Identificação
Identificação pessoal
- Nome completo
- Cristina Stanca Sin
Nomes de citação
- Sin, Cristina
Identificadores de autor
- Ciência ID
- 9A1D-8B53-C144
- ORCID iD
- 0000-0001-6039-8194
- Google Scholar ID
- https://scholar.google.pt/citations?user=QzgD3TcAAAAJ&hl=en
- Scopus Author Id
- 55342408500
Websites
- http://pt.linkedin.com/in/cristinasin (Pessoal)
Domínios de atuação
- Ciências Sociais - Ciências da Educação
Idiomas
Idioma | Conversação | Leitura | Escrita | Compreensão | Peer-review |
---|---|---|---|---|---|
Inglês | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | |
Francês | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | |
Português | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | |
Espanhol; Castelhano | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | |
Dinamarquês | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | |
Romeno | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | |
Italiano | Utilizador elementar (A1) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador elementar (A1) | Utilizador proficiente (C1) |
Formação
Grau | Classificação | |
---|---|---|
2009 - 2012
Concluído
|
PhD in Educational Research (Doutoramento)
Lancaster University, Reino Unido
"Loose Policy and Local Adaptation: a Comparative Study of Master Degrees in the Context of the Bologna Process" (TESE/DISSERTAÇÃO)
|
Excellent |
2002 - 2005
Concluído
|
English--French (Mestrado)
University of Roskilde, Dinamarca
"Language Attitudes in Bath, England - A Study of People's Perception of Their Own Dialect" (TESE/DISSERTAÇÃO)
|
11 (Escala de 1 a 13) |
1997 - 2001
Concluído
|
Applied Modern Languages (Licenciatura)
Unversitatea Babes-Bolyai, Roménia
"The World Trade Organsation: Prosperity for All Countries?" (TESE/DISSERTAÇÃO)
|
10 (Escala de 1 a 10) |
Percurso profissional
Ciência
Categoria Profissional Instituição de acolhimento |
Empregador | |
---|---|---|
2022/03/01 - Atual | Investigador Auxiliar (carreira) (Investigação) | Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias Centro de Estudos Interdisciplinares em Educação e Desenvolvimento, Portugal |
2017/09/01 - 2022/02/28 | Investigador (Investigação) | A3ES - Agência de Avaliação e Acreditação do Ensino Superior, Portugal |
2013/02 - 2022/02/28 | Investigador (Investigação) | Centro de Investigação de Políticas do Ensino Superior, Portugal |
2011/03 - 2013/01 | Assistente de Investigação (carreira) (Investigação) | Centro de Investigação de Políticas do Ensino Superior, Portugal |
Docência no Ensino Superior
Categoria Profissional Instituição de acolhimento |
Empregador | |
---|---|---|
2022/03/01 - Atual | Professor Auxiliar (Docente Universitário) | Universidade Lusófona do Porto, Portugal |
2016/09/01 - 2017/07/31 | Professor Auxiliar Convidado (Docente Universitário) | Universidade de Aveiro, Portugal |
Outros
Categoria Profissional Instituição de acolhimento |
Empregador | |
---|---|---|
2010/10 - 2011/03 | Research Associate (Investigação Científica) | Lancaster University, Reino Unido |
2008/10 - 2010/09 | Research Project Officer (Investigação Científica) | Lancaster University, Reino Unido |
2005/04 - 2008/09 | Project Coordinator (Project Management) | Higher Education Academy, Reino Unido |
Projetos
Bolsa
Designação | Financiadores | |
---|---|---|
2013 - 2017/08 | Has It Worked? The Achievement of Bologna Objectives in Portuguese Higher Education Institutions
SFRH/BPD/85724/2012
Bolseiro de Pós-Doutoramento
Centro de Investigação de Políticas do Ensino Superior, Portugal
|
Desativado
|
Projeto
Designação | Financiadores | |
---|---|---|
2018 - Atual | S4F - Skills for the Future
PTDC/CED-EDG/29726/2017
Investigador
Centro de Investigação de Políticas do Ensino Superior, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Em curso
|
2020 - 2021/07/31 | Estudantes nacionais e internacionais no acesso ao ensino superior
Investigador responsável
Centro de Investigação de Políticas do Ensino Superior, Portugal
|
EDULOG - Fundação Belmiro de Azevedo
Concluído
|
2016 - 2018 | Learning Outcomes – Da implementação à avaliação numa visão tripartida dos resultados das aprendizagens: IES, estudantes e
empregadores
N/A
Investigador
Centro de Investigação de Políticas do Ensino Superior, Portugal
|
Concluído
|
2014 - 2016 | GLONATINS (Global Challenges, National Initiatives, and Institutional Responses - Mapping the Transformation of Portuguese
Higher Education Institutions at the Dawn of the Twenty-first Century)
EXCL/IVC-PEC/0789/2012
Investigador
Centro de Investigação de Políticas do Ensino Superior, Portugal
|
Concluído
|
2011 - 2013/12 | Identifying Barriers in promoting European Standards and Guidelines for Quality Assurance at institutional level
511491-LLP-1-2010-1-CZ-KA1SCR
Investigador
Centro de Investigação de Políticas do Ensino Superior, Portugal
Centrum pro studium vysokeho skolstvíi, República Checa Durham University, Reino Unido Latvijas Universitate, Letónia Centre for Higher Education Policy Studies, Países Baixos Szkola Glówna Handlowa w Warszawie, Polónia Constantine the Philosopher University in Nitra, Eslováquia |
European Commission
Concluído
|
2010 - 2011/03 | Evaluation of the Scottish Funding Council's Teaching and Learning Enhancement Strategy for Higher Education
N/A
Investigador
Lancaster University, Reino Unido
|
Scottish Funding Council
Concluído
|
Outro
Designação | Financiadores | |
---|---|---|
2008 - 2008/09 | The Future of Higher Education Teaching and Learning in the UK
N/A
Investigador
Higher Education Academy, Reino Unido
|
Department for Innovation, Universities and Skills
Concluído
|
2007 - 2008/01 | Ethnicity, Gender and Degree Attainment
N/A
Investigador
Higher Education Academy, Reino Unido
|
Higher Education Funding Council for England
Concluído
|
Produções
Publicações
Artigo em conferência |
|
Artigo em revista |
|
Capítulo de livro |
|
Livro |
|
Poster em conferência |
|
Relatório |
|
Outros
Conjunto de dados |
|
Outra produção |
|
Atividades
Apresentação oral de trabalho
Título da apresentação | Nome do evento Anfitrião (Local do evento) |
|
---|---|---|
2021/07/08 | COVID-19: Threat or opportunity for Portuguese higher education’s attractiveness for international students? | IMISCOE annual conference “Crossing borders, connecting cultures”
University of Luxemburg
|
2021/06/21 | Students from Portuguese Speaking African Countries in Portuguese Higher Education | 7th International Conference on Higher Education Advances (HEAd’21)
Universitat Politécnica de Valéncia
|
2020/11/09 | The last decade of international student enrolments in Portugal: A Mapping of Who, Where and What | ICERI2020, 13th annual International Conference of Education, Research and Innovation |
2020/10/09 | Inbreeding and research collaborations in Portuguese higher education | Douro webinar on Academic Inbreeding
A3ES and CIPES
|
2019/12 | Applications to Portuguese higher education: who is left out and who gets in? | Equity in higher education: evidence, policy and practice
EDULOG - Fundação Belmiro de Azevedo (Porto, Portugal)
|
2019/08 | Industry-University collaboration in Industrial Doctorates: a trouble-free marriage? | EAIR 41st Annual Forum
University of Leiden (Leiden, Países Baixos)
|
2019/08 | Coursework in industrial doctorates: a worthwhile contribution to students' training? | EAIR 41st Annual Forum
University of Leiden (Leiden, Países Baixos)
|
2019/07 | Are Industrial Doctorates Capable of Overcoming Skills Mismatch? | EDULEARN19, 11th annual International Conference on Education and New Learning Technologies
IATED (Palma de Mallorca, Espanha)
|
2019/06/07 | O impacto da garantia interna da qualidade no ensino/aprendizagem na perspetiva dos docentes | Rede de Investigadores da Qualidade (RIQUAL)
Instituto Politécnico de Setúbal (Setúbal, Portugal)
|
2018/11 | Quality assurance of third mission activities in Portuguese universities | 13th European Quality Assurance Forum (EQAF)
University of Vienna (Vienna, Áustria)
|
2018/08 | Inbreeding and research productivity in Portuguese higher education institutions | 31st CHER Annual International Higher Education Conference
Higher School of Economics (Moscovo, Rússia)
|
2018/08 | Portuguese institutions’ strategies and challenges to attract international students: external makeover or internal transformation? | 31st CHER Annual International Higher Education Conference
Higher School of Economics (Moscovo, Rússia)
|
2018/07 | Drop-out and completion among Portuguese students | Edulearn18, 10th annual International Conference on Education and New Learning Technologies
IATED (Palma de Mallorca, Espanha)
|
2018/05/03 | Les modèles de gouvernance, internationalisation et de l’assurance qualité des universités portugaises | Conference L’université au XXième siècle : Quel nouvel engagement francophone ?
Universidade de Aveiro (Aveiro, Portugal)
|
2018/03 | Can You Judge a Book by Its Cover? Industrial Doctorates in Portugal | 6Th International Conference On Professional Doctorates – Professional Doctorates in A Changing Landscape
UKCGE (Londres, Reino Unido)
|
2017/11 | Barriers to adults’ continuing education | 10th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI17)
IATED (Seville, Espanha)
|
2017/07 | Actors and factors behind the development of internal quality assurance systems | EDULEARN17 9th International Conference on Education and New Learning Technologies
IATED (Barcelona)
|
2017/06 | Reasons for the poor employability of the first degree in students’ perceptions | 3rd International Conference on Higher Education Advances (HEAd’17)
(Valencia, Espanha)
|
2016 | Accepting employability as a mission for higher education? Academics’ perceptions and practices | CHER 29th Annual Conference
Consortium of Higher Education Researchers (Cambridge, Reino Unido)
|
2016 | The impact of internal quality assurance on teaching and learning in academics’ perceptions | 11th European Quality Assurance Forum (EQAF): Quality in context – embedding improvement
ENQA (European Association of Quality Assurance) (Ljubljana, Eslovénia)
|
2015 | The Bologna Process and Teaching and Learning | Policy seminar on the impact and future of the Bologna process – the significance of the EHEA for higher education in Flanders
Department for Education and Training, Flanders (Ghent, Bélgica)
|
2015 | Accreditation outcomes 2010-2015: which programmes fall short of expectations and why | 10th European Quality Assurance Forum (EQAF)
ENQA (European Association of Quality Assurance) (London, Reino Unido)
|
2015 | Portugal: shaping student mobility, grappling with adversity. | EAIR 37th Annual Forum
EAIR (Krems, Áustria)
|
2015 | The value of first-degrees in Portugal from an employability perspective. | CHER 28th Annual Conference
CHER (Consortium of Higher Education Researchers (Lisboa, Portugal)
|
2015 | Internal Quality Assurance systems in Portugal: what their strengths and weaknesses reveal | CHER 28th Annual Conference
CHER (Consortium of Higher Education Researchers) (Lisboa, Portugal)
|
2014 | Shifting institutional boundaries through cross-border higher education | 27th CHER Annual Conference “ Universities in transition:shifting institutional and organizational boundaries”
CHER - Consortium of Higher Education Researchers (Rome, Itália)
|
2014 | Mediation of a quality enhancement policy at departmental level: the middle managers’ experience | ECER 2014 - The Past, Present and Future of Educational Research in Europe
EERA - European Educational Research Association (Porto, Portugal)
|
2014 | Teaching and Learning: a journey from the margins to the core in European higher education policy | Future of Higher Education – Bologna Process Researchers’ Conference
Romanian Ministry of Education (Bucharest, Roménia)
|
2014 | Who’s responsible for employability? Student perceptions and practices | 4th RESUP conference ‘University Missions’
(Lyon, França)
|
2013 | Employability and the Bologna Process in Portugal | Empregabilidade e Ensino Superior
Instituto de Ciências Sociais da Universidade de Lisboa (Lisboa, 26 March, 2013, Portugal)
|
2013 | Deconstructing Employability: Bologna Process Stakeholder Perceptions | 26th CHER Annual Conference: The Roles of Higher Education and Research in the Fabric of Societies
(Lausanne, 9-11 September 2013, Suiça)
|
2013 | Do Portuguese HEIs comply with ESG? The case of teaching staff quality | 26th CHER Annual Conference: The Roles of Higher Education and Research in the Fabric of Societies
Consortium of Higher Education Researchers ( Lausanne, 9-11 September 2013, Suiça)
|
2013 | Les résultats d'apprentissage entre l'essor politique et les pratiques disciplinaires | Transformations des disciplines académiques entre innovation et résistance
Université de Lausanne, Observatoire Science, Politique, Société (Lausanne, 14-15 Novembro, Suiça)
|
2012 | Understandings and implementation of learning outcomes: a varied landscape | Eighth International EUREDOCS conference
(Bergen / Noruega, Noruega)
|
2012 | Student Assessment in Portugal - Academic Practices and the Influence of Policy | EAIR 34th Annual Forum 2012
EAIR (European Association of Institutional Research - European Higher Education Society) (Stavanger/Noruega, Noruega)
|
2012 | Academic Perceptions and Responses to Bologna Policy | 25th CHER Conference: Higher Education and Social Dynamics
CHER (Consortium of Higher Education Researchers) (Belgrade)
|
2012 | Mapping Portuguese institutional policies on access against the European Standards and Guidelines | 25th CHER Conference: Higher Education and Social Dynamics
CHER (Consortium of Higher Education Researchers) (Belgrade)
|
2010 | Loose Policy and Local Adaptation: A Comparative study of Master Degrees in the Context of the Bologna Process | Educational Research Seminar Series
Lancaster University (Lancaster / UK, Reino Unido)
|
Organização de evento
Nome do evento Tipo de evento (Tipo de participação) |
Instituição / Organização | |
---|---|---|
2020/10/08 - 2020/10/09 | Membro da commisão científica e comissão organizadora do seminário de investigação "Douro webinar on Academic Inbreeding" (2020/10/08 - 2020/10/09)
Seminário (Membro da Comissão Organizadora)
|
A3ES - Agência de Avaliação e Acreditação do Ensino Superior, Portugal Centro de Investigação de Políticas do Ensino Superior, Portugal |
2019/12/05 - 2019/12/06 | Membro da comissão ciéntífica e comissão organizadora da conferência internacional "Equity in higher education: evidence,
policy and practice" (2019/12/05 - 2019/12/06)
Conferência (Membro da Comissão Organizadora)
|
EDULOG - Fundação Belmiro de Azevedo, Portugal |
Participação em evento
Descrição da atividade Tipo de evento |
Nome do evento Instituição / Organização |
|
---|---|---|
2018/11/29 - 2018/11/30 | Apresentação "Avaliação da qualidade na Europa. Tendências atuais", no âmbito do Seminário de Avaliação da Implantação da
Agência de Acreditação Pedagógica para os cursos de postgraduação em saúde, ao convite da ABRASCO - Associação Brasileira
de Saúde Coletiva
Seminário
|
Seminário de Avaliação da Implantação da Agência de Acreditação Pedagógica |
Membro de associação
Nome da associação | Tipo de participação | |
---|---|---|
2011/04/01 - Atual | Consortium of Higer Education Researchers (CHER) | |
2010/09/01 - Atual | Higher Education Academy (UK) |
Distinções
Outra distinção
2012 | Post-Doctoral Fellowship
Fundação para a Ciência e Tecnologia, Portugal
|
2010 | Supporting Learning Award
SEDA, Portugal
|