???global.info.a_carregar???
Maria João Ferreira Custódio. Concluiu o(a) Doutoramento em Gestão (Doctor of Philosophy) pela University of Exeter - Business School, United Kingdom, 2015/05/26. Obteve Equivalência ao Grau de Doutor em Gestão, especialidade em Marketing em 2018/10/12 pelo ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Mestrado em Gestão e Desenvolvimento em Turismo em 2006/10 pela Universidade do Algarve Faculdade de Economia, Licenciatura em Gestão em 1995/10 pela Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Licenciatura em Marketing em 1997 pela Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo É Investigadora (Bolsa de Cientista Convidada) na Universidade do Algarve e Professora Adjunta Convidada na Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo. Publicou 14 artigos em revistas especializadas. Possui 7 capítulo(s) de livros e 4 livro(s). Integrou a equipa de investigaçáo de mais de 25 projetos com financiamento competitivo ou por convite, nacionais e internacionais. Possui prémios e distinções na área do turismo.
Identificação

Identificação pessoal

Nome completo
Maria João Ferreira Custódio

Nomes de citação

  • Custódio, M.J.

Identificadores de autor

Ciência ID
7B12-7101-5EB7
ORCID iD
0000-0002-6357-9334

Endereços de correio eletrónico

  • mjcusto@ualg.pt (Profissional)
  • mj_cus_to@hotmail.com (Pessoal)

Telefones

Telefone
  • 289800163 (Profissional)
Telemóvel
  • 924421138 (Pessoal)

Moradas

  • Universidade do Algarve, Campus da Penha, Estrada da Penha, ESGHT, 8000-139, Faro, Faro, Portugal (Profissional)

Domínios de atuação

  • Ciências Sociais - Economia e Gestão

Idiomas

Idioma Conversação Leitura Escrita Compreensão Peer-review
Português (Idioma materno)
Inglês Utilizador independente (B2) Utilizador proficiente (C1) Utilizador independente (B2) Utilizador independente (B2) Utilizador independente (B2)
Espanhol; Castelhano Utilizador independente (B1) Utilizador independente (B1) Utilizador elementar (A2) Utilizador independente (B2) Utilizador independente (B1)
Formação
Grau Classificação
2018/10/12
Concluído
Gestão, especialidade em Marketing (Doutoramento)
Especialização em Marketing
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
"The Role of Tourism Destination Image and its Influential Factors: Implications for Destination Branding and Competitiveness: The Case of the UK Market in the Algarve" (TESE/DISSERTAÇÃO)
2015/05/26
Concluído
Management (Doctor of Philosophy)
University of Exeter Business School, Reino Unido
"The Role of Tourism Destination Image and its Influential Factors: Implications for Destination Branding and Competitiveness: The Case of the UK Market in the Algarve" (TESE/DISSERTAÇÃO)
Approved
2006/10
Concluído
Gestão e Desenvolvimento em Turismo (Mestrado)
Universidade do Algarve Faculdade de Economia, Portugal
"Os Mega-Eventos na Formação da Imagem de um Destino: O Caso dos Meios de Comunicação Social Presentes no UEFA EURO 2004 TM em Portugal" (TESE/DISSERTAÇÃO)
Muito Bom
2003/07
Concluído
Componente Escolar do Mestrado em Gestão e Desenvolvimento em Turismo (Pós-Graduação)
Universidade do Algarve Faculdade de Economia, Portugal
15
1997
Concluído
Marketing (Licenciatura)
Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal
13
1995/10
Concluído
Gestão (Licenciatura)
Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal
Percurso profissional

Ciência

2020/01/01 - Atual Investigador (Investigação)
Universidade do Algarve, Portugal
2015/01/02 - 2019/12/31 Gestão de Ciência e Tecnologia
Universidade do Algarve, Portugal
2008/12/01 - 2014/12/21 Investigador (Investigação)
Universidade do Algarve, Portugal
2005/11/01 - 2008/11/30 Investigador (Investigação)
Universidade do Algarve, Portugal
2004/10/18 - 2005/10/15 Investigador (Investigação)
Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal
2003/10/01 - 2004/10/15 Investigador (Investigação)
Universidade do Algarve, Portugal
2000/09/01 - 2001/12/31 Investigador (Investigação)
Universidade do Algarve, Portugal

Docência no Ensino Superior

2018/02/01 - Atual Professor Adjunto Convidado (Docente Ensino Superior Politécnico)
Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal
1998/02/01 - 2000/09/01 Assistente (Docente Ensino Superior Politécnico)
Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal

Outros

1999/07/01 - 2006/07/01 Vogal do Conselho Executivo da Fundação para o Desenvolvimento da Universidade do Algarve (Member of the Executive Board of the Foundation for Development of the University of Algarve)
Universidade do Algarve, Portugal
2001/11/01 - 2003/09/30 Higher Technician of the Tourism Observatory - Regional Observation Unit of Algarve
Turismo de Portugal, Portugal
Projetos

Projeto

Designação Financiadores
2020 - Atual IMPACTUR ALGARVE - Platform to monitor, predict and simulate the tourism competitiveness of the Algarve within the national territory and Spanish Mediterranean Basin
SAICT-ALG/39547/2018
Bolseiro de Cientista Convidado
Universidade do Algarve, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
2021 - 2022/05/31 Socio-Economic Impact Assessment Study of Formula 1 Heineken GP Event 2020 and Portugal Grand Prix Moto GP 2020 in COVID19 Context
F1MOTOGP ALGARVE
Investigador
Universidade do Algarve, Portugal
Câmara Municipal de Portimão
2017 - 2021/12/31 Study of the Potential Impact of EDP Marathon of Porto on the economic and promotional matrix of the city of Porto and the Northern region of Portugal
PORTOMARATHON
Investigador
Universidade do Algarve, Portugal
Runporto.com
2017 - 2021/06/30 ESPOMAR - Red de Cooperación en I+D+i Orientada al Diseño de un Sistema Sostenible y Transfronterizo de Transporte Marítimo-Fluvial en el Golfo de Cádiz.
0225_ESPOMAR_5_E
Investigador
Universidade do Algarve, Portugal
European Union
2019 - 2020/12/31 Impact Study of WRC Rally of Portugal in tourism economy and destination image formation: Central and Northern Portugal: 2019 and 2020 Editions
WRCPORTUGAL20192020
Investigador
Universidade do Algarve, Portugal
Automóvel Club de Portugal
2017 - 2019/12/31 Study of the Importance of the Sports Sector in the Economy and Image of the Municipality of Braga: the Influence of the European City of Sport
BRAGACEDESPORTO
Investigador
Universidade do Algarve, Portugal
Câmara Municipal de Braga
2015 - 2019/12/31 IMPACTUR - Indicators of Monitoring and Forecasting of Tourism Activity, 3rd Phase
IMPACTUR FASE3
Investigador
Universidade do Algarve, Portugal
Turismo de Portugal
2007 - 2019/12/31 COMPETITIVTUR - Model and Indicators Development for Algarve´s Tourism Competitiveness Strategy within the Mediterranean Basin of Spain
COMPETITIVTUR
Investigador
Universidade do Algarve, Portugal
Comissão de Coordenação e Desenvolvimento Regional do Algarve
2017 - 2019/10/30 LMPT - Bachelor and Master Professional Courses Based on Open Distance Learning for the Development of Sustainable Tourism in China, Vietnam and Kirgizstan
ERASMUS + LMPT n°573897-EPP-1-2016-BG-EPPKA2-CBHE-JP
Investigador
Universidade do Algarve, Portugal
2017 - 2018/12/31 The Importance of the Sports Sector in the Economy and Image of the Municipality of Guimarães - Portugal
GUIMARÃESDESPORTO
Investigador
Universidade do Algarve, Portugal
Câmara Municipal de Guimarães
2017 - 2018/12/31 Impact Study of WRC Rally of Portugal in Tourism Economy and Destination Image Formation: Central and Northern Portugal: 2017 and 2018 Editions
WRCPORTUGAL20172018
Investigador
Universidade do Algarve, Portugal
Automóvel Club de Portugal
2016 - 2017/12/31 Impact Study of the of the Rally of Portugal in Tourism Economy and Destinations image formation of Northern Portugal Region - Edition of 2016
WRCPORTUGAL2016
Investigador
Universidade do Algarve, Portugal
Automóvel Club de Portugal
2013 - 2017/12/31 Study on the Potential of Tourism Activity in the Azores Region and the Behavior of Tourist Flows by Impact of a Large Event
ERCAZORESIMPACT
Investigador
2015 - 2016/12/31 Impact Study of the of the Rally of Portugal in Tourism Economy and Destinations image formation of Northern Portugal Region - Edition of 2015
WRCPORTUGAL2015
Investigador
Universidade do Algarve, Portugal
Automóvel Club de Portugal
2015 - 2015/12/31 Economic and Tourism Impact of Recreational Nautical Development Scenarios – Marinas and Recreational Ports - in the Docapesca Jurisdiction Area
DOCAPESCANAUTICA
Investigador
DOCAPESCA, Portos e Lotas s.a., Portugal
2014 - 2015/12/31 Impact Study of the of the Rally of Portugal in Tourism Economy and Destinations image formation of Fafe, Lisbon, Baixo Alentejo and Algarve - Edition of 2014
WRCPORTUGA2014
Investigador
Universidade do Algarve, Portugal
Automóvel Club de Portugal
2013 - 2014/12/31 Impact Study of the of the Rally of Portugal in Tourism Economy and Destinations image formation of Fafe, Lisbon, Baixo Alentejo and Algarve - Edition of 2013
WRCPORTUGAL2013
Investigador
Universidade do Algarve, Portugal
Automóvel Club de Portugal
2008 - 2014/12/31 IMPACTUR - Indicators of Monitoring and Forecasting of Tourism Activity, 2nd Phase
IMPACTUR FASE2
Bolseiro de Cientista Convidado
Universidade do Algarve, Portugal
Turismo de Portugal
2012 - 2013/12/31 Impact Study of the of the Rally of Portugal in Tourism Economy and Destinations image formation of Fafe, Lisbon, Baixo Alentejo and Algarve - Edition of 2012
WRCPORTUGAL2012
Investigador
Universidade do Algarve, Portugal
Automóvel Club de Portugal
2011 - 2012/12/31 Impact Study of the of the Rally of Portugal in Tourism Economy and Destinations image formation of Lisbon, Baixo Alentejo and Algarve - Edition of 2011
WRCPORTUGAL2011
Investigador
Universidade do Algarve, Portugal
Automóvel Club de Portugal
2010 - 2011/12/31 Impact Study of the of the Rally of Portugal in Tourism Economy and Destinations image formation of the Algarve and Baixo Alentejo, including porto Road Show - Edition of 2010
WRCPORTUGAL2010
Investigador
Universidade do Algarve, Portugal
Automóvel Club de Portugal
2009 - 2010/12/31 Impact Study of the of the Rally of Portugal in Tourism Economy and Destinations Image Formation of the Algarve and Baixo Alentejo - Edition of 2009
WRCPORTUGAL2009
Investigador
Universidade do Algarve, Portugal
Automóvel Club de Portugal
2008 - 2009/12/31 Local Agenda 21: Proposal for Implementation and Monitoring with extension to the Strategic Plan of Territorial Marketing
PORTIMÃOMARKETING21
Investigador
Universidade do Algarve, Portugal
Câmara Municipal de Portimão
2007 - 2008/12/31 Study on the Economic and Social Profile and Potential of Nautical Tourism in the Algarve
TURISMO NÁUTICO ALGARVE
Investigador
Universidade do Algarve, Portugal
Comissão de Coordenação e Desenvolvimento Regional do Algarve
2007 - 2008/12/31 Economic Impact and Image Assessment of Albufeira Visitor Destination in New Year's Eve, Easter 2008 and Summer 2008
ALBUFEIRA EVENTS IMPACT
Investigador
Universidade do Algarve, Portugal
Câmara Municipal de Albufeira
2007 - 2008/12/31 Impact Study of the of the Rally of Portugal in Tourism Economy and Destinations Image Formation of the Algarve and Baixo Alentejo - Edition of 2007
IRCPORTUGAL2007
Investigador
Universidade do Algarve, Portugal
Automóvel Club de Portugal
2004 - 2008/11/30 IMPACTUR - Indicators of Monitoring and Forecasting of Tourism Activity
IMPACTUR
Investigador
Universidade do Algarve, Portugal
Ministério da Economia
2004 - 2006/05/31 Impact of Euro 2004: Tourism and Image
UEFAEURO2004: TOURISM AND IMAGE
Investigador
Universidade do Algarve, Portugal
Ministério da Economia
2005 - 2006/05/12 Local Agenda 21 of the Municipality of Portimão
AGENDA21 PORTIMÃO
Investigador
Universidade do Algarve, Portugal
Câmara Municipal de Portimão
2005 - 2005/12/31 Active Citizenship - Quality Audit
ACTIVE CITIZENSHIP PORTIMÃO
Investigador
Universidade do Algarve, Portugal
Câmara Municipal de Portimão
2004 - 2004/11/30 Evaluation of the Impact of the Realization in Portugal of the Final Phase of the European Football Championship - 2004
EURO2004 IMPACT NATIONAL
Investigador
Universidade do Algarve, Portugal
2003 - 2003/12/31 I Simulation of the Algarve Tourism Satellite Account - 2003
I ALGARVE TOURISM SATELLITE ACCOUNT
Investigador
Universidade do Algarve, Portugal
Produções

Publicações

Artigo em conferência
  1. Custódio, M.J.; Perna, Fernando. "The IMPACTUR-ALGARVE Project: Development of a Platform to Monitor, Predict and Simulate the Tourism Competitiveness in the Algarve within the National Territory and Spanish Mediterranean Basin". Trabalho apresentado em International Tourism Congress 2019, Funchal, 2019.
    Publicado
  2. Custódio, Maria; Perna, Fernando; António, Azevedo. "Quality of life and place sustainability: a residents' view". Trabalho apresentado em International Conference on Tourism & Management Studies, 2011.
    Publicado
  3. Custódio, M.J.; Henriques, Cláudia. "Tourism and folklore dancing in Portugal: A symbiotic relationship". Trabalho apresentado em ATLAS Conference, Viana do Castelo, 2010.
    Publicado
  4. Custódio, M.J.; Henriques, Cláudia. "Folk Dancing, Tourism and Identity. A Relationship in (de)construction". Trabalho apresentado em 16th Assembly and Scientific Symposium – Finding the Spirit of Place, Quebec, 2008.
    Publicado
Artigo em revista
  1. Perna, Fernando (2E1B-0015-7D42); Custódio, M.J.; Oliveira, Vanessa. "Local Communities and Sport Activities Expenditures and Image: Residents´ Role in Sustainable Tourism and Recreation". European Journal of Tourism, Hospitality and Recreation 9 1 (2019): 49-59. http://dx.doi.org/10.2478/ejthr-2019-0006.
    Acesso aberto • Publicado • 10.2478/ejthr-2019-0006
  2. Custódio, Maria João Ferreira; Azevedo, Antonio; Perna, Fernando. "Sport events and local communities: a partnership for placemaking". Journal of Place Management and Development 11 1 (2018): 6-25. http://dx.doi.org/10.1108/jpmd-02-2017-0019.
    Publicado • 10.1108/jpmd-02-2017-0019
  3. Perna, Fernando; Custódio, M.J.; Oliveira, Vanessa. "Tourism destination competitiveness: an application model for the south of Portugal versus the Mediterranean region of Spain: COMPETITIVTOUR". Tourism & Management Studies 14 1 (2018): 19-29. http://dx.doi.org/10.18089/tms.2018.14102.
    Acesso aberto • Publicado • 10.18089/tms.2018.14102
  4. Custódio, M.J.; Perna, Fernando; Oliveira, Vanessa. "WRC Vodafone Rally de Portugal 2015: Impacto na economia do Turismo e Formação da Imagem dos Destinos, Região Norte de Portugal". Revista Gestão do Desporto (2015): 36-39.
    Publicado
  5. Custódio, M.J.; Perna, Fernando; Oliveira, vanessa. "WRC Vodafone Rally de Portugal 2015: Impacto na economia do Turismo e Formação da Imagem dos Destinos, Região Norte de Portugal". Revista Gestão do Desporto (2015): 36-39.
    Acesso aberto • Publicado
  6. Joaquim Araújo de Azevedo, António; Custódio, M.J.; Perna, Fernando. "Are you happy here?: the relationship between quality of life and place attachment". Journal of Place Management and Development 6 2 (2013): 102-119. http://dx.doi.org/10.1108/jpmd-06-2012-0017.
    Publicado • 10.1108/jpmd-06-2012-0017
  7. Custódio, M.J.; Henriques, Cláudia. "Perceptions towards Tourism and Folk Dance: The case of University Students in Portugal". Turismo & Desenvolvimento 13 (2010): 45-46.
    Publicado
  8. Custódio, M.J.; Perna, Fernando; Oliveira, Vanessa. "Marketing Territorial: A Perspetiva do Turismo no Parque Natural do Sudoeste Alentejano e Costa Vicentina". Revista Turismo & Desenvolvimento 14 (2010): 127-135.
    Publicado
  9. Custódio, M.J.; Henriques, Cláudia. "Tourism and gastronomy: the valuation of Algarve's gastronomic heritage". Revista Encontros Científicos (2010): 69-81.
    Publicado
  10. Custódio, Maria. "Importance of events in tourism: Impacts of the UEFA-EURO 2004™ on the accommodation industry in Algarve, Portugal". Anatolia (2008): http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-44049088162&partnerID=MN8TOARS.
    doi.org/10.1080/13032917.2008.9687050
  11. Custódio, M.J.; Gouveia, Pedro. "Evaluation of the cognitive image of a country/destination by the media during the coverage of mega-events: the case of UEFA EURO 2004 TM in Portugal". 9 4 (2007): 285-296.
    Publicado
  12. Custódio, M.J.; Perna, Fernando. "The Importance of Events in Tourism: The case of UEFA EURO 2004 TM on the Tourism Economy in the Algarve". Anatolia: An International Journal of Tourism and Hospitality Research 19 1 (2007): 5-22.
    Publicado
  13. Custódio, M.J.; Perna, Fernando; Pedro, Gouveia. "Os Fluxos Turísticos dos EUA em Portugal: Diagnóstico e Análise Prospectiva". Meeting Point Businesss Exchange 2 (2007): 20-23.
    Acesso aberto • Publicado
  14. Custódio, M.J.; Perna, Fernando. "U.S. Tourist Flows in Portugal: Prospective Diagnosis and Analysis". Meeting Point Businesss Exchange 2 (2007): 20-23.
    Acesso aberto • Publicado
  15. Custódio, M.J.; Perna, Fernando; Matias, Fernanda. "EURO 2004: Impacto Sobre o Turismo Regional no Algarve". Revista dos Algarves 13 (2005): 20-27.
    Acesso aberto • Publicado
  16. Custódio, M.J.; Perna, Fernando; João Albino Silva. "Algarve, uma Economia Turística no Século XXI: Problemas e Desafios". Sociedade e Território – Revista de Estudos Urbanos e Regionais 36 (2003): 89-101.
    Publicado
Capítulo de livro
  1. Custódio, M.J.; Vargas-Sánchez, A.;; Albendín-Moya, J.;; Perna, Fernando; Pereira, LN; Santos, Margarida Custódio. "Tourism Development and Algarve-Huelva Maritime Connectivity: Resident Population Demand". In Managing Destinations: From Theories to Practices, editado por Scott, Noel; Guerreiro, Manuela; Pinto, Patrícia. Bingley, Reino Unido: Emerald Publishing, 2021.
    Aceite para publicação
  2. Custódio, Maria; Perna, Fernando; Oliveira, V.. "Economia e Estratégia da Náutica como Produto Turístico no Crescimento Azul". In Economia e Estratégia da Náutica como Produto Turístico no Crescimento Azul, A Europa e o Mar: Inovação e Investigação Científica em Portugal, 127-139. Faro, Portugal: Universidade do Algarve, 2016.
    Publicado
  3. Custódio, M.J.; Shaw, G.; Cloquet, I.; Cleave, P.; Tucki, A.; Theuma, A.. "A Life-course analysis of older tourists and their changing patterns of holiday behaviour". In The Routledge Handbook of Health Tourism, editado por M.K. Smith; l. Puczkó, 113-124. Abingdon, Reino Unido: Routledge Handbooks Online, 2016.
    Publicado • 10.4324/9781315693774
  4. Custódio, M.J.; Perna, Fernando; Monteiro, Luís. "Cruise Tourism as an Opportunity for Growth and Diversity of Tourist Destinations: In-Depth Study of the Case of Portimão in Algarve". In Portugal Cruise Tourism – a Multidisciplinary and Systemic Approach, editado por C. Soares, E. Amorim and F. Trentin; E. Amorim; F. Trentin, 13-38. Leiria, Portugal: Textiverso, 2016.
    Publicado
  5. Custódio, M.J.; Perna, Fernando; Monteiro, Luís. "Análise do potencial económico do turismo de cruzeiros a nível regional: contributos para o caso do Algarve". In Cruzeiros Turísticos uma Perspetiva Sistémica e Multidisciplinar, editado por C. Soares; E. Amorim; F. Trentin, 15-43. Leiria, Portugal: Textiverso, 2015.
    Publicado
  6. Custódio, Maria; Perna, Fernando. "A dimensão económica do turismo com abordagem pelo lado da procura/gastos: um ensaio a nível municipal na região do Algarve". In Recursos, potencialidades y modelos turísticos en el Baixo Alentejo, Algarve y Provincia de Huelva, editado por J. Almonde, 373-392. Huelva, Espanha: Universidad de Huelva Publicaciones, 2011.
    Publicado
  7. Custódio, M.J.; Henriques, Cláudia. "Tourism and Folk Dance in Portugal: What Future Lies Ahead". In Tourism Development and Management – Challenges and Opportunities for Algarve, editado por João Albino Silva; Jafar Jafari; Noel Scott, 141-159. Faro, Portugal: Universidade do Algarve, 2011.
    Publicado
Livro
  1. Custódio, M.J.; Perna, Fernando; Pereira, Elsa. Impacto Económico do Desporto em Guimarães. Guimarães, Portugal: Centro de Estudos do Desporto de Guimarães. 2018.
    Publicado
  2. Custódio, Maria; Perna, Fernando; Gouveia, Pedro; Vanessa, Oliveira. Perfil e Potencial Económico e Social do Turismo Náutico no Algarve. Faro, Portugal: Comissão de Coordenação e desenvolvimento Regional do Algarve. 2008.
    Publicado
  3. Custódio, M.J.; Perna, Fernando; Garcês, Pedro. Agenda 21 Local de Portimão: Metodologia, Estratégia e Plano de Acão. Portimão, Portugal: Câmara Municipal de Portimão. 2007.
    Publicado
  4. Custódio, M.J.; João Albino Silva; Perna, Fernando; Ramos, Célia. Metodologia de Avaliação Ex-Ante de Projectos Turísticos com Impactes Ambientais. Lisboa, Portugal: Centro de Documentação da Direcção-Geral do Turismo. 2002.
    Publicado
Resumo em conferência
  1. Custódio, M.J.; Perna, Fernando. "IMPACTUR – Indicators for the monitoring and forecast of tourism activity". Trabalho apresentado em Turismo & Desenvolvimento, Aveiro, 2010.
    Publicado
  2. Custódio, M.J.; Henriques, Cláudia. "Tourism and Folk Dance in Portugal: what future?". Trabalho apresentado em Congresso Internacional de Turismo, Leiria, 2007.
    Publicado
Tese / Dissertação
  1. Custódio, M.J.. "Custódio, Maria João (2014) Tourism Destination Image and Its Implications for Destination Branding and Competitiveness: The Case of the UK Market in the Algarve,". Doutoramento, University of Exeter Business School, 2014. https://ore.exeter.ac.uk/repository/handle/10871/17397.
Atividades

Apresentação oral de trabalho

Título da apresentação Nome do evento
Anfitrião (Local do evento)
2021/01/06 O lado esquecido do desporto: O caso da Maratona do Porto no contexto Covid-19 Webinar O Lado Esquecido do Desporto
Universidade do Algarve (Faro, Portugal)
2015/11/24 Competitividade Turística En La Bacía Del Mediterráneo de Portugal Y España: Una Observación a la Escala de Provincia - Modelo Competitivtur I Foro Internacional sobre Administración Y Finanzas de Empresas Turísticas
Universidad de malaga (Malaga, Espanha)
2015/10/24 Tourism Destination Image and Its Implications for Destination Branding and Competitiveness: The Case of the UK Market in the Algarve COST Action IS1204: Tourism, Wellbeing and Ecosystem Services (TObeWELL) 2014 Training School: TobeWell and the Instagram Effect
(Turin, Itália)
2015 The Importance of the Image for the Brand and Competitiveness of the Destinations: The case of United Kingdom in the Algarve VI PostGraduate Conference Management, Hospitality and Tourism
Universidade do Algarve (Faro, Portugal)
1998 Resource Center for People with Disabilities in the Algarve and Its Visibility Seminário Transnacional do Projecto Porta Aberta
Fundação Irene Rolo (Tavira, Portugal)

Orientação

Título / Tema
Papel desempenhado
Curso (Tipo)
Instituição / Organização
2011/11/30 - 2012/09/30 Marketing Territorial: O caso do Parque Natural do Sudoeste Alentejano e Costa Vicentina
Orientador de Vanessa Oliveira
Marketing (Mestrado)
Universidade do Algarve Faculdade de Economia, Portugal

Participação em evento

Descrição da atividade
Tipo de evento
Nome do evento
Instituição / Organização
2020/09/08 - 2020/09/17 Training in "Qualitative Data Analysis with NVivo" promoted by Dr. Luís Martins - NVIvo Expert, total duration of 19 hours.
Oficina (workshop)
Training in "Qualitative Data Analysis with NVivo”
Universidade do Algarve, Portugal
2020/04/11 - 2020/04/30 Training in "Digital Marketing" promoted by Lisbon Digital School, total duration of 32 hours.
Oficina (workshop)
Training in “Digital Marketing”
Lisbon Digita School, Portugal
2015/11/17 - 2015/11/17 Training workshop "Eurostat Website - EU Statistics: Exploring Functionality, Extracting Information"
Oficina (workshop)
raining workshop “Eurostat Website - EU Statistics: Exploring Functionality, Extracting Information”
Instituto Nacional de Estatistica, Portugal
2010/11/01 - 2010/11/01 Training in "Pordata - Contemporary Portugal Database"
Oficina (workshop)
Training “Pordata - Contemporary Portugal Database
2010/07/01 - 2010/07/31 Summer School Course on "Qualitative Interviewing and Focus Groups: A Practical Introduction”
Oficina (workshop)
Summer School Course on "Qualitative Interviewing and Focus Groups: A Practical Introduction”
University of Essex, Reino Unido
1997/06/30 - 1997/07/04 Training Course in "Work Analysis”.
Oficina (workshop)
Training Course in "Work Analysis”.
Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal
1996/02/01 - 1996/07/31 Frequency of the “Training Course of Marketing and Sales Trainers”, total duration of 276 hours, Level 4,
Oficina (workshop)
Training Course of Marketing and Sales Trainers
INIS - Instituto de Formação e Serviços, Portugal
1994/04/28 - 1994/04/29 Training Course Business Creation
Oficina (workshop)
II SME Business Algarve Europa Forum
AIESEC Portugal, Portugal

Arbitragem científica em revista

Nome da revista (ISSN) Editora
2021/01/01 - 2021/02/28 OBS* Observatorio e-journal (1646-5954) OBS* Observatorio e-journal
2020/08/01 - 2020/09/30 Journal of Place Management and Development (1753-8335) Emerald Publishing
2020/01/01 - 2020/07/31 European Journal of Tourism, Hospitality and Recreation (2182-4916) SCIENDO
2016/12/01 - 2017/01/31 Journal of Place Management and Development (1753-8335) Emerald Publishing

Curso / Disciplina lecionado

Disciplina Curso (Tipo) Instituição / Organização
2018/02/01 - Atual Marketing Bachelor (Licenciatura): Advertising and Media Planning - 2nd Semester of 2020/21 and 2019/20 (3h/week), a unit of the new bachelor curriculum plan created from scratch due to the restructuring of the degree approved in A3ES and in which she is co-regent of the unit; Communication Policies - 1st Semester of 2019/20 and 2nd Semester 2018/19 (3h/week); Integrated Communication in Marketing - 1st Semester 2019/20 (3h/week). Tourism Bachelor (Licenciatura): Development of Tourist Experiences - 1st Semester of 2020/21 (3h/week). Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal
1998/02/01 - 2000/09/30 Management Bachelor (Licenciatura) and Tourism Bachelor (Licenciatura): Tourism Economics Economics (Licenciatura) Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal

Membro de associação

Nome da associação Tipo de participação
1999/07/01 - 2006/05/31 Foundation for Development of the University of Algarve (Fundação para o Desenvolvimento da Universidade do Algarve). Member of the Executive Board
Distinções

Prémio

2008 Algarve Maximus 2008, Algarve Tourism Board: 1st Prize on the Category "Research, Development and Innovation", with the project IMPACTUR - Indicators for the Monitoring and Forecast of Tourism Activity.
Turismo do Algarve, Portugal
2007 1st Prize in the ITC - International Tourism Congress, with the communication "Turismo e Dança Folclórica: Que Futuro?" (Tourism and Folk Dance: What Future?), Leiria Polytechnic Institute.
Instituto Politécnico de Leiria, Portugal

Outra distinção

2016 Research Grant - Training School: Sensorium, Wellbeing and Ecosystem Services on Research, Writing and Publishing, 12-14 April 2016, University of Alcalá – Alcalá-Madrid, Espanha.
European Cooperation in Science and Technology, Bélgica
2015 Research Grant - Training School: Sensorium, Wellbeing and Ecosystem Services, 16th-18th September 2015, University of Southern Denmark, Esbjerg, Dinamarca.
European Cooperation in Science and Technology, Bélgica
2014 Research Grant - Short Term Scientific Mission: COST Action IS2014: Tourism, Wellbeing and Ecosystem Services (TObeWELL), 6 to 31 January 2014, Exeter, United Kingdom.
European Cooperation in Science and Technology, Bélgica
2014 Research Grant - Training School: Tourism, Wellbeing and Ecosystem Services: TObeWELL and the Instagram Effect: Cultural Tourism in the Digital Age, 20-22 October 2014 , Turin, Itália.
European Cooperation in Science and Technology, Bélgica