutoring

Topic Student name
2008/01/01 - 2014/12/31 Supervision of internships (undergraduate students), in projets at CIES-Iscte [Supervisão de estágios de alunos de licenciatura em projetos do CIES-Iscte] several
Distinctions

Award

2021 Scientific award (ISCTE-IUL) for publication in a quartile 1 scientific journal
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2014 Scientific award (ISCTE-IUL) for publication in a quartile 1 scientific journal
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal