???global.info.a_carregar???
Sérgio Dominique-Ferreira is Professor of Marketing at the Polytechnic University of Cavado and Ave. He holds a PhD degree in Business and Management Studies - Marketing and Strategy from the Faculty of Economics of Universidade do Porto. Previously, he has been a researcher in the Department of Methodologies of the University of Santiago de Compostela (Spain), as well as researcher in the Department of Business Organizations and Marketing, Faculty of Business, University of Vigo (Spain). Current or Past Appointments: Council for Teacher Evaluation (Polytechnic University of Cavado and Ave) Pedagogical council of the School of Management (Polytechnic University of Cavado and Ave) Pedagogical council of the School of Hospitality and Tourism (Polytechnic University of Cavado and Ave) Scientific Council of the School of Hospitality and Tourism (Polytechnic University of Cavado and Ave) Director of the Master's Degree in Marketing (Polytechnic University of Cavado and Ave) Current research interests are: Artificial Intelligence and Emotional Intelligence. Other research topics are: Price sensitivity, bundling strategies, customer behavior, brand image and supply chain management. Fields of application: Tourism and Hospitality, Insurance, Healthcare
Identification

Personal identification

Full name
Sergio Dominique Ferreira Lopes

Citation names

  • Dominique-Ferreira, S.
  • Lopes, S.D.F. (old version)
  • Ferreira, S.D. (Spanish style)

Author identifiers

Ciência ID
141B-2ACA-2FFB
ORCID iD
0000-0002-4574-7154
Affiliation

Science

Category
Host institution
Employer
2013 - Current Auxiliary Researcher (Research) Associação de Politécnicos da Região Norte Unidade de Investigação Aplicada em Gestão, Portugal
2008 - 2012 Contracted Researcher (Research) Universidade de Santiago de Compostela - Unidad de Psicología del Consumidor Y Usuario, Spain
2009 - 2009 Invited Auxiliary Researcher (Research) Universidade de Vigo, Spain
Facultade de CC. Económicas e Empresariais - Departamento de organización de empresas y marketing, Spain

Teaching in Higher Education

Category
Host institution
Employer
2024/12/01 - Current Teacher Coordinator (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico do Cávado e do Ave, Portugal
Instituto Politécnico do Cávado e do Ave Escola Superior de Hotelaria e Turismo, Portugal
2017/10/31 - 2024/11/30 Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico do Cávado e do Ave Escola Superior de Hotelaria e Turismo, Portugal
2010/09 - 2017/10/30 Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico do Cávado e do Ave, Portugal
Instituto Politécnico do Cávado e do Ave Escola Superior de Gestão, Portugal

Positions / Appointments

Category
Host institution
Employer
2018 - 2020 Conselho Pedagógico Instituto Politécnico do Cávado e do Ave, Portugal
2016 - 2019 Coordenação ou direção de centro de investigação, departamento ou equivalente Instituto Politécnico do Cávado e do Ave, Portugal

Others

Category
Host institution
Employer
2022 - Current Conselho Coordenador de Avaliação Instituto Politécnico do Cávado e do Ave, Portugal
2022 - 2025 Conselho Técnico-Científico Instituto Politécnico do Cávado e do Ave Escola Superior de Hotelaria e Turismo, Portugal
2022 - 2025 Conselho Pedagógico Instituto Politécnico do Cávado e do Ave Escola Superior de Hotelaria e Turismo, Portugal
2020 - 2022 Conselho Técnico-científico Instituto Politécnico do Cávado e do Ave Escola Superior de Hotelaria e Turismo, Portugal
2020 - 2022 Conselho Pedagógico Instituto Politécnico do Cávado e do Ave Escola Superior de Hotelaria e Turismo, Portugal
2020 - 2022 Conselho Coordenador de Avaliação Instituto Politécnico do Cávado e do Ave, Portugal
2018 - 2020 Conselho Técnico-científico Instituto Politécnico do Cávado e do Ave Escola Superior de Hotelaria e Turismo, Portugal
2018 - 2020 Conselho Coordenador de Avaliação Instituto Politécnico do Cávado e do Ave, Portugal
2012 - 2015 Conselho Pedagógico Instituto Politécnico do Cávado e do Ave Escola Superior de Gestão, Portugal
Outputs

Publications

Journal article
  1. Lopes, Sergio. "How important is the strategic order of product attribute presentation in the non-life insurance market?". Journal of Retailing and Consumer Services (2017):
    10.1016/j.jretconser.2016.09.013
  2. Lopes, Sergio. "Determinants of customer price sensitivity: an empirical analysis". Journal of Services Marketing (2016):
    http://dx.doi.org/10.1108/JSM-12-2014-0409
  3. Dominique-Ferreira, Sérgio. "Medição da satisfação dos profissionais de saúde: uma aplicação no Agrupamento de Centros de Saúde Feira-Arouca". Revista Portuguesa de Saúde Pública 33 2 (2015): 188-198. http://dx.doi.org/10.1016/j.rpsp.2015.07.001.
    Published • 10.1016/j.rpsp.2015.07.001
  4. Dominique-Ferreira, S.. "As preferências dos clientes de instituições bancárias: uma aplicação multidimensional scaling". European Journal of Applied Business and Management 1 2 (2015): 190-201.
    Published
  5. Dominique-Ferreira, S.. "O comportamento dos consumidores no sector segurador: uma aproximação com focus group". International Journal of Marketing, Communication and New Media 3 2 (2014): 5-20.
    Published
  6. Dominique-Ferreira, S.. "Brand Extension: Critical factors involved". Revista Portuguesa de Marketing 16 31 (2013): 9-21.
    Published
  7. Sérgio Dominique-Ferreira,. "Minimizing the risks of innovation in bottled water design: An application of conjoint analysis and focus group". AFRICAN JOURNAL OF BUSINESS MANAGEMENT 6 31 (2012): http://dx.doi.org/10.5897/ajbm12.299.
    Published • 10.5897/ajbm12.299
  8. Dominique-Ferreira, S.. "Applying Importance-Performance Analysis to the Management of Health Care Services". China-USA Business Review 11 02 (2012): http://dx.doi.org/10.17265/1537-1514/2012.02.010.
    Published • 10.17265/1537-1514/2012.02.010
  9. Sérgio Dominique Ferreira Lopes. "Post hoc segmentation combining conjoint analysis and a two-stage cluster analysis". AFRICAN JOURNAL OF BUSINESS MANAGEMENT 6 1 (2012): http://dx.doi.org/10.5897/ajbm11.1710.
    Published • 10.5897/ajbm11.1710
  10. Dominique-Ferreira, S.. "La innovación de los procesos: Diferenciación en los servicios turísticos". Estudios y Perspectivas en Turismo 21 (2012): 963-976.
    Published
  11. Lopes, Sergio Dominique Ferreira; Maia, Sancha Catarina Frazao. "Segmentação do mercado turístico através do Multidimensional Scaling: Uma aplicação do modelo Unfolding". PASOS Revista de turismo y patrimonio cultural 10 1 (2012): 139-145. http://dx.doi.org/10.25145/j.pasos.2012.10.013.
    Published • 10.25145/j.pasos.2012.10.013
  12. Ferreira, Sérgio Dominique. "Efeito da visita/não-visita na imagem de um destino turístico: uma aproximação metodológica mista". Revista Turismo em Análise 22 3 (2011): 681. http://dx.doi.org/10.11606/issn.1984-4867.v22i3p681-699.
    Published • 10.11606/issn.1984-4867.v22i3p681-699
  13. Sérgio Dominique Ferreira Lopes. "Destination image: Origins, Developments and Implications". PASOS. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural (2011): https://doi.org/10.25145/j.pasos.2011.09.027.
    10.25145/j.pasos.2011.09.027
  14. Dominique-Ferreira, S.. "Análise Conjunta: Uma aplicação ao estudo das preferências dos consumidores". revista portuguesa de marketing 26 (2011): 27-37.
    Published
  15. Dominique-Ferreira, S.. "Aplicación del Escalamiento Multidimensional al Marketing Turístico". estudios y perspectivas en turismo 20 1 (2011): 21-33.
    Published
  16. Dominique-Ferreira, S.. "Análisis Conjunto: Teoría, campos de aplicación y conceptos inherentes". Estudios y Perspectivas en Turismo 20 2 (2011): 341-366.
    Published
  17. Dominique-Ferreira, S.. "Geo-segmentación y geo-posicionamiento en el análisis de las preferencias de los turistas: La geometría al servicio del Marketing". Estudios y Perspectivas en Turismo 20 4 (2011): 842-854.
    Published
  18. Dominique-Ferreira, S.. "Medição da imagem de marca de Portugal enquanto destino turístico: Uma aproximação metodológica mista no contexto do Marketing". Journal of Tourism and Development 16 (2011): 115-126.
    Published
  19. Dominique-Ferreira, S.. "Image and positioning of the European Tourism Market from the perspective of Spanish Tourists: Application of Correspondence and Cluster analysis". European Journal of Tourism Hospitality and Recreation 2 2 (2011): 71-89.
    Published
  20. Dominique-Ferreira, S.. "Análisis estratégico de la oferta turística portuguesa a través del Importance-Performance Analysis". Estudios y Perspectivas en Turismo 20 5 (2011): 997-1008.
    Published
  21. Ferreira, Sérgio Dominique; Maia, Sancha Catarina Frazão; Boubeta, Antonio Rial. "SEGMENTAÇÃO DE MERCADO COM BASE NAS PREFERÊNCIAS DOS TURISTAS: UMA APROXIMAÇÃO MULTIVARIADA". Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo 4 2 (2010): 49-63. http://dx.doi.org/10.7784/rbtur.v4i2.265.
    Published • 10.7784/rbtur.v4i2.265
  22. Dominique-Ferreira, S.. "Perfil dos turistas espanhóis que visitaram Portugal entre 2005 e 2010: Identificação e caracterização". Tékhne 8 14 (2010): 147-161.
    Published
  23. Dominique-Ferreira, S.. "Segmentación post hoc del mercado turístico español: Una aplicación del Análisis Cluster en dos fases". Estudios y Perspectivas en Turismo 19 5 (2010): 592-606.
    Published
  24. Dominique-Ferreira, S.. "Efecto del orden de presentación de los atributos sobre los resultados del Análisis Conjunto". Metodología de Encuestas 11 (2009): 103-119.
    Published
  25. Lopes, Sergio Dominique Ferreira; Rial Boubeta, Antonio; Varela Mallou, Jesús. "Post Hoc Tourist Segmentation with Conjoint and Cluster Analysis". PASOS Revista de turismo y patrimonio cultural 7 3 (2009): 491-501. http://dx.doi.org/10.25145/j.pasos.2009.07.035.
    10.25145/j.pasos.2009.07.035