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Andreia Carvalho completed her master’s degree in Cultural Management in 2017 from the University of Madeira. She holds a bachelor’s degree in English and Business Studies from the University of Madeira. She is currently attending a PhD Programme in Tourism at the University of Aveiro. She works as an Assistant Professor at the Instituto Superior de Administração e Línguas (ISAL), where she teaches English and Communication Techniques to bachelor’s students in Tourism and Management. She is Head of the Department of Languages, a position that she has held since 2022. She is also the Erasmus+ Coordinator at ISAL, where she is responsible for the staff and student mobility (incoming and outgoing students). She has been involved in several Erasmus+ projects since 2021, namely the KA2 project “INCLUDE (Intercultural Communication and Linguistic Upgrade in a Digital Environment)” and the Blended Intensive Programmes “Independent Learning Strategies in a Digital Environment” (3 editions) and “GENESIS: Global Entrepreneurs Network and Education for Strategy and Innovative Solutions”. She also provides training in English for Hospitality and Customer Care, and Portuguese as a Foreign Language. She is part of the research team of the research unit in Governance, Competitiveness and Public Policies (GOVCOPP). Her main research interests include Destination Marketing, Island Destinations, Foreign Language Learning and Pedagogical Innovation. She has integrated the Organizing Committees of national and international conferences, most of them in the field of Tourism. She has published approximately 20 journal articles, conference abstracts, posters and book chapters, mainly in Tourism. She was a member of the Editorial Board of Ponte Editora, a publishing house focused on scientific research published in Portuguese.
Identificação

Identificação pessoal

Nome completo
Andreia Carvalho

Nomes de citação

  • Carvalho, Andreia

Identificadores de autor

Ciência ID
8B12-A8D3-731C
ORCID iD
0000-0003-2077-6300

Domínios de atuação

  • Humanidades - Línguas e Literaturas - Línguas Específicas
  • Ciências Sociais - Outras Ciências Sociais

Idiomas

Idioma Conversação Leitura Escrita Compreensão Peer-review
Alemão Utilizador elementar (A1) Utilizador elementar (A1) Utilizador elementar (A1) Utilizador elementar (A1)
Francês Utilizador elementar (A2) Utilizador independente (B1) Utilizador elementar (A2) Utilizador independente (B1)
Português (Idioma materno)
Inglês Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C2)
Formação
Grau Classificação
2021/10 - 2024
Em curso
Turismo (Doutoramento)
Universidade de Aveiro, Portugal
2020/08 - 2020/10
Concluído
Certificado de Competências Pedagógicas (Outros)
Instituto CRIAP, Portugal
2012/09 - 2017/04
Concluído
Gestão Cultural (Mestrado)
Universidade da Madeira, Portugal
"O contributo do marketing para as instituições culturais: estratégias de captação e fidelização de públicos nos museus" (TESE/DISSERTAÇÃO)
2009 - 2012
Concluído
Estudos Ingleses e Relações Empresariais (Licenciatura)
Universidade da Madeira, Portugal
Percurso profissional

Docência no Ensino Superior

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2019/09 - Atual Assistente (Docente Ensino Superior Politécnico) Instituto Superior de Administração e Línguas, Portugal
Projetos

Projeto

Designação Financiadores
2021/03 - 2022/04 INCLUDE (Intercultural Communication and Linguistic Upgrade in a Digital Environment)
Outra
Concluído

Outro

Designação Financiadores
2022/02 - 2025/06 Independent Learning Strategies in a Digital Environment
Independent Learning Strategies in a Digital Environment
Em curso
2024/10 - 2025/03 GENESIS: Global Entrepreneurs Network and Education for Strategy and Innovative Solutions
GENESIS: Global Entrepreneurs Network and Education for Strategy and Innovative Solutions
Produções

Publicações

Artigo em conferência
  1. Carvalho, Andreia; Carneiro, M.J.. "The affective dimension of the perceived image of island destinations". Trabalho apresentado em Research Summit 2022, Aveiro, 2022.
    Publicado
  2. Afonso, Cláudia. "Communication and linguistic skills in a digital environment: are higher education students prepared for today's job market?". Trabalho apresentado em Think+ 2022 International Conference on Tourism, Teaching and Technology: a Comprehensive Approach, Funchal, 2022.
    Publicado
  3. Carvalho, Andreia; Campanella, Sancha; Olim, Leonilde. "Educational Entrepreneurship: How can educational institutions reinvent themselves?". Trabalho apresentado em Porto International Conference on Research in Education, Porto, 2022.
    Publicado
  4. Carvalho, Andreia. "The importance of communication skills as a soft skill improving employability". 2021.
  5. Luís Filipe Sardinha; Áurea Sousa; Eduardo Leite; Andreia Carvalho. "TRAINING IN TIME MANAGEMENT: A CASE STUDY IN AN OUTERMOST INSULAR CONTEXT". 2021.
    10.21125/iceri.2021.2214
  6. Carvalho, Andreia; Olim, Leonilde; Campanella, Sancha. "The Contribution of Foreign Language Learning to Employability". Trabalho apresentado em 4th International Seminar "Education, Territories and Human Development", Porto, 2021.
    Publicado
  7. Sardinha, L. F.; Sousa, Á.; Leite, E.; Ribeiro, H.; Carvalho, Andreia. "The Relationship between Time Management Behavior and Time Perspective: A Case Study in the Context of Outermost Regions". Trabalho apresentado em 66th International Scientific Conference on Economic and Social Development, Rabat, 2021.
  8. Sardinha, L. F.; Sousa, Á.; Leite, E.; Ribeiro, H.; Carvalho, Andreia. "A Flexible Time Management Model Proposal". Trabalho apresentado em 63rd International Scientific Conference on Economic and Social Development, Zagreb, 2020.
    Publicado
Artigo em jornal
  1. Andreia Carvalho; Sérgio Jesus Teixeira; Leonilde Olim; Campanella, Sancha; Costa, Teresa. Autor correspondente: Andreia Carvalho. "Pedagogical Innovation in Higher Education and Active Learning Methodologies - A Case Study", Education + Training, 2020
Artigo em revista
  1. Andreia Carvalho; Maria João Carneiro; Elisabeth Kastenholz. "A review of cultural and social representations of islands: Implications for island destination marketing". Zeitschrift für Tourismuswissenschaft (2024): https://doi.org/10.1515/tw-2024-0002.
    10.1515/tw-2024-0002
  2. Leonilde Rodrigues Dias Olim; Andreia Nicole Pereira Carvalho; Sancha de Carvalho e Campanella. "A IMPORTÂNCIA DA IMPLEMENTAÇÃO DE PROGRAMAS DE COMPLIANCE NAS INSTITUIÇÕES DE ENSINO SUPERIOR". J2 (2023): https://doi.org/10.29073/j2.v6i2.775.
    10.29073/j2.v6i2.775
  3. Sancha De Carvalho e Campanella; Diogo José Costa Goes; Andreia Nicole Pereira Carvalho. "DIREITOS CULTURAIS E O LIVRE ACESSO À CULTURA NO CONTEXTO PANDÉMICO EM PORTUGAL CONTINENTAL E NA REGIÃO AUTÓNOMA DA MADEIRA". Herança (2023): https://doi.org/10.52152/heranca.v6i2.669.
    10.52152/heranca.v6i2.669
  4. Luís Sardinha; Áurea Sousa; Eduardo Leite; Andreia Carvalho. "Self-diagnosis tool for time management: Proposal and validation". International Journal of ADVANCED AND APPLIED SCIENCES (2023): http://dx.doi.org/10.21833/ijaas.2023.05.022.
    10.21833/ijaas.2023.05.022
  5. Olim, Leonilde; Carvalho, Andreia; Campanella, Sancha. "Accessible Tourism and Compliance". (2022): http://hdl.handle.net/10400.26/43996.
Capítulo de livro
  1. Sérgio António Neves Lousada; Cátia Tabau; Eduardo Leite; Andreia Carvalho. "The Douro Demarcated Region". In The Relevance of Tourism in the Internationalization Strategies of Companies, 433-450. {IGI, 2022.
    10.4018/978-1-7998-8482-8.ch026
  2. Leite, E.; Lousada, S.; Silva, R.; Leite, A.; Carvalho, Andreia. "Antropoceno, a perspetiva económica de longo prazo". In Sistemas territoriales y recursos para la sostenibilidad, 429-442. Thomson Reuteurs Aranzadi, 2022.
    Publicado
Poster em conferência
  1. Maria João Carneiro; Elisabeth Kastenholz. "Analysing meanings of islands and their role in island destination marketing". Trabalho apresentado em Ciência 2023 Encontro com a Ciência e a Tecnologia em Portugal, 2023.
Resumo em conferência
  1. Maria João Carneiro; Elisabeth Kastenholz. "Measuring island destination image: A review of attributes and dimensions determining perceived destination image". Trabalho apresentado em INVTUR Conference 2024, Aveiro, 2024.
  2. Maria João Carneiro; Elisabeth Kastenholz. "Islands in human imagination: A review of cultural and social representations". Trabalho apresentado em Research summit 2023, Aveiro, 2023.
    Publicado • https://doi.org/10.48528/6dz9-dxxx
Tese / Dissertação
  1. Carvalho, Andreia Nicole Pereira. "O contributo do marketing para as instituições culturais: estratégias de captação e fidelização de públicos nos museus". Mestrado, 2017. http://hdl.handle.net/10400.13/1787.