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With a master's degree in Marketing, PhD student in Business Sciences at Universidade Portucalense. Have more than 13 years of academic experience as an Assistant Professor at UMAIA - University of Maia and IPMAIA - Instituto Politécnico da Maia, and since 2023 as a Specialist Professor, the Curricular Units taught, and all publications are in the area of ¿¿Marketing. Alongside his academic activity is his professional activity in ¿¿marketing and entrepreneurship; he has always tried to reconcile these two aspects. Its objective is to apply marketing and advertising principles to entrepreneurship since it is only possible to support young entrepreneurs in developing their start-ups or business projects by developing strategies within this scope. Therefore, my professional experience focuses on creating Business Models, Strategic Marketing analysis, preparation of market studies, Digital Communication, and SEO strategies.
Identificação

Identificação pessoal

Nome completo
Carla Sofia Fonseca Amorim

Nomes de citação

  • Amorim, Carla

Identificadores de autor

Ciência ID
8F10-9499-19B5
ORCID iD
0000-0002-8791-5240

Endereços de correio eletrónico

  • camorim@ismai.pt (Profissional)

Domínios de atuação

  • Ciências Sociais - Economia e Gestão
Formação
Grau Classificação
2023 - 2026
Em curso
Doutoranda (Curso de doutoramento (conclusão de unidades curriculares))
Universidade Portucalense Infante Dom Henrique, Portugal
2023/07/31
Concluído
Titulo de Especialista (Diploma de especialização)
Especialização em Marketing e Publicidade
Instituto Português de Administração de Marketing de Lisboa, Portugal
2011/06/30
Concluído
Marketing (Mestrado)
Especialização em Marketing
Instituto Universitário da Maia, Portugal
"O Impacto da Confiança no Processo de Decisão de Compra das Marcas Insígnia: Um Estudo Aplicado ao Sector Alimentar Português." (TESE/DISSERTAÇÃO)
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Percurso profissional

Docência no Ensino Superior

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2016 - Atual Assistente convidado (Docente Ensino Superior Politécnico) Instituto Politécnico da Maia, Portugal
2010/09/15 - Atual Assistente convidado (Docente Ensino Superior Politécnico) Instituto Universitário da Maia, Portugal

Outros

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2000/06/01 - Atual Associação Nacional ANJE - Associação Nacional de Jovens Empresários, Portugal
ANJE - Associação Nacional de Jovens Empresários, Portugal
Produções

Publicações

Artigo em conferência
  1. Amorim, Carla. "Smart retailing technologies impact in brand leadership and market performance: A conceptual model.". Trabalho apresentado em ICMarkTech'21 – International Conference of Marketing and Tecnology., 2021.
  2. Amorim, Carla. "Consumer research shopping and buying behaviors in sports footwear omni-channel retailing: A conceptual model.". Trabalho apresentado em . ICMarkTech'21 – International Conference of Marketing and Tecnology., 2021.
  3. Amorim, Carla. "Customer Orientation and Private Brand Loyalty A Moderated Mediation Model". Trabalho apresentado em IAMB Conference, 2018.
  4. Amorim, Carla. "How Consumer Loyalty Reinforces the Power of Private Labels.". Trabalho apresentado em II Congresso Internacional de Marcas/Branding: Conexoes e Experiencias, 2015.
  5. Amorim, Carla. "Competitiveness and sustainability of Private Labels". Trabalho apresentado em 29th Annual Conference, 2015.
  6. Amorim, Carla. "The impact of consumer loyalty on the competitiveness and sustainability of private labels.". Trabalho apresentado em 6th Conference Euromed, 2013.
  7. Amorim, Carla. "The Impact of Trust in Decision-Making Brands Purchase of Insignia: A Study Applied to the Portuguese Food Sector.". Trabalho apresentado em 1st International Marketing Research Seminar – Ismai, 2010.
Artigo em revista
  1. Amorim, Carla. "O impacto da confiança no processo de decisão de compra das marcas insígnia: um estudo aplicado ao sector alimentar Português". Brand Trends (2013):
Capítulo de livro
  1. Amorim, Carla; Pratas, Joaquim. "Measuring the Impact of Risk Perception, Trust and Satisfaction on Loyalty in E-Marketplaces". In Smart Innovation, Systems and Technologies, 697-709. Springer Singapore, 2022.
    10.1007/978-981-16-9272-7_58
  2. Amorim, Carla; Pratas, Joaquim. "The Impact of Quality Perception on Consumer Loyalty in the Post-confinement Period: The Case of Restaurants in Portugal". In Smart Innovation, Systems and Technologies, 325-336. Springer Singapore, 2022.
    10.1007/978-981-16-9272-7_27
Atividades

Arbitragem científica em conferência

Nome da conferência Local da conferência
2022 - 2022 ICMarkTech’22 Espanha
2021 - 2021 ICMarkTech'21 Espanha
2020 - 2020 ICMarkTech'20 Lisbon
2019/09/03 - 2019/09/05 BAM2019 United Kingdom West Midlands

Membro de comissão

Descrição da atividade
Tipo de participação
Instituição / Organização
2019 - 2021 Comissão Técnico Cientifico
Membro