???global.info.a_carregar???
Jorge Paixão da Costa (b. Lisbon, 13 October 1954), screenwriter, film and television director. Professor at University Lusófona of Humanities and Technologies since 1997. Graduated (BA) in Cinematography (History, Theory and Sociology of Cinema) Stockholm´s University 1982. Master of Fine Arts in Communication and Cultural Professions at University Nova de Lisboa in 2002. Direct feature films like Adeus Princesa, Public´s Prize at Belfort film festival (1994) and The Mystery of Sintra, Moscow film festival gold award (2007) Jacinta (2017) Soldado Milhões (2018). Signed several screenplays and direct, short films, documentaries and more than twenty television productions, including soap operas, sitcoms, series and television films.
Identificação

Identificação pessoal

Nome completo
Jorge Paixao da Costa

Nomes de citação

  • Costa, Jorge

Identificadores de autor

Ciência ID
9F1B-8F6C-FA13
ORCID iD
0000-0002-4670-9344
Formação
Grau Classificação
2008
Em curso
Ciências da Comunicação (Doutoramento)
Especialização em Especialidade: Audiovisual e Media Interactivos
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
"Genealogias do Mundo de Produção da Telenovela Portuguesa - uma Análise Comparativa" (TESE/DISSERTAÇÃO)
2002
Concluído
Ciências da Comunicação (Mestrado)
Universidade Nova de Lisboa, Portugal
Percurso profissional

Docência no Ensino Superior

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2013 - 2016 Professor Catedrático (Docente Universitário) Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias Biblioteca Victor de Sá, Portugal
Produções

Publicações

Artigo em revista
  1. Damásio, Manuel José; Paixão da Costa, Jorge. "Portuguese Soap Operas: A Genre at the Crossroads". International Journal of Film and Media Arts 4 1 (2019): 14-35. http://dx.doi.org/10.24140/ijfma.v4.n1.02.
    10.24140/ijfma.v4.n1.02
  2. Damásio, Manuel José; Paixão da Costa, Jorge. "Portuguese Soap Operas: A case study on the emergence of an original production culture". (2018):
    10.1177/1749602019892463