???global.info.a_carregar???
Edson Santos, Ph.D., is an Associate Professor at the University of Cape Verde's Faculty of Social Science, Humans, and Arts and the School of Business and Governance. He is also a Research Member at the Research Centre for Tourism, Sustainability and Well-being (CinTurs). With a Ph.D. in Tourism from the University of Algarve, his research focuses on tourism policy and management, destination development, resident perceptions, and sustainable tourism, particularly in small island contexts. A key strength is his robust background in data analysis, including proficiency in SPSS, IBM AMOS, SmartPLS, and R, which he leverages to derive meaningful, evidence-based insights from both quantitative and qualitative data.
Identificação

Identificação pessoal

Nome completo
Edson Redy Moreira dos Santos

Nomes de citação

  • Santos, Edson
  • dos Santos, E R M
  • Moreira dos Santos, Edson

Identificadores de autor

Ciência ID
CF1D-528C-3F08
ORCID iD
0000-0001-7843-9310
Google Scholar ID
https://scholar.google.com/citations?user=YpvCOjEAAAAJ&hl=en
Researcher Id
https://www.researchgate.net/profile/Edson_Santos8
Scopus Author Id
56037984300

Endereços de correio eletrónico

  • edson.santos@docente.unicv.edu.cv (Profissional)
  • a70500@ualg.pt (Pessoal)
  • edson.redy@gmail.com (Pessoal)

Telefones

Telemóvel
  • (+238) 9248645 (Pessoal)
  • 968293976 Ext.: Whatsapp (Pessoal)

Moradas

  • Universidade de Cabo Verde, Campus de Palmarejo Grande, 7943-010, Palmarejo Grande, Praia, Cabo Verde (Profissional)
  • Referee 1: Luís Nobre Pereira, Ph.D. (Email: lmper@ualg.pt, Tel: +351 289 800 137), 8005-139 , Faro, Faro, Portugal (Profissional)
  • Referee 2: Patrícia Pinto, Ph.D. (Email: pvalle@ualg.pt, Tel: +351 289 800 900), 8005-139 , Faro, Faro, Portugal (Profissional)
  • Referee 3: Manuel Alector Ribeiro, Ph.D (Email: m.ribeiro@surrey.ac.uk Tel: +44 (0) 1483 686377), GU2 7XH, Guildford, London, Reino Unido (Profissional)

Websites

Domínios de atuação

  • Humanidades - Línguas e Literaturas - Línguas Específicas
  • Ciências Sociais

Idiomas

Idioma Conversação Leitura Escrita Compreensão Peer-review
Crioulo e pídgin, baseada em Português (Outras) (Idioma materno)
Inglês Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C2)
Português Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1) Utilizador independente (B1) Utilizador proficiente (C2) Utilizador independente (B1)
Espanhol; Castelhano Utilizador elementar (A2) Utilizador elementar (A2) Utilizador elementar (A2) Utilizador elementar (A2) Utilizador elementar (A2)
Formação
Grau Classificação
2020/10 - 2024/12
Concluído
Tourism (Doutoramento)
Universidade do Algarve - Campus de Gambelas, Portugal
2010/11 - 2013/07
Concluído
Tourism Management (Mestrado)
Instituto Superior de Ciêrcias Empresariais e do Turismo, Portugal
2006/11 - 2010/07
Concluído
Languages, Literatures e Cultures (Licenciatura)
Especialização em English Studies
Universidade de Cabo Verde, Cabo Verde
Percurso profissional

Docência no Ensino Superior

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2014/10 - Atual Professor Associado (Docente Universitário) Universidade de Cabo Verde, Cabo Verde
Projetos

Bolsa

Designação Financiadores
2020/10/01 - 2024/09/30 Factors Affecting Residents’ Support for Sustainable Tourism Development in Cape Verde
UI/BD/150802/2020
Universidade do Algarve, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Em curso
Produções

Publicações

Artigo em revista
  1. Moreira dos Santos, Edson Redy; Pereira, Luís Nobre; Pinto, Patrícia; Boley, B. Bynum. "Development and validation of the new resident empowerment through Tourism Scale: RETS 2.0". Tourism Management 104 (2024): 104915. http://dx.doi.org/10.1016/j.tourman.2024.104915.
    10.1016/j.tourman.2024.104915
  2. Santos, Edson Redy Moreira Dos; Pereira, Luís Nobre; Pinto, Patrícia; Boley, B. Bynum; Ribeiro, Manuel Alector. "Imperialism, empowerment, and support for sustainable tourism: Can residents become empowered through an imperialistic tourism development model?". Tourism Management Perspectives 53 (2024): 101270. http://dx.doi.org/10.1016/j.tmp.2024.101270.
    10.1016/j.tmp.2024.101270
  3. Moreira dos Santos, Edson Redy; Rodríguez Campo, Lorena. "Marca Cabo Verde. Aproximación al reciente posicionamiento del país a través de su identidad turística". Questiones Publicitarias 19 (2014): 1. http://dx.doi.org/10.5565/rev/qp.22.
    10.5565/rev/qp.22
  4. Santos, Edson Redy Moreira dos. "Destination mutant brands: An empirical perspective of tourism professionals and host community to create Mutant Brand Cape Verde". Journal of Destination Marketing & Management 3 1 (2014): 68-78. http://dx.doi.org/10.1016/j.jdmm.2013.12.008.
    10.1016/j.jdmm.2013.12.008
  5. Santos, Edson Redy Moreira Dos; Campo, María Lorena Rodríguez. "Destination branding: A reflective analysis of Brand Cape Verde". Place Branding and Public Diplomacy 10 1 (2013): 87-102. http://dx.doi.org/10.1057/pb.2013.8.
    10.1057/pb.2013.8
  6. Santos, Edson; Dias, Francisco; Rodriguez-Campos, Lorena. "Mutant brands: Exploring the endless possibilities of visual expression". Brand Trends: Journal of Strategic Communication and Branding 4 4 (2013): 21-39. http://www.brandtrendsjournal.com/index.php/edicoes/edicoes-anteriores/ano-03-vol-04-n-04-abril-13.
    Acesso aberto
  7. Santos, Edson. "Destination branding: A new perspective for Brand Cape Verde". European Journal of Hospitality, Tourism and Recreation 4 2 (2013): 71-100. http://www.ejthr.com/ficheiros/2013/Volume2/EJTHR_Vol4_2_Art4_Edson.pdf.
    Acesso aberto • Publicado
Capítulo de livro
  1. Santos, Edson; Pinto, Patrícia; Pereira, Luís Nobre. "Residents and Tourism COVID-19 Evidence, Cape Verde". In Managing Destinations: Bridging Tourism Theory and Practice, 127-139. Faro, Portugal: Emerald Publishing Limited, 2024.
    Publicado • 10.1108/s2042-144320240000014010
  2. Santos, Edson; Dias, Francisco. "Rethinking destination brand concept with reference to the heritage labels and mutant visual identity". In New Tourism in the 21st Century: Culture, the City, Nature and Spirituality. Cambridge, Reino Unido: Cambridge Scholars Publishing, 2014.
    Publicado
Atividades

Apresentação oral de trabalho

Título da apresentação Nome do evento
Anfitrião (Local do evento)
2024/06/05 UNDERSTANDING THE EFFECTS OF EMPOWERMENT ON COSTS AND BENEFITS OF TOURISM IN AN ALL-INCLUSIVE CONTEXT INC 2024 (Tourism, Hospitality, and Events International Conference) – Technology Enabled Competitiveness and Experiences in Tourism, Hospitality, and Events
Hotelschool The Hague (Amsterdam, Países Baixos)
2024/05/08 IMPERIALISM, EMPOWERMENT, AND SUPPORT FOR SUSTAINABLE TOURISM: CAN RESIDENTS BECOME EMPOWERED THROUGH AN IMPERIALISTIC TOURISM DEVELOPMENT MODEL? INVTUR 2024 International Conference
University of Aveiro (Aveiro, Portugal)
2022/11/16 DEVELOPMENT AND VALIDATION OF THE NEW RESIDENT EMPOWERMENT THROUGH TOURISM SCALE: RETS 2.0 TMS Algarve 2022: Tourism Management Studies Sustainability Challenges in Tourism, Hospitality, and Tourism
School of Management, Hospitality, and Tourism, University of Algarve, Faro, Portugal (Faro, Portugal)