???global.info.a_carregar???
Pedro Torres is a Professor of Strategy and Marketing at the University of Coimbra. He holds a PhD in Business Management (with specialisation in Strategy) from the University of Coimbra and he received a MBA from the Católica-Lisbon University. He is a research member at the Centre for Business and Economics Research (CeBER). His research interests include understanding the contextual influence on the entrepreneurship process, digital marketing, strategic management, corporate governance and innovation. His research has been published in Tourism Management, Technological Forecasting and Social Change, Small Business Economics, Journal of Business Research, Psychology & Marketing, International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, Journal of Retailing and Consumer Services, among others. Pedro Torres is a member of the Scientific Council of the Faculty of Economics of the University of Coimbra (FEUC) and he is currently the President of the Association for University Extension (APEU). He coordinates the MBA for Executives at FEUC and other post-graduation courses at APEU, such as the post-graduation in Digital Marketing. Prior to his academic career, he worked in corporate banking and in private companies. He has also experience in performing strategic consultancy works.
Identificação

Identificação pessoal

Nome completo
Pedro Marcelo Amado Garcia da Rocha Torres

Nomes de citação

  • Torres, Pedro

Identificadores de autor

Ciência ID
361A-1CD0-A063
ORCID iD
0000-0002-7903-0039

Domínios de atuação

  • Ciências Sociais - Economia e Gestão - Organização e Gestão de Empresas

Idiomas

Idioma Conversação Leitura Escrita Compreensão Peer-review
Português (Idioma materno)
Inglês Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C2)
Francês Utilizador independente (B2) Utilizador proficiente (C1) Utilizador independente (B1) Utilizador proficiente (C1) Utilizador elementar (A2)
Formação
Grau Classificação
2012/05/31
Concluído
Doutoramento em Gestão de Empresas (Doutoramento)
Universidade de Coimbra, Portugal
2000/09/01 - 2002/07/30
Concluído
MBA (Pós-Graduação)
Universidade Católica Portuguesa Faculdade de Ciências Económicas e Empresariais, Portugal
Percurso profissional

Ciência

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2016/10/03 - Atual Investigador principal (carreira) (Investigação) Universidade de Coimbra, Portugal
Universidade de Coimbra Centro de Investigação em Economia e Gestão, Portugal

Docência no Ensino Superior

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2018/06/29 - Atual Professor Auxiliar (Docente Universitário) Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2017/09/01 - 2018/06/28 Professor Auxiliar Convidado (Docente Universitário) Universidade de Coimbra, Portugal
2015/09/01 - 2016/08/31 Professor Auxiliar Convidado (Docente Universitário) Universidade de Coimbra, Portugal
2014/09/01 - 2015/08/31 Professor Auxiliar Convidado (Docente Universitário) Universidade de Coimbra, Portugal
2013/09/01 - 2014/08/31 Professor Auxiliar Convidado (Docente Universitário) Universidade de Coimbra, Portugal
2013/03/17 - 2013/08/31 Professor Auxiliar Convidado (Docente Universitário) Universidade de Coimbra, Portugal
2012/09/17 - 2013/03/16 Professor Auxiliar Convidado (Docente Universitário) Universidade de Coimbra, Portugal
Projetos

Outro

Designação Financiadores
2021 - 2023/06/30 Projeto de Capacitação da Região Centro para a Medicina Personalizada/de Precisão de base genómica
CENTRO-08-5864-FSE-000039
Investigador
Em curso
Produções

Publicações

Artigo em revista
  1. Torres, Pedro; Augusto, Mário. "Attention to social issues and CEO duality as enablers of resilience to exogenous shocks in the tourism industry". Tourism Management 87 (2021): 104400. http://dx.doi.org/10.1016/j.tourman.2021.104400.
    10.1016/j.tourman.2021.104400
  2. Wallace, Elaine; Torres, Pedro; Augusto, Mário; Stefuryn, Maryana. "Outcomes for self-expressive brands followed on social media: Identifying different paths for inner self-expressive and social self-expressive brands". Journal of Business Research 135 (2021): 519-531. http://dx.doi.org/10.1016/j.jbusres.2021.06.058.
    10.1016/j.jbusres.2021.06.058
  3. Torres, Pedro; Augusto, Mário; Neves, Cristiana. "Value dimensions of gamification and their influence on brand loyalty and word-of-mouth: Relationships and combinations with satisfaction and brand love". Psychology & Marketing (2021): http://dx.doi.org/10.1002/mar.21573.
    10.1002/mar.21573
  4. Wallace, Elaine; Torres, Pedro; Augusto, Mário; Stefuryn, Maryana. "Do brand relationships on social media motivate young consumers’ value co-creation and willingness to pay? The role of brand love". Journal of Product & Brand Management ahead-of-p ahead-of-p (2021): http://dx.doi.org/10.1108/jpbm-06-2020-2937.
    10.1108/jpbm-06-2020-2937
  5. Torres, Pedro; Godinho, Pedro. "Levels of necessity of entrepreneurial ecosystems elements". Small Business Economics (2021): http://dx.doi.org/10.1007/s11187-021-00515-3.
    10.1007/s11187-021-00515-3
  6. Torres, Pedro; Augusto, Mário. "Digitalisation, social entrepreneurship and national well-being". Technological Forecasting and Social Change 161 (2020): 120279. http://dx.doi.org/10.1016/j.techfore.2020.120279.
    10.1016/j.techfore.2020.120279
  7. Torres, Pedro; Godinho, Pedro; Augusto, Mário. "The Interplay Among Cultural Leadership Ideals and Entrepreneurs’ Socio-Cognitive Traits". Academy of Management Proceedings 2020 1 (2020): 17206. http://dx.doi.org/10.5465/ambpp.2020.17206abstract.
    10.5465/ambpp.2020.17206abstract
  8. Torres, Pedro; Godinho, Pedro. "The influence of city reputation on T-KIBS concentration". European Planning Studies (2019): 1-19. http://dx.doi.org/10.1080/09654313.2019.1700484.
    10.1080/09654313.2019.1700484
  9. Torres, Pedro; Godinho, Pedro. "Opportunity entrepreneurship, oil rents and control of corruption". Journal of Enterprising Communities: People and Places in the Global Economy 13 5 (2019): 647-667. http://dx.doi.org/10.1108/jec-07-2019-0067.
    10.1108/jec-07-2019-0067
  10. Torres, Pedro; Augusto, Mário. "Understanding complementarities among different forms of innovation". European Journal of Innovation Management ahead-of-p ahead-of-p (2019): http://dx.doi.org/10.1108/ejim-01-2019-0012.
    10.1108/ejim-01-2019-0012
  11. Torres, Pedro; Augusto, Mário; Matos, Marta. "Antecedents and outcomes of digital influencer endorsement: An exploratory study". Psychology & Marketing 36 12 (2019): 1267-1276. http://dx.doi.org/10.1002/mar.21274.
    10.1002/mar.21274
  12. Augusto, Mário; Godinho, Pedro; Torres, Pedro. "Building customers’ resilience to negative information in the airline industry". Journal of Retailing and Consumer Services 50 (2019): 235-248. http://dx.doi.org/10.1016/j.jretconser.2019.05.015.
    10.1016/j.jretconser.2019.05.015
  13. Torres, P.; Augusto, M.. "Cultural configurations and entrepreneurial realisation". International Journal of Entrepreneurial Behaviour and Research 25 1 (2019): 112-128. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-85046536241&partnerID=MN8TOARS.
    10.1108/IJEBR-12-2017-0525
  14. Augusto, Mário; Torres, Joana; Torres, Pedro. "The impact of trust and electronic word-of-mouth reviews on purchasing intention". International Journal of Entrepreneurship and Small Business 37 1 (2019): 136. http://dx.doi.org/10.1504/ijesb.2019.10021496.
    10.1504/ijesb.2019.10021496
  15. Torres, P.; Augusto, M.. "Building resilience to negative information and increasing purchase intentions in a digital environment". Journal of Business Research (2018): http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-85057165489&partnerID=MN8TOARS.
    10.1016/j.jbusres.2018.11.045
  16. Torres, P.; Augusto, M.; Wallace, E.. "Improving consumers’ willingness to pay using social media activities". Journal of Services Marketing 32 7 (2018): 880-896. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-85057009270&partnerID=MN8TOARS.
    10.1108/JSM-07-2017-0257
  17. Torres, P.; Augusto, M.; Godinho, P.. "Do high brand equity and very high brand equity require different conditions? An empirical study using fsQCA". International Journal of Economics and Business Research 16 2 (2018): 263-279. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-85051721030&partnerID=MN8TOARS.
    10.1504/IJEBR.2018.094021
  18. Augusto, M.; Torres, P.. "Effects of brand attitude and eWOM on consumers’ willingness to pay in the banking industry: Mediating role of consumer-brand identification and brand equity". Journal of Retailing and Consumer Services 42 (2018): 1-10. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-85044678786&partnerID=MN8TOARS.
    10.1016/j.jretconser.2018.01.005
  19. Torres, Pedro; Augusto, Mário. "The impact of experiential learning on managers’ strategic competencies and decision style". Journal of Innovation & Knowledge 2 1 (2017): 10-14. http://dx.doi.org/10.1016/j.jik.2016.06.001.
    10.1016/j.jik.2016.06.001
  20. Augusto, M.G.; Torres, P.M.. "The path to brand loyalty in the beer market". International Journal of Entrepreneurship and Small Business 32 3 (2017): 287-298. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-85030989117&partnerID=MN8TOARS.
    10.1504/IJESB.2017.087025
  21. Torres, P.; Augusto, M.; Godinho, P.. "Predicting high consumer-brand identification and high repurchase: Necessary and sufficient conditions". Journal of Business Research 79 (2017): 52-65. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-85033370929&partnerID=MN8TOARS.
    10.1016/j.jbusres.2017.05.029
  22. Torres, P.M.; Augusto, M.G.; Lisboa, J.V.. "Determining the causal relationships that affect consumer-based brand equity: The mediating effect of brand loyalty". Marketing Intelligence and Planning 33 6 (2015): 944-956. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84940982782&partnerID=MN8TOARS.
    10.1108/MIP-11-2014-0211
  23. Torres, P.M.; Lisboa, J.V.; Yasin, M.M.. "E-commerce strategies and corporate performance: an empirical investigation". Competitiveness Review 24 5 (2014): 463-481. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84939623743&partnerID=MN8TOARS.
    10.1108/CR-06-2013-0064
Capítulo de livro
  1. Torres, Pedro; Augusto, Mário. "The influence of institutional and in-group collectivism on womens entrepreneurship". In Women’s Entrepreneurship and Culture, 68-86. Edward Elgar Publishing, 2021.
    10.4337/9781789905045.00011
  2. Dias, Joana; Godinho, Pedro; Torres, Pedro. "Machine Learning for Customer Churn Prediction in Retail Banking". In Computational Science and Its Applications – ICCSA 2020, 576-589. Springer International Publishing, 2020.
    10.1007/978-3-030-58808-3_42
  3. Godinho, Pedro; Dias, Joana; Torres, Pedro. "An Application of Data Mining Methods to the Analysis of Bank Customer Profitability and Buying Behavior". In Data Analysis and Applications 1, 225-240. John Wiley & Sons, Inc., 2019.
    10.1002/9781119597568.ch16
Atividades

Orientação

Título / Tema
Papel desempenhado
Curso (Tipo)
Instituição / Organização
2021/02/13 - Atual O impacto da liderança no desempenho sustentável das empresas
Coorientador
Gestão de Empresas (Doutoramento)
Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2021/02/03 - Atual Decisão intuitiva versus analítica no contexto big data: antecedentes e consequentes
Coorientador
Gestão de Empresas (Doutoramento)
Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2020/11/01 - Atual Transformação digital
Coorientador
Gestão de Empresas (Doutoramento)
Universidade de Coimbra, Portugal
2020/05/20 - Atual A orientação política do CEO, estratégias não baseadas no mercado e desempenho da empresa
Coorientador
Gestão de Empresas (Doutoramento)
Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2018/09/30 - 2019/09/30 O efeito das redes sociais das câmaras municipais na criação de confiança no cidadão
Orientador
Marketing
Universidade de Coimbra, Portugal
2017/09/30 - 2019/02/22 Antecedents and outcomes of attitude towards digital influencer endorsement: an exploratory study
Orientador
Marketing
Universidade de Coimbra, Portugal
2017/09/30 - 2018/09/21 Antecedentes do brand love nas redes sociais
Orientador
Marketing
Universidade de Coimbra, Portugal
2016/01/05 - 2017/02/24 O impacto da confiança e das online reviews na intenção de compra do consumidor
Orientador
Marketing
Universidade de Coimbra, Portugal

Organização de evento

Nome do evento
Tipo de evento (Tipo de participação)
Instituição / Organização
2021/01/01 - 2021/09/23 Conferência sobre o Ensino do Empreendedorismo (CEE 2021) (2021/09/22 - 2021/09/23)
Conferência (Membro da Comissão Organizadora)
Universidade Federal de São Carlos, Brasil
2020/01/02 - 2020/09/25 Member of the Organising Committee of the Iberian Meeting of Research and Education for Entrepreneurship, organised by GEM España and CEE 2020 (2020/09/24 - 2020/09/25)
Conferência (Membro da Comissão Organizadora)
2019/01/02 - 2019/09/13 Member of the Organising Committee of the Education for Entrepreneurship Conference, organised by CEE 2019 (INESC-TEC, Universidade do Porto) (2019/09/13 - 2019/09/13)
Conferência (Membro da Comissão Organizadora)

Participação em evento

Descrição da atividade
Tipo de evento
Nome do evento
Instituição / Organização
2022/02/02 - 2022/02/05 International conference participation
Conferência
Universidad de Castilla-La Mancha - Campus de Toledo, Espanha
2021/06/14 - 2021/06/16 International conference participation
Conferência
Academy of Innovation, Entrepreneurship, and Knowledge (ACIEK) Conference
Institut d'Administration des Entreprises de Paris, França
2020/08/07 - 2020/08/11 International conference participation
Conferência
80th Annual Meeting of the Academy of Management
Academy of Management, Estados Unidos
2020/06/23 - 2020/06/24 International conference participation
Conferência
11th Academy of Innovation, Entrepreneurship and Knowledge (ACIEK) Conference
ESIC Business and Marketing School, Espanha
2020/02/05 - 2020/02/08 International conference participation
Conferência
XXX Jornadas Luso-Espanholas de Gestão Científica
Instituto Politécnico de Bragança, Portugal
2019/06/11 - 2019/06/13 International conference participation
Conferência
10th Innovation, Entrepreneurship, and Knowledge Academy (INEKA) Conference
Università degli Studi di Verona, Itália
2019/01/30 - 2019/02/02 International conference participation
Conferência
XXIX Jornadas Hispano Lusas Gestión Científica
Universidad de Sevilla, Espanha
2018/09/26 - 2018/09/28 International conference participation
Conferência
16th Interdisciplinary European Conference on Entrepreneurship Research (IECER) Conference
Universität Siegen, Alemanha
2018/06/24 - 2018/06/27 International conference participation
Conferência
Global Innovation and Knowledge Academy (GIKA) Conference
Universitat de València, Espanha

Júri de grau académico

Tema
Tipo de participação
Nome do candidato (Tipo de grau)
Instituição / Organização
2021/11/09 Gestão de Redes Sociais: Divulgação de formações modulares
Arguente
Leandro José Santos Louro (Mestrado)
Universidade de Coimbra, Portugal
2021/09/16 Modelos de negócio na indústria da moda no contexto do e-commerce. Estudos dos casos Farfetch e Parfois
Arguente
Catarina Coelho Barbosa (Mestrado)
Universidade do Minho, Portugal
2021/09/16 Desenvolvimento de um modelo estratégico de consultoria para pequenas e médias empresas
Arguente
Valdemar Campos de Sousa (Mestrado)
Universidade do Minho, Portugal
2020/12/10 The influence of marketing capabilities on international performance: Portuguese SMEs in the B2B market
Arguente
Caroline Kalil Reimann (Mestrado)
2020/12/10 O impacto da consultoria interna enquanto elemento de redefinição da estratégia de internacionalização de uma marca. Diagnóstico e recomendações: O caso da CH Business Consulting
Arguente
Rafael Ferreira da Silva (Mestrado)
2020/11/26 Tecnologias digitais na diplomacia
Orientador
Ricardo Jorge Fonseca Ferreira (Mestrado)
Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2020/11/26 A implementação do Balanced Scorecard numa unidade de negócio – O caso da INOVA+
Orientador
Carlota Sofia Silva Vaz (Mestrado)
Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2020/11/26 Estratégias de crescimento para as organizações: Uma proposta para o Grupo YOUR
Orientador
Francisco José Paredes Ribeiro (Mestrado)
Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2020/10/20 A influência da gamification na relação dos consumidores com a marca
Orientador
Cristiana Margarida da Silva Neves (Mestrado)
Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2020/09/22 Implementação de um Sistema de Gestão de Segurança da Informação em Conformidade com a ISO/IEC 27001
Arguente
Alexandre José Henriques Ferreira (Mestrado)
Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2020/09/22 Classificação de Património Mundial da UNESCO como ferramenta de Marketing Territorial
Orientador
Cátia Rente Plácido (Mestrado)
Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2020/07/15 Impacto Económico do COVID-19 nos Países e Empresas
Arguente
Jéssica Stephanie Lourenço dos Santos (Mestrado)
Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2020/07/15 O Procurement e a Seleção de Fornecedores: Desenvolvimento de um Modelo de Procurement
Orientador
Mariana Miranda de Jesus Rodrigues Ferreira (Mestrado)
Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2019/11/21 O efeito da sucessão na capacidade inovadora das empresas familiares
Arguente
Maik Anderson Carvalho dos Santos (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Economia, Portugal
2019/11/21 Envolvimento familiar e internacionalização das empresas
Arguente
Cláudia Maria de Oliveira Cunha (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Economia, Portugal
2019/09/30 O efeito das redes sociais das câmaras municipais na criação de confiança no cidadão
Orientador
Tatiana Filipa Paiva Valdágua Rodrigues (Mestrado)
Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2019/09/30 Antecedentes das intenções de churn no setor das telecomunicações fixas em Portugal
Orientador
Édi Gonçalo Coutinho da Silva Correia (Mestrado)
Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2019/09/30 A Influência do design e do merchandise na lealdade do consumidor à loja
Orientador
Ana Rita Caldeira da Silva (Mestrado)
Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2019/09/24 Da Coopetição à Colusão: O Desafio dos Cartéis Hub and Spoke
Orientador
Daniela Mota Cardoso (Mestrado)
Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2019/02/22 As obrigações declarativas em Portugal – Um estudo de caso
Arguente
Marisa Martins Merêncio (Mestrado)
Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2019/02/22 Crescimento de uma empresa através de aplicações móveis
Presidente do júri
Beatriz Navarro da Rosa Moura Ventura (Mestrado)
Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2019/02/22 Antecedents and outcomes of attitude towards digital influencer endorsement: an exploratory study
Orientador
Marta Sofia Salgado de Matos (Mestrado)
Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2019/02/22 Empreendedorismo e regiões do interior: Os stakeholders e o marketing territorial na terra fria transmontana
Arguente
Alberto João Carvalho Sobrinho Teixeira (Mestrado)
Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal

Arbitragem científica em conferência

Nome da conferência Local da conferência
2021/01/01 - 2021/09/23 Conferência sobre o Ensino do Empreendedorismo (CEE’2021)

Comissão de avaliação

Descrição da atividade
Tipo de assessoria
Instituição / Organização Entidade financiadora
2021/06/01 - 2021/08/26 Membro do júri de avaliação do Concurso para Bolsas de Investigação no âmbito do Doutoramento do Fundo Regional para a Ciência e Tecnologia (Secretaria Regional da Cultura, da Ciência e Transição Digital, Governo Regional dos Acores) (Referência: M3.1.a/F/013/2021)
Avaliador
Fundo Regional para a Ciência e Tecnologia, Portugal
2021/01/28 - 2021/06/03 Vogal da Comissão de Avaliação Externa da A3ES para avaliação de ciclo de estudos (Processo n.º NCE/20/2000119) (Mestrado em Comunicação, Marketing e Media Digitais)
Avaliador

Consultoria / Parecer

Descrição da atividade Instituição / Organização
2019/03/22 - 2019/12/31 Co-coordinator of a strategic planning project performed by the Faculty of Economics of the University of Coimbra for the biggest hospital in Portugal Centro Hospitalar e Universitário de Coimbra EPE, Portugal

Curso / Disciplina lecionado

Disciplina Curso (Tipo) Instituição / Organização
2021/10/08 - 2021/12/17 Corporate Finance MBA para Executivos (Especialização pós-licenciatura) Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2021/09/21 - 2021/12/17 Strategic Analysis Gestão (Mestrado) Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2021/09/21 - 2021/12/17 Marketing Management Gestão (Licenciatura) Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2021/09/21 - 2021/12/17 Marketing Game Marketing (Mestrado integrado) Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2020/10/09 - 2020/12/18 Strategic Analysis Gestão (Mestrado) Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2020/09/28 - 2020/12/15 Marketing Management Gestão (Licenciatura) Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2020/10/09 - 2020/12/11 Corporate Finance MBA para Executivos (Pós-Graduação) Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2020/10/09 - 2020/12/11 Marketing Game Marketing (Mestrado) Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2020/06/05 - 2020/06/12 Laboratório de Métodos - Qualitative Comparative Analysis Gestão de Empresas (Doutoramento) Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2020/02/13 - 2020/05/28 Strategic Planning (Mestrado) Universidade de Coimbra Departamento de Engenharia Mecânica, Portugal
2019/10/04 - 2019/12/13 Corporate Finance MBA para Executivos (Pós-Graduação) Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2019/10/04 - 2019/12/13 Marketing Game Marketing (Mestrado) Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2019/09/18 - 2019/12/12 Strategic Analysis Gestão (Mestrado) Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2019/09/18 - 2019/12/12 Marketing Management Gestão (Licenciatura) Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2019/04/26 - 2019/06/29 Strategic Management Simulation MBA para Executivos (Pós-Graduação) Universidade de Coimbra Faculdade de Economia, Portugal
2019/02/07 - 2019/05/30 Strategic Planning (Mestrado) Universidade de Coimbra Departamento de Engenharia Mecânica, Portugal

Membro de associação

Nome da associação Tipo de participação
2019/10/15 - Atual Academy of Management
2019/01/16 - Atual Strategic Management Society

Revisão ad hoc de artigos em revista

Nome da revista (ISSN) Editora
2018/11/01 - Atual Journal of Business Research (0148-2963) Elsevier
Distinções

Prémio

2022 Best paper in Strategic Direction
2020 Best paper in Public Administration
2017 Best paper in Marketing