???global.info.a_carregar???
Dr. Marco Enzo Bagheri is a Course Coordinator and Adjunct Professor at ISAG-EBS, and Invited Assistant Professor at IPAM Porto. He holds a bachelor's degree in English and an MBA (with Marketing specialization) from Malaysia and Germany (EBS Universitat) and a PhD in Marketing & Strategy from a joint program among three well-known universities (Universidade do Minho, Universidade de Aveiro, and Universidade da Beira Interior) in Portugal. Marco is an experienced Marketer with a demonstrated history of working in B2B & B2C sectors in several countries. He has published in academic journals, supervised students, and has actively worked in several industries, including Education, Information and Communication Technology, Luxury Interior Design, Digital Experience, and Retail Solutions. He applies scientific theories and concepts to real-life business cases to teach in the classroom and implement them for his startup clients. Marco is the Founder of North Star Advisors, a boutique consulting company based in Porto with the mission of "Lifting Startups Off The Ground. His research interests include Digital Marketing, Startup Branding, Branding Tech Products and Solutions, Disruptive Technologies, Consumer Behaviour, and Luxury Industries.
Identificação

Identificação pessoal

Nome completo
Marco Enzo Bagheri

Identificadores de autor

Ciência ID
EF16-1431-A0B0
ORCID iD
0000-0002-9361-1200

Domínios de atuação

  • Ciências Sociais - Economia e Gestão - Organização e Gestão de Empresas

Idiomas

Idioma Conversação Leitura Escrita Compreensão Peer-review
Inglês Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C2)
Português Utilizador independente (B1) Utilizador independente (B1) Utilizador independente (B1) Utilizador independente (B2) Utilizador independente (B1)
Formação
Grau Classificação
2016/01 - 2023/12
Concluído
Marketing e Estratégia (Doutoramento)
Especialização em Marketing
Universidade do Minho, Portugal
"Brand creation and brand development process in start-ups" (TESE/DISSERTAÇÃO)
Bom com Distinção (Good with Distinction)
2009/01 - 2012/04
Concluído
Master of Business Administration (Master)
Especialização em Marketing
Universiti Malaya, Malásia
"Luxury Consumer Behavior in Malaysia: Quiet Brands vs. Loud Brands" (TESE/DISSERTAÇÃO)
17.15/20
2010/01 - 2010/06
Concluído
Master of Business Administration (Master)
Especialização em Marketing
EBS Universität für Wirtschaft und Recht Business School, Alemanha
Good
Percurso profissional

Ciência

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2022 - Atual Investigador (Investigação) CENTRO DE INVESTIGAÇÃO EM CIÊNCIAS EMPRESARIAS E TURISMO, FUNDAÇÃO CONSUELO VIEIRA DA COSTA (CICET-FCVC), Portugal
CENTRO DE INVESTIGAÇÃO EM CIÊNCIAS EMPRESARIAS E TURISMO, FUNDAÇÃO CONSUELO VIEIRA DA COSTA (CICET-FCVC), Portugal

Docência no Ensino Superior

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2021/08/31 - Atual Professor Auxiliar (Docente Universitário) Instituto Superior de Administração e Gestão, Portugal
Instituto Superior de Administração e Gestão, Portugal
2019/02 - Atual Professor Auxiliar Convidado (Docente Universitário) Instituto Português de Administração de Marketing, Portugal
Instituto Português de Administração de Marketing, Portugal
Projetos

Projeto

Designação Financiadores
2020 - 2021 Managing Brand Communities for AJP Motorcycles - Bachelor's Internship Report
12
Orientador
Instituto Português de Administração de Marketing, Portugal
Concluído

Outro

Designação Financiadores
2023 - Atual Nova Era Beach Party
1
Investigador
Instituto Superior de Administração e Gestão, Portugal

CENTRO DE INVESTIGAÇÃO EM CIÊNCIAS EMPRESARIAS E TURISMO, FUNDAÇÃO CONSUELO VIEIRA DA COSTA (CICET-FCVC), Portugal
Em curso
2022 - Atual Essência Festival 2022- Food, Drink & Music
2
Investigador
Instituto Superior de Administração e Gestão, Portugal

CENTRO DE INVESTIGAÇÃO EM CIÊNCIAS EMPRESARIAS E TURISMO, FUNDAÇÃO CONSUELO VIEIRA DA COSTA (CICET-FCVC), Portugal
Concluído
2021 - Atual Estudo de Públicos, a Avaliação das Marcas Patrocinadoras do evento e o Impacto económico do evento para o local
5
Investigador
Instituto Superior de Administração e Gestão, Portugal

CENTRO DE INVESTIGAÇÃO EM CIÊNCIAS EMPRESARIAS E TURISMO, FUNDAÇÃO CONSUELO VIEIRA DA COSTA (CICET-FCVC), Portugal
Em curso
2021 - Atual Essência do Vinho - Edição de Verão 2021
4
Investigador
Instituto Superior de Administração e Gestão, Portugal

CENTRO DE INVESTIGAÇÃO EM CIÊNCIAS EMPRESARIAS E TURISMO, FUNDAÇÃO CONSUELO VIEIRA DA COSTA (CICET-FCVC), Portugal
Em curso
2021 - Atual Fundação de Serralves | Festa de Outono Serralves
3
Investigador
Instituto Superior de Administração e Gestão, Portugal

CENTRO DE INVESTIGAÇÃO EM CIÊNCIAS EMPRESARIAS E TURISMO, FUNDAÇÃO CONSUELO VIEIRA DA COSTA (CICET-FCVC), Portugal
Em curso
2021 - Atual Pic-Nic, Produções SA | Festival NOS Primavera Sound
8
Investigador
Instituto Superior de Administração e Gestão, Portugal

CENTRO DE INVESTIGAÇÃO EM CIÊNCIAS EMPRESARIAS E TURISMO, FUNDAÇÃO CONSUELO VIEIRA DA COSTA (CICET-FCVC), Portugal
Em curso
2021 - Atual Essência do Vinho
7
Investigador
Instituto Superior de Administração e Gestão, Portugal

CENTRO DE INVESTIGAÇÃO EM CIÊNCIAS EMPRESARIAS E TURISMO, FUNDAÇÃO CONSUELO VIEIRA DA COSTA (CICET-FCVC), Portugal
Em curso
2021 - Atual Fundação de Serralves | Serralves em Festa
6
Investigador
Instituto Superior de Administração e Gestão, Portugal

CENTRO DE INVESTIGAÇÃO EM CIÊNCIAS EMPRESARIAS E TURISMO, FUNDAÇÃO CONSUELO VIEIRA DA COSTA (CICET-FCVC), Portugal
Em curso
2020 - 2021 BMCAR PORTO - Bachelor's Internship Report
15
Orientador
Instituto Português de Administração de Marketing, Portugal
Concluído
2020 - 2021 The importance of digital content marketing in the motorcycle industry: The case of AJP Motorcycles in Portugal - Bachelor's Internship Report
14
Orientador
Instituto Português de Administração de Marketing, Portugal
Concluído
2020 - 2021 INVESTIGATING THE IMPACT OF CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILTY ON BRAND IMAGE: THE CASE OF ONE OF THE BIGGEST RETAILERS IN PORTUGAL, CONTINENTE - Bachelor's Internship Report
13
Orientador
Instituto Português de Administração de Marketing, Portugal
Concluído
2020 - 2021 THE ROLE OF PROXIMITY OF AN AFTER-SALES SERVICE IN LUXURY CARS (PORSCHE PORTO) - Bachelor's Internship Report
9
Orientador
Instituto Português de Administração de Marketing, Portugal
Concluído
2020 - 2021 Differentiating a Marketplace, The Case of Sustainable Makers - Bachelor's Internship Report
10
Orientador
Instituto Português de Administração de Marketing, Portugal
Concluído
2020 - 2021 The Future of Biodynamic Wine in Portugal - Bachelor's Research Project
11
Orientador
Instituto Português de Administração de Marketing, Portugal
Concluído
2020 - 2021 ENTRY INTO THE PACKAGING MARKET THE CASE OF A PORTUGUESE CORK-BASED COMPANY - Master's Internship Report
19
Orientador
Instituto Português de Administração de Marketing, Portugal
Concluído
2020 - 2021 Personalization through a proactive live chat in an e-commerce: the case of Byside’s client, a Multinational Retail Company - Master's Internship Report
22
Orientador
Instituto Português de Administração de Marketing, Portugal
Concluído
2020 - 2020 Digital Marketing Strategies of a European University: The Case of IPAM, The Oldest Marketing School in Portugal - Bachelor's Research Project
20
Orientador
Instituto Português de Administração de Marketing, Portugal
Concluído
2020 - 2020 CLAUS PORTO - Bachelor's Internship Report
18
Orientador
Instituto Português de Administração de Marketing, Portugal
Concluído
2020 - 2020 GMI GLOBAL - Bachelor's Internship Report
21
Orientador
Instituto Português de Administração de Marketing, Portugal
Concluído
2020 - 2020 DELIGHTFULL & ESSENTIAL HOME - Bachelor's Internship Report
17
Orientador
Instituto Português de Administração de Marketing, Portugal
Concluído
2020 - 2020 Parfois - Bachelor's Internship Report
16
Orientador
Instituto Português de Administração de Marketing, Portugal
Concluído
Produções

Publicações

Artigo em jornal
  1. Bagheri, M. "Navegando na Mudança: O Impacto da Tecnologia na Vida Diária em Portugal", Vida Económica, 2024, https://isagnaimprensa.blogspot.com/2024/01/navegando-na-mudanca-o-impacto-da.html.
  2. Bagheri, M. "Ultrapassar os desafios: incentivar o crescimento das startups em Portugal", Vida Económica, 2023, https://isagnaimprensa.blogspot.com/2023/06/ultrapassar-os-desafios-incentivar-o.html.
Artigo em revista
  1. Baptista, N.; De Matos, N.; Bagheri, M.; Pereira, J.. "ATITUDES EM RELAÇÃO AO MATERIALISMO E A FELICIDADE DO CONSUMIDOR / ATTITUDES TOWARDS MATERIALISM AND CONSUMER HAPPINESS". European Journal of Management and Marketing Studies 8 3 (2023): http://dx.doi.org/10.46827/ejmms.v8i3.1559.
    Publicado • 10.46827/ejmms.v8i3.1559
  2. Bagheri, M; Rodrigues, Ricardo Gouveia. "The Impact of Broadband Access on GDP per Capita : The Case of OECD Countries". Indian Journal of Marketing 47 6 (2017): 50. http://dx.doi.org/10.17010/ijom/2017/v47/i6/115369.
    Publicado • 10.17010/ijom/2017/v47/i6/115369
  3. Bagheri, M. "Luxury Consumer Behavior in Malaysia: Loud Brands vs.Quiet Brands". Procedia - Social and Behavioral Sciences 130 (2014): 316-324. http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.04.037.
    10.1016/j.sbspro.2014.04.037
Capítulo de livro
  1. Bagheri, M. "How Global Brands Create Firm Value: Revisiting Steenkams 4V Model and COMET Dimension". 2021.
    10.1007/978-981-33-4183-8_20
  2. Bagheri, M; Alexandra França. "Knowledge Spillovers and Strategic Entrepreneurship Revisited". In A Review, 163-171. {IGI, 2021.
    10.4018/978-1-7998-4826-4.ch007
  3. Bagheri, M; Cunha, Claudia. Autor correspondente: Bagheri, M. "Innovation Through Experience Economy: The Synergy Between Products, Services, and Experiences!". In Marketing, Creativity and Experiential Design, 20-41. Reino Unido: Cambridge Scholars Publishing, 2021.
    Publicado
  4. Bagheri, M. "Disruptive Technologies or Big-Bang Disruption: A Research Gap in Marketing Studies". In Smart Innovation, Systems and Technologies, 229-241. Springer Singapore, 2019.
    Publicado • 10.1007/978-981-15-1564-4_22
Tese / Dissertação
  1. "Brand creation and brand development process in start-ups". Doutoramento, Universidade do Minho, 2023. https://repositorium.sdum.uminho.pt/handle/1822/88292.
  2. "Luxury Consumer Behavior in Malaysia: Quiet Brands vs. Loud Brands". Mestrado, Universiti Malaya, 2012.