???global.info.a_carregar???
Identification

Personal identification

Full name
CÉLIA MARIA SILVA MARTINS GRAÇA VEIGA

Citation names

  • VEIGA, CÉLIA

Author identifiers

Ciência ID
4617-1C2A-12EF

Telephones

Telephone
  • 289800100 (Professional)

Languages

Language Speaking Reading Writing Listening Peer-review
English Advanced (C1) Proficiency (C2) Advanced (C1) Proficiency (C2)
French Upper intermediate (B2) Intermediate (B1) Upper intermediate (B2)
Spanish; Castilian Upper intermediate (B2) Proficiency (C2) Upper intermediate (B2) Proficiency (C2)
Italian Beginner (A1) Elementary (A2) Beginner (A1) Elementary (A2)
Education
Degree Classification
2003/10/01 - 2006/01/26
Concluded
Comercializacion e Investigacion de Mercados (DEA)
Major in Gestão e Economia das PME
Universidad de Huelva, Spain
"A Marca Destino e o Webmarketing - Caso Prático: Destino Algarve" (THESIS/DISSERTATION)
Sobressaliente
1993/09/17 - 1994/09/01
Concluded
Tourism Marketing (Master)
Major in Marketing
University of Surrey, United Kingdom
1991/03/01 - 1992/06/01
Attended
DESE em Gestão Financeira (DESE)
Universidade do Algarve, Portugal
15 valores
1985/10/15 - 1989/10/09
Concluded
Relações Internacionais (Licenciatura)
Major in Político - Económico
Universidade de Lisboa Instituto Superior de Ciências Sociais e Políticas, Portugal
Affiliation

Teaching in Higher Education

Category
Host institution
Employer
1995/12/04 - Current Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Universidade do Algarve, Portugal
Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal
1990/12/04 - 1995/12/04 Assistant (Polytechnic Teacher) Universidade do Algarve, Portugal

Positions / Appointments

Category
Host institution
Employer
2021/09/01 - Current Diretora do CTeSP em Marketing Digital Universidade do Algarve, Portugal
Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal
1995/01/01 - 2001/12/31 Coordenadora do CESE em Marketing Universidade do Algarve, Portugal
1994/09/01 - 2001/12/31 Coordenadora do CESE em Gestão Financeira Universidade do Algarve, Portugal
1998/09/10 - 2000/02/01 President of the Scientific-Technical Council Universidade do Algarve, Portugal
Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal
1991/01/01 - 1993/12/31 Coordenadora do Departamento de Relações Externas da ESGHT Universidade do Algarve, Portugal
1992/01/01 - 1993/09/01 Diretora do Núcleo de Economia da ESGHT Universidade do Algarve, Portugal
Outputs

Publications

Book chapter
  1. Veiga, Célia; Santos, Margarida Custódio; Águas, Paulo. "Marketing de empresa, desafios à entrada de nova década". In Portugal e o Turismo. Veiga, Célia, Margarida Custódio Santos e Paulo Águas. "Marketing de empresa, desafios à entrada de nova década." Portugal e o Turismo, editado por Luís Pestana Mourão, Jorge Ricardo Pinto e Luís Ferreira, Book Cover Editora, 2021, pp.. ISBN: 978989906709, 2021.
    Published
Journal article
  1. Santos, Margarida Custódio; Veiga, Célia; Dantas, Samara Santiago; Águas, Paulo; Santos, José António C.. "Key drivers for the adoption of circular economy practices in the tourist accommodation sector". Worldwide Hospitality and Tourism Themes 15 6 (2023): 633-655. http://dx.doi.org/10.1108/whatt-09-2023-0112.
    10.1108/whatt-09-2023-0112
  2. Santos, Margarida Custódio; Veiga, Célia; Santos, José António C.; Águas, Paulo. "Sustainability as a success factor for tourism destinations: a systematic literature review". Worldwide Hospitality and Tourism Themes 14 1 (2022): 20-37. http://dx.doi.org/10.1108/whatt-10-2021-0139.
    Published • 10.1108/whatt-10-2021-0139
  3. Santos, Margarida Custódio; Veiga, Celia; Águas, Paulo; Santos, José António C.. "Sustainability communication in hospitality in peripheral tourist destinations Implications for marketing strategies". (2019): http://hdl.handle.net/10400.1/14148.
    10.1108/WHATT-08-2019-0049
  4. Veiga, Célia; Santos, Margarida Custódio; Águas, Paulo; Santos, José António C.. "Sustainability as a key driver to address challenges". Worldwide Hospitality and Tourism Themes 10 6 (2018): 662-673. http://dx.doi.org/10.1108/whatt-08-2018-0054.
    Published • 10.1108/whatt-08-2018-0054
  5. Veiga, Célia; Santos, Margarida Custódio; Águas, Paulo; Santos, José António C.. "Are millennials transforming global tourism? Challenges for destinations and companies". (2017): http://hdl.handle.net/10400.1/13298.
    10.1108/WHATT-09-2017-0047
  6. Santos, Margarida Custódio; Veiga, Célia; Águas, Paulo. "Tourism services: facing the challenge of new tourist profiles". Worldwide Hospitality and Tourism Themes 8 6 (2016): 654-669. http://dx.doi.org/10.1108/whatt-09-2016-0048.
    Published • 10.1108/whatt-09-2016-0048
  7. Águas, Paulo; Veiga, Célia; Reis, Helena. "Competitive destination analysis in Southern European countries". (2010): http://hdl.handle.net/10400.1/903.
Thesis / Dissertation
  1. Sequeira, Mariana do Nascimento. "Rebranding digital do Hotel Monte da Quinta Resort: Contributo para a definição da identidade visual com base nas preferências do turista do segmento de luxo". Master, 2021. http://hdl.handle.net/10400.1/19798.
  2. Gonçalves, Miguel Ângelo. "A satisfação dos clientes numa empresa de aluguer de automóveis: Hertz-Aluguer de Automóveis, S.A.". Master, 2021. http://hdl.handle.net/10400.1/16902.
Activities

Conference scientific committee

Conference name Conference host
2024/03/20 - 2024/03/20 VIII International Forum on Management Estoril, Portugal
Distinctions

Other distinction

2017 Worldwide Hospitality and Tourism Themes Literati Awards: Outstanding Paper