???global.info.a_carregar???
Ana Cláudia Martins Amaro. Concluiu o(a) Mestrado em Gestão de Marketing em 2022/11/02 pelo(a) Instituto Português de Administração de Marketing de Lisboa e Licenciatura em Marketing Turístico em 2020/07/03 pelo(a) Instituto Politécnico de Leiria Escola Superior de Turismo e Tecnologia do Mar de Peniche. Frequenta o(a) Doutoramento em Doutoramento em Turismo pelo(a) Universidade de Aveiro desde 2024/09/20. Publicou 1 artigos em revistas especializadas.
Identification

Personal identification

Full name
Ana Cláudia Martins Amaro

Citation names

  • Amaro, Ana
  • Amaro, A.C.

Author identifiers

Ciência ID
4515-BE98-1CAA
ORCID iD
0000-0002-8490-9005

Knowledge fields

  • Social Sciences
  • Social Sciences - Economics and Business
  • Social Sciences - Other Social Sciences - Social Sciences, Interdisciplinary
  • Social Sciences - Psychology

Languages

Language Speaking Reading Writing Listening Peer-review
English Advanced (C1) Proficiency (C2) Proficiency (C2) Proficiency (C2) Advanced (C1)
Spanish; Castilian Elementary (A2) Intermediate (B1) Intermediate (B1) Intermediate (B1) Intermediate (B1)
French Elementary (A2) Intermediate (B1) Upper intermediate (B2) Intermediate (B1)
Education
Degree Classification
2024/09/20 - 2028/09/20
Ongoing
Doutoramento em Turismo (Doutoramento)
Major in turismo; marketing; comportamento consumidor, psicologia comportamental
Universidade de Aveiro, Portugal
2022/11/10 - 2023/03/04
Concluded
Formação Avançada em Neuromarketing (Outros)
Major in Marketing, Neuromarketing, Comportamento do Consumidor
Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
17
2022/11/02
Concluded
Gestão de Marketing (Mestrado)
Major in Comportamento Consumidor; Neuromarketing; Marketing
Instituto Português de Administração de Marketing de Lisboa, Portugal
"An overstimulated consumer in a highly visual world: the moderating effect of the highly sensitive person (hsp) trait on the attitude towards the ad" (THESIS/DISSERTATION)
17
2017/09/20 - 2020/07/03
Concluded
Marketing Turístico (Licenciatura)
Major in Marketing e Turismo
Instituto Politécnico de Leiria Escola Superior de Turismo e Tecnologia do Mar de Peniche, Portugal
16
Outputs

Publications

Journal article
  1. Ana Cláudia Amaro; Luisa M. Martinez; Filipe R. Ramos; Karla Menezes; Silvio Menezes. "An overstimulated consumer in a highly visual world: the moderating effect of the highly sensitive person trait on the attitude towards the ad". Electronic Commerce Research (2023): https://doi.org/10.1007/s10660-022-09639-4.
    10.1007/s10660-022-09639-4