???global.info.a_carregar???
Identification

Personal identification

Full name
Diogo Coelho da Silva

Citation names

  • Silva, Diogo

Author identifiers

Ciência ID
391B-92ED-46C4

Languages

Language Speaking Reading Writing Listening Peer-review
Portuguese (Mother tongue)
English Proficiency (C2) Proficiency (C2) Proficiency (C2) Proficiency (C2)
Chinese Proficiency (C2) Proficiency (C2) Proficiency (C2) Proficiency (C2)
Spanish; Castilian Intermediate (B1) Advanced (C1) Upper intermediate (B2) Upper intermediate (B2)
Japanese Beginner (A1) Beginner (A1) Beginner (A1) Beginner (A1)
Education
Degree Classification
2016/08/28 - 2018/10/04
Concluded
Estudos Asiáticos (Master)
Major in China e Japão
Lunds universitet Centrum för öst- och sydöstasienstudier, Sweden
"Strategic narratives in the Diaoyu/Senkaku dispute: An analysis of Chinese and Japanese newspaper coverage in 2012 " (THESIS/DISSERTATION)
Sem média oficial
2008/09/15 - 2012/07/11
Concluded
Tradução e Interpretação: Português/Chinês - Chinês/Português (Licenciatura)
Instituto Politécnico de Leiria Escola Superior de Educação e Ciências Sociais, Portugal
18
Affiliation

Teaching in Higher Education

Category
Host institution
Employer
2021 - 2022 Invited Assistant (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Leiria Escola Superior de Educação e Ciências Sociais, Portugal
2020 - 2020 Invited Assistant (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Leiria Escola Superior de Educação e Ciências Sociais, Portugal
2019 - 2020 Invited Assistant (University Teacher) Beijing Normal University - Zhuhai Campus, China
2012 - 2015 Invited Assistant (Polytechnic Teacher) Hainan College of Foreign Studies, China
Outputs

Publications

Journal article
  1. Silva, Diogo; Huang, Zinai. "(Traduzido do chinês) Expandir a reforma do ensino, ajustar o currículo e a quantidade de horas de aula para implementar o ensino concentrado, aumentar a qualidade do ensino". (Traduzido do chinês) Contemporary Education Research and Teaching Practice (2018): 166-167.
  2. Silva, Diogo; Huang, Zinai. "On Co-teaching and Language Immersion". Crazy English 965 (2016): 23-27.
Thesis / Dissertation
  1. "Strategic narratives in the Diaoyu/Senkaku dispute: An analysis of Chinese and Japanese newspaper coverage in 2012". Master, Lunds universitet Centrum för öst- och sydöstasienstudier, 2018. https://lup.lub.lu.se/student-papers/search/publication/8962189.
Activities

Oral presentation

Presentation title Event name
Host (Event location)
2021/10/15 A Nova Rota da Seda: a política externa chinesa no âmbito das Relações Internacionais contemporâneas Aula da disciplina de Relações Internacionais, da Licenciatura em Tradução e Interpretação de Português-Chinês/Chinês-Português
Instituto Politécnico de Leiria - Escola Superior de Educação e Ciências Sociais (Leiria, Portugal)
2019/07/18 Strategic narratives in Sino-Japanese relations: The Chinese and Japanese media coverage of the Diaoyu/Senkaku dispute
International Institute for Asian Studies - 11th International Convention of Asian Scholars (Leiden, Netherlands)
2018/10/02 Narrativas estratégicas e soft power nas relações Sino-Japonesas Aula da disciplina de Relações Internacionais, da Licenciatura em Tradução e Interpretação de Português-Chinês/Chinês-Português
Instituto Politécnico de Leiria - Escola Superior de Educação e Ciências Sociais (Leiria, Portugal)