Identification
Personal identification
- Full name
- Susana Maria Capucho Roxo Gomes Oliveira
Citation names
- Susana Roxo Oliveira
- Susana Oliveira
Author identifiers
- Ciência ID
- 371B-DC54-FAED
- ORCID iD
- 0000-0002-4415-156X
Knowledge fields
- Humanities - Arts
- Humanities - Arts
- Social Sciences - Educational Sciences - Education, Special
Languages
Language | Speaking | Reading | Writing | Listening | Peer-review |
---|---|---|---|---|---|
Portuguese (Mother tongue) | |||||
English | Proficiency (C2) | Proficiency (C2) | Advanced (C1) | Advanced (C1) | |
Spanish; Castilian | Intermediate (B1) | Upper intermediate (B2) | Intermediate (B1) | Advanced (C1) | |
French | Elementary (A2) | Upper intermediate (B2) | Elementary (A2) | Intermediate (B1) |
Education
Degree | Classification | |
---|---|---|
2022/09/01 - 2027
Ongoing
|
Doutoramento em Educação (Doutoramento)
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
|
|
2024/06/12 - 2024/07/05
Attended
|
Summer School in European Education Studies (Outros)
Major in Erasmus - BIP
Université de Strasbourg Institut National Supérieur du Professorat et de l’Éducation, France
|
|
2024/05/14 - 2024/05/16
Attended
|
Being Human Today- PhD Short Course (Doktor (PhD))
UNiveristetet I Adger, Norway
|
|
2018/09/01 - 2019/07/22
Concluded
|
Educação Especial - Domínio Cognitivo e Motor (Especialização pós-licenciatura)
Universidade de Lisboa Faculdade de Motricidade Humana, Portugal
|
18 |
2011/09/01 - 2015/02/09
Concluded
|
Profissionalização no Ensino de Artes Visuais no 3º ciclo e ensino secundário (Mestrado)
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
"Práticas Interdisciplinares no Ensino de Artes Visuais no 3º ciclo do Ensino Básico e Ensino Secundário" (THESIS/DISSERTATION)
|
17 |
1997/09/01 - 2001/09/14
Concluded
|
Design (Licenciatura)
Universidade Europeia IADE Faculdade de Design Tecnologia e Comunicação, Portugal
|
14 |
Affiliation
Science
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2024/04/05 - Current | Research Trainee (Research) | Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias Centro de Estudos Interdisciplinares em Educação e Desenvolvimento, Portugal |
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias Centro de Estudos Interdisciplinares em Educação e Desenvolvimento, Portugal |
Projects
Other
Designation | Funders | |
---|---|---|
2024/01/01 - Current | ACT4WBeing | Changing times and changing times: study of the relationships between curricular autonomy and teacher involvement
and well-being [Tempos de mudança e mudança dos tempos: estudo das relações entre a autonomia curricular o envolvimento e
bem-estar dos professores]
PhD Student Fellow
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias Centro de Estudos Interdisciplinares em Educação e Desenvolvimento, Portugal
|
Program Seed Funding ILIND/2023
Ongoing
|
Outputs
Publications
Conference abstract |
|
Conference paper |
|
Activities
Oral presentation
Presentation title | Event name Host (Event location) |
|
---|---|---|
2024/11/15 | ACT4WBeing – Autonomia curricular e envolvimento e bem-estar docente | XVII Congresso da Sociedade Portuguesa de Ciências da Educação
Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto (Porto, Portugal)
|
2024/08/28 | Education in Democracy, or “Democratized” Education: Between the Philosopher’s Stone and Learning | ECER 2024
University of Cyprus (Nicosia, Cyprus)
|
2024/07/11 | What is asked of the teacher and what the teacher should do: Understanding the role of the teacher for the purpose of education | 14º 14th CeiED Researchers Meeting
Lusofona University/ CeiED (Lisbon, Portugal)
|
2024/06/13 | Teacher’s autonomy and critical thinking in decision-making: Bridging theory for effectiveness and education practical integrity | 25th International CiCea Conference
Malmö University (Malmö, Sweden)
|
2024/06/12 | Teacher’s worldliness: imagined professional agency beyond neoliberal instructiveness | Fourth Doctoral Conference on Public Education and Public Pedagogy
Maynooth University (Maynooth, Ireland)
|
2024/03/08 | INTELIGÊNCIA ARTIFICIAL: APLICAÇÃO NO ENSINO SUPERIOR | 1.º Congresso Internacional de Práticas Educativas da Escola Superior de Educação João de Deus
Escola Superior de Educação João de Deus (Lisbon, Portugal)
|
2023/10/27 | Teacher Agency: The role of teachers in the XXI Century's Education | ATEE - Winter Conference 2023
University of Minho (Braga, Portugal)
|
2023/07/13 | Os Desafios da Escola Pública e Democrática em Portugal: Abordagem Epistemológica do Perfil dos Alunos e Professores no Século XXI | 13.º Encontro de Investigadores do CeiED
Lusofona University (Lisbon, Portugal)
|
Event participation
Activity description Type of event |
Event name Institution / Organization |
|
---|---|---|
2024/02/01 - 2024/02/03 | Study presentation:
Artificial Inteligence: Teachers perceptions towards the XXI Century Education.
Inteligência Artificial: Perceções dos professores na educação do século XXI
Conference
|
V Colóquio Internacional de Ciências Sociais da Educação
Universidade do Minho, Portugal
|
Committee member
Activity description Role |
Institution / Organization | |
---|---|---|
2025/01/23 - 2025/01/24 | Member of the Organising Committee of the International Symposium ‘Quo tenditis, educatio? School and Knowledge in Professional
Contexts’
Moderation of Professor Carl Anders Säfström's Keynote: ‘When plants respond/teach from elsewhere’
Member
|
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal |