???global.info.a_carregar???
Identification

Personal identification

Full name
Jorge Daniel Lima Pacheco

Citation names

  • Pacheco, Jorge

Author identifiers

Ciência ID
5710-0CE8-5DF0
ORCID iD
0000-0003-2742-2871

Languages

Language Speaking Reading Writing Listening Peer-review
English Intermediate (B1) Advanced (C1) Intermediate (B1) Intermediate (B1)
Spanish; Castilian Beginner (A1) Beginner (A1) Beginner (A1) Beginner (A1)
Portuguese Advanced (C1) Advanced (C1) Advanced (C1) Advanced (C1)
Education
Degree Classification
2014
Concluded
Marketing Digital (Mestrado)
Major in Sem especialização
Instituto Politécnico do Porto Instituto Superior de Contabilidade e Administração do Porto, Portugal
"Marketing Experimental, Emoções, Satisfação e Lealdade" (THESIS/DISSERTATION)
19 valores
2014
Concluded
Mestrado em Marketing Digital (Mestrado)
Instituto Politécnico do Porto Instituto Superior de Contabilidade e Administração do Porto, Portugal
"Marketing experiencial, emoções, satisfação e lealdade: um estudo empírico em Serralves em Festa." (THESIS/DISSERTATION)
17
2005
Concluded
Marketing (Licenciatura)
Universidade Fernando Pessoa, Portugal
"O Marketing Desportivo e o Patrocínio no Desporto Automóvel" (THESIS/DISSERTATION)
13
Affiliation

Teaching in Higher Education

2019/09/24 - Current Invited Assistant (Polytechnic Teacher)
Instituto Superior Politécnico Gaya, Portugal
2016 - 2020/07/31 Invited Assistant (Polytechnic Teacher)
Instituto Politécnico do Porto, Portugal
2016 - 2018 Invited Assistant (Polytechnic Teacher)
Instituto Politécnico do Porto, Portugal
2013 - 2016 Assistant (Polytechnic Teacher)
Instituto Politécnico do Porto Instituto Superior de Contabilidade e Administração do Porto, Portugal
2013 - 2016 Assistant (Polytechnic Teacher)
Instituto Politécnico do Porto Instituto Superior de Contabilidade e Administração do Porto, Portugal
Outputs

Publications

Book chapter
  1. de Lima, Ana Pinto; Pacheco, Jorge; Silva, Pedro. "Effects of Experience on Valuing a Tourist Event: A Theoretical Review and Propositions". In Advances in Tourism, Technology and Smart Systems, 447-458. Singapore: Springer Singapore, 2020.
    Published • 10.1007/978-981-15-2024-2_40
  2. Lima, Ana; Pacheco, Jorge. "New Trends and Tools for Customer Relationship". In Educational and Social Dimensions of Digital Transformation in Organizations, 1-26. IGI Global, 2019.
    Published • 10.4018/978-1-5225-6261-0.ch001
  3. Pacheco, Jorge. "Smart cities, smart life, smart communication". In Planejamento e gestão territorial: a sustentabilidade dos ecossistemas urbanos. Portugal: Idioteque, 2019.
    Published
Conference paper
  1. RIBEIRO, PRISCILLA CRISTINA CABRAL; KELLER, SABRINNA; ARAUJO, ELAINE APARECIDA; MONTEIRO, MARCELO MACIEL. "A importância do customer experience nos canais digitais". Paper presented in III Xornadas de Doutorandos-as en Comunicación : Programa de Doutoramento en Comunicación da Universidade de Vigo, Vigo, 2017.
    Published • 10.14488/enegep2019_tn_sto_295_1663_36999
  2. Pacheco, Jorge. "Marketing experiencial, emoções, satisfação e lealdade: um estudo empírico em Serralves em festa.". Paper presented in The International Marketing Trends Conference, Paris, 2015.
    Published