Artigo em revista |
- Marchante, Marta; Alexandre Coelho, Vítor; Maria Romão, Ana. "The influence of school climate in bullying and victimization
behaviors during middle school transition". Contemporary Educational Psychology 71 (2022): 102111. http://dx.doi.org/10.1016/j.cedpsych.2022.102111.
10.1016/j.cedpsych.2022.102111
- Alexandre Coelho, Vítor; Marchante, Marta; Maria Romão, Ana. "Adolescents trajectories of social anxiety and social withdrawal:
Are they influenced by traditional bullying and cyberbullying roles?". Contemporary Educational Psychology 69 (2022):
102053. http://dx.doi.org/10.1016/j.cedpsych.2022.102053.
10.1016/j.cedpsych.2022.102053
- Coelho, Vítor Alexandre; Romão, Ana Maria; Silva, Patrícia Ribeiro; Saldanha, Sofia. "A nationwide analysis of the effectiveness
of a Social and Emotional Learning program in Portugal: Focus on the role of developers’ involvement". Revista de Psicodidáctica
(English ed.) 26 2 (2021): 152-159. http://dx.doi.org/10.1016/j.psicoe.2021.04.001.
10.1016/j.psicoe.2021.04.001
- Romão, Ana Maria; Coelho, Vitor Alexandre. "O efeito do clima escolar e localização da escola sobre o bullying na transição
para o 2º ciclo". Revista INFAD de Psicología. International Journal of Developmental and Educational Psychology. 1
1 (2020): 79-92. http://dx.doi.org/10.17060/ijodaep.2020.n1.v1.1764.
10.17060/ijodaep.2020.n1.v1.1764
- Coelho, Vítor Alexandre; Romão, Ana Maria; Brás, Patrícia; Bear, George; Prioste, Ana. "Trajectories of Students School Climate
Dimensions throughout Middle School Transition: A Longitudinal Study". Child Indicators Research 13 1 (2019): 175-192.
http://dx.doi.org/10.1007/s12187-019-09674-y.
10.1007/s12187-019-09674-y
- Coelho, Vitor Alexandre; Marchante, Marta; Romão, Ana Maria. "Efeitos da transição para o 2º ciclo sobre o envolvimento dos
alunos em bullying". International Journal of Developmental and Educational Psychology. Revista INFAD de Psicología.
5 1 (2019): 135. http://dx.doi.org/10.17060/ijodaep.2019.n1.v5.1576.
10.17060/ijodaep.2019.n1.v5.1576
- Coelho, Vítor Alexandre; Romão, Ana Maria. "The relation between social anxiety, social withdrawal and (cyber)bullying roles:
A multilevel analysis". Computers in Human Behavior 86 (2018): 218-226. http://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2018.04.048.
10.1016/j.chb.2018.04.048
- Coelho, Vítor Alexandre; Romão, Ana Maria. "O impacto da transição escolar para o 2.° ciclo sobre o autoconceito e a autoestima".
Revista de Psicodidáctica 22 2 (2017): 85-92. http://dx.doi.org/10.1016/j.psicod.2016.10.001.
10.1016/j.psicod.2016.10.001
- Coelho, Vítor Alexandre; Sousa, Vanda; Marchante, Marta; Romão, Ana Maria. "Validação do questionário Autoconceito Forma 5
numa amostra de crianças e adolescentes portugueses". International Journal of Developmental and Educational Psychology.
Revista INFAD de Psicología. 1 1 (2016): 67. http://dx.doi.org/10.17060/ijodaep.2015.n1.v1.11.
10.17060/ijodaep.2015.n1.v1.11
- Coelho, Vítor Alexandre; Marchante, Marta; Sousa, Vanda; Romão, Ana Maria. "Programas de intervenção para o desenvolvimento
de competências socioemocionais: Uma revisão crítica dos enquadramentos SEL e SEAL". Análise Psicológica 34 1 (2016):
61-72. http://dx.doi.org/10.14417/ap.966.
10.14417/ap.966
- Coelho, Vítor Alexandre; Sousa, Vanda; Marchante, Marta; Brás, Patrícia; Romão, Ana Maria. "Bullying and cyberbullying in
Portugal: Validation of a questionnaire and analysis of prevalence". School Psychology International 37 3 (2016): 223-239.
http://dx.doi.org/10.1177/0143034315626609.
10.1177/0143034315626609
- Coelho, Vítor Alexandre; Romão, Ana Maria. "Stress in Portuguese Middle School Transition: A Multilevel Analysis". The
Spanish Journal of Psychology 19 (2016): http://dx.doi.org/10.1017/sjp.2016.61.
10.1017/sjp.2016.61
|