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Dr. Özen Kirant Yozcu, had continued her professional life in tourism industry between 1994- 2013. Dr. Yozcu gained her master degree from Dokuz Eylül University, Tourism Administration Graduate Program and PhD degree from Ege University Faculty of Communication - Public Relations and Publicity Doctoral Degree. She is an Associate Professor since 2023. Dr. Yozcu, had worked Bogazici University Tourism Administration Department between 2007-2023 as an instructor. She has been living in Porto since 2018 and is an adjunct professor in ISAG (European Business School). Professional areas of her are; Hotel management, marketing and marketing communication management, luxury management, event management. Ozen_kirant@yahoo.com https://orcid.org/0000-0001-5533-8066
Identificação

Identificação pessoal

Nome completo
Ozen Kirant Yozcu

Nomes de citação

  • Yozcu, K. Ozen

Identificadores de autor

Ciência ID
D711-4AA9-7AB9
ORCID iD
0000-0001-5533-8066

Domínios de atuação

  • Ciências Sociais

Idiomas

Idioma Conversação Leitura Escrita Compreensão Peer-review
Português Utilizador elementar (A2) Utilizador elementar (A2) Utilizador elementar (A2) Utilizador elementar (A2)
Inglês Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1)
Turco (Idioma materno)
Formação
Grau Classificação
2006/09/01 - 2010/08/01
Concluído
Public relations and publicity (Doktor (PhD))
Ege Üniversitesi Iletisim Fakültesi, Turquia
"Employee Relations in Relationship Management: A Survey about Hotel Management " (TESE/DISSERTAÇÃO)
2004/09/01 - 2006/09/01
Concluído
Tourism Management (Mestrado)
Dokuz Eylül Üniversitesi, Turquia
"Evaluation of Potential of Congress Tourism in Aegean Region and Regional Marketing Model for Congress Tourism " (TESE/DISSERTAÇÃO)
1994/09/01 - 1998/05/01
Concluído
Tourism Administration and Hotel Management (Bachelor)
Akdeniz Üniversitesi, Turquia
Percurso profissional

Ciência

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2021/06/01 - Atual Investigador (Investigação) Instituto Superior de Administração e Gestão, Portugal

Docência no Ensino Superior

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2019/03/01 - Atual Professor Associado Convidado (Docente Universitário) Instituto Superior de Administração e Gestão, Portugal
Instituto Superior de Administração e Gestão, Portugal
2007/01/01 - 2023/09/01 Professor Catedrático (Docente Universitário) Bogaziçi Üniversitesi, Turquia
Produções

Publicações

Artigo em conferência
  1. Yozcu, K. Ozen. "An investigation of Potential MICE Sector Employees Work Values". Trabalho apresentado em International Journal of Management Entrepreneurship Social Sciences and Humanities, ISTANBUL, 2017.
Artigo em revista
  1. KIRANT YOZCU, Ozen; KURGUN, Hülya; BAGIRAN, Demet. "Factors that Influence Attendance, Satisfaction, and Loyalty for Virtual Events". Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR) 11 1 (2023): 97-119. http://dx.doi.org/10.30519/ahtr.1068444.
    10.30519/ahtr.1068444
  2. KIRANT YOZCU, Ozen. "Yesil Etkinlikleri Motive Edici ve Engelleyici Faktörlerin Belirlenmesi -Türkiye Örnegi". Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research 7 1 (2023): 1-13. http://dx.doi.org/10.32958/gastoria.1217422.
    10.32958/gastoria.1217422
  3. Cavusoglu, Muhittin; Dogan, Seden; Kirant Yozcu, Ozen; Hsu, Meng-Jun; Cobanoglu, Cihan. Autor correspondente: Cavusoglu, Muhittin. "A conjoint analysis of attributes influencing attendance of academic conferences". International Journal of Contemporary Hospitality Management 35 9 (2023): 3263-3284. http://dx.doi.org/10.1108/ijchm-10-2020-1184.
    10.1108/ijchm-10-2020-1184
  4. Bagiran Özseker, Demet; Kurgun, Hülya; Kirant Yozcu, Özen. "The Effect of Service Employees Technology Readiness on Technology Acceptance". Journal of Tourism and Gastronomy Studies (2022): http://dx.doi.org/10.21325/jotags.2022.1028.
    Acesso aberto • Aceite para publicação • 10.21325/jotags.2022.1028
  5. Kirant Yozcu, Özen. "Otel Isletmesinde Iliski Yönetimi Baglaminda Çalisan Iliskilerine Yönelik Bir Arastirma". Turk Turizm Arastirmalari Dergisi 4 4 (2020): 3289-3310. http://dx.doi.org/10.26677/tr1010.2020.563.
    Acesso aberto • 10.26677/tr1010.2020.563
  6. Ozen Kirant Yozcu. "Competitiveness of Istanbul as A Tourism Destination for Luxury Market". Journal of Tourismology 3 2 (2016): 1-13.
    Acesso aberto • 10.26650/jot.2017.3.2.0001
  7. Ozen Kirant Yozcu; Orhan Icoz. "A Model Proposal on the Use of Creative Tourism Experiences in Congress Tourism and the Congress Marketing Mix". PASOS. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural. ISSN 1695-7121 8 3 (2010): 105-113.
    Acesso aberto • 10.25145/j.pasos.2010.08.038
  8. Yozcu, Ozen Kirant; Icoz, Orhan. "A Model Proposal on the Use of Creative Tourism Experiences in Congress Tourism and the Congress Marketing Mix". Pasos-Revista De Turismo Y Patrimonio Cultural (2010): https://publons.com/wos-op/publon/55971340/.
Capítulo de livro
  1. Özen Kirant Yozcu; Maria D. Alvarez. "Mentor-mentee incentive event planning". In International Case Studies in tourism marketing. Routledge, 2022.
    10.4324/9781003182856-3
  2. Yozcu, K. Ozen. "Marka ve Marka ile ilgili temel kavramlar". In MARKA SEHIRLER. 2022.
  3. Yozcu, K. Ozen. "Extended Reality -XR (Genisletilmis Gerçeklik)". In Turizm ve Teknoloji Sürdürülebilirlik Yaklasimiyla. 2022.
  4. Yozcu, K. Ozen. "Yesil Pazarlama ( Green Marketing)". In Turizm Endüstrisinde Modern Pazarlama Yaklasimlari 2. 2022.
  5. Yozcu, K. Ozen. "Yeni Normal Döneminde Istanbul Turizminin Degerlendirilmesi". In Destinasyon Pazarlamasi ve Yönetimi: Yeni Normal. 2021.
  6. Yozcu, K. Ozen. "Gerilla Pazarlama". In Turizm Endüstrisinde Modern Pazarlama Yaklasimlari 1. 2020.
  7. Ozen Kirant Yozcu; Gurel Cetin. "A Strategic Approach to Managing Risk and Crisis at Tourist Destinations". In Tourist Destination Management. Springer International Publishing, 2019.
    10.1007/978-3-030-16981-7_16
  8. Gökçe Yüksek; Ozen Kirant Yozcu. "Usage of E-Loyalty Programs in Hospitality Industry". In e-Consumers in the Era of New Tourism. Turquia: Springer Singapore, 2016.
    10.1007/978-981-10-0087-4_3
Resumo em conferência
  1. Yozcu, K. Ozen. "The Impact of Coronavirus (COVID -19) on Travel and Tourism Industry in Turkey". Trabalho apresentado em Proceedings of the third edition of the Tourism and Hospitality Management Workshop IWTHM2021, Porto, 2021.
  2. Yozcu, K. Ozen. "Marketing Strategies used during Crisis Situations: A case of Hotel Group in Istanbul". Trabalho apresentado em Conference on Managing Tourism Across Continents (MTCON 21), ISTANBUL, 2021.
  3. Yozcu, K. Ozen. "Sustainability achievement differences between online and offline "green" events". Trabalho apresentado em The Sixth International Conference on Climate, Tourism and Recreation – CCTR 2021, 2021.
Atividades

Arbitragem científica em conferência

Nome da conferência Local da conferência
2022/03/01 - Atual Managing Tourism Across Continents Conference – MTCON 2024
2021/05/01 - Atual Scientific Committee member, ISAG European Business School and Research Centre in Business Sciences and Tourism (CICET ¿ FCVC)

Consultoria / Parecer

Descrição da atividade Instituição / Organização
2008/03/01 - Atual Mercedes Benz Turkey -C Manager Education Program- seminars were given about -Marketing- in cooperation with Bogazici University Lifelong Learning Centre, Istanbul,Turkey Bogaziçi Üniversitesi Yasamboyu Egitim Merkezi, Turquia

Membro de comissão

Descrição da atividade
Tipo de participação
Instituição / Organização
2020/08/01 - 2023/08/01 Board member & Director of Education
Membro
MPI Turkey (Meeting Professional International), Turquia