???global.info.a_carregar???
Joston Gary is a Ph.D. Candidate in Marketing at University of Aveiro (Portugal, EU) and Linköping University (Sweden, EU), Joint Ph.D program in Marketing and Strategy at University of Minho (Portugal, EU). He holds an M.Phil. in Business Administration (Marketing) from the City University of Macau, Macau S.A.R; B.Eng. in Civil Engineering from Chongqing Institute of Engineering, China; B.Sc. in Psychology from JSS Academy of Higher Education and Research, India; B.Sc in Computer Science from University of The People, USA. His research applies quantitative methods in marketing, psychology, and AI, focusing on SEM, machine learning, and cross-cultural studies, particularly on music’s influence on consumer behavior. He has published in Q1 Journals. He has also trained in Business Analytics, Data Science, and Digital Marketing, holding data analysis roles with The Hong Kong Polytechnic University and City University of Macau.
Identificação

Identificação pessoal

Nome completo
Li Rui

Nomes de citação

  • Li, Rui
  • Joston Gary

Identificadores de autor

Ciência ID
BD15-C813-93B8
ORCID iD
0009-0002-1874-2056

Endereços de correio eletrónico

  • lirui@ua.pt (Profissional)

Telefones

Telemóvel
  • (351) 937919346 (Pessoal)

Moradas

  • DEGIT, Campus Universitário de Santiago, 3810-193, Aveiro, Aveiro, Portugal (Pessoal)

Websites

Domínios de atuação

  • Ciências Sociais - Economia e Gestão - Organização e Gestão de Empresas
  • Ciências Sociais - Economia e Gestão - Economia
  • Ciências Exatas - Matemática - Estatística e Probabilidades

Idiomas

Idioma Conversação Leitura Escrita Compreensão Peer-review
Inglês Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1) Utilizador independente (B2) Utilizador independente (B2)
Português Utilizador elementar (A1) Utilizador elementar (A1) Utilizador elementar (A1) Utilizador elementar (A1) Utilizador elementar (A1)
Chinês Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1)
Formação
Grau Classificação
2023/10/03 - 2027/10/03
Em curso
PhD in Marketing and Strategy (Doctor of Philosophy)
Universidade de Aveiro Departamento de Economia Gestão Engenharia Industrial e Turismo, Portugal
Business and Management
2025/02/01 - 2027/02/28
Em curso
B.S.C in Computer Scicence (Bachelor)
University of the People, Estados Unidos
2025/09/01 - 2027/02/01
Em curso
PhD in Quant Marketing (Doctor of Philosophy)
Linköpings universitet, Suécia
2023/10/07 - 2026/12/10
Em curso
BSc. in Psychology (Bachelor)
JSS Academy of Higher Education and Research, Índia
Social Science
2021/08/30 - 2023/07/14
Concluído
Mphil in Business Administration (Marketing) (Master)
City University of Macau, Macau
Business and Management
2017/09/01 - 2021/06/18
Concluído
B.E.g in Civil Engineering (Specialize - Construction Cost) (Bachelor)
Chongqing Institute of Engineering, China
Engineering
Percurso profissional

Ciência

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2024/11/30 - Atual Assistente de Investigação (carreira) (Investigação) Universidade de Aveiro Unidade de Investigação em Governança Competitividade e Políticas Públicas, Portugal
Universidade de Aveiro Departamento de Economia Gestão Engenharia Industrial e Turismo, Portugal
2024/11/27 - Atual Investigador Coordenador (carreira) (Investigação) American Marketing Association, Estados Unidos
Universidade de Aveiro Departamento de Economia Gestão Engenharia Industrial e Turismo, Portugal
2024/11/01 - Atual Investigador Coordenador (carreira) (Investigação) The European Consortium of Innovative Universities, Países Baixos
Universidade de Aveiro, Portugal

Cargos e Funções

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2023/01/01 - Atual Dirigente de laboratório, instituto, museu, centro ou observatório Chongqing Institute of Engineering, China
Center for Career Capability Development, China
Produções

Publicações

Artigo em conferência
  1. Li, Qiong; Li, Rui; He, Shike. Autor correspondente: Li, Qiong. "Analysis on The Current Situation of Social Governance of SmartCities in The Greater Bay Area". Trabalho apresentado em 2022 Joint Construction of Emerging Urban Agglomerations—The 5th Guangdong-Hong Kong-Macao Greater Bay Area Postgraduate Forum, Taipa, 2022.
    Publicado
Artigo em revista
  1. Gary, Joston. "Information push strategies in e-commerce:emotional and cognitive mechanisms shaping purchase decisions: multi-method approaches". Journal of Marketing Analytics (2025): https://doi.org/10.1057/s41270-024-00372-5.
    10.1057/s41270-024-00372-5
  2. Gary, Joston. "Examining the Determinants of User Stickiness in a Mobile Video Application: A Flow Theory Perspective". International Journal of Electronic Commerce Studies 15 4 (2025): https://doi.org/10.7903/ijecs.2414.
    Publicado • 10.7903/ijecs.2414
  3. Gary, Joston. "Examining the interplay of information, emotions, and behavior: PLS-ANN analysis". Frontiers in Communication 9 (2024): http://dx.doi.org/10.3389/fcomm.2024.1411870.
    Publicado • 10.3389/fcomm.2024.1411870
  4. Gary, Joston; Zhao, Pengfei; Bao, Zhihao. "Dual-Credit Policy of New Energy Automobiles in China: Corporate Innovation Capability". Sustainability 16 17 (2024): 7504. http://dx.doi.org/10.3390/su16177504.
    10.3390/su16177504
Atividades

Membro de associação

Nome da associação Tipo de participação
2024/11/01 - Atual American Marketing Association Research Staff Member
2024/11/01 - Atual ECIU - the European Consortium of Innovative Universities Research Staff Member

Membro de comissão

Descrição da atividade
Tipo de participação
Instituição / Organização
2024/11/01 - Atual GOVCOPP - Governance, Competitiveness, and Public Policies
Membro
Universidade de Aveiro, Portugal