???global.info.a_carregar???
AMIT BHATIA. Completed the Magister (2nd cycle) in MBA in Tourism Strategic Management in 2018/12 by Turiba Biznesa Augstskola and Bachelor (1st cycle) in B.Sc. in Tourism Management in 2016/05 by Panjab University. Attends the Doutoramento in Ph.D. in Tourism by Universidade do Algarve Faculdade de Economia since 2021/10. Has received 2 awards and/or honors. Works in the area(s) of Social Sciences with emphasis on Economics and Business. In his curriculum Ciência Vitae the most frequent terms in the context of scientific, technological and artistic-cultural output are: Sustainable Tourism; Smart Tourism; User Experience Research; Travel Technology; Tourist Behavior; Responsible Tourist Behavior; .
Identificação

Identificação pessoal

Nome completo
AMIT BHATIA

Nomes de citação

  • BHATIA, AMIT

Identificadores de autor

Ciência ID
4711-D5E9-006C

Domínios de atuação

  • Ciências Sociais - Economia e Gestão

Idiomas

Idioma Conversação Leitura Escrita Compreensão Peer-review
Inglês Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C2)
Hindi (Idioma materno)
Espanhol; Castelhano Utilizador elementar (A1) Utilizador elementar (A1) Utilizador elementar (A1) Utilizador elementar (A1)
Formação
Grau Classificação
2021/10 - 2024/10
Em curso
Ph.D. in Tourism (Doutoramento)
Especialização em Smart Tourism and Responsible Tourist Behavior
Universidade do Algarve Faculdade de Economia, Portugal
"The role of smart and crowd-sourced platforms in empowering responsible tourists: the case of TripDoodler" (TESE/DISSERTAÇÃO)
2017/02 - 2018/12
Concluído
MBA in Tourism Strategic Management (Magister (2.º ciclo de estudos))
Especialização em Travel and Tourism Management
Turiba Biznesa Augstskola, Letónia
"Tourist Information Centres as main tourist information source- Present Situation and Future Challenges." (TESE/DISSERTAÇÃO)
2013/08 - 2016/05
Concluído
B.Sc. in Tourism Management (Bachelor (1.º ciclo de estudos))
Especialização em Travel and Tourism Management
Panjab University, Índia
"Expectations and satisfaction level of foreign tourists - a case study of Rock Garden, Chandigarh" (TESE/DISSERTAÇÃO)
Atividades

Curso / Disciplina lecionado

Disciplina Curso (Tipo) Instituição / Organização
2021/03 - 2021/09 Taught B.Sc. Tourism Management (1st Year) Indian Art and Architecture (Bachelor (1.º ciclo de estudos)) Panjab University, Índia
Distinções

Prémio

2018 MBA Tourism Strategic Management - Academic Excellence
Turiba Biznesa Augstskola, Letónia
2016 B.Sc. Tourism Management - Gold Medalist
Panjab University, Índia